Küçük Hüseyini annenin değil babanın doktora götürmesi sonu oldu! Bir penisilin anafilaksisi daha!
Penisiline alerjisinin olduğu bilinmeyen Küçük Hüseyin hayatını kaybetti. Ailenin bir yakını Baba Medet Talan'ın, çocuğunun alerjisi olduğunu bilmediğini söyledi
Küçük Hüseyini annenin değil babanın doktora götürmesi sonu oldu! Bir penisilin anafilaksisi daha!
17 Ocak 2018 - HABERTÜRK

İstanbul Küçükçekmece’ye bağlı Halkalı’da yaşayan Medet Talan, dün sabah rahatsızlanan 6 yaşındaki oğlu Hüseyin’i, Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne götürdü. Buradaki muayenenin ardından görevli doktor reçeteye iğne yazdı.

 

 

 

Gazete Habertürk'ten Müslim Sarıyar'ın haberine göre; Anne-babası ayrı yaşayan ve doğuştan intermonita (akciğerlerin tembel ve pasif çalışması) hastası olan küçük çocuğun babası eczaneden ilacı temin etti. Ardından evlerinin yakınındaki Halkalı Sağlık Kabini’ne giderek iğneyi yaptırdı. Babasıyla eve dönen küçük çocuk tekrar rahatsızlandı. Baba Talan, hemen özel bir hastaneye götürdü. Doktorlar 6 yaşındaki Hüseyin’in hastaneye getirildiğinde ölü olduğunu tespit etti. Durum emniyete bildirildi.


Test yapmadan penisilin yapıldı iddiasıyla savcılığa suç duyurusu


‘ALERJİSİ VARMIŞ’

Küçükçekmece İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri ile İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri sağlık kabininde incelemelerde bulundu. Küçük Hüseyin’in penisiline alerjisi olduğu ve yazılan iğnenin de vurulmasının sakıncalı olduğu iddia edildi. İsmini vermek istemeyen Talan Ailesi’nin bir yakını, “Küçük çocuğun anne ve babası ayrılmıştı. Hüseyin’in penisiline alerjisi varmış. Ancak bunu sadece anne biliyormuş. Onun da iğneden haberi olmamış” dedi. Şikâyet üzerine ifadesi  alınan doktor G.B. ve iğneyi vuran K.T., emniyetteki ifadelerinin ardından serbest bırakıldı. 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) Nil sezin (Kamu çalışanı )
31.01.2018 10:50:49
Romatizma hastalığımdan dolayı yıllarca penisilin yapılan birisiydim, ameliyat olmuştum ve peşinden 8 saat ara ile penisilin tedavim sürerken, 8 saat dolmamışken hemşire iğnemi yapıp gitti ve aradan 2-3 dakika sonra benim ilk önce gözlerim karardı ve kulaklarım da uğultu yükseldi sonra yattığım yerden hem bağırıyorum Hemde perdeyi tutmuşum korniş eğilmişti, o anda bağırırken dr ve hemşire geldi Dr iğne yapıldığımı bilmiyor allahtan bilincim yerinde idi ama çok az vaktim kalmıştı sanki, hemşire iğne yaptım demiyor bakıyor sadece refakatcı olan annem dizlerine vuruyor ağlıyor ve Dr bana kendime geleyim diye yüzüme Tokat attı. Ben iğne yapıldı diyerek çabuk panzehir getirin diyebilmiştim. Dr hemen hemşireye talimat verdi ve kurtarıcı iğneyi koşarak hemşire getirdi ve yaptı. Benim anında kulağımın çınlaması kesildi , gözümün kararması geçti ve kendime geldim.Meğerse anafılaksı şok geçirmişim, hastanede olmama rağmen eğer nöbetçi Dr a penisilin yapıldı panzehir getirin demeseydin ben bugün hayatta olmazdım.
Yıllar sonra yine bir hastanede yatarken biyopsi yapılacağı esnada hemşire serum takacak ben hemen sordum içinde penisiln yok değil mi alerjim var dediğimde, hemşire iyi ki söyledin çünkü bunda penisilin var hem senin hayatın Hemde benim hayatım mahvolacaktı dedi. Sonra penisilin olmayan başka antibiyotik li serum taktı. Anlatmak istediğim her defasında defalarca penisilin anafılaksı Şok'u geçirdim dememe rağmen yanlışlık yapılabiliyor. Doktorlar bu duruma çok dikkat etmeli ona göre ilaç yazmalı.
Sonra biz hastalar da bilinçli olmamız gerekiyor halk arasında bu iğneyi yaptırmamak gerekiyor, hem hastanede hem de penisilin alerji olası durumunu düşünerek kurtarıcı iğnenin olduğunu bilerek emin olmamız lazım ayrıca iğneden sonra hastanede 15 - 20 dakika beklememiz gerekir.
People
9
2) kimbıl (uzdr)
28.01.2018 21:43:27
sema serbes isimli yorumcu demiş ki; iğneyi yapan şahsın yapmadan önce test yapması gerekiyordu ve yine aynı zamanda iğne yapıldıktan sonra en az15-20 dk arası sağlık kurumunda kalınması isteniyor'' Halk arsında geçen ve bildiğini zannettiğin ancak bilemediğin konu şu; 1- penisilin allerjisi denilen reaksiyonu hiç gördünmü bilmiyorum görseydin bu şekil yorum yapmazdın zaten, anaflaksiye neden olur ki doza bağımlı da (sulandırsan da farketmez) değildir hemen gelişir 2- penisilin testi diye sulandırılan ilacın az miktarını önceden verme diye bir yöntem yoktur,onun testi ayrıdır 2 aşamalı olarakta uygulanabilir ve pahalı bir yöntem olduğundan zaman aldığından pratikte uygulanmaz ve bu reaksiyonda milyonda bir görülür.bahse konu olan reaksiyonun tip-2 yada tip-3 hipersensitivite gecikmiş tip reaksiyon olma olasılığı oldukça yüksek ki bu tip reaksiyonları tespit yada tahmin edemezsiniz.
People
3
3) Ihsan (Dr)
22.01.2018 14:19:19
Annenin bildiği alerji
nasil olurda dr ekraninda çıkmaz. Normalde hastanede kullanilan bilgisayarda dr karsisina hemen alerji bilgisi düşüyor.
People
7
4) A (İ)
19.01.2018 11:39:58
bozeren rumuzlu bey intermonita hastalığını kendisinin de bilmediğini söylemiş ve cahil olduğunu söyleyerek güya ironi yapmış. yani doktorların dahi okuduğunu anlamaktan aciz olduğunu görmek beni şaşırtıyor gerçekten. Orada açık seçik bir şekilde habercilerin hastalığın ismini yanlış yazdığını belirttim. Japonca falan da yazmadım. Neresini anlamak istemediğinizi anlayabilmiş değilim doğrusu. Ben aydın sinalin doktor olmadığını yaptığı 2 yorumla iddia etmiyorum ki. Yıllardır buraya yorum yazıyor, daha birçok abuk sabuk şeyine rast geldim. Yani bir doktorun kesinlikle bilmesi gereken şeyleri bilmediğine defalarca şahit oldum. Bu da onlardan biri. Neden im enjeksiyon yapıyorsunuz diye soruyor. Önceki yorumumda da belirttiğim gibi bunun bilimsel olan ve bilimsel olmayan onlarca nedeni olabilir. Bunu bir doktor bilmez mi?? En basitinden romatizmal ateşe karşı korumak istemiş olabilir. Daha bunu bilmiyor
People
38
5) ats2 (dr)
18.01.2018 21:41:02
Öncelikle minik yavruya Allah rahmet eeylesin çok üzücü :( ancak toplumun en büyük sorunu bilmediği konularda internetten okuduğu iki üç cümleyle ahkam kesmesi..sema serbest bu dandik sistem yürüyosa inan doktorların özverisi bir o kadarda saftirikliği yüzünden yürüyo..normalde bu kadar büyük riskli bir meslek Türkiyedeki gibi üç kuruşa yapılmaz..yoğun bakım üniversitesi olan yerlerde yapılması gerekiyomuş bik bik..bir akşam herhangi bir acile uğrada gör kaç tane enjeksiyon yapılıyo..sen yoğun bakım ünitesi olan yere gönderirsin artık otobüs ayarlayıp..test yapması gerekiyormuşmuş..bunun testi falan yok bilakis test yaptığında duyarlılığı artırıyosun o sırada olmayıp sonraki enjeksiyonlarda meydana gelebilir, bunun bir zamanı ve süresi yok 11.enjeksiyonda da olabilir tespit etme şansın yok, çoğu basıp gidiyo bağlayacan mı 15 dk..mahalle baskısından ve çaresizlikten yapıyo hekimler..o keşmekeşte hangi birini göndersin..aslında yapılması gereken her hasta için detaylı not tutmak ve onam almadan hiçbirşey uygulamamak..o günler de yaklaşacak az kaldı sabırsızlıkla bekliyorum sizin gibiler için..o güzel hekimler o güzel atlara binip gidecek, siz de artık kimlere kalırsanız..eden bulur
People
12
6) bozeren (nş uz dr)
18.01.2018 18:38:38
sevgili A (İ) ; Aydın abiyi savunmak bize düşmez. o amaçla değil, kendi adıma ben de, intermonita denilen hastalığı duymadım. hadi bu yabancı dilden olup duymamış olabiliriz. akciğer tembelliği hastalığını da duymadım. sen bizim cahilliğimizden şüphe edebilirsin- ki sonuna kadar da haklısın. bu arada, biz senin çok bildiğinden şüphe etmeyiz.
People
16
7) Emre (5/6 Tıp Fak. Öğrencisi)
18.01.2018 15:12:51
Komplolara gerek yok. Küçücük çocuk. Muhtemelen hekim kriptik tonsillit gibi streptokokkal bir tonsillofarenjit düşünüp tek doz penisilin yazarak ilerde de ARA gibi ciddi bir komplikasyon yaşanması olasılığının önüne geçmek istemiştir ki dünya genelinde kabul gören tedavi yaklaşımı da budur. Bundan dolayı hekim de aile de suçlanamaz; ancak ufacık yavruların bu şekilde can vermesinin önüne geçmek amaçli allerji olup olmadığının bilinmediği durumlarda 1günlük gözlem bakanlık tarafından teşvik edilebilir. Allah rahmet eylesin yavrucağa.
People
8
8) A (İ)
18.01.2018 14:22:16
Aydın sinal doktor olmadığını son yorumu ile yine ispat etti ve cahilliğini ortaya koymuş oldu. Bir hastalık ismi sordu. Daha haberi hazırlayanların yanlış yazdığını dahi fark etmedi ve google arama motorunda hastalığın ismini bulamadı diye bizimle aklı sıra dalga geçiyor. İbretlik gerçekten. Psikiyatrik bir vaka.
People
9
9) aydin sinal (hekim)
18.01.2018 13:37:44
özür dilerim cahilligime verin,birde su intermonita hastaligi nedir? birde onu aciklayin.
ben bende olan Roche Lexikon Medizin,MSD Manuel,Pschyrembel Klinisches Wörterbuch,Duden medi.worterbuch isimli temel 4 tip sözlügüne baktim böyle bir hastalik bulamadim.
yanlismi yazilmis yoksa türkiyeye has bir hastalikmi?
lat:inter:arasi,monitum:uyari anlamina geliyorda nasi birlesip bir hastaliga isim oluyorlar.
People
9
10) Mahir Obakan (Biyolog)
18.01.2018 10:17:13
Niye bazıları kendini zan altında bırakılmış hissetmiş anlaşılmıyor. Haber başlığı direkt hastayı suçlayacak şekilde atılmış. Anne baba arasındaki bilgi paylaşımı eksikliği elbette bir sorun da en donanımlı ailenin bile çocuğunun tıbbi hikâyesi konusunda sunum yapmaya her an hazır ve nazır olabileceğine inanmak da safdillik.

Allah yavruya rahmet eylesin. Ailenin başı sağ olsun.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
24/10-25/10İlaç ve Tıbbi Cihazlar Zirvesi ve FuarıECZACILIKANKA
25/10-28/102. Uluslararası Kozmetoloji Ve Kozmetik Jinekoloji KongresiKADIN...İSTA
25/10-28/106. EndoBridge MeetingENDOKRİNO...ANTA
26/10-29/1027. Ulusal Üroloji KongresiÜROLOJİKIBR
03/11-03/11IV. Davranış Nörolojisi ve Demans OkuluNÖROLOJİİSTA
31/10-03/11TMFTP 11. Ulusal KongresiKADIN...İSTA
31/10-03/11Türkiye Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği XI. Ulusal KongresiKADIN...İSTA