İşte Sağlık Bakanlığının 100 günlük icraat programı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yeni sistemin ilk kabinesinin 100 günlük eylem planını açıkladı.
İşte Sağlık Bakanlığının 100 günlük icraat programı
03 Ağustos 2018 -

Beştepe Millet Kültür ve Kongre Merkezi'ndeki tanıtım toplantısında, "Cumhurbaşkanlığı 100 Günlük İcraat Programı”nın öne çıkan bölümleriyle ilgili bilgi veren Erdoğan, her bakanlıkla ilgili yapılması planlanan icraatları da paylaştı.

400 maddenin yer aldığı icraat programında, Sağlık Bakanlığı kapsamında hayata geçirilecek projelere dair şu bilgiler yer aldı:

1 Ülkenin alanındaki tüm potansiyelin değerlendirileceği mükemmeliyet merkezleri kapsamında özellikli sağlık hizmetlerinin ulaşılabilir ve sürdürülebilir olmasının sağlanması

2 Sağlıklı yaşam kültürünün desteklenmesi kapsamında kronik hastalıkların ve risk faktörlerinin azaltılarak güçlü gelecek için sağlıklı nesiller oluşturulması

3 Anne ölüm oranının yüz binde 14’ün altına düşürülmesi için anne ve çocuk sağlığı hizmetlerinin güçlendirilmesi

4 Sağlık turizminde Türkiye’nin marka haline getirilmesi

5 Sık tüketilen, satın alma ve işgücünün büyük kısmını oluşturan malzemelerin temininin kolaylaştırılması ve yerlilik oranının artırılması amacıyla Sağlık Market Uygulamasının hayata geçirilmesi

6 Sağlık hizmetlerinde dijital dönüşüm ile bürokrasinin azaltılması ve finansal tasarrufun sağlanması

7 Kamu hastanelerinde öncelikli acil hasta ayrımının modellenmesiyle acil servis hizmet kapasitesinin geliştirilmesi

8 Obezite ile mücadele kapsamında obezite mükemmeliyet merkezlerinin yaygınlaştırılması

9 Stratejik bir ürün olan aşının Türkiye’de yerlileştirilmesinin sağlanması

10 İlaç ve tıbbi cihazlarda yerelleşme/yerlileşme/millileşme çalışmaların hızlanması

11 Aile hekimine başvuru oranının %40’a çıkarılması ve mahallinde daha iyi sağlık hizmeti sunulması için Aile Hekimliği Sisteminin güçlendirilmesi

12 Evde sağlık hizmetleri kapasitesinin %20 artırılarak yatağa ve eve bağımlı daha fazla vatandaşımıza ulaşılması

13 Manisa, Elazığ, Ankara-­‐Bilkent ve Eskişehir’de yüksek teknolojili 4 şehir hastanesinin açılması 

14 Vatandaşımızın sağlık hizmetlerine daha kolay erişebilmesi için 20 adet hastane ve 2 adet Ağız Diş Sağlığı Merkezi açılması

15 Geçiş sürecinin temel aşamalarının 100 gün içinde tamamlanması

16 2019 – 2023 dönemine ilişkin Stratejik Plan çalışmalarının Kasım ayı sonunda tamamlanacak şekilde başlatılması

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) SedatGönenç (doktor)
08.08.2018 15:51:41
kamu dışı aile sağlığı merkezlerinde çalışanlar olarak 3 ayda bir kira stopajı ödemek yanlış geliyor.
People
22
2) bozeren (nş uz dr)
07.08.2018 11:41:02
SMART akronimine değil de, KAĞIT ÜSTÜ KALİTECİLİĞİ akronimine uyan beylik laflardan oluşturulmuş kağıttan hedefler bunlar. Allah başımızdakilere akıl fikir versin. devletimizi "israf ekonomisinden korusun.
People
16
3) ali gürbüz (bevliye)
07.08.2018 09:49:46
Hedeflerin çoğu SMART akronimine uymuyor . Ucu açık, gerçekçi olmayan maddeler ağırlıkta. Beynelminel bir metin. Bu kadar uzman, araştırmacı var merkezde çıkan metne bak ya. Doktorun, sağlık personelinin adı yok sanı yok . Adam yerine koyup bir maddecik bile reva görmemişler. Ne diyelim , planınızda personeliniz yoksa o planınızı da kendiniz yapın koltuklarınızdan kalkıp. :))
People
21
4) SABAHATTIN ALTINTAS (UZ DR)
04.08.2018 14:14:12
Bakanlığın stratejik hedefleri arasına sağlık hizmetlerinde ekinlik ve verimlilik hedeflerini de koyması lazım. acil servis kapasitesini arttırmak yerine poliklinik hizmetlerinin etkinliğini arttırıp acile müracaat azaltılmalıdır. yılda 8 defa hekime müracaat sağlık kurulusu ve hekime erişimin kolay olduğunun göstergesi. Ancak müracaatta yapılan işlemlerin gerekliliği, tanının konması ve takibi konusunda düzenlemeler yapılmalıdır. Hastanın her yere müracaat etmesi veya her tetkikin yapılması ve ilaç savurganlığının verimlilik yönünden sürdürülebilirliği yoktur. Avrupa ülkeleri kadar hekime müracaat olmasına, daha çok tetkik yapmamıza ve ilaç kullanmamıza rağmen sağlık istatistiklerimiz ortadadır.
People
36
5) misafir (dr)
04.08.2018 12:05:51
bence birinci madde sağlık çalışanına -doktora kaybettirdiğiniz itibarı yeniden kazandırmak için var güçümüzle çalışacağz olmalıydı. 2002 den sonra uygulamaya başlanan sağlık politikaları nedeniyle sağlıkçıya-doktora şiddet olayı onlarca kez artmıştır. peki kimin umurunda. doktorlar artık sıradan memur yapılmak istenmiştir. ölümlü kazaya sebep olan trafik magandasına vermediği cezayı , yine rast gele ateş açarak masum çocukları öldüren düğün magandalarına vermediği cezayı doktara layık gören bir sistem getirilmiş ,yine doktorlar malum tazminat cenderesi altında inim inim inlemektedir..mesela 18.000 tl döner ve 200.000 tl ücret alacaklar algısı yayılarak doktorlar için toplumun gözünde daha da gözü aç ve doyumsuz meslek mensupları şeklinde algı oluşturulmaktadır. güya verdikleri yıpranma payı ve emekli maaş artışı bile defolu doğmuştur... herkese geriye dönük olan yıpranmanın sağlıkçılara geriye dönük olmadığı gibi bu günden başlayarak en az 6 sene sonra faydası olacak şekilde ve yine diğer devlet memurlarına 90 gün şeklinde ( tsk , emniyet gibi) ne hikmetse iş sağlıkçıya gelince birden atmış güne düşürülmüştür. güya verdikleri ilave emekli artışı eğer emeklilikte çalışmayı düşünüyorsan anında kesiliyor verilmiyor...bunlar sadece bir kaç örnek..herkese düzgün olarak açılan kapılar ne hikmetse işin içinde sağlıkçı olunca hemen tersten açılmaya başlanıyor.. ondan sonra çıkıyorlar biz sağlıkta şöyle atılım yapacağız böyle atılım yapacağız...sağlığın motoru doktorlardır ve ilave güçleri diğer sağlık personelidir...sağlıkçıyı-doktoru küstürerek istediğin atılımları yap istediğin modellemelere girsen ne farkeder.. önce sağlık çalışanının gönlünü almak lazım, onlara kaybettirdiğiniz itibarlarını uygun şekilde iade etmeniz lazım.uygulanan şiddeti gerçekçi şekilde kesin olarak ortadan kaldırmak lazım... gerisi zaten otomatik olarak rayına girer..
People
24
6) murat han (uz dr)
04.08.2018 12:04:15
sağlıkta şiddetle ilgili madde yok mu? ben mi görmüyorum?
People
38
7) yıpranmış doktor (hekim)
04.08.2018 11:23:26
2019 yılından önce yıpranmamışız galiba. 2019 ocak ayından sonra yıpranma olacağına göre akla türlü sorular geliyor.
1- Ya bundan sonra çok daha kötü günler beklyor bizi.
2- Mevcut otorite2019 ocaktan sonra yıpratacak bizi
3- Önceki dönemde işler daha iyiydi
v.s........
People
15
8) Tly (Dr)
04.08.2018 11:22:36
Geçen yıl sağlık turizmi kursuna gittim sertifikamı da aldım, hastaneye dilekçe verdim sağlık turizmi ile ilgilenmek istediğime dair. Ayrıca bu kapsamda branşımla ilgili ameliyatları da yapacağımı da belirttim. Cevap bile gelmedi; sağlık turizmi icraat programları arasına bir cümle sıkıştırmakla olmuyor maalesef
People
83
9) m. murat (dr)
04.08.2018 05:36:32
Bulmuşlar ucuz iş gücü... savurganlıkların haddi hesabı yok, para yetmeyince... tuttururlar tabi sağlık turizmi de sağlık turizmi!
People
94
10) m. murat (dr)
04.08.2018 05:34:20
Aile hekimliğine başvuru oranı %40'ın altında demek... ki bu Aile Hekimliği sistemi için bir fiyasko!
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/12-15/128. Türkiye Tiroid Hastalıkları KongresiENDOKRİNO...ANKA
14/12-16/128. Ulusal Sitopatoloji KongresiTIBBİ...İZMİ