İstanbul'da doktorlar arasında az çalışma tartışması: Bir doktor hayatını kaybetti
İstanbul Baltalimanı Kemik Hastalıkları Hastanesinde görevli 2 doktorun aralarında çıkan bıçaklı kavgada 1 doktor hayatını kaybetti. Meslektaşını bıçaklayarak ölümüne neden olan doktor gözaltına alındı.
İstanbul'da doktorlar arasında az çalışma tartışması: Bir doktor hayatını kaybetti

Dr. Kaan Erol (Fotoğraf: İHA)

11 Ekim 2019 - DHA

İSTANBUL - Sarıyer'deki Baltalimanı Kemik Hastalıkları Hastanesi'nde 2 asistan doktor arasında çıkan bıçakla kavgada bir doktor hayatını kaybetti.

Edinilen bilgiye göre Baltalimanı Kemik Hastalıkları Hastanesi'nde görevli asistan doktor Y.S. (29) ile asistan doktor Kaan Erol (26) arasında "az çalışma" tartışması çıktı. Tartışma kavgaya dönüştü. Y.S.,  yanında taşıdığı bıçağı çıkartarak Kaan Erol'u defalarca bıçakladı. Ağır yaralanan Kaan Erol., meslektaşlarınca yapılan ilk müdahalenin ardından Şişli Etfal Eğitim ve Hastanesi'ne götürüldü. 30'un üzerinde bıçak yarası olduğu belirtilen Kaan Erol hayatını kaybetti. Y.S. polis ekipleri tarafından gözaltına alındı.Olayla ilgili inceleme sürüyor.

İSTANBUL İl Sağlık Müdürlüğü, bir doktorun hayatını kaybettiği bıçaklı kavga ile ilgili açıklama yaptı.

Açıklamada şöyle denildi:
"Bu sabah, Metin Sabancı Baltalimanı Kemik Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde nöbetçi olan ortopedi ve travmatoloji asistanı hekimimiz, bir meslektaşı tarafından saldırıya uğramıştır. Saldırıya uğrayan hekimimize derhal acil müdahale yapılmış ancak tüm çabalara rağmen maalesef hayatını kaybetmiştir. Olayla ilgili İl Sağlık Müdürlüğümüz inceleme başlatmıştır. Fail, Sarıyer İlçe Emniyet Müdürlüğü ekiplerince gözaltına alınmış olup Savcılık soruşturması devam etmektedir. Hayatını kaybeden hekimimize Allah'tan rahmet yakınlarına sabır ve başsağlığı diliyoruz" 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Hayvan (Terli)
15.10.2019 15:26:40
sayın Murat Cengiz (Akademisyen ), sizi şiddetle kınıyorım, beynimin içindeki düşünceleri nasıl ele geçirip yazıya döktüyseniz..bu telif ihlaline girer.... :) (:

örneğin amerikada bir asistan aylık minumum 5000 usd alıyor vede bu parayla eğitimini karşıladığı gibi karısını ve çoçuğunu orta düzeyde rahatça idame ettirebiliyor....

ülkemizde asistan maaşıyla karınıza ve çoçuğunuza bakamazsınız... sonra cinnet geçirirsiniz....

çevre pis ve kirli
atmosfer pis ve kirli
besin zinciri GDO olmuş
açlık sınırının altında doktora eğitimi
vicdansızca çekin çömezi, çağırın çömezi

hekimlik 1milyar megapaskal basınça, bir yıldızın merkezindeki yüksek basınç seviyelerinde yapılamaz...biz inorganik olsak eyvallah.... organiğiz ! , o basıncı terli hayvan kaldırmaz...



