Uçakta tıbbi müdahale tartışması
Havacılık Tıbbı Derneği Başkanı olan Psikiyatr Uzman Prof. Dr. Muzaffer Çetingüç, havayolu şirketlerinin doktorları motive edecek önlemler alması gerektiğini belirtti
Uçakta tıbbi müdahale tartışması
20 Mart 2017 - HABERTÜRK

HABERTÜRK yazarı Prof. Dr. Temel Yılmaz'ın 18 Mart Cumartesi tarihli yazısında gündeme getirdiği THY uçaklarında hastalanan yolculara müdahale eden doktorlara uçak şirketleri tarafından teşekkür dahi edilmediğine ilişkin eleştirisi, tartışma yarattı.

Havacılık Tıbbı Derneği Başkanı olan Psikiyatr Uzman Prof. Dr. Muzaffer Çetingüç, havayolu şirketlerinin doktorları motive edecek önlemler alması gerektiğini belirterek, "Doktorlara bilet ücretinde indirim, business class ağırlaması, pas bilet, CIP ayrıcalığı gibi motivasyonlar sağlanabilir" önerilerinde bulundu.


Uçakta Tıbbi yardımda bulunma hakkında bilgilendirme;


Uçak yolculuğunda hastalanan yolculara tıbbi yardım vermenin ciddi bir ihtiyaç olduğunu belirten Prof. Dr. Çetingüç, istatistiklerin uçakta hekimlerin yarıdan çoğunun çağrılara yanıt vermediğini gösterdiğini söyledi.

Doktorların branş dışında bir kişiye destek olurken yanlış yapma ihtimali karşısında mahkemelik olmaktan çekindiğini ifade eden Çetingüç, "İkincisi, müdahale 10 dakikada bitmiyor. Hastaya bir şey olursa ineceği meydanda bu sefer ifade veriyorsun ve hukuki süreçle uğraşıyorsun. Üçüncüsü, kıtalararası uçuş yapıyorsun, okyanus üzerinde bir hastalık söz konusu, uçak başka meydana yönlendirildi, doktor olarak sen de onunla iniyorsun. Motive edici bir şey olsa doktorumuz da mutlu olur. Ama anlaşılan o ki böyle inceliklere gerek görülmüyor" dedi.

'ÖNCE SAYGINLIK İSTİYORUZ'

THY'nin 4 yıl önce doktor yolcular için başlattığı Smiling Doctors programını da eleştiren Çetingüç, "Bir defalığına 5 bin mil puanı vaat edilmişti. Böylesine zor koşullarda hekimlerden talep edilen kalifiye hizmetin karşılığı bu kadar ucuz olmamalıydı. American Airlines uçuşta kötüleşen bir hastaya müdahale eden hekime 80 bin; Alaska Airlines 20 bin mil puanı hediye ediyor" diye konuştu.

Türk Tabipleri Birliği Yüksek Onur Kurulu Üyesi Dr. Ali Çerkezoğlu ise hekimin her koşul ve ortamda hekimlik bilgisini insan yararına kullanmasının görevi olduğunu ve hiçbir gerekçenin bunun önüne geçemeyeceğini kaydederek, şunları ifade etti:

"Doktorlar sırf görevinin gereğini yerine getirdiği için mağdur duruma düşürülüyor. Zaman zaman hekimler haksız yere suçlu duruma düşürülüyor. Bunun sonucu olarak da hekimler de 'çekinik, defansif tıp tavrını' uyguluyor." Çerkezoğlu, "Hekimlerin uçakta yapacağı tıbbi müdahale için para almasını değil saygınlık görmesini istiyoruz" dedi. Konuyla ilgili Türk Hava Yolları ise herhangi bir açıklama yapmadı.

Anahtar Kelimeler:

