Clavis, Clavis Panax ve Klavis Panax’a toplatma kararı
Sağlık Bakanlığından yapılan açıklama...
13 Aralık 2011 -

Dr. Mustafa ERASLAN isimli şahsın “Clavis” ve “Clavis panax” isimli ürünlerin, Dr. Ömer COŞKUN isimli şahsın ise “Klavis panax” isimli ürünün bazı televizyon, radyo kanalları ve internet sitelerinde endikasyon belirterek, gerçeğe aykırı beyanlarda bulunarak tanıtım ve satışlarını yapmakta olduğu Bakanlığımıza gelen şikâyetlerle tespit edilmiştir.  

Konu ile ilgili olarak; 12.12.2011 tarihinde toplanan Bakanlığımız Geleneksel Bitkisel Tıbbi Ürünler Danışma Komisyonu’nun kararı aşağıda sunulmuştur;

“Dr. Mustafa ERASLAN” ve “Dr. Ömer COŞKUN” isimli şahısların  “Clavis panax”, “Clavis” ve “Klavis panax” isimli ürünlerin muhtelif televizyon, radyo kanalları ve internet sitelerinde satışını yapmakta, gerçeğe aykırı beyanlarda bulunarak halkı istismar etmekte, yanıltmakta, herhangi bir tedavi etkisi olmayan ürünleri para karşılığı satarak menfaat temin etmekte ayrıca halkın sağlığını bu fiilleri ile tehlikeye düşürmekte olduğu tespit edilmiştir. Konuyla ilgili olarak söz konusu ürünlerin endikasyon belirterek satış ve tanıtımlarının yapıldığı görülmektedir. Bu nedenle yukarıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulduğunda olası sağlık problemlerinin de önlenmesi amacıyla “Clavis panax” da dahil olmak üzere  “Clavis” markalı ürünlerin ve  “Klavis Panax” isimli ürünün piyasadan toplanmasının gerektiği” yönünde bilimsel kanaat doğmuştur.

            Buna istinaden; gerek görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde söz konusu ürünlerin mühür altına alınarak satışının engellenmesi konusu 81 İl Valiliğine bildirilmiştir.

    Ayrıca adı geçen ürünlerle ilgili her türlü reklamın acilen durdurulması için RTÜK’e konunun hassasiyeti iletilmiştir.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Y Nihal. Uğurlu (Emekli )
16.07.2019 12:50:46
Bu tür extreleri hiç ciddiye almadım karşı çuktım Ama 2011 de dr Erarslanın Clavis Panaxını tesadüf gördüm damar tıkanıklığı ve stendlleri olan babama kullandım faydasını gözlemledim Doktoruma sordum. tedavi edici değil zararlıda değil babanızın durumuda gayet iyi sakıncası. yok diyince kullanmaya devam ettim kullanan. faydalanan biri olarak paylaşmak istedim
People
0
2) Dr. Placebo (ah ah)
21.02.2012 01:56:15
Bir tanıdık, bu ıvır zıvırları satarak köşe oldu. Öyle böyle değil hem de. Hiçbirşeyi yoktu, şimdi her ay yeni bir daire alıyormuş çevresinden öğrendiğimize göre. Kendine call center falan açtı. ''Peki millet bunu satın almazsa ne olacak'' diye soran aile büyüğüne de ''Boşver amca, biz de maydonoz suyu, salatalık losyonu,kereviz damlası satarız. Bu iş daha çoookkk su götürür'' olmuş. Yapmayın, etmeyin, iyi geldi dedikleriniz muhtemelen placebo etkisi.
People
2
3) halil çetin (Öğretmen)
20.02.2012 23:06:04
Rastgele yorum yapmak akıllıca bir şey olmasa gerek.Bu yardımcı destek ürünlerini kullananlardan dinlemektir en iyisi.Ben kendim kullanmakla birlikte etrafımda kullananları da gördüm.Ben şahsen yararını gördüm.Ancak sayısız sahte ürünleri de göz önüne almak gerekir.Aslını araştırıp kullananlardan teyit ettirip kullanmak gerek.Başka bir seçenekte olduğunu sanmıyorum.Bu tür ürünler tarım bakanlığından onay alır.Sağlık bakanlığı sadece ilaç onayı verir.Oysa bunlar ilaç değildir
People
0
4) Ahmet OLGUN (Sıradan,Aklı yerinde bir Vatandaş)
06.01.2012 22:48:56
ClavisPANAX ı kullanan doktor arkadaşlarım var ve bende onların tavsiyesi ile kullanıyorum memnunum. Ama okadar çok taklit çıktı ki piyasaya insanlar ne yapacağını şaşırdı ve kullandıkları ürünleri bile kötüler hale geldiler. Neyse burda hekimlik adına ahkam kesen büyüklerime söylüyorum; eminimki sizlerde kullanmışsınızdır ''PANAX'' ı ama neden burda şikayetçisiniz. Ve neden burda moraal bozucu yorum yapacağınıza dürüstçe ilacın içeriğindeki bitkilerin faydalarını açıklamıyorsunuz???* Nedenmi ? çünki sizde sahtesiniz bence ondan.
People
0
5) yılmaz şahin (serbest)
17.12.2011 00:34:23
ben bu gıda takviyelerinin eklem rahatsızlıkları ile ilgili olanını kullanıyorum.bilmiyorum psikolojikmi ama ağrılarım geçti gibi.ayrıca aynı içeriğe sahip yabancı markalı biçok ürün eczanelerde satlıyor.onlarda toplatılmalımı yada bu ürünler gerektiği gibi incelenmelimi.çünkü faydasını gördüm diyen birçok insan var.
People
0
6) Ali Kemal Okutan (Kitapçı)
15.12.2011 19:53:53
PARALAR NERE GİTTİ DİYE SORANLARA VE YETKİLİLERE BURDAN İHBAR EDİYORUM.HAYDAR BAŞ VE KADROSUNA!ÖNCE ÖMER ÇOŞKUN'U KANALLARINDA REKLAMINI YAPTI.KANINI EMDİ.İŞİ ÖĞRENİNCE KENDİ CAMİASINDAKİ DOKTORLARLA ÖMER ÇOŞKUN'UN İŞİNE SOYUNDU!CUKKALARLA ŞAHSİ MALVARLIĞINI GENİŞLETTİ!
People
0
7) dr.makulçözüm (uzm dr)
15.12.2011 09:49:23
Bitkisel Ürün Sağ.Bakanlığı Denetiminde üretilmeli ve sadece Eczanede Doktor reçetesiyle(Kaşeli ve İmzalı) satılmalıdır!
People
0
8) alper (dr)
14.12.2011 22:36:26
hekime olası bir sorunda hasta veya yakınlarına ödenmek üzere 300 milyarlık sigorta yapma zorunluluğu getiren çağdaş ilerici zihniyetin bu şarlatanların halkın gözünün içine baka baka aylardır malı götürmesine ve daha kötüsü halk sağlığının tehdit edilmesine (bu ara antihiperlipidemikler içinde var aynı şarlatanlar)göz yummaları, bir hekim olarak beni her gördüğümde rahatsız ediyordu..çok geç alınmış doğru bir karar..
People
0
9) Alparslan koç (uz.dr)
14.12.2011 22:08:50
Adamlar kaç senedir yapıyolar bu işi... bunlar hiç mi tv izlemiyorlar.. omlar cukkayı zaten indirmişlerdir.. göstermelik toplatma kararları.. Allah sonumuzu hayretsin.. ehvenüşşer dedik.. şerrin şerri oldular başımıza..
People
0
10) yiğiz göksel germiyanlı (eczacı)
14.12.2011 20:52:10
Bu ve benzeri binlerce ürün aktar ve internet sitelerinde kontrolsüz bir biçimde satılmakta ve halkımız tarafından bilinçsizce kullanılmaktadır.Bu gibi ürünlere tarım bakanlığı değil bilimsel çalışmalar ışığında sağlık bakanlığı ruhsat vermelidir.Adını duymadığımız binlerce ürün bu şekilde satılmaktadır.Bu ürünler nane ,kekik,sarmısak ya da soğan değildir.Tamamen geleneksel kullanıma dayalıdırlar.Bu drogların içerisinde çeşitli alkoloitler mevcuttur ki etkinliğide yan etkileride genellikle bu alkoloitlerden kaynaklanmaktadır.Çoğu izole edilmemiş yani yan etkileri önlenmemiş bu bitkiler halk sağlığını tehdit etmektedir.Bunların bir kısmı böbrek,karaciğer,kalp üzerine toksik etki göstermektedir ve sağlık profesyonellerine danışılmadan asla kullanılmamalıdır.Bu drogların içindeki etken maddeler mevsime ,bitkinin yaşına,toplanan kısımlarına ve toplama zamanına ,hazırlanma şekillerine (demleme ,kaynatma...v.s.)görede artıp azalarak değişiklik gösterir ve toksik etkiler ortaya çıkabilir.Bu nedenle kontrolsüz olarak tüketimine derhal dur demeli hekim ve eczacı danışmanlığında bilimsel kabul ile kullanılmasını (şayet gerek ise)sağlamalıyız.Saygılarımla..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori