Öğretmenler mi, pilotlar mı, doktorlar mı? En çok kim kazanıyor?
Dünya ülkelerinden öğretmen, pilot ve doktorların yıllık kazançları…
Öğretmenler mi, pilotlar mı, doktorlar mı? En çok kim kazanıyor?
17 Ağustos 2017 -

İş arayan ve iş verenlere büyük ölçekli bir veritabanı sağlayan PayScale, farklı meslek grubundan 55 milyon profili elinde bulunduruyor. Medimagazin de bu veritabanı üzerinden, dünyanın  en çok merak edilen meslek gruplarının yıllık kazançlarını sizler için derledi. İşte dünyanın dört bir yanından öğretmen, pilot ve doktorların yıllık ortalama kazançları...

 

New York’ta bir ilkokul öğretmeni:

Yıllık ortalama 190 bin TL gelir elde ediyor. New York’ta bu pozisyonda çalışanların çoğunluğu mesleki bir doygunluğa ulaştığını ifade ediyor. Payscale’in yaptığı ankete katılan öğretmenlerin yüzde 87’sini kadınlar oluşturuyor.

New York’ta bir havayolu pilotu:

Yıllık ortalama 396 bin TL kazanıyor. Tecrübe bu işteki geliri oldukça etkileyen bir faktör.

New York’ta bir Genel Pratisyen Hekim:

Yılda ortalama 465 bin TL kazanıyor. İşte tecrübe arttıkça ödenen maaş da belirgin bir şekilde artış gösteriyor. Bu işte 20 yılını dolduran çoğu insan başka bir pozisyona geçiyor.

 

İngiltere’de bir ilkokul öğretmeni:

Yılda ortalama 116 bin TL gelir elde ediyor.

İngiltere’de bir havayolu pilotu:

Yıllık ortalama 270 bin TL gelir elde ediyor.

İngiltere’de bir Genel Pratisyen Hekim:

Yılda ortalama 231 bin TL kazanıyor.

 

Dubai’de bir ilkokul öğretmeni:

Yılda ortalama 133 bin TL gelir elde ediyor. Maaş ödemeleri tecrübeye göre pek farketmiyor. Dubai’de ilkokul öğretmenleri genellikle bu meslekte 20 yıldan fazla kalmıyorlar.

Dubai’de bir havayolu pilotu:

Yılda ortalama 375 bin TL gelir elde ediyor. Bu işteki çoğu kişi 20 yıldan sonra başka bir pozisyona terfi ediyor.

Dubai’de bir aile hekimi

Yıllık ortalama 340 bin TL kazanıyor. Aile hekimliğinde tecrübe arttıkça ödenen ücret de düzenli olarak artıyor. Fakat, yeni başlayanlarla 20 yıllık deneyimi olanların kazançları arasında belirgin ölçüde bir fark görülüyor.

 

Almanya’da bir ilkokul öğretmeni:

Yılda ortalama 150 bin TL gelir elde ediyor. Genellikle bu meslekte 10 yıl deneyimden sonra devam edilmiyor.

Almanya’da bir Genel Pratisyen Hekim:

Yılda ortalama 165 bin TL kazanıyor. Bu meslekte genellikle 10 yıldan fazla kalınmıyor.

 

Güney Afrika’da bir ilkokul öğretmeni:

Yılda ortalama 46 bin TL gelir elde ediyor.

Güney Afrika’da bir havayolu pilotu:

Yılda ortalama 156 bin TL gelir elde ediyor. Bu meslekteki çoğu insan 20 yıl deneyimden sonra başka pozisyonlara taşınıyor. Tecrübe ödenen ücret miktarını oldukça etkiliyor.

Güney Afrika’da bir Genel Pratisyen Hekim

Yılda ortalama 119 bin TL kazanıyor. Tecrübeye göre maaş miktarında farklılıklar oluyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
8
1) abc (dr)
20.08.2017 13:51:44
tatil yöresindeyim..yazlık yeni olduğu için kuyuda biriken suyu vidanjöre çektiriyoruz..10 dk da kuyuyu boşalttı 200 tl aldı gitti..valla kıyak iş ben de düşünmeye başladım..günde beş ev dolaşsan ayda 30 bin yapar :))
People
7
2) davut doğrucu (dr)
19.08.2017 00:15:36
aydın bey, 40 yıl almanyada uzmanlık yap,hem de en ağırından. 65-66 yaşına gel 70 m kare evde otur. üstelik hanımdan "kiralık"..değdi mi bunca yıllık "gavur eziyetine".. 76 iü mezunuyum. bizden bir grup hekim tahta bavulla tek kelime almanca bilmeden sirkeciden trene bindi.. almanca öğrenene kadar okul parasını bile hastane verdi. almancası az olan anestezide başladı almanca öğrenenlerin bir kısmı cerrahi dallara geçti. hiç biri dönmedi. yıllık toplantılarımızda görüşürüz hepsi halinden memnun hiç bir 70 metre kare evde oturmaz.bahçeli evleri var. almanca eğitim veren liseden mezun dönemdşım var mezun olduğunun ertesi günü franfurt ünv kbb de kafadan uzmanlığa başladı. mal mülk haddi hesabı yok. bu nasıl iş ancak orada brüt 5000 avro alırlar.avusturyadan 2 yık önce ben teklif aldım.kaç para istersin dediler 10 bin avro dedim adam bizde 5-6 bin avroyu geçmez dediler.ben adama ben türkiyede bu parayı alıyorum üstelik hayat sizden 3-kat ucuz dedim adam dondu kaldı.
People
15
3) ihsan (pediatrist)
18.08.2017 16:48:28
Mustafa (Anestezi Uzmanı) ''çok para için çok iyi hekim olun'' mu :)) Güleyim mi?
People
13
4) Mustafa (Anestezi Uzmanı)
18.08.2017 14:49:18
Sayın meslektaslarim aydin sinal cok guzel ozetlemis durumu. Turkiyede tip fakuldelerinde universitelede Doktor olduktan sonra cok para kazanacaksin, iyi evlerde yasayip iyi arabalara bineceksin hic maddi sıkıntın olmayacak algısı vardır. Hepimiz bu algıyla doktor olduk. Az calisarak risk almayarak cok para kazanmayi hedefledik. Elestirilmekten sikayet edilmekten hic hoslanmadik. Yaptigimiz isi begenmeyenleri yada taktir etmeyenlere cephe aldik asaladik. En zeki ve encok okuyan oldugumuz icin en cok kazanmamiz gerektigine inandik. Uzulerek soyluyorum meslegimiz bu degil. Bu meslekte cok para kazamassiniz, cik vaktiniz olmaz, rahat bir hayatiniz olmaz. Sayın meslektaslarim bu nedenle kendinizi yipratmayin ve uzmeyin. Daha cok yayin okuyup hastalarinizla daha fazla ilgilenin. Performans vs pesinde bedeninizi psikolojinizi yopratmayin. Ailenize sevdiklerinize en onemlisi kendinize zaman ayirin. Yok illa ben cok para kazanacam diyorsaniz bunun tek bir yolu var oda cok iyi bir hekim olmak...
People
13
5) DrHammer (uzman)
18.08.2017 14:19:55
Sn Aydın Sinal; tüm ülke adlarını yazarken Türkçe telaffuzlarıyla yazarken neden USA yazıp duruyorsunuz? Amerika veya ABD yazamıyor musunuz? Ayrıca Almanya'da çalışıp/yaşayıp burası hakkında akıl hocalığı yapmayın lütfen!
People
11
6) aydin sinal (hekim)
18.08.2017 14:10:43
asagidaki yorumumda bahsettigim,hemen" bir garaja 200 euro veriyorsun zenginsin"demeyin arabam yok 68 m2 lik evimde kitaplari ve diger kullanmadigim esyalarimi koyacak yer olmadigi icin mecburi arka bahcedeki garaji kiraladim,oraya koyuyorum,bir soru akla gelir "bu 68 m2 lik eve ne kira veriyorsun?" diye ben kira vermiyorum (babam degil hanim sagolsun),yalniz yan daire -72 m2-bosaldi kiraya verildi, 1330 euro+300 euro yan masraflar= 1630 euro aylik.buda bir bilgi olarak bulunsun
People
6
7) Ebru (Dr)
18.08.2017 12:21:32
Tam bir miksiyon yarisi. Mutahitler galericiler parayi gomuyor kime ne anlatiyonuz.
People
12
8) aydin sinal (hekim)
18.08.2017 11:58:19
sevgili meslektaslarim bildiginiz ama anlamak,kabul etmek istemediginiz bir noktaya aciklik getirelim:her zaman maaslarinizi USA ve Avrupanin kalkinmis ülkeleri ile kiyaslarsiniz,Türkiyedeki hekim maaslarinin azliginda sikayet edersiniz,bilirsiniz bu ülkelerde kisi basi yillik gelir 60 bin dolar civarinda,Türkiyede tas catlasa 10 bin dolar.Almanyada bir hekim (personal kanunu BAT II b)bir asgari ücretlinin 3 misli maasla ise baslar,maasi bir ilk okul ögretmeninin biraz üstündedir.hastahanede,muayenehanede haftalik calisma süresi 60-80 saati bulur.
Sizin maasiniz az degil Türkiye fakir . bu fakir haliyle yinede yasam icin yeterli maasi veriyor.KB Yillik geliri 60 bin dolar olan ülkelerle degilde KB Yillik geliri 10-15 bin dolar olan ülkelerle karsilastirin misal:Bulgaristan,Romanya,Polonya,Slovenya,Moldava;mekodonya gibi.(550,uzman 1500 euro)
1500 liraya (400 €) ya Türkiyede 100m2 ev kiralarsiniz,Frankfurtaki 12 m2 araba garajimin aylik kirasi 200€ (850 lira).
Türkiyedeki 4 kisilik bir ailenin asgari gecim 4500 lira(1000 €) bu Almanyadaki bir kisinin bile asgari gecim parasi degil( asgari gecim 1200€) ,Demek isterimki Almanya daki harcamaniz Türkiyeden en az 3-3.5 misli fazla.
Makaledeki hesaba göre Almanyada brüt 165 bin lira kazanan pratisyen hekim (harcamalari göz önüne alirsak) Türkiyede Brüt 40- 50bin lira kazansa ayni hesaba gelir.
Türkiyede hizla tip fakültesi ve hekim sayisi artmaktadir,hekim issizligi daha baslamadi Ispanya,Italya,Yunanistan gibi yüzde yirmilere varan hekim issizligi olacagi günlerde gelebilir.Eskiden bir hakim,bir ögretmen,bir kaymakam ,bir ziraat mühendisi fakülteyi bitirdigi gün ertesi gün ise baslardi,simdi.................
Defalarca yazdim kusura bakmayin tekrarliyorum,nede olsa yaslilik hali iste,selamlar
People
6
9) fatma yirmibeş (dişhekimi)
18.08.2017 11:34:43
Aydın Sinal adlı meslektaşımız Türkiye'deki tüm doktorlarla resmen dalga geçmiş..
People
4
10) Dr (dr)
18.08.2017 11:21:15
Elma mı üstündür? Armut mu? Erik mi? Bence hepsi güzel.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
26.10-25.11ÖZEL KIRIKHAN BİLİM HASTANESİ - NÖROLOJİ UZMANI ARANIYORPersonel Arayanlar