hasta ucak doktor

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) Emmi (op.dr)
23.03.2017 15:12:58
her uçağa 1 dr. konur ,3 iç sefer yapılırsa gidiş-dönüş 6x200 kişi:1200.. 20 gün çalışsa:24000.....dr.un maaşı 12000 olsa
MÜŞTERİYE MALİYETİ: 0.5TL
People
7
2) Dr rıza (Dr)
23.03.2017 14:02:27
Dr'lar parasıyls uçağa biniyor. Herhangi bir yolcu gibi içkisini yudumlar. Sonra uykusu geliyor uyuyor. Kimiside yolculuk kısa geçsin diye hipnotik alıyor. Sayın sinal.'in dediği gibi kimse sizi sorumlu tutamaz. Çünkü vazifeli değilsiniz.
People
1
3) Jane Doe (Dr)
23.03.2017 12:45:16
Aydın Sinal ara ara işe yarar yorumlarınızı okuyorum. Bu yazdığınız da faydalı. Teşekkürler.
People
12
4) aydin sinal (hekim)
22.03.2017 13:18:47
MEDIMAGAZIN i takip ettigim sürede baslangictan beri bu mevzuyu okurum,ocak ayinda Frankfurtaki cardioloji ve ilk yardim sympozyumunda ucaktaki acil yardim konusu Frankfurt hava alani hastahanesi(gercekten hava alani icinde hastahane var) sef doktorunun anlatiklari:
1-ucakta doktor tarafindan yapilan ilk yardimda hekimin ilk yardim alet ve ilaclari hakkinda hicbir sorumlulugu yoktur, hasta tarafindan acilacak olanmalpraksis davalarinda dava ve tazminat havayolu tarafindan karsilanir bu uluslar arasi havacilik anlasmasinda kabul edilmistir.
2-ucakta kaptan pilot en son karar vericidir,ilk yardim yapacak doktor eger kendisinin doktor oldugunu ispatlayacak belgesi yoksa ilk yardimi yaptirmayabilir,en yakin hava alanina iner veya yola devam eder bütün sorumluluk kaptandadir.
3-ucakta doktor var ama kendini gizlemis yardim etmemis hasta ölmüs ise ve sonradan doktorun kimligi ortaya cikmis ise inilen hava alaninda veya sonradan doktorun yasadigi ülkede"yardimdan kacinmak süretiyle ölümesebebiyet verme"den doktora agir cezada 2 ila 5 yil arasi hapisle dava acilabilir,sonuc ne olur o ülkenin mahkemelerine bagli.
Bunlari bildikten sonraki tercih tabiki sizindir.ben lufthansa ve air france da iki defa hastaya müdehale ettim,sonradan tesekkür mektubu ve hediye sepeti gönderdiler,Türkiyeden Izmir Ve Antalyadan Frankfurta gelislerde her seferinde hasta tedavi ederim(hava yolunun ismini yazmayayim) degil tesekkür mektubu hediye sepeti iniste degIl kaptan hostes bile bir tesekkür etmez,ilk yardim cantasinda bir tansiyon aleti vardir zaten.
Luftansa hosteslerinin yaridan fazlasi hemsire okulu mezunu tecrübelidirler,Eger luftansa ile ucusta bir vaka olursa cekinmeden müdehale edin tam tesekkülü iki ilk yardim bavulu ve tecrübeli hemsire hazirdir.vede hediye sepetide cabasi selamlar.
People
5
5) bozeren (nş uz dr)
22.03.2017 10:18:53
bu vaka özelinde, sarhoşları uçağa almamak en iyi çözümdür.
People
15
6) mustafa serdar (op.dr.)
22.03.2017 06:06:43
Yurtdisindan gelirken daha ucak kalkmadan anons yapildi iki kisi doktoruz diye kalktik hastanin 3_4 arkadasi vardi nesi var dedik havaalaninda ickiyi fazla kacirdi dediler tansiyonuna, nabzina baktik, merak etmeyin onemli birseyi yok dedik, 5 dk sonra birdaha baktik gene iyi dedik biz iyi dedikce arkadaslari ne var kardesim bilgi versenize demeye basladi, biz hastayla ilgilendikce kabin ekibi kendini geriye cekti biz acil doktoru gibi dayak yemeden ucak inse dedik, isin ozeti parasini son kurusuna kadar vermisim ucak bileti almisim yurtdisina gitmisim, en az onlar kadar benimde keyfime bakma hakkim var, birdaha, yasli, cocuk vb.degilse ucakta kimseye mudahale etmem, kutsal meslek falan hikaye, bir dayak yemedigimiz kaldi, ne ali sabanci dan ne de thy den zenginim, yolcuyu dusunuyorlarsa geregini yapsinlar ya ucaga dr, att koyarlar yada yolcuya tibbi yardimi kendi personeli yapsin ayrica mudahale edince dava acilirsa ne ucak firmasi arkanizda durur ne de sigorta, tesekkuru bile yok derdi cok mudahale etmessen dava acilsa sarhossum anonsu duymadim dersin simdilik sarhosluk suc degil etrafa zarar vermessen
People
5
7) m. murat (dr)
22.03.2017 03:21:11
madem öğretmenlere bilet indirimi yapılıyor, müdahaleyi onlara yaptırsınlar da haketsinler biraz.
People
9
8) DrA (Drç)
21.03.2017 15:48:22
Miles and Smiles.a dr. olarak kendinizi tanıttığınızda ve gönüllü olarak müdahale edeceğinizi belirttiğinizde 5000 mil puanı veriyor.
İstanbul - izmir arasını mille uçmak isterseniz 20.000 mil puanı istiyor.Bilgilerinize.
People
26
9) E C (Dr)
21.03.2017 15:00:37
THY uçuşlarımda iki kez hastalanan yolcuya müdahale ettim. Birinde uçuşun devamını hasta yolcuyla sürdürdüm.
Herhangi bir inceliklerini görmedim.
Hatta hostes saygısızlık yapıp tavırlarıyla ''Neden acil yardım çantasını açtınız?'' demeye getirdi.
Çok yazık...
People
13
10) Luna Aksoy (Uzman Doktor)
21.03.2017 14:19:45
Bence havayolu şirketleri her uçuşta bir ATT (acil tıp teknisyeni) bulundurmalı...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
26.10-25.11ÖZEL KIRIKHAN BİLİM HASTANESİ - NÖROLOJİ UZMANI ARANIYORPersonel Arayanlar
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA