Özel işlemlerde döner sermaye 5 kat artırılacak, üniversite ve özelden doktorlar kamuda çalışabilecek
Sağlık Bakanlığı, kamu ve üniversite hastanelerinde yüksek teknoloji gerektiren, riskli ve özellikli tedavi ve cerrahi operasyonları başarıyla gerçekleştiren hekimlerin döner sermaye tavan ücretlerini ilk etapta beş kat artıracