Akdağ: Asistanlar köle gibi çalıştırılamayacak
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, öğretim üyelerinin asistanları "köle gibi" kullanmasına izin vermeyeceklerini söyledi. Akdağ, geçtiğimiz aylarda görülen kızamık vakalarının Fransa ve Bulgaristan kaynaklı olduğunu belirtti.
Akdağ: Asistanlar köle gibi çalıştırılamayacak
17 Nisan 2011 11:58 - HABERTÜRK

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, önceki akşam katıldığı bir TV programında hem projelerini aktardı, hem de sağlıkta yaşanan sorunlara değindi. Bakan Akdağ, hastanelerdeki "performans sistemi"yle ilgili olarak şunları söyledi: "Nöbet sayıları konusunda nöbet sayısının aşmasına mâni olacak tedbirler üzerinde çalışıyoruz. Bu tedbirleri tüm asistanlara açıklayacağız. Asistanları çok haklı görüyorum. Yeni performans sisteminden rahatsız olan bazı öğretim üyesi arkadaşlar, asistan kardeşlerimize eylem yaptırmaya tevessül ettiler, onların muayene ettiği hastalardan da kendi ek ödemelerine para aldılar. Dokuz Eylül Üniversitesi'nde bu sorun yaşandı. Bunlara müsaade etmeyeceğiz. Bu ülkede asistanların köle gibi çalıştırılmalarına izin vermeyeceğiz.

 
22 İLDE 30 KAMPUS 
Akdağ, Anadolu'da çeşitli illere kampus hastane projesi için kolları sıvadıklarını belirterek, "22 ilde 30 kampus hastane yapılacak. Hasta odaları beş yıldızlı otel konforunda olacak. 2015'in sonuna dek bu projeyi tamamlayacağız. 2015 yılı sonuna dek Türkiye'nin en az 30 yıl için sağlık binası ihtiyacı kalmayacak" dedi. Akdağ, kampusların önemli kısmını inşa etmeye başladıklarını belirterek "Trabzon ve Samsun'da binaların bir kısmı bitti. Kamuya ait sağlık binalarının alanı 6 milyon metrekareydi, şimdi bunu 10.5 milyon metrekareye çıkardık" diye konuştu.
 
KIZAMIK FRANSA'DAN 
Aşılama kampanyalarıyla kızamığı ortadan kaldırdıklarını belirten Bakan Akdağ, "İki ay önce İstanbul'da küçük bir kızamık salgını yaşadık. 2 ay içinde 74 vakaya ulaştık. Bu salgın bize Fransa ve Bulgaristan'dan geldi. Daha önce aşılanması gereken, ancak aşılanmayan büyük yaş gruplarında görüldü. 2001'de kızamık vakası 31 bin iken, şimdi 74 vakaya düştü" dedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) hüseyin koçakgöl (asistan dr)
16.10.2011 15:14:15
Bu haber yeterince bayatlamadı mı?Aylardır orada Asistanların nasıl yaşadıkları galiba sadece asistanlara malum...Gerisi boş laflar..
People
0
2) drali (doktor)
03.10.2011 12:52:31
mesele köle gibi çalışma meselesi değil biz neyin ne olduğunu görüyoruz merak etmeyin.mesele hocaların burnunu sürtmek.oy gelecek yerleri kışkırtarak uzmanları ezip aile hekimliğinde dolgun maaş verir gibi göstererek planınızı işletiyorsunuz.halka doğru işler çalışana ezilenin yanındayız görüntüsü ile özel hastanelere hem devlet hemde millet peşkeş çektiriliyor.sayenizde uyanık olmaya başladım yalnız fazla akıl akla zararmış.bir gün bu millet uyanırsa işiniz yaş.
People
0
3) kemal (doktor yakını)
01.10.2011 11:34:39
Asistanlar dün köle gibi çalışıyordu, bugün de çalışıyor,yarın da köle gibi çalışacaklar gibi geliyor.Batı cephesinde değişen birşey yoooooooook
People
0
4) drahah (Gastroenteroloji uzmanı)
23.09.2011 23:07:30
Doğru asistanlar artık köle gibi çalıştırılmayacak. Sayın bakanımız üniversitelerde köle gibi çalıştırılmayacak olan asistanları, uzman olduktan sonra devlet hastanelerinde ucube gibi çalıştıracak. Emin olun asistan arkadaşlar devlet hastanelerinde çalışırken her sabah yeni kanunlarla uyanacak ve üniversitede bakanımızın dediği köleliği mumla arayacaksınız.
People
0
5) Acilci (Doktor)
17.09.2011 02:02:12
Asistan dediğin köle gibi değil belki ama bedenen çok çalışır. Bu kuraldır: Grey's Anatomi dizisinde bile hastanede yatıp kalkar asistanlar... Bilgi beceri olarak yönetmeye haiz oldukça, kıdem beceri geliştirdikçe insanlar daha idari, yönetsel eğitici pozisyonlar alır, bedenen çalışma beynen çalışmaya dönüşür (dönüşmelidir). Acilde nöbette 300 hastaya bakıp (ama sadece bakıp!) sonra yanlış baktıklarım için fırçaları yerken, ertesi gün derste arkada uyurken yakalandığımda, ya da yorgunluktan binbir bahane bulup makalemi hazırlamadığımda hep aynı bahaneleri ben de sunardım. Ama zoru görmeden, kıdemlin ya da uzmanın yetişemeden bir girişimi yapmak zorunda kalmadan, ya da oda kenarlarında harıl harıl kitap karıştırmadan, yani yıpranmadan bu iş olmaz. Çalışmayı zaten sevmeyen, aklı fikri yan gelip yatmak olan, sırf adı sanı için uzman olmaya yeltenen, aslında "hekim" olamamış, her şeyi angarya olarak görecek yetersizlikteki zihniyette insanlardan doldu ortalık. Bunun da sebebi doktorluğun çok para kazanılan bir meslek olarak pompalanması sonucunda insan sevgisi az para sevgisi çok insan arzındaki artıştır.
People
0
6) uz. dr (çocuk uzmanı)
08.09.2011 15:19:42
ne asistanı biz uzmanlar ayda 5-6 nöbet tutuyoruz. biraz da bizim haklarımızı, köle gibi çalışmamamız gerektiğini söyleyin ne olur.
People
0
7) mehmet (doktor)
29.08.2011 16:27:31
burdan sayın bakana bir soru peki.. neden asistanlar için olan döner sermayeden neden kendi kliniğinin katsayısını 0.25 e düşürdün.. dengelemek için mi.. yoksa verdiğiniz döner sermayeyi dahada azaltmak içinmi. madem az alanları artırmak istersin yükselt o zaman tüm asistanlara verilen katsayıyı.. belki cumhiriyet tarihinde hiç bir bakanlık kendi memuruna bu kadar ezen bir bakanlık yoktur..
Arkadaşlarda maaşallah baya bir köle olmaya meyilli..evliya olmak için ilim öğrenmek için tuvalet bile temizlenir.
üniveristeler nasıl bilemem ama şuan EAH de sadece angarya var.. eğitim nerdee araştırma nerdeeee..
People
0
8) xxx (dr)
27.08.2011 23:36:53
Akademik kadro da olanlar esip kükrüyor.
TUS kazanıp gelen kimse işten kaçlar hocalar ..
Ama ben aksama kadar ayakta , akşama kadar 100 hasta yı tek başıma bakıp bide akşam üstü oda ya çağrılıp 10 hasta başkasına kodlanmış diye kedi hocamdan fırça yiyorsan , işte olmaması gereken bu
Şimdi birilerinin ekmeğine yağ sürülmeyen adına çalışan köle olmayacak diye konuşuyor.
Ben buraya uzmanların , akedemik kadronun performans kolesi olarak gelmedim .
Eğitim için çalışmakla , hoca nı cebi için çalışmak ayrılsın .............
People
0
9) pes (dr)
27.08.2011 23:12:01
bu haber haftalardır burda. gördükçe tüylerim diken diken oluyor en sonunda dayanamayıp yazayım dedim.
hepiniz bilirsiniz eskiden osmanlı da çok değerli evliyalar varmış. bu evliyalar ilk başta gider başka bir evliyanın kapısında yalvar yakar kul olur müridi olurmuş. Yunus Emre ler, Mevlana lar böyle yetişmiş. Mürşitlerini hep saygıyla ve övgüyle anmışlar.karın tokluğuna tuvalet temizlerler ilim öğrenmeye çalışırlarmış. nefislerini köle etmişler, kendileri bir süre sonra alim olmuş ve biz onları asırlar sonra hala saygıyla anıyoruz. asistan dediğin adam da böyledir. sadece mesleğini öğrenmez, nefsine hakim olmayı, kendisine bi şey öğretene saygı duymayı da öğrenir. asistan ilk geldiğinde yarım yamalak bi enjeksiyon yapmayı bilir, kliniğinden uzman olup giderken ise ( eğer iyi bi öğrenci olmuşsa tabii ki )insanın en vital organlarıyla oyuncak gibi oynayacak cesaretle gider. "asistan köle gibi çalıştırılmayacak" da ne demek ya ? Şimdi biz evliyalara müritlerine tuvalet temizlettiler diye kızalım mı ? Köle gibi çalışmak istemeyen varsa gelmesin. hiç kimse kimseye zorla gel demiyor ki. Serbest bırak asistan alımını, sınavı kaldır, ben sana maaş bile almadan çalışacak hem yerli hem yabancı bir sürü asistan bulurum. hem de gıkını çıkarmadan köle gibi çalışacak...saygılar...
People
0
10) harun tezel (dr)
27.08.2011 15:41:14
köle gibi çalışmayıp da nasıl uzman olucaksınız arkadaşlar,nasıl deneyim kazanmayı düşünüyorsunuz,ileri de hastayla karşıkarşıya kalınca ne yapıcaksınız.yok ben 4 yıılık eğitimimde bu vakayı hiç görmedim sizi başka yere mi sevk edeyim diyeceksiniz.NE KADAR ÇOK VAKA O KADAR size deneyim katacak.4 yılda ben çoğu zamanımı hastanede geçirmeye çalıştım.öğrenmek emek ister.çok basit gibi görünen dermatoloji uzmanlığında bile(nöbeti yok,yatan hastası az denilir)durum böyledir.değil ki ağır branşlarda durumu siz düşünün
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)