People
2
2) Mahmut Çelebi (Sağlıkçı)
13.10.2019 16:35:54
Aź çalışma çok çalışma meselesi değildir belki, kişisel bir hakaret yada gruplaşarak dışlama- mobbing yapılmış olabilir, Allah rahmet eylesin.
People
3
3) istih (barat)
13.10.2019 15:57:01
öldüren SCH tanılı imiş ve bir ay rapor almış. Raporluyken hastaneye geliyor..
Psikotik hastalar zararsızdır diye yoğun bir propaganda var.
Bu propaganda doğru olabilir ama gerçek değil.
Medimagazin yorum silme özelliği getirse aşağıdakiler yorumlarını hep silerler..
People
1
4) Ali (Hekim )
12.10.2019 12:25:11
Zibil gibi fakülte açılı. Biz de akıllı beynimizce tıbbı ve tıp fakültesini hep kötüledik. O kadro bir şekilde dolacak. Başarılı öğrenci korktu yazmadı ortalık çer çöp doldu. Tıp fakültesini hep yüceltirim ki kaliteli doktor adayları gelsin. Allah rahmet eylesin. Namus meselesiyse bir şey diyemem. Ben eski kafa biriyim. Az çalıştın meselesi değil bence. Belki de kıdem as üs olayı. Yaşı büyük birine kıdemli olmak çok sökmez neticede. Herkes meslektaşına saygılı olsun
People
15
5) Murat Cengiz (Akademisyen )
11.10.2019 23:26:02
Olay çok üzücü ancak analiz edilmesi şart: eski nesilden olup asistan eğitimi almış olanlar şuan ki asistanlarında ihtisas yaparken insanlık dışı şartlarda çalışması gerektiğini, bunun eğitimin bir şartı olduğunu iddia etmektedir. Bakınız Avrupa veya ABD de bu tarz insanlık dışı şartlarda ve saatlerde çalışıp ihtisas yapılmıyor, sizler oradaki Meslektaşlarınızdan iyi olduğunuzu mu sanıyorsunuz? Maalesef değilsiniz kendinizi kandırmayın, ayrıca herkes eşit kötülük te muamele görüyor mu sanıyorsunuz, Ankara da çok ayrı, İstanbul da bambaşka, Anadolu da apayrı saçmalıklar yaşanıyor. Türkiye de yapılması gereken, İhtisas eğitimi standardize edilmelidir yıllara hatta aylara göre standartları olmalıdır, Eğitici statüsünde olanlar ve eğitilenler periyodik aralıklarla '' objektif '' kriterlerle değerlendirilmelidir Tuk yönetmeliğinde bakarsanız son derece subjektif değerlendirmeye açık, yoruma açık ifadeler yer almaktadır, sadece kendisinden 1 TUS önce gelen asistanla haklı olsa dahi tartıştığı için yetersizlik verilen asistanlar var, ihtisas hayatı boyunca 2 kez tekrarlanırsa yer değişikliği 3.kez de Türkiye sınırları içinde bu kişi ömür boyu bu ihtisas tan men edilir şeklinde son derece ağır yaptırımlarımız sizce ne kadar tarafsız gözlerden geçip ne kadar objektif değerlendirmeye alınıyor?Halan Daha 15 nöbet tutan tutmaya zorlanan, tutmazsa yetersizlikle tehdit edilen Asistanlar Tıp doktorluğu ile alakası olmayan, kıdemli hemşireye dahi söylenemeyip stajyer hemşire den ve dahi hasta bakıcıdan istenen işleri yapmak zorunda kalan, yapmazsa tehdit edilen birçok asistan Ülkemizde mevcuttur. Yıllardır süren, vakt-i zamanında yeterli personel olmadığı için gönüllülük esasıyla yapılan 36 hatta 48 saatlik kesintisiz mesai yapan, yemek yemek ve tuvalet ihtiyacı için dahi izin verilmeyen asistanlar var.Eskiden personel eksikti ancak günümüzde yıllık mezun tıp Dr u sayısı 8-10 bini bulmuşken kimse Eğitim verildiği iddiası ile kendini kandırmasın, ne yani burda Tıp Eğitimi Avrupa ve Amerika'dan daha mı ileride? Maslow un ihtiyaçlar piramidini unutmayın bir insanın karnı doymadan, uykusunu almadan akademik eğitim alması bana pek inandırıcı gelmiyor. Eski nesilden gelenler bu kötü muameleye uğradı diye herkes uğramak zorunda mı, üstelik sonunda alınan mükafatın değeri günümüzde bu kadar düşmüşken... Son olarak 50 belki 100 yıldır aynı şekilde aynı şeylerden şikayet edipte belki 4 nesil peşi sıra yetişip te hiçbirşey değişmiyorsa Tıp Doktoru olanlar da kendi basiretsizliğini sorgulamalıdır, hatta ve hatta hepsinden de acı olarak kendilerine yapılan psikolojik şiddet ve işkenceyi o kadar içselleştirmiş ki mutlaka yapılmasının gerekli olduğunu düşünenler, sanki Stockholm Sendromu yaşar gibi tüm çektikleri acıları haklı görenler var. Ben genç nesilden umutluyum İnşallah onlar başkaldıracak ve bu kepazelik son bulacak, Pek muhterem hocalardan asistan nöbet ücretinin haksız ödeme olduğunu duymuşluğum vardır, kendileri alamamışlar zamanında, eğitim alıp üstüne bir de para veriyorlarmış! Ben bu yaşanan olayı çok büyük üzüntüyle karşılıyorum ancak olayın detaylı analizinin yapılacağına dair de pek umudum yoktur. Saygılar...
People
25
6) ömer hayyam (op.dr)
11.10.2019 18:18:09
iş barışı bozulmuş , bozulan iş barışı yeniden tesis edilmemiş, eğitim kurumununun iş yükü eğitilmesi gereken asistanlara bırakılmış, ...altta kalanın canı çıksın, çömezi ezin mantığı gibi duruyor....
People
18
7) erol r. (dr.)
11.10.2019 16:04:44
mobbing mi acaba? yinede sonuç bu olmamalıydı.Allah rahmet eylesin
People
20
8) Hatice Onur (opr dr)
11.10.2019 15:47:03
Ben dé bir doktor olarak tamam performans sistemi bizleri çok zorlayıcı bir sey ama bu alay sadece performans sistemine indirgenemez doktorluk çok mesakkatli bir meslek asiatanlımkta bunun hem fiziki hem ruhsal bir sınavı bizi geleceye hazırlayanbir süreç hepimiz asistanlıkta çok zorluklar çektik tabiki çekeceyiz kolay doktor olunmuyor bizler en ufak bir canlıya zarar vere.rzken bir hastamızın başına istemeden de olsa olgan bir komplikasyon geldiginde uykularımiz kacarken bir doktor nasıl bir meslektaşına bunu yapabilir nasıl hastaneye bıcakla gelebilir benim buna akĺim ermiyor 3 aylık bir asistan hepimiz yaptık ırgat gibi çalışmadıkmı tabiki kendinden kıdemli asiatandan daha fazla calışacak asistanlıkta askeri hiyarersı cardır bizler 20 yıl once kendimizden önce gelen dr arkadaşlaŕımıza abi abla diyerek sayğı duyar usta çırak iliskisi gibi onlardan da birseyler ögrenmek icin çabalardık yazık degil mi pırıl pıril yuzunden de anlaşılan gencecik birmeslektaşım emek emek kendini yetistirmeye çalısırken bu canideki nasıl bir kafa bu adamdan zaten doktor olmazmış ama giden gencecik meslektaşımıza icim parcalanıyor soktayım sözun bitigi yer....
People
33
9) Ahmet (Cerrah )
11.10.2019 15:16:34
Daha önceden de performans sistemi vardı bizde asistanken 15 nöbet tutardık bunların hiç biri bir insanı öldürmek için bahane olamaz. Adam piskopatsa sistemin ne kusuru olabilir o zaman çalışma git başka bi iş yap. Yazık değil mi O genç arkadaşa. Mülâkat olması gerek herkes dr olmamalı bu ülkede psikolojik sorunları olanların elenmesi gerek nasıl pilot olamıyorsa böyle tipler dr da olamaz
People
30
10) Dr. Murat (hekim)
11.10.2019 15:04:38
keşke istifa edip gitseydin. 2 dünyanı da yaktın. Yanında bıçak taşıması enteresan geldi bana.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
20/11-24/11 24. Prof. Dr. A.Lütfi Tat Sempozyumu DERMATOLOJİ ANTA
22/11-24/11 7. Uluslararası Ürojinekoloji Kongresi ÜROLOJİ İSTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA
05/12-05/12 11. Medikolegal Düzlem Geleneksel 11.Tıpta Uygulama Hataları Sempozyumu ACİL TIP ANKA
05/12-12/12 İstanbul Üniversitesi 9.Kadın Doğum Günleri KADIN... İSTA