Sağlık Bakanı: Şehir hastanelerini kendimiz yapsaydık en az yarısını yine ödeyecektik
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, şehir hastanelerine ilişkin, "İhtiyaç duyduğumuz ve planladığımız hastane inşaatlarına hem genel bütçeden klasik yolla hem de kamu-özel iş birliği finans yöntemi ile devam etmemizin önünde halen bir engel bulunmamaktadır. İhtiyaç halinde kamu-özel iş birliği finans yöntemiyle bundan sonra da yapılabilir." ifadelerini kullandı
Sağlık Bakanı: Şehir hastanelerini kendimiz yapsaydık en az yarısını yine ödeyecektik
18 Kasım 2019 - AA

Bakan Koca, yaptığı yazılı açıklamada, yeni planlanan şehir hastanelerini, hız kesmeden yapmaya devam edeceklerini belirtti. 

AK Parti iktidarının ilk yıllarında sağlık altyapısının güçlendirilmesine büyük bir ihtiyaç bulunduğunu kaydeden Koca, o dönem yaş ortalaması 49 olan mevcut hastanelerin birçoğunun, deprem güvenliği ve fonksiyonel açıdan da kötü durumda bulunduğuna işaret etti. 

Koca, "Toplam 107 bin yatağın sadece 7 bini nitelikliydi. Hastanelerimizin hemen hepsinde yataklar koğuş sistemi şeklindeydi. Çağdaş bir sağlık hizmeti verebilmek için 100 bin civarında yatağın yenilenme ihtiyacının yanı sıra artan nüfus nedeniyle 50 bin ilave yatağa ihtiyaç vardı." bilgisini paylaştı. 

Günün ekonomik imkanları çerçevesinde yapılan planlamada, bazı hastanelerin klasik ihale yöntemiyle planlandığını, büyük yapıların ise alternatif finansman yoluyla yapılmasının öngörüldüğünü aktaran Koca, mevcut kaynaklarla ve kısa sürede hedefe ulaşmanın, ancak bu şekilde mümkün olacağının saptandığını bildirdi. 

Bakan Koca, günün şartlarında kamu-özel işbirliği (KÖİ) finans yönteminin tercih edildiğini ve bu yöntemin, ihtiyaç halinde gelecekte de yine kullanılabileceğini ifade ederek, bu süreçte KÖİ finans yöntemiyle 10 şehir hastanesinin inşa edildiğini ve genel bütçeden de çok sayıda hastane inşasının tamamlandığını hatırlattı. 

Bu kadar sürede yatakların yenilenmesi ve hastanelerin depreme dayanıklı hale gelmesinin, genel bütçe yanında alternatif finans yöntemlerinin kullanılması ile mümkün olduğuna dikkati çeken Koca, "Bu suretle hastane inşa süresi kısalmış, önce şehir hastaneleri, ardından birinci ve ikinci derece deprem bölgelerindeki tüm hastanelerimize deprem izolatörleri yerleştirilmiştir. Bakanlığımız, depreme hazırlık konusunda en hızlı davranan kurumlardan biri olmuştur. Edindiğimiz kapasite, Kazakistan örneğinde olduğu gibi şimdilik 2 milyar dolar yurt dışında önemli bir yatırım fırsatı doğurmuştur." değerlendirmesinde bulundu. 

 "İhtiyaç halinde KÖİ finans yöntemiyle bundan sonra da yapılabilir" 

Sağlık Bakanı Koca, 2000'li yılların başına göre ekonomik, insan kaynağı ve teknolojik hakimiyet bakımından kat edilen mesafenin, herkesin malumu olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Geldiğimiz noktada aciliyet gerektiren kapasite açığı önemli oranda giderilmiştir. Alternatif finans kaynağına duyulan ihtiyaç da azalmış durumdadır. İhtiyaç duyduğumuz ve planladığımız hastane inşaatlarına hem genel bütçeden klasik yolla hem de KÖİ yöntemi ile devam etmemizin önünde halen bir engel bulunmamaktadır. İhtiyaç halinde KÖİ finans yöntemiyle bundan sonra da yapılabilir.

Bu yöndeki açıklamalarımızın istismar edilmesini hayretle karşılıyorum. Şehir hastaneleri ile ilgili açıklamalarımın nasıl saptırıldığını görünce şaşırmadan edemedim. Şehir hastaneleri için bütçede yer alan ödeme, sadece kira bedeli değil, tüm bakım onarım ve hizmet bedellerini de kapsamaktadır. Bu hastaneleri genel bütçeden kendimiz yapsaydık, hizmet gideri olarak bütçedeki miktarın en az yarısını yine ödeyecektik. Nitekim diğer hastanelerimizde de yatırım giderlerine ilave olarak bu harcamaları yapıyoruz. Bugüne kadar yapılanları önemsiyorum, bundan sonra da bir adım ötesini, daha iyisini yapmayı hedefliyorum. Sözlerimin de arkasındayım." 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
7
1) ebe (ts)
21.11.2019 14:29:24
sayın Arkadaşlar zaten Bakanlık her şeyi Araştırıyor.Türkiye geneli Gruplamadan dolayı çalışan personeli tek tek arıyor.il sağlık müdürlükleri denetimleri yapıyor çoğu yerde olmayan personel var soruşturma açılmış..diploması kiralanıp sigorta az bir ücret verip yararlanılıyor.sadece şuan şikayetler çok gitti ondan şuanda bu çalışma var.bütün asmde olan gruplama personeli tek tek hakkını arıyor.daire başkanları herkes sorumludur.
People
2
2) dokturun biri (pratisyen)
21.11.2019 08:48:24
cari gideri zaten bakanlık ödüyor. ne yapacak? siz devlet memurluğuyla uzaktan yakından alakası olmayan, çoğu yerde sadece hasta yönlendiren sekreterleri aile sağlığı merkezlerine amir mi yapacak? neyin rüyası bu?? hiç boşuna uğraşmayın çünkü aksi durumun imkanı yok!! ancak komik duruma düşüyorsunuz!! !! siz düşmüşsünüz 3 kuruşun peşine.. biz toplum sağlığını korumaya çalışırken siz ancak cebinize girecek ki giriyor 3 kuruşun peşindesiniz!! bırakın bu işleri!! komik olmayın!! ben DOKTORUM siz sekretersiniz!! eğitim , kıdem, beceri, bilgi..vs olarak sizin üstünüz olduğum için bu durumlar böyle!!
People
10
3) rıza (dr)
20.11.2019 08:50:34
özellikle aile hekimliğinde cari giderleri devlet ödesin uğraşmayın cari giderlerle neden yük oluyor.bunu bakanlık bünyesine almak istiyor.çoğu yerde diploma kiralayıp bazı yerlerde resmiyette asgarı yatırıp yarısı geri alan yerler var.bazı yerlerde 2 personel çalışması lazımken 1 personel geliyor diğeri diplomasını veriyor az ücretle bunun gibi yerler bakanlığa şikayetler çok gitti inşallah cari giderler kendisi yapar herkes rahat eder.
People
3
4) dokturun biri (pratisyen)
19.11.2019 13:36:52
hala anlamıyorum, işini düzgün yapanın neden tazminat korkusu olsun??? maaş ve tazminat konusu zaten sağlık bakanlığını ilgilendirmez!! maaş, tazminat, sgk primi, stopaj..vs bunlar sağlık bakanlığının değil çalışma bakanlığının işidir! münferit vaka her kurumda olur ama 1-2 tane kötü örnek var ise de 30 bin aile hekimini karalayamazsınız!! aile hekimlerinin aldığı cari gideri dert eden arkadaşlar bizden önce hastanelere laf edin!! bizim yanımızda çalışanlarda diploma şartı var ve fire yok!! ama hastaneler öyle mi? hastanelerde sekreterlik yapanların çoğunun diploması yok, yeterliliği yok!! varın gidin onlarla uğraşın; bakanlık size kıyak geçmiş, asm lerde diplomalı personel şartı getirmiş, çoğunuz bu sayede iş bulmuş ama hala bıdıbıdı ediyorsunuz!! tutturmuşssunuz ispatı olmayan 2 cümle iftira atıp duruyorsunuz!! ispatı olmadan yorum yayınlamakta hoş olmayan bir durum ki moderatörün dikkatine sunarım!!

