Şizofren şikayeti ile 8 doktora soruşturma
Başbakanlık, Sağlık Bakanlığı ve hastanelerdeki hasta hakları birimlerine hastalar tarafından şikâyet edilen doktorlar zaman zaman mağduriyet yaşıyor. Manisa’da bunun da ötesinde bir gelişme oldu. Şizofreni hastası Bircan Ş.’nin istediği raporu vermeyen 8 doktor hakkında soruşturma başlatıldı.
Şizofren şikayeti ile 8 doktora soruşturma
24 Ocak 2013 - ZAMAN ÇAĞLAR AVCI

Burdur’da yaşayan şizofreni hastası Bircan Ç.’ye 2012’nin Nisan ayında mahkeme kararıyla kısıtlı olduğu için vasi tayin edildi. “Köyde hasta olduğuma yönelik dedikodu çıkarıldı. Bunun aksini ispat edeceğim.” diyen Bircan Ç., Burdur Devlet Hastanesi’ne başvurdu. 8 doktorun yer aldığı sağlık kuruluna giren Bircan Ç.’ye, ‘şizoafektif bozukluk’ teşhisi konuldu. Rapor sonucunu kendisine yapılan bir komplo olarak değerlendiren Bircan Ç., cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulundu. Başvuruyu işleme alan savcılık, doktorlar hakkında ‘görevi kötüye kullanmaktan’ soruşturma başlattı ve Burdur Valiliği’nden izin istedi. Valilik de ön inceleme başlattı. Eğer izin çıkarsa 8 doktor hakkında dava açılacak. Şikâyette bulunan Bircan Ç. ise şu anda Manisa Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi’nde tedavi görüyor.

 

Hastanelerdeki hasta hakları birimlerine, Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) ile Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) giden şikâyetler nedeniyle doktorlar zaman zaman mağduriyet yaşıyordu. Burdur’da meydana gelen olay bunun da ötesine geçti. Nisan 2012’de Burdur Sulh Hukuk Mahkemesi, daha önce Manisa Ruh Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde yatan ve ‘akıl hastası olduğu’ yönünde raporu bulunan Bircan Ç.’ye vasi tayin etti. Karardan sonra Bircan Ç. köyde bu şekilde anılmak istemediğini belirterek, kasım ayında Burdur Devlet Hastanesi Sağlık Kurulu’na girdi. Doktorlar ‘N.Y., E.D., H.A., M.B., M.İ.G., V.M.K., N.M. ile Ş.Ö. tarafından kendisine ‘şizoaffektif bozukluk’ sebebi ile özürlü raporu verildi. Bu rapordan memnun olmayan Bircan Ç., Burdur Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu. Kendisine hastanede kasten özürlü raporu verildiğini söyleyen Bircan Ç., raporda imzası olanlar hakkında şikâyetçi oldu. Burdur Cumhuriyet Savcılığı, Burdur Valiliği’ne başvurarak, devlet memuru olan doktorlar hakkında 27 Kasım 2012’de soruşturma izni istedi. Valilik ise doktorlar hakkında inceleme başlattı. Bunun üzerine Burdur İl Sağlık Müdürlüğü’nde bir yetkili görevlendirildi. Doktorların bu iddialar karşısında savunmaları alınıyor.

Hastayla ilgili Burdur Adli Tıp Şube Müdürlüğü de bir inceleme yaparak, şizoaffektif bozukluk olduğunu ve tedavi gerektirdiğini açıkladı. Aralık ayında Manisa Ruh Sağlığı Hastanesi’nin gönderdiği yazıda ise Bircan Ç.’nin hastaneye 3 Aralık 2012’de yatışının yapıldığı belirtildi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) ezgi bobur (h)
08.11.2018 01:13:15
harika
People
1
2) isimsiz (kahraman)
01.02.2013 16:10:33
Siz Bir de şikayet dilekçesini görün asıl bomba o!
People
0
3) drburcu (uzman doktor)
28.01.2013 14:21:10
Sayın BANKACI lakablı arkadaş, biz HEKİMLER hastalar arasında asla ayrımcılık yapmayız. Din, dil, ırk, mezhep ayrımı yapmadan herkese eşit davranıyoruz. Ama bir bankaya gidince TORPİLLLİ MÜŞTERİLERE davranış şeklinizden o ayrımcılığı hissettiriyorsunuz.
People
0
4) S.M (bankaci)
27.01.2013 09:36:30
Bu Ülkede,
bırak vatandaşı,
doktorlar tarafından,
mobbing,ayrımcılık,stigma uygulanmaktadir.
People
0
5) Drvesvese (hekim)
26.01.2013 21:32:51
Mağdur hekim arkadaşlara kolaylıklar diliyorum. Bu iş bitince önerim "ceza ehliyeti olmayan" ve vasi tayin edilmiş birinin şikayetiyle soruşturma başlatan savcıya ve valiye “görevi kötüye kullanma” davaların açılması ve tazminatların alınması olacaktır.
People
0
6) dr_80 (doktor)
25.01.2013 18:58:34
Şimdi Allah aşkına; zaten daha öncesinde raporu olan ve tedavi gören, adı üstünde şizofren tanısı konan ve üzerine şizofren bir hastanın yapabilecegi davranışları sergileyen, sonuçta hiçbir çıkar ve menfaat ilişkisi olmayan 8 uzman hekim arkadasın verdigi rapora mı inanıyorsunuz, yoksa hasta olan ve tedavi gören şizofren birinemi??? bizim başta bahsi geçen il sağlık müdürlüğü, konuyu ele alıp baya bir ciddiyetle soruşturma açan sayın savcımız ve süreci yöneten yöneticilerimiz sanırım kafayı yemişler, ya arkadas siz manyakmısınız, 8 tane uzman hekimin üzerine atılan ve atıfta bulunulan bu saçma sapan şikayeti dikkate alıp neden doktor arkadasların onurunu rencide ediyorsunuz, siz kimsiniz? hangi örgüte üyesiniz? amacınız türkiyem deki sağlık çalışanlarının onur haysiyet ve çalışma şevklerini kırmakmı? amacınız ney? Sayın Başbakanımıza sesleniyorum Allah rızası için artık şu saçma sapan ne oldugu belirsiz idarecileri görecden bir an önce alsın, bahsi geçen savcı ve idarecileri aynı şizofren hasta saçma sapan şikayet etse dikkate alınırmıydı acaba??? hele buna bir cevap versinler.
People
0
7) uzm. (uzm.)
25.01.2013 14:45:41
Tamam akıl hastasına bu yaptıkları sırıtmıyor ya devletin savcısı,devletin valisine ne demeli?.devletin hastahane-müdürlük görevlileri...İşin ehli olmıyan liyakatsız acemilere makam teslim edilirse bunları da yadırgamamak gerekir...
People
0
8) A.K. (Op.Dr.)
25.01.2013 11:37:15
Sağlığın yönetiminde doktor bile değil,muhakkak öğretim üyesi seviyesinde insanlar olması gereklidir.
People
0
9) Dr EK (beyin cerrahı)
25.01.2013 10:14:07
Benzer olay banada oldu.Hastanın biri ameliyattan 6 ay sonra bana çip taktılar fakat söylemediler beni takip ediyorlar diye İstanbul İl sağlık Müdürlüğüne mail atmış.İstanbul Ankara ya yazmış.Ankara Başhekimliğe ve yazı bize geldi.Biz çip takmadığımızı yazarak savunma yaptık.Halbuki hastanın daha önceki kayıtlarında şizofren tanısı rahatça görülebiliyordu. Bu durumda çipimiz olunca takacığımız yeri uzakta aramayacağımız belli olmuştu.
People
0
10) drburcu (uzman doktor)
25.01.2013 09:39:44
daha önce benzer bir olay duymuştum.ruh hastalıklarında şizofreni tanısıyla tedavi olunan hastayı doktoru servise yatırıyor.kadın o doktoru il sağlık müdürlüğüne, valiliğe, savcılığa şikayet ediyor.nedeni; eğer doktor hastayı servise yatırmasaymışhasta o gece özcan denizle evlenecekmiş.ancak doktor yüzünden evlenenememiş.yazık doktora yaa:))) heryere gitti savunma yazmış...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori