Sağlık çalışanlarına şiddeti önlemek için açılan 'Beyaz Kod'a şikayet yağdı
Sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti takip için açtığı ''Beyaz Kod'' birimine, Mayıs ayından bu yana 4 bine yakın bildirim yapıldı.
Sağlık çalışanlarına şiddeti önlemek için açılan 'Beyaz Kod'a şikayet yağdı
26 Kasım 2012 - AA Selma Bıyıklı Adabaş

Sağlık Bakanlığı'nın sağlık çalışanlarına yönelik şiddeti takip için açtığı "Beyaz Kod" birimine 5 ayda 3 bin 764 şikayet bildirildi.

Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, 14 Mayıs'ta uygulanmaya başlanan Beyaz Kod birimine günde ortalama 22,8, 5 ayda ise toplam 3 bin 764 bildirim yapıldı. Bildirilerin 2 bin 579'unu sözlü (yüzde 69), bin 185'ini (yüzde 31) fiziksel şiddet şikayetleri oluşturdu.

Şiddet olaylarının bin 969'u (yüzde 52) devlet hastanesi, 806'sı eğitim ve araştırma hastanesi (yüzde 21), 228'i (yüzde 6) 112 istasyonu, 396'sı (yüzde 11) aile sağlığı merkezi, 178'i (yüzde 5) ağız ve diş sağlığı merkezi, 132'si (yüzde 3) üniversite hastanesi, 49'u (yüzde 1) özel, 6'sı da (yüzde 1) diğer kurumlarda yaşandı.

Şiddete uğrayanların 2 bin 83'ü (yüzde 55) hekim, bin 135'i (yüzde 30) hekim dışı sağlık personeli, 205'i (yüzde yüzde 6) diş hekimi, 102'si (yüzde 3) idari hizmetli, 239'u (yüzde 6) sözleşmeli şirket çalışanı.

Bildirilen olayların büyük bölümü aciller ile polikliniklerde yaşandı.

Şikayete konu olaylarının bin 246'sı (yüzde 33) acil servis, bin 159'u (yüzde 31) poliklinik, 580'i (yüzde 16) klinik/servis, 74'ü (yüzde 2) ameliyathane/yoğun bakım, 119'u (yüzde 3) tetkik bölümü, 91'i (yüzde 2) aile sağlığı merkezi, 230'u (yüzde 6) 112 istasyonu/vaka yeri, 265'i (yüzde 7) diğer bölümlerde gerçekleşti.

Beyaz Kod'a bildirimlerin bin 300'ünü (yüzde 35) şiddet mağdurları, 2 bin 464'ünü (yüzde 65) de kurum yöneticileri yaptı.

-Beyaz Kod nedir-

Beyaz Kod, kamu ve özel tüm hastanelerdeki şiddet olaylarını izlemek üzere kuruldu.

Şiddet olayını kurum yöneticileri derhal, 24 saat hizmet veren 113 numaralı telefonla Beyaz Kod Birimi'ne bildiriyor.

Eş zamanlı olarak olay kurumun hukuk birimine ve adli mercilere intikal ettiriliyor, ardından da Sağlık Bakanlığı'nın internet sitesindeki "Beyaz Kod Bildirim Formu" dolduruluyor. Şiddete uğrayan sağlık çalışanı da 113'ü doğrudan arayabiliyor.

Bildirim üzerine Beyaz Kod Birimi, olayın adli makamlara intikal ettirilip ettirilmediğini araştırıyor, bu yapılmamışsa olay derhal adli makamlara iletiliyor.

Beyaz Kod Birimi, ayrıca şiddet olayının gerçekleştiği sağlık kurumunun hukuk birimlerine de olayın bildirildiğini teyit ediyor.

Bakanlığın hukuk birimi, işlenen suçtan mağdur olan personele, bu kişinin vefatı halinde ise kanuni mirasçılarına talep edilmesi halinde hukuki yardım yapıyor.

 

 

Anahtar Kelimeler:

beyaz kod 113

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) mehmet özdemir (hekim)
21.01.2019 11:25:36
Bir meslek nasıl iki paralık edilir canlı canlı izliyoruz. Yıllarca bazı ''büyük'' hocalarımızın ve ünlü meslektaşlarımızın fütursuzca vatandaşı ezmesi ve hekim düşmanı bir iktidarın başta olması sonucu bu meslek iki paralık oldu. Bu konu hakkında üniversitelerin sosyoloji ve psikoloji bölümlerinde yüzlerce tez konusu ve yayın yapılabilir. 25 yıllık hekimim ancak çalıştığım kurum dışında hiç kimseye mesleğimi söylemiyorum, son günlerde tartışılan uçakta tıbbi yardım konusu dahil mümkünse hiç bir yerde tanıyıp güvenmediğim ve gerçek acil olmayan hiç bir vakaya elimi sürmüyorum, yakınlarımdan hiç kimseye de hekimlik tahsili önermiyorum. Bu halk buna layık, hiç bir dönemde bu kadar aşağılanma ve kutuplaşma olmamıştı, umarım ileride halk olarak kendi ülkenizde gidecek Türk hekim bulamazsınız.
People
7
2) Ünal (Ünal )
20.01.2019 00:13:47
Beyaz kodu bu kadar gereksiz kullanılmamalı. Acil serviste seni dinlemeyip ailenin yanında azarlar gibi cvb veren doktora Bağardın diye beyaz kod verilmemeli. Öyle ise vatandaşla ilgilenmeyen sorusuna cvb vermeyen ikinci sorduğundada azarlayan sağlıkçıya vatandaş neyapsın susup düşen çocuğunun ölmesini beklesin. Siz ilgili olur yaptığınızın hayat kurtarmak olduğunun farkında olur insanların canına hassasiyet gösterirseniz. Bu olayların 10 da 8 i yaşanmaz. Olaylara tek taraflı bakılıyor vatandaş hastahaneye gidip hekim döviyim demiyor. Benim 20 günlük bebeğim düştüğünde acile gittiğimde acildeki dok. Düştüğünü belittiğim halde Benimle ilgilenmez terslerse bağırmaktan başka ne yapabilirdim. Bağırdım diye dok. Beyaz kod verdi suçlu gibi polis geldi yazıklar olsun vatandaş bu kadar zayıf yalnız olamaz.
People
13
3) himmetdede (dr)
01.08.2018 00:08:04
Bana "hava" dışında bedava alınan hizmet gösterin. hastalar hekime erişim için hiç bir çabai,emek,para harcamıyor. bedava sağlık poltikacının en güzel oy aracı. en gelişmiş ve zeng,n ülke belirli bir kesim dışında herkes sağlık hizmeti için "pamuk cebe atmak" zorunda. Batı Avrupada yarısını hasta cepten yarısını sağlık sigortası öder. Yoğurdun bol olduğu bizden başka ülke yok. Fırıncılar parsını devletten alma kaydıyla (tezgah fiyatının yarısı ve üç ay sonra ve de faturalı) TC kimik kartını gösteren herkese bedava etmek dağıtsın. Ortaya basıl bir tablo çıkarsa sağlıktata da böyle,üstelik fırıncıya niye bayat bu ekemek tazesi yok mu dersen küreği kafana yersin. ama 160 kuruş ödersen tazsi yok mu diye sorma hakkın var. bu arada bakanlık ekmek zammını durdurdu haberi "traş". fırınlarda ekmek 150 kuruş. bakanlık zam yapmadı niye 150 kuruş diye sor. en kibar cevap bulrsan 1.25 'e satan yerden al. sağlıktaki şiddetin,kaltesizliğin,3 ay sonra usg,6 ay sonra mt, 1 yıl sonra ameliyat günü vs nedeni bu. BEDAVA HİZMET BU KADAR: NE ŞİDDET BİTER NE DE MALPAKTIS. Amaç oy için vatandaş ile hekimi karşı karşıya getirmek. Niye su sıçrattın diyen 75 yaşındki adamı arabadan inip hunharca dövüyor. adam serbest. 75 yaşındaki adama acımasız saldıran bu insanlara doktorluk yapmak gücüme gidiyor. Cehalet ve şiddet toplumu olduk. cehalet ve şiddet islamın benimsemediği şeyler değil mi. gerçek islam burada. sadece oruç tutup cumaya gitmek değil. İslam ahlakını gençlğe veremediğin sürece şeklen islamiyet ugulanmış ne fayda...
People
19
4) Yusuf (Ogretmen)
31.07.2018 18:40:20
Dun esim saglik ocagna gitmis.asi yaptirmak icin oglum 2 yasinda ... esim iceri girince oglum aglamaya basliyo doktor da disari cikmasi i istiyo agladigi icin esim cocuk bu aglar deyince cocuk aglamaz siz simartiyosunuz diyor disari cikmasini istiyo.. gittim hastaneye efendi efendi benim cocugumu nasil yetistirecegime sen karisamazsin(cocugumu simarik yetistirmiyorum ogretmenim gayet de iyi yetistirdigimi dusunuyorum ama sonucta cocuk)sen bu cocuga bak gonder diyorum bakmaz zorunda defilim diyo. Baya sinirlendim az daha daliyodum cocuk bu aglar sen isine bak diyorum cocuk aglamaz diyo...ben herzaman siddet karsiti olmusumdur doktorlara yapilanlari gordukce lanet etmisimdir.. ama bu olayi yasayica yargisiz infaz yaptigima kanaat getirdim.. egosunu tatmin etmekten baska amaci olmayan tipler var .. insani katil de ederler... vel hasili kelam sikayet edecem dedim cimere beyaz kod istiyorum dedi istedigin rengi iste dedim siddet yok hakaret yok kufur yok biraz bagirdim ciktim
People
7
5) Dr (Dr)
29.07.2018 10:17:10
Herkes işini yapsın mesela mağaza müdürleri mağaza müdürlüğü yapsın doktor olabilmek için pek çok sıkıntı cefa eza çekmiş cahile kırdırılan üç kuruş paraya çalışan doktorların yaptığı işi eleştirmesin sistemin içinden biri değilse dışardan göründüğü gibi olmadığını bilsin empati yapamıyorsa bıraksın bu işi herkes insan olamıyor sonuçta. Okumakla adam olunmadığı gibi varolmak da insan olmaya yetmiyor malesef...
People
8
6) Dr (Dr)
29.07.2018 07:38:01
Ben artık CİMER ya da SABİM gibi yerlerin hastaların gazını BEYAZ KOD sisteminin de hekimlerin gazını almak için oluşturulmuş yapılar olduğunu düşünüyorum.
People
15
7) Derya ışık (Mağaza müdürü)
27.07.2018 22:00:50
Kusura bakmayın hepsi için geçerli değil ama bi zahmet işinizi yapsanız kimse size karışmaz oturduğunuz yerden gözlerinizle ateş ölçüyor emar çekiyorsunuz kimse kimseyi şiddet yada hakaret etmez sizler insanların derdine derman olmak için varsınız yapamıyor kaldıramıyorsanız bırakın valla okumakla adam olunmuyor
People
7
8) drkimbıl (dr)
17.07.2018 00:32:00
sayın sait can öğretim görevlisi olduğunuzu zannetmiyorum zira görevi eğitmek olan eğitimli birinin tüm camiayı kapsayacak şekilde intikam alır gibi önyargılı düşünerek genelleme yapması, üstüne yargı sistemine akıl vermesinin kabul edilebilir bir tarafı yoktur. bunlar basit ve cahilce davranışlar olabilir ancak.
People
10
9) Melek can (Sporcu)
13.07.2018 01:14:00
TBB hükümete karşı olduğu gibi burda yazan doktor larda hem hükümete hem hastalara karşı siz hekim olsanız nolur ver,Suna bakar mısınız,hastalar ceza alsın diye uğraşan şifacilar var..niye bu millet iyileşemiyor?gardını almış bekleyen Dr insanı iyileştirebilir mi canım.kimse durduk yere kimseye Caymaz,istisnalar için yapılanlara sözümüz yok
People
20
10) ilhan58 (memur)
18.05.2018 19:34:04
beyaz kod uygulaması saglikcilarin suistimal ettiği bi saçmalıktır
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
21/03-23/03Sağlık Bilimlerinde Araştırma SempozyumuTIP EĞİTİMİİZMİ
27/03-30/0318. Nefroloji Kış OkuluNEFROLOJİKIBR
05/04-07/04TOD Nisan KursuGÖZ...ANKA
07/04-10/0441. PEDİATRİ GÜNLERİ ve 20. PEDİATRİ HEMŞİRELİĞİ GÜNLERİÇOCUK...İSTA
12/04-13/04Hacettepe Radyoloji BT Kursu 2019RADYOLOJİANKA
12/04-14/04Hedef Kanser 2019TIBBİ...KIBR
10/04-14/04Türk Toraks Derneği 22. Yıllık KongresiGÖĞÜS...ANTA