...(sm) sallamışta sallamış yine, pansuman malzemesi almıyormuşuz, hizmet yokmuş; kardeşim siz nerede yaşıyorsunuz allah aşkına?? tek yaptığınız iftira atmak!!

hala anlamadığınız konu şu: bakanlığımız hekim başına 4000 kişiyi bizlere zimmetledi, ihale etti, sorumluluğunu verdi; adına ne dersen de!!! şu anda 1 gebe izlemi kaçırdığın zaman yaklaşık 600-700 tl paramız kesiliyor; aşı kaçırdığın zaman ücretin kesiliyor, bir lohusana birşey olursa hemşirenle beraber ağır cezalıksın ki bakanlık mazeret kabul etmiyor; anında açığa alınıp yargıya yollanıyorsun; siz deniz kenarında yatarken benim bayram tatilinin 3.cü günü lohusamı aramışlığım var!! 4000 kişinin okul izlemi, aşısı, takibi, kanser taramaları, lab takipleri, plk hizmetleri, sizlerin tazminat ve iş güvenliği sorumluluğu....vs bir dünya sorumluluk var!! senin ne sorumluluğun var?? kalkmış hala cari gider diyorsunuz, pansuman malzemesi diyorsunuz!! bakınız iftira atıp durmayınız; pansuman malzemesi olmayan bir asm ispatlayın bende bu işi bırakacağım!! 6 ayda rutin; 6 aylık süre içerisinde de ara ara bütün asm ler hem mesai hem de malzeme açısından denetlenir; zaten tepemizde 184 diye bir şey varki anında vatandaş tarafından eksiklikler bildirilir!! hal böyleyken, hiçbir sorumluluğunuz yokken, bütün kanuni ve tıbbi sorumluluk hekimdeyken böyle iftira atmak ayıptır; biraz edep yahu... tekrar söylüyorum iftira attığınız kişiler koyun değil HEKİM!! ispatsız iftira atmaya devam ederseniz gerek bireysel gerekse dernek ve sendika aracılığıyla tarafınızı dava etmeyi düşünüyorum..
bilginize rica ederim..
People
9
5) tarık (dr)
19.11.2019 08:47:37
Aile hekimlerinin elinde kendi kendilerini sınıftan düşürürlerse bizler işsiz kalacağız.Bütün herşey onların tarafında Türkiye Halk sağlığı başkanı ve Aile hekimliği Birimi Başkanlığı bizleride görsün.Evli çocuk sahibi Anne babalar Gruplamadan dolay diplomalı tıbbi sekreter olarak Aile sağlığı merkezinde çalışıyoruz.
Evime ekmeğimi nasıl götüreceğim.Türkiye geneli Aile sağlığı merkezlerinde Gruplamadan dolayı çalışan Tıbbi Sekreterler ve diğer sağlık personeli Her ay maaş ve cari giderler Aile hekiminin hesabına yatırılıyor.5 birimlik yerler 6-7 birimilik yerler cari giderlerin yarısı toplanıp diğeri cepe.Gruplamadan dolayı çalışan sağlık personelinin maaşını tam verilmiyor.Tazminatını bile işten atma korkusuyla verilmiyor.Bir çözüm istiyoruz.Maaşımızı sağlık bakanlığından almak istiyoruz.Eğer Türkiye geneli Cari giderleri Sağlık bakanlığı kendisi öderse 4 sağlık personeli iş sahibi olacaktır.
People
7
6) hakan (sm)
19.11.2019 08:43:45
asmde cari giderleri devlet asmye harcasın diye veriyor.eğer pansuman malzemesi almıyorsa hizmet yoksa maliyetle uğraşıp hastalarla fazla ilgilenmiyorsan ozaman memniyet düşer.zaten maaşını alıyorsa sadece bakanlık seni maliyetle uğraştırmayacak.o kadar mezun var asmler rahast merak etme çok kişi var bekeleyen mezun sayısı başını almış gidiyor.
People
3
7) dokturun biri (pratisyen)
18.11.2019 21:44:34
yanlı bir şekilde hemen her haberin altına ''....(sm)'' nickleri ile asm-tıbbi sekreter yorumu yayınlıyorsunuz!!! ayıptır!!! site olarak aile hekimlerini dolandırıcı gibi gösteriyorsunuz!!! ithamlarla yorum olmaz!! cari gideri devlet öderse her asm de 4 tıbbi sekreter iş sahibi olacak diye sallamasyon yorumu bile yayınlamışsınız!! bir asm de 20 aile hekimi var ise ki böyle bir asm yok ; zaten otomatik olarak 4 tıbbi sekreter B sınıfı gruplamaya girildiğinde çalışır; ki 4 tıbbi sekreter saçma olur zaten, 2 tıbbi sekreter + 2 ebe-hemşire-att şeklinde bir verimlilik sağlanabilir!! yorum yazarken bile taraf tutulup sadece tıbbi sekreter ön plana çıkarılıyor ki; yönetmelikte ebe-hemşire-att-sağlık memuru-tıbbi sekreter diye geçiyor!!! yani bir asm deki hayali 20 tane aile hekimi : isterse 4 tane sağlık memuru, isterse 4 tane tıbbi sekreter, isterse 4 tane ebe, isterse 4 tane att, isterse bunlardan 1 er taneden 4 tane çalıştırır!! bunun sınırı o bölgedeki talep, yoğunluk, bebek sayısı, yaşlı sayısı, gebe sayısı..vs kriterlere göre değişir!! planlamayı hekim yapar ve uygular!! medimagazindeki yoruma bakarak değil, cebine bakarak değil vicdan ve ihtiyaca göre, içinde bulunduğu fiziki duruma göre hareket eder!!

mesela ben asm olarak 1 adet tıbbi sekreter çalıştırıyorum, B sınıfıyım, A sınıfı olup 1 adet daha hemşire yada tıbbi sekreter çalıştırmak istiyorum ama olmuyor!! çünkü özürlü wc uygun değil metrekare olarak!! ha bir personel daha alınca cebime çok para kalmayacak, 1 personelden dolayı osgb giderim artacak, 1 artı personelden dolayı işveren olmamdan dolayı sorumluluğum artacak, tazminat ve iş güvenliği yükümlülüğüm artacak, ama bir aile daha ekmek yiyecek ama metrekare yüzünden olmuyor!! hela metrekarem sallıyorum : 10 metrekare olması gerekirken 5 metrekar..... vs gibi..

mesela ben bu yorumlara kızıp yarın istersem tıbbi sekreterime tazminatını verip yol veririm bir tane ebe alırım ve sınıflamam devam eder!! bu yazılanlar pozitif değil negatif algı yaratıyor bizde!! yorum yazdığınız kişiler koyun değil hatırlatırım!! HEKİM!!

bilgilerinize rica ederim!!
People
7
8) OSMAN ÇAKIR (GASTECİ)
18.11.2019 16:38:11
ASM CARİ GİDERİNE TAKMIŞ ARKADAŞLAR Kİ; ŞU AN 2 PERSONELİN ASGARİ ÜCRETLERİNE GELEN ZAMLARLA ZARAR EDEN ASM LERE
KAPAK ATMA DERDİNDELER.HASTANELER ALMIYORSA SİZİ ASM DE NE İŞİNİZ VAR...ASM LERDE CARİ GİDER OLMASIN BİR TANE DOKTOR KALMAZ ORDA!!HALA CAZİP YER OLARAK ASM LERİ GÖRENLERE GÜLESİM GELİYOR...
People
8
9) nazım (sm)
18.11.2019 09:44:20
Sayın Bakanım Artık dayanacak gücümüz kalmadı yaşımız ilerledi 130 bin Diploma Tıbbi sekreter sağlık işçisi alimi fazla olursa bir nebze olsun işsiz sağlıkçı kalmaz Türkiye geneli Aile sağlığı merkezlerinde cari giderler devlet öderse 4 sağlık personeli iş sahibi olur.Türkiyede olan işsizlik için çok önemli çözüm:Aile Sağlığı merkezlerinde cari giderleri devlet öderse Her ASMDE 4 Sağlık persoenli 4 Aile İş Sahibi olacaktır
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori