Sağlık Bakanı Fatih Altaylı'yı aradı, şiddetle ilgili önlemleri ve yapacaklarını aktardı!
Doktora şiddetle ilgili haberlerin ardından Habertürk yazarı Fatih Altaylı, yazılarıyla konuyu gündemde tutmuş ve tepkisini dile getirmişti. Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, Altaylı'yı arayarak “Sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti önlemekle ilgili kararlılığımız var, bu kabul edilebilir durum değil” dedi ve planladıklarını anlattı. İşte Fatih Altaylı'nın yazısı
Sağlık Bakanı Fatih Altaylı'yı aradı, şiddetle ilgili önlemleri ve yapacaklarını aktardı!
22 Temmuz 2018 -

Dün öğlen saatlerinde yeni Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca aradı cep telefonumdan.

“Fatih Bey, sağlık çalışanlarının ve meslektaşımız doktorların sorunları ile ilgili yazılarınıza teşekkür etmekle başlayayım. Son iki gündür çok doğru şeyler yazdınız, hepsini okudum” dedi ve yapmayı planladıklarını anlattı:

“Sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti önlemekle ilgili kararlılığımız var, bu kabul edilebilir durum değil” diyen Bakan “Bu durumun zaten Ceza Kanunu'nda bir karşılığı var. 1 ila 3 yıl arasında hapis öngörüyor. Eğer bu saldırı kamu görevi nedeniyle yapılmışsa yüzde 50 oranında da artış yapılıyor, ancak bu durum yeterince önleyici değil” diyerek ilk etapta aldıkları önlemlerin neler olacağını aktardı:

“Şu anda hastanelerimizde özel güvenlik personeli görev yapıyor. Aciller dahil. Ancak özel güvenlik personelinin ne yazık ki, bir caydırıcılığı olmadığını gördük. Bu yüzden de bundan böyle acil servislerde birer polis noktası oluşturulacak. Bunu konuyu İçişleri Bakanımız ile ele aldık ve hemen bir genelge yayınladılar. Öncelikle diğerlerine oranla daha yoğun ve bu olayların daha çok karşılaşıldığı 201 hastanemizin acil servislerinde polis görev yapacak.

Adalet Bakanımızla yaptığımız bir görüşme ile de saldırıya uğrayan hekimlerimizin ifadelerini hastanelerdeki polis noktalarında alacağız. Çünkü mevcut durumda saldırganla birlikte hekimlerimiz de karakola giderek ifade vermek zorunda kalıyordu. Bu da hem hekimin psikolojsiini bozuyor, sanki suçlu imiş gibi karakola gitmesine neden oluyor, hem de hastanede düzeni aksatıyordu. Artık hekimlerimizin şikayetleri ve ifadeleri de hastanelerde alınacak. Cezaların arttırılması gibi bazı başka tedbirler de gündeme gelecektir ama öncelikli olarak bunları yaptık. Bununla ilgili genelgeleri de dün (önceki gün) yayınladı ilgili bakanlarımız.

Bunların yanı sıra hekimlerimizin özlük hakları, emeklilikleri, ücretler, genel olarak koşulları ile ilgili daha iyi ve hekimlerimizin sorunlarını giderici önlemleri de alıyoruz. Çok hızlı düzenlemeler yapacağız. Hem hasta hem hekimler açısından hakkaniyetli bir sağlık hizmeti sistemi kuracağız."

Bakan Koca, başta yeni kurulan şehir hastaneleri olmak üzere hem kamu hem de özel hastanelerin yurt dışına açılabilmesi ve uluslararası sağlık hizmeti verilmesi için hepsinin yurt dışı bağlantılarını kuracak bir anonim şirket yapılanması için de yasal düzenlemenin yapıldığını aktardı.

Kanser tedavilerinde fark alınmaması ile ilgili yeni düzenlemenin ise üniversite hastanelerinde sorun yarattığını, üniversite hastanelerinin fark almaya devam ettiğini ama yeni düzenleme ile bu fikrin alınmayacağını, ancak ünivesite hastanelerinin döner sermaye gelirlerinin ortadan kaybolmaması için 5 kata kadar farkın devlet tarafından ödeneceğini de belirtti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
11
1) mesut özsoy (AH)
06.08.2018 22:06:54
28 yıllık dr.um yıpranma hakkımın gasp edilmesi ,ek ödemelerin emekliye yansımaması,emeklerimin verilmemesini, şiddetle kınıyorum, HAKKIMI ve EMEKLERİMİ HELAL ETMİYORUM.ASKER POLİS HAKİMİ YIPRANIYOR BİZİM YILLRCA ACİLLERDE NE ŞARTLARDA ÇALIŞTIĞIMIZ ORTADAYKEN VERİLMEMESİNİ ALLAHA HAVALE EDİYORUM.
People
18
2) doktor mengene (doktor)
24.07.2018 11:13:59
Bu sorun çözülmez; kötüleşir. Gidişat öyle. Daha af çıkacak adi suçlulara.

Sağlıkçıya görevi başındayken en küçük şiddetin kamu davası olması lazım. Sağlıkçıyı hiç karıştırmadan süreç başlamalı ve sürmeli. Belki bunun faydası olur.
People
13
3) saglık (att.paramedik.hekim.hemsire.ebe.sekreter vs vs)
23.07.2018 19:38:52
litaretürlerde türkçe tıb yayını yok. acaba neden...biz bilim insanı degilde ticaret odalarımı olduk acaba m.ediyorum... zira performans sistemi insanları bilimden çok sanıyorumki ticarete sevk etti... ek döner sermaye dedikleri sistem; insanların rapor ve izin almaya korktuğu (kesintilerden dolayi) ,yapılan fazla mesailerde ise fazladan bir ek döner alınmadığı ,yıl sonunda ise %90 nının eridigi üstüne birde sabitle dengeledikeri icın sabite yapılan enflasyon zammının hic bir degerinin kalmadıgı kısacası hastane yönetimin sistem dolayısı ile hekim dısı personele neredeyse hic bir sey dagitmadiklari bir sistem...saglık bakanımız hekim ve hekim ďışındaki branşların sorunlarını ortak kucaklarsa (maddi,manevi,özlük hakları) daha ileri bir noktaya taşıyabiliriz...zira sistem hekimlerin başta olmak üzere tüm branşların bilim insanı olarak yetişmesini öngörmeli...bu noktada yapılıcak maddi manevi yatırımlardan kaçınılmamalı...ilim,bilim yönündeki ciddi ilerlemeler için kaybedilicek maddi kayıp ilerleyen yıllarda kendini fazlasıyla tamamlayacaktır..ama bunlar için siddetin önlenmesi ve zamların yanı sıra pozirif ve verimli iş hayatı için fazla mesailer , iş yükü gibi durumlara da sağlıkda el uzatılması lazım...uzmanlık kadrosu hekimlerin dışındaki branşlarada getirilmesi lazım zira bu noktalarda batı çok çok ilerlemiş durumda ..bizse hala görev tanımlarını yönetmeliklerde yayınlayıp ama pratikde herkesin görevi dısındaki bir çok isi yaptıgı aldığımız o idealist egitimleri hastanelerde görmedigimiz.insanların tükenmişlik seviylerinin zirvede oldugu karmaşık ve tatminsiz bir sistemin içinde boğulmaktayız...bakanımızında tüm branşları ortak karşılayacağını ve yöneteceğini umut ediyorum...
People
18
4) tayfun akar (uzman doktor)
23.07.2018 19:12:51
Henüz taze vir olayı anlatayım üzerinden 3 saat geçmedi .Aile hekimliği uzmanı olarak çalıştığım kurumda kolesterol raporu biten hasta bana gelip raporunu yenilemek istediğinde ;ben de raporunun sistemde artık görünmediğini herhangi bir eczaneden biten raporunun dökümünü getirirse yineleyebileceğimi söyleyince ,sen bana niye rapor vermiyon diye başlayıp ana avrat küfür etti sonra da seni yaşatmayacağım burada barındırmayacağım dedi diğer bekleyen hastalar da olaya tanıklık etti.beyaz kodu aradım ilk sırada siz varsınız anonsuyla beni 5 dakika bekletti.Jandarma geldi sağolsunlar gerekenleri yaptılar .Hayatımın tehdit altında olduğunu belirtince koruma durumunun ancak olay terör olayı olursa mümkün olduğunu belirtti.Tehdit eden adamın damadının yeni hapisten çıktığı ve jandarma gittikten sonra kızının gelip ''hey doktor gel buraya ilaçlarımı yaz '' demesi durumun vahametini tam gözler önüne seriyor.
Daha önce de 2 beyaz kod olayı yaşadım hatta sağlık müdürlüğü avukat bile vardi bana ama 4 tanığım olmasına rağmen ve karşıdakinin yalan iddiasına tanığı olmadığı halde ben haksız çıktım.Böyle avukat ne işe yarar anlamadım ;o yüzden arkadaşlara tavsiyem sağlık bakanlığı avukat verse bile davalara avukata güvenerek gitmemezlik etmeyin.
Gerçi kazanınca da birşey olmuyor ceza erteleniyor ,siz stresinizi tuzlayarak yiyorsunuz .Bir de aile merkezine zorunlu olarak astığımız ''sağlık çalışanına sözel ya da fiziki şiddet uygulanırsa işi bırakma hakkımız olduğu da safsata ve yalanmış.O yüzden hepsini yırtıp attım.
People
11
5) cenk evren (uz dr)
23.07.2018 18:59:01
Sayın Fatih Altaylı'nın bu yazısı çok güzeldi. Bakanımız araması da çok şık olmuş. Ama maalesef 2004 yılındaki "bölücü doktorlar" başlıklı yazısı maalesef bir o kadar kötü. Bence o yazı yıllardır artan şiddetin ilk kıvılcımlarından. Lütfen bulup okuyun. Saygılarımla.
People
19
6) Ahmet Taha (Uzman Hekim)
23.07.2018 17:00:11
Sayın Bakanım kusura bakmayın ama Sizden önceki Bakanlarımızdan hiç bir farkınız yok. Yine aynı afaki ve hamasi laflar. Çıkın somut şu kararlar alındı ve uygulanacak tüm kamu oyunun dikkatine deyin de görelim. Cumhurbaşkanımız bunu yapanlar teröristten farksızdır benim gözümde demedi mi? O zaman Sağlık, Adalet ve İçişleri Bakanlarımız gereğini yapın. Ya artık bir şeyler yapın ne olur konuşmayın.
People
38
7) İsmail karaatli (Uzm.Dr.)
23.07.2018 13:19:07
2012 yılında sağlık bakanı doktorların ve sağlık personelinin ozluk vs. haklarını düzeltiyoruz demişti yanlış hatirlamiyorsam, yil 2018 oldu, medimagazin arşivinde de var.
People
57
8) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
23.07.2018 12:13:14
Sayın Bakan Fatih Altaylıyı Niye Arıyorsa !?

Sorunu Fatih Altaylı Mı Çözecek ???

Nasıl Olsa Hiçbir Şey Yapılmayacağından Acaba Sayın Bakan Şimdiden Medya'da Günah Mı Çıkarıyor...
People
33
9) Ahmet Rasim (Küçükusta)
22.07.2018 23:46:29
SAĞLIKTA ŞİDDET NASIL ÖNLENİR

Sağlıkta şiddetin önlenmesinde doktorların daha iyi korunmasının, saldırganlara verilen cezaların artırılmasının, diğer polisiye tedbirlerin ve Altaylı tarzı maço tavsiyelerin meseleye kalıcı ve etkili bir çözüm getireceğine inanmıyorum. “Sağlıkta memnuniyetin yüzde 30’ lardan yüzde 80’ lere vurduğu” bir dönemde saldırıların da aynı hızla artması doğrusu çok ilginç.

Kaynak:
http://ahmetrasimkucukusta.com/2018/07/22/yazilar/elestirel-yazilar/doktorlar/saglikta-siddet-nasil-onlenir/
People
42
10) A (İ)
22.07.2018 20:08:37
Abi resmen dalga geçiyorsunuz. Şu koca yazıda tek bir yeni önlem yok. Bir çok hastanenin acil noktasında zaten polis noktasi var. Bir şiddet olayı olduğunda aynen şöyle diyorlar " hocam, biz buradan çıkamayız; devriye çağıralım!?" Yani hiçbir işe yaramıyorlar ve zaten sayı olarak
Özel güvenliğin ise hem sayısı yetersiz hem de hiçbir yetkileri yok. Kac kere hakimin ozel güvenliğe aynen şunu söylediğine şahit oldum: senin hiçbir yasal hakkin yok , saldırgana dokunamazsın. Silahı yok , copu yok , yetkisi yok , çoğu güvenlik kadın; ben mi güvenliği koruyacağım, güvenlik mi beni? Ayrıca hapisden bahsetmiş. Bu ceza paraya çeviriliyor, O da erteleniyor. Yani dayağa şiddete hakarete aynen devam.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/12-15/128. Türkiye Tiroid Hastalıkları KongresiENDOKRİNO...ANKA
14/12-16/128. Ulusal Sitopatoloji KongresiTIBBİ...İZMİ