Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu: 3 dakikalık bilgisiyle hekime yön veren cahil
Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, büyük sıkıntılardan birinin hasta yakınları olduğunu söyledi
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu: 3 dakikalık bilgisiyle hekime yön veren cahil
20 Mart 2016 -

Sağlıkta şiddete karşı yeni düzenlemenin yarın Bakanlar Kurulu’na sunulacağını açıklayan Sağlık Bakanı Müezzinoğlu, büyük sıkıntılardan birinin hasta yakınları olduğunu söyledi: “Neden şu ilacı yazmadın?” diye doktora hesap sorabiliyorlar
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, 14 Mart Tıp Bayramı kapsamında Bursa’da düzenlenen ‘Yılın Hekimleri ve Yılın Başarılı Hekimleri Ödül Töreni’nde sağlık çalışanlarıyla bir araya geldi. Sağlıkçılara yönelik şiddetin engellenmesi ve gereken cezaların verilebilmesi için düzenleme yaptıklarını belirten Bakan Müezzinoğlu, 3 kademeli eylem planının yarın Bakanlar Kurulu gündemine, ardından da Meclis’e sunulacağını duyurdu. Müezzinoğlu, düzenlemeye göre sağlık çalışanlarına şiddet uygulayanlara 48 saate kadar nezaret cezasının yanı sıra mahkemenin verdiği ceza 2 yıldan az olsa bile tutuklama kararı verilebileceğini söyledi.

HASTA YAKINI SORUNU
Her gün 1 milyon 150 bin dolayında hastaya hizmet verdiklerini dile getiren Sağlık Bakanı, şöyle devam etti: “Bu hastalarla birlikte bir refakatçi geldiğini düşünürsek sayı daha da artıyor. Bunun yanında hasta yakını ile uğraşıyoruz ve en büyük sorun burada. Hekimin ne yapacağını bilen bir hasta yakınıyla karşı karşıya kalıyoruz. Bir bakıyorsun, teşhisi ve tedavisi de kafasında şekillendirerek geliyor hasta yakını. ‘Neden şu ilacı yazmadın?’ veya ‘Neden bu serumu takmadın?’ diye doktordan hesap sorabiliyor. 3 dakikalık bilgi ile hekimin karşısına çıkan bir cahiller ordusu ile karşı karşıyayız...”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) pratisyen (hekim)
02.04.2016 22:42:50
lafla sözle olmaz.hekimlere değer vermeyen bir bakanlık istemiyorum.zulüm ile abad olunmaz.
People
4
2) Özlem yurtcu (Gazeteci )
29.03.2016 22:56:28
Meltem celik, bu nasıl bir düzeysizliktir? Hahahah bu kadar kompleksli bir yaklaşıma acıyarak gülüyorım sadece. Daha öğrenciyken bu haldeyseniz mezun olunca (olabilirseniz şayet) haliniz nice olur bilemedim. Günlerdir bakmıyordum, facebook bildirim verdiği için dikkatimi çekti, tahmin ettiğim şekilde çamur atmak dışında hiçbir gelişme olmamış. Bu bile söylemek istediklerimdeki haklılığımın ispatı. Ne yazık ki!!! Bu arada ben gazetecilik okudum zaten, masterım gazetecilik üzerine :) ancak cehaletinizden anlıyorum ki sizin "okumakla" uzaktan yakından alakanız yok :) doktor olmak gibi bir amacımın hiç olmadığını, kendimi bildim bileli kendi mesleğimin hayalini kurduğumu zaten yazmıştım daha evvel ama bu argüman da kısır, sığ ve kompleksli savunma psikolojinizin bir yansıması olduğu için, buna da sadece gülüyorum :) size hayatta başarılar, hastalarınıza da (olursa şayet gerçekten) allahtan yardım diliyorum. Demek istediklerimi, iyi niyetimi anlayan anladı zaten. Onlar dışında yazılanlara da -şahsıma saldırı formunda olanlara- üzüntüyle gülüp geçiyorum... İyi günler dilerim
People
6
3) meltem çelik (öğrenci)
29.03.2016 15:59:42
Sn Özlem Yurtcu çok bilmiş; doktor olamadığın için mi bunlar ne bu ya ne çok vaktin varmış senin böyle yazmakla uğraşmışşsın (keşke gazetecilik okusaydın;köşe yazısı yazardın.emekliler okurdu seni)o kadar neyi neden ispat ediyorsun.Çok bilmiş insanlar her zaman 1-0 yenik başlar sende o durumdasın.Biraz sus işi bilen varken sen neden okadar açıklama yapıyorsun,dr kafasındakini kurmadan sen pırt pırt konusursan senin şansına hastaya yanlış ilaçda verilir yanlış iğnede sokulur vs
People
7
4) RKTR (Uzm)
27.03.2016 15:16:22
Muhterem Sağlık Bakanımıza hatırlatmak isterim ki, sözünü ettiği “cahiller” sadece doktorlara zırva zırva akıllar vermekle yetinmiyorlar. Sözel ve fiziksel saldırılar da yapabiliyorlar. Ve mahkemede Hakimlerden gayet güzel bir şekilde müsamaha görüyorlar. Cezaları hemen her zaman erteleniyor. Ya da hiç ceza almıyorlar.

Cahiller doktorlara dava da açabiliyorlar. Onlara iftira atmış olsalar bile, Milli Tıp Hukuku Formülü uyarınca en az 10 sene mahkemelerde çift davadan sürünmelerini sağlayabiliyorlar. Sonunda doktor suçlu bulunursa, bir ton para alma şansına kavuşuyorlar. Öte yandan doktor aklansa dahi, hayatının katledileceği, şikayetçi cahillere ise hiçbir şey olmayacağı garanti.

“Yüzde Yüz Hasta Memnuniyeti” sağlayan bu harika sistemin hangi hükümet tarafından kurulduğunu da değerli Bakanımızın takdirlerine bırakıyorum.
People
4
5) Dr (Udzr)
27.03.2016 10:44:53
Sorun edepte, saygıda, insanlık ta.toplum gitmiş.ot keser gibi insan kesen bu toplumdan ne bekleyebilirsin.ne iyilikten anlıyor ne vefa biliyor. Bunlara ancak adam gibi ceza hukuku ile engel olunabilir. Çözüm de sunalım;
1.kesinlikle hakaret davalarında 3 gün gözaltı olmalı.
2.sabim hattı keyfi şikayet yeri olmuş. Şikayet varsa somut ve kanunda açık ihlal olan durumlarda resmi işlem yapılmalı.
People
8
6) Emmi (op.dr)
25.03.2016 14:35:55
Sayın bakan haklı. hasta 3-5 hastane gezip elinde koca dosya ile önce sizi bi aklınca sınavdan geçiren mi dersiniz, ziyaret saatinde yatan hasta komşusunun ziyaretine gelip hırgür çıkaran mı dersiniz garip bir hal........
People
5
7) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
25.03.2016 09:36:33
Hastanın üç dakikalık bilgisini hekime aktarma gayretleri, hekime gitmeye ilgisi , hekiminse tanımlanmamış ve her yerde farklı çalışan muayene süreleri, çok tetkiki performans edindirilen sistemi, malpraktis çekinceleri, siyasetçilerinde tanımlanmamış çalışma şartlarından rant edinme kültürü var.

Hekim ve sağlık çalışanı da bu kakofonide sistem içinde kayıt, bilgi aktarımı, gereklilik, usul, bilgi ergonomisi sorunlarını ihmal edebiliyor.

Peki ne olacak bu işler ?

Hep beraber bakıyoruz aval aval...

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
25.03.2016
People
8
8) DR ZEKİ (ÇOCUK UZM.)
24.03.2016 09:29:04
Meslekten soğuduk.
People
2
9) TARIK TARKAN (ECZACI)
23.03.2016 11:57:08
bakanın bu üslubu hiç hoş değil. bakanın haddine mi insalara cahil demek. ben bu jakoben, üstten bakışı kınıyorum. akp iktidarının halkın ezilmişlerine hizmet ettiği yıllar gerilerde kalıyor galiba. marks ın dediği gibi onlar da sentezden teze doğru evriliyorlar maalesef. doktorlarımızdan gerçekten işini seven halka hizmet etmeye çalışanlar olduğu gibi, burnundan kıl aldırmayan, hastasını insan yerine koymayan, elitçi tipler de var maalesef. bunlar henüz insanlık aşamasına geçememiş tipler.(bu sadece doktorlar için değil diğer mesleklerdede var aynısı). insanda Allah bilinci yoksa, kendine saygı yoksa olacak olan, kendini putlaştırmaktır. ve çağımızda maalesef bu çok yaygındır...
People
7
10) port (op.dr)
22.03.2016 20:15:35
Ozlem hanim ayni bakanin dedigi gibi kendi hastasini kendi tedavi etsin.bu ozguvenle komplikasyon bile yapar.adli tip 2. Ihtisas kuruluda ne komplikasyonu der ozlem hanim kusurlu raporunu gonderir mahkemeye...neyse sonracima yakini oldugu icin sikayetci olmaz hasta pacayi kurtarir ozlem hanim.ama belki de kurtaramaz.bu devirde adama annesi bile para icin dava acar...ozguven boyle iste hata yaptirir...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
08.01-07.02SATILIK POLİKLİNİK hissesi & tamamiDiğer
07.01-06.02Kadın doğum cildiye uzmanıPersonel Arayanlar
20.12-19.01KEMİK YOĞUNLUĞU ÖLÇÜM CİHAZITıbbi Cihaz