Saldırıp ölümle tehdit ettiler! Doktor sosyal medyadan yardım çağrısında bulundu
AĞRI Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nde acil serviste görevli Dr. Ece Gökyayla şiddete uğradı ve ölümle tehdit edildi. Tehdit edilen Doktor Gökyayla, sosyal medyadan yetkililere seslenerek yardım çağrısında bulundu.
Saldırıp ölümle tehdit ettiler! Doktor sosyal medyadan yardım çağrısında bulundu
07 Ocak 2018 - HÜRRİYET BANU ŞEN


Doktor Gökyayla, bir hastayı ilgili başka bir doktora yönlendirdiği için şiddete uğradı ve ölümle tehdit edildi.

Yaşadıklarını sosyal medyada paylaşan Dr. Ece Gökyayla can güvenliği olmadığını belirterek yetkililerden yardım çağrısında bulundu.

'KÜFREDEREK BAKMAK ZORUNDASIN' DEDİ

Darp raporu alan Gökyayla olayın nasıl geliştiğini şöyle anlattı:

Sabah saatlerinde nöbetim bitmişti. Hastaları taburcu/devir ediyordum. Bir adam kolumdan tuttu çocuğa bak diye. Gittim. Çocuk muayene olmuş, ateşi düşürülüyordu. Çocuğun tedavisinin verildiğini başka bir doktorun muayene ettiğini, ona söyleyebileceklerini, benimse nöbetimin bittiğini, hastaneden şu an ayrıldığımı söyledim. Bana küfrederek bakmak zorunda olduğumu, Ağrı’dan çıkamayacağımı, beynimi uçuracağını söyleyerek tehdit etti ve duvara itti. Çağırdığım güvenlik gelmeyince polis çağıracağımı söyledim. Bunu duyunca kaçtı. 155’i aradım. Polisler gelip beni aldı, yakalanana kadar beni merkezde tuttular.”

SOSYAL MEDYADAN DESTEK YAĞDI


Ağrı'da mecburi hizmet görevinde bulunan genç doktora sosyal medyadan destek yağdı. Twitter'dan da destek olan sağlık çalışanları, sağlık çalışanlarına şiddet gösterenlerin gerekli cezaları almadığını, defalarca bu tür saldırılara maruz kaldıklarını, yıllardır sağlıkta şiddete doktorları kurban verdiklerini ve ne zaman gerçekten önlem alınacağını sordu.

Hürriyet'e konuşan Dr. Gökyayla, “Mesleğimi o kadar çok severek yapıyorum ki... Hayatım boyunca insanları asla sınıflara ayırmadım; iyi ve kötü dışında. Verdiğim hizmetten ve hekimliğimden en ufak bir şüphem yok. İçim son derece rahat. İyi insanlara hak ettikleri hizmeti verdiğim günlerin gelmesini bekliyorum."

BAKANLIK AÇIKLAMA YAPTI

Öte yandan Ağrı Devlet Hastanesi Çocuk Acil Servisi’ndeki görevli hekimin bir hasta yakını tarafından sözlü ve fiziksel şiddete maruz kaldığı belirtilerek Başsavcılık tarafından olayla ilgili tahkikat başlatıldığı açıklandı. 

Sağlık Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, “Ağrı Devlet Hastanesi Çocuk Acil Servisinde görevli hekimin, bir hasta yakını tarafından sözlü ve fiziksel şiddete maruz kaldığı bildirildi. Şiddet uygulayan kişinin, Doğubayazıt ilçesindeki emniyet görevlilerince gözaltına alındığı aktarılan açıklamada, Doğubayazıt Başsavcılığınca da gerekli tahkikatın başladığı belirtildi.Açıklamada, şunlar kaydedildi: “Sağlık Bakanlığı olarak bu çirkin saldırıyı kınıyor, kanunlar çerçevesinde en ağır şekilde cezalandırılması için gerekli girişimleri başlatmış bulunuyoruz. Saldırıya uğrayan hekimimize de geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
13.01.2018 02:49:35
Orhan Sönmez : Anlamadığın ve bu "bakış açınla" Asla Anlayamayacağın konularda Lütfen bu sitedeki kişilerle laf yarıştırma..
Konuştukça da kendini Batırma..

Hiçbir hekim ya da Sağlık Çalışanı kardeşimiz , Aşırı derecede "Bunaltılmazsa" Asla böyle bir Tepki vermez..

Umarım Anlama özürlü gibi Davranmazsın..
Bizler Sizlere Yardımcı olmak için Çırpınırken Hiç değilse Vicdanınızla hareket edin..

Bizler Elbette ""Görevimizi" yerine Getiriyoruz ama Doktor Hanıma "Saldıran" , Ona dokunma Cüretini gösteren , Tehdit eden ve bu "Saldırıyı Haklı Gören" Kim olursa olsun , Suç işlemiş oluyor..

Senin gibi Vatandaşlarımızın , Kardeşlerimizin bu gibi durumlarda , Kışkırtıcı değil de daha fazla Yatıştırıcı yorumlar yapmasını beklerdim..
Allah Aşkına Söylesene , Serbest Mesleğinle ( Serbest Atış değilse ) Bu Millete "Doktor Hanımdan daha fazla" Ne Hayrın var..
Anlatsana..
Öğrenelim..

Yapmayın Kardeşim..
Yazıktır , Günahtır..
Bu insanlar , Zannettiğiniz gibi çok Kolay yetişmiyor..
İnsanları Mesleğinden Soğutmayın..
Bırakın da , "Fedakar" bu insanlar Oralarda Huzurlu bir şekilde çalışsınlar...
Onlara Destek olun , yardımcı olun , bu İnsanları ilinizden, beldenizden kaçırmayın..
Köstek Olmayın..
Zararı da Millete , Milletin Çocuklarına , Çektirmeyin Ödetmeyin...
People
2
2) murat yaman (hastane calışanı)
10.01.2018 23:04:21
orhan sönmez ne konusuyon sen hastanede calışmadıgın ıcın bılemezsın öle ıftıra attılar deme adam sıra bkledm dıe kufur edıp darp edıyo senın hbrn varmı o kdn nöbetı bıtıp devır ypcak ypmsnnmı o ınsan degılmı uyumaya dnlnmeye hakkı yokmu bılıp bılmeden boş kafadan sallama yapma
People
0
3) orhan sönmez (serbest meslek)
09.01.2018 23:45:40
"Gece Yüksek Ateşlen Havale Geciren Bir Cocuk Acilen
Yakınları Tarafından Ağrı Devlet Hastahanesi Cocuk Acile
Getirildi Burda Müdahalede Keyfi Hareket Eden Doktor
Ece Gökyayla Hasta yakının Tepki Vermesinin Üzerine
Beğenmiyorsanız Başka hastahaneye Götürürsünüz
Demesiylen Sinirlenip Hastayı özel Bir Hastaneye Götüren
Hasta Yakını Bir Kac Saat Sonra
Ölümle Tehdit Edİlip Darp Edildim Diye Şikayette Bulunan
Dokdorun Şikaye üzerine
Şahıs Emniyet Mensupları Tarafından Evinden
Alınıp ifadesi Alındı
Doktorun Darp edildim Diye iftira Atmasının
Üzerine Nöbetci Savcı Hastahane Kameralarının Kayıtlarını
Incelettiktikten Sonra iddaların Asılsız olduğuna
Kanaat Getirip Şahsı Serbest bıraktı
Sırf Tayini Cıksın Diye
Ne Bu Memleketi Nede Burdaki
İnsanları Karalayıp İftira Atmaya Kimsenin Hakkı Yok
Eğer İnsanlara Saygınız Yoksa Yaptığınız Kutsal işinize
Saygınız Olsun.
Bide dalga geçer gibi Paylaşım yapmış"

olay sizin bildiğiniz gibi değilmiş.
People
23
4) türkay özcan (dr)
08.01.2018 20:16:13
Bir hakime, savcıya veya polise veya herhangi bir kamu görevlisine yan gözle bakmak bile gözaltı ve tutuklamayla sonuçlanırken sağlık çalışanını aşağılamak, darp etmek, tehdit etmek serbest. Nasıl bir meslek kardeşim bu, biz 4 motorla çalışan yaratıkmıyız. Bizide anne-baba doğurdu, bizimde uykumuz geliyor, yoruluyoruz, boğuluyoruz, alooo sesimizi duyan bir vicdan sahibi yokmu, yoksa ölmemizmi gerekiyor.
People
12
5) Luna Aksoy (Uzman Doktor)
08.01.2018 09:11:47
Türkiye'de neredeyse bütün erkekler zorunlu askerlik yapıyor, kadına, insana hatta hayvana saygıyı aile ocağında öğrenmemişse neden kışla ocağında öğrenemiyor, hiç anlamıyorum. Atatürk bile üniformasını, silahını bırakmış, halkı eğitmek için kara tahta başına geçmiş. Bu tür olaylar ancak EĞİTİMLE ENGELLENEBİLİR.....
People
17
6) postenflamatuar (uzm dr)
08.01.2018 08:40:31
Dr luk enayiliktir. Kendinizi hastanelerdeki servislerde veya polikliniklerde savunma imkanı yok. Karşıya savunma amaçlı el kaldırsanız veya sözlü cevap verseniz bakanlık size anında cezayla sonuçlanan soruşturma açar. Olay ancak sosyal medyaya basına yansısa bakanlık bir kuru açıklama yapar.
Hakim ve savcıların bağlı olduğu kanun, yönetmelik ve gelenek saldırgana ceza vermeyi engelliyor. Bu kanun yönetmelik ve gelenekleri değiştirmek ise bakanlık ve meclisin gündeminde hiç olmadı ve olmayacak. Bir tiyatro oynanacak. Adam yakalanacak, ifadesi alınacak sonra haydi koçum serbestsin denilecek. Ne 2-5 bin liralık bir tazminat ve ne de "yatacağı" 5-6 aylık bir hapis cezası vermezler.Bir hapis cezası verirler. sonra hükmün açıklanmasını ertelerler. o nedenle tiyatro diyorum.
Yani enayiliğin lüzumu yok. Kendinize başka ekmek kapısı bulun.
People
21
7) Fatih (Yrd.Doç.)
07.01.2018 22:07:46
Ey sağlık bakanlığı! Senin kınaman bizim için hiçbir şey ifade etmediği gibi halk içerisindeki kötü niyetli insanlar için de birşey ifade etmiyor. Milli Eğitim Bakanının öğretmenler için "ya eşini ya işini seç" demesi gibi siz de doktorlarınız ile dalga geçmekten geri kalmıyorsunuz. Televizyonlarda doktora şiddet konusunda verilecek cezai yaptırımlar konusunda herhangi bir çalışmanız olmadıkça bu böyle devam eder gider.
Neden bu haldeyiz biliyor musunuz? Bu kadar tıp fakültesinden doktor mezunu varken ve ileride KPSS ile zorunlu hizmete gitmek durumunda kalacak olanlar olacakken, siz halen matbaa gibi doktor basıyorsunuz. ELimizi nereye atsak doktor var zihniyetindesiniz. Bu kadar bolluk içinde bizlere koyun sürüsü muamelesi yapıyorsunuz. Atıyorsunuz bir kenara ne haliniz varsa görün diyorsunuz!!! Neden mi böyle diyorum? Şu örnekle açıklayayım:
Doğuda sözleşmeli maaş var, yani 657 maaşının 2 katı miktarında ücret veriliyor. Ama değişmeyen birşey var ki halen doğuda doktor tutamıyorsunuz. NEDEN!!! diye düşünmüyorsunuz. "Alın parayı çalışın köleler" mantığındasınız. Her mesai akşamında "bugünü de sorunsuz geçirdik çok şükür" diyerek hastaneden çıkıyoruz. Bundan haberiniz var mı? KAvgasız, gürültüsüz gün geçirmiyoruz. MHRS üzerine sınırsız poliklinik dayatmasıyla günde 120 hasta baktırıyorsunuz. Sonra bir hasta aynı bölüm ile ilgili şikayetini 4-5 farklı hastaneye giderek derman aramaya çalışıyor.
Diyecek çok şey var. Lakin dediklerimiz havada kalıyor.
İstişare şurası olmayan bir bakanlık, siyasi emelleri uğruna çalışan bir tabipler birliği... Ne bekliyoruz ki!!!
People
13
8) Dr. Ahmet (Uzman Dr.)
07.01.2018 21:31:30
Sağlıkta şiddet iyice kontrolden çıktı. Her türlü sözel veya fiziksel şiddet olayı takibi şikayete bağlı suç olmaktan çıkarılıp, kamu suçu olarak kabul edilmeli ve yargılamalar da tutuklu olmalı. Saldırganlar yaptıklarına hakkı olduğunu düşünerek, "zaten çok dayağı hak eden var diyerek" saldırıyor. Devlet büyüklerimiz harekete geçmek için kaç tane daha masum insanın canının yanmasını bekliyor anlaşılır gibi değil?
People
13
9) Ahmet Yılmaz (dr)
07.01.2018 17:41:07
Geçmiş olsun doktor hanım. Sizden barışmanızı isteyenler olacak, lütfen şikayetinizden vazgeçmeyin.
People
14
10) SE (Uzm Dr)
07.01.2018 15:26:39
Yapılacak olan genç meslektaşımızın hemen başka bir ile, mümkünse memleketine tayini çıkarılmalı. Ölümle tehdidin sonuçları telafi edilemeyeceğinden o kişi tutuklanmalı, tayini çıkana kadar yakın koruma verilmeli.
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer