Tartışmalı isim yeni TTB Başkanı mı olacak?
Hafta sonu yapılan TTB Merkez Konseyi seçimlerini Etkin Demokratik TTB Grubu kazandı. Gruptaki Şebnem Korur Fincancı'nın 2 yıl boyunca TTB Başkanı olarak görev alması bekleniyor
Tartışmalı isim yeni TTB Başkanı mı olacak?
28 Eylül 2020 17:04 -

72. Büyük Kongresi’nin seçimlerin yapıldığı son günü, Ankara Üniversitesi Morfoloji Binası kantininde gerçekleştirildi. Seçimlere Etkin Demokratik TTB ve Bağımsız Hekimler Birliği olmak üzere iki grup katıldı.
Seçimi, “Yaşamdan, sağlık hakkından, meslek örgütümüzden vazgeçmiyoruz” diyen Etkin Demokratik TTB Grubu kazandı. Buna göre, 2020-2022 döneminde TTB yönetiminde bulunacak olan isimler şöyle:
Şebnem Korur Fincancı, Çiğdem Aslan, İbrahim Akkurt, Alican Bahadır, Vedat Bulut, Deniz Erdoğdu, Kazım Doğan Eroğulları, Meltem Günbeği, Onur Naci Karahancı, Ali İhsan Ökten, Halis Yerlikaya.
TTB Yüksek Onur Kurulu: Sezai Berber, Naki Bulut, Şeyhmus Gökalp, Taner Gören, Yıldıray Orhon, Ömer Özkan Özdemir, Hafize Öztürk Türkmen, Irmak Saraç, Lale Tırtıl.
TTB Denetleme Kurulu: Filiz Ak Azar, Fırat Erkmen, Nilay Etiler Lordoğlu.
TTB Merkez Konseyi görev dağılımını mazbatalarını almalarının ardından yapacak.

Yeni görev dağılımında Şebnem Korur Fincancı'nın 2 yıl TTB Başkanı olarak görev alması bekleniyor. Dr.Fincancı, geçmişte oldukça tartışılan açıklamalara imza atan bir isim olarak biliniyor.


Türkiye İnsan Hakları Vakfı (TİHV) Genel Başkanı volarak da görev yapan Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı, PKK propagandası yaptığı için kapatılan Özgür Gündem gazetesiyle dayanışma amacıyla 2016 yılının Mayıs ayında başlatılan "Nöbetçi Genel Yayın Yönetmenliği" kampanyasına katılması nedeniyle hakkında başlatılan soruşturma kapsamında 20 Haziran 2016 günü İstanbul Adliyesi’nde ifade vermesinin ardından “örgüt propagandası yapmak” iddiasıyla sevk edildiği mahkemece tutuklanmıştı. Mahkeme gerekçe olarak, "üç kişinin gazetenin genel yayın yönetmenliğini üstlendikleri tarihlerde yayımlanan haber içerikleri ve görsellerde silahlı terör örgütü PKK/KCK veya bu örgüte bağlı alt yapılanmaların propagandası mahiyetinde yazılar yazıldığı, örgüt adına suç işleyen, güvenlik güçleriyle çatışan kişilerin övüldüğünün anlaşıldığı" belirtmişti. 30 Haziran 2016'da Şebnem Korur Fincancı  cezaevinden tahliye edildi.

 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
18
1) Dr.Cevdett (Cerrah)
29.09.2020 21:59:24
UMARIM AKLA ZİYAN İŞLER YAPMAZ. Bunların sivri siyasi tavırları yüzünden yıllardır HAKLI İSTEKLERİMİZDE GÜME GİDİYOR.
People
7
2) memedim (nrş)
29.09.2020 21:42:19
borsa son yirmi yıl hisseler didik didik incelenecek...ordan iz sürünce bütün pislik açığa çıkacak...yavaş yavaş...BAK NE DİYORUM BÜTÜN PİSLİK BORSADAKİ HİSSELER DİDİK DİDİK İNCELENİNCE ORTAYA ÇIKACAK...TERÖRÜN ARKA PLANI,DEVLET İÇİNDE OYUN KURANLAR,DEVLETİ SOLLU SAĞLI ELİNDE TUTANLAR,MEDYA İLE ABLUKAYA ALANLAR,ORTADOĞUDA TÜRKİYEYİ KULLANANLAR...DIŞA UZANAN BAĞLANTISINA KADAR BORSADAKİ SON 20 YIL HİSSELER DİDİK DİDİK İNCELENİP BURDAN İZ SÜRÜNCE ULAŞILACAK HER PİSLİĞE...BEDEL ÖDETEN NEMALANAN AMA DOKUNULMAYAN ORTADA ADI GEÇMEYEN ASIL BELALAR BURDAN ÇIKACAK..YAVAŞ YAVAŞ...BUNU TESPİT ETMEK İÇİN ÖMRÜMÜ YEDİM.
People
5
3) ıssız sessizlik (dr)
29.09.2020 20:48:14
Ülkeler arasında sınır kalmayacak,ister alman,ister türk,ister rus herkes imkanı varsa alıp arsasını evini orada yaşayacak, yavaş yavaş tüm engeller kalkacak sonra geri dönüp bakınca bunca insanın ne diye canından olduğuna,çekilen çilelere,ödenen bedellere niye olmuşki diyerek hayıflanacağız.Boşu boşuna bir curcuna cebelleşme.Bu gün anlamlı olduğunu varsayarak bedeller ödediğiniz idealleriniz emin olun yaşanılır bir dünyayı mahvetmenizin sebebi olarak boş ve keşkelerle dolu bir son olacak.Enerjinizi,sağlığınızı,varsa iyi niyetinizi sakin vede hırs kin olmadan kendiniz,çevreniz,insanlık için harcayın.Fikirler kavga ederse sadece anlamsız acılar,kin dolu nesiller,huzursuz toplumlar ve ileride yaşlanınca içinizde keşkeler kalacaktır.Düşünün bakalım bu hırs ve kinle hareket etmeyi,neyin peşinde koştuğunu tam anlamı ile bilemeden ,hayatını tükettiğin hallerini son günlerini yaşayan insan olsan harcarmıydın ömrü bu şekilde ? Böylemi yapardın,böylemi yaşardın yarın öleceğini bilecek olsan.Yani ömür böylemi harcanmalı?Bu düşünce hali ile yaşamanın tıpta adı varmı? bu normal değil,bu hastalık ise bununda adı olmalı...ve bu dalda tıp alanı gelişmeli.Çünkü dünyada genel anlamda savaşlar,kan,katliam hep bu sebeple oluyor.Büyüyerek devam eden faydasız bir sarmal,olumlu iyiki bu şekilde yaşamışım denilecek bir adı varmı? iç güdüye yerleşmiş adı olmayan sebeplerle dolu haklı olduğunu zannettiğin kin,hırs dolu duygu hali ile geçen bir ömür.Kendi hayatınında tadı tuzu olmaz,kimseye faydan olmaz,ama herşeyi düzelteceğini, etrafını kurtaracağını zannedip doğru benim düşüncesi ile yaşarsın.Hayat sorunlarla dolu iken ,sorun oluşturan halleri oluşturup,oluşturduğu bu girdapta niye cebelleşir insan anlamak mümkün değil.Herşeyi mahveden insanlar farkındamısınız? Doğru benim demek ilk yanılgı ve mahvedilişin ilk görünmez ana sebebi.
People
6
4) İnsan (Dr)
29.09.2020 18:41:54
Eskisi gibi rahat yaşayıp , bir elim yağ balda ,konfor ve imkanlar içinde oturduğum yerdende tarlada ,madende,inşaatta çalışarak kimseye zararı olmadan yaşayan, evlatlarını yetiştirmeye çalışan insanların binbir güçlükle büyüttüğü gencecik evlatlarını ,fidanlarını katlederim, katleden lere taraf olurum,entellektuel aydın geçinirim,slogan atar halkların kardeşliği,barış demokrasi muhabbeti yapar yanıma kar kalir zannetmeyin.Siz ne eğitim ne ünvan ,siz ideoloji esiri olmuş çürümüş zihniyetlerin bu güne uzanmış artıkları sınız.Devlet biyere kadar mudahele eder işler karışırsa bu bedellerle sebep dernek üyeleri çocuğunuz çoluğunuz nefes alacak karnı doyacak bir karış toprağa hasret kalırsınız.Bu yazıları niye yazıyorum.Bir kıvılcım toplu temizliğe sebep olabilir .Bu kıvılcımı çıkarmaya zorlamayın bu milletin tahammülü yok. Hapse girmekle yargı ile kurtulurum zannedilmesin, siyasi partiniz derneginiz falan,Avrupa Birliği ,demokrasi falan dinleyecek durum yok millette.Az bir kıpırtı sonunuz olur bunları tehdit değil mevcut gidişatı okuyarak uyarı olarak ifade etmek istiyorum.
People
13
5) yg (dr)
29.09.2020 12:58:32
Bu kişinin TTB başkanı olması kabul edilir gibi değildir. Siyaset yapacaksa başka yerde yapsın. Meslek örgütü meslek mensubu kişilerin hakkı için çalışmalıdır. Doktorların çıkarları aranmalıdır. Özlük hakları iyileştirilmeye çalışılmalıdır.Konunun paydaşları ile iletişim kurabilecek kişiler göreve gelmedir.Bu kişide böyle bir göremiyorum. Yazık çok yazık.
People
12
6) TTB den AYRILAN DR (UZM DR)
29.09.2020 11:59:17
Şebnem Hanımı çok iyi tanırım ; dayanışması doktor olmayan tek derdi terörist olan bir zattır. Bundan sonra maalesef TTB:Terör ve Terörist Birliği olmuştur.Bu nedenlerden ötürü TTB den ayrıldım.Sizlere de tavsiye ederim. Artık TTB yi sağlık sorunlarından ziyade ölüm oruçu açıklamalarında sık sık duyarız
People
40
7) Osman D (Doktor)
29.09.2020 11:01:49
Şebnem hanımı bizzat tanımam. Medyada okuduğum kadarı ile alanında başarılı biri gibi görünüyor. Ancak, bir o kadar da siyasi yönü olan birisi gibi. Çalışmaları, kendi mecrasında değerli olabilir. Bu özgeçmişle, İnsan Hakları Derneği'nde ya da bir siyasi partide çalışmalarını sürdürebilirdi. Ancak, TTB başkanlığına siyasi yönü bu kadar ağır basan ve hükümete bu denli muhalif birisinin getirilmesi bence pek de doğru değil. Bilimsel ve yapıcı yönü olan, diyaloğa açık, hükümete doktorların sorunlarını aktarma ve onlarla bağlantı kurma becerisine sahip birisi çok daha iyi olurdu. Bu görevlendirmenin ülkedeki doktor haklarını elde etmeye pek de bir katkısının olacağını sanmıyorum. Sadece TTB'yi siyasete daha çok çekecek ve marjinalleştirecektir. Bu kadar siyasi söylemin arasında, gerçek doktor hakları kaybolacaktır. Artık, sonucu hep birlikte gözleyeceğiz. Saygılarımla.
People
17
8) ali (uz dr)
29.09.2020 10:41:02
Başındaki Türk kelimesi önce kaldırılmalı, Türk ü hiç temsil etmiyor çünkü, sonra kendilerine ne isim koyarlarsa koysunlar...
People
15
9) garip (kul)
29.09.2020 09:42:36
Şimdi bunlarla atatürk diyenler aynı yerde nasıl buluşuyor?Bunları AYNI YOLDA AYNI AMAÇTA AYNI DÜZENİ KURMADA DEVLETE DÜŞMAN OLMADA SALDIRIDA KATLETMEDE POŞU TAKMADA MOLOTOF ATMADA buluşturan ortak nokta nedir ?
People
25
10) etik gazetecilik (hadi oradan)
29.09.2020 09:31:22
insanları küçük düşüren, itibarsızlaştıran haber suçtur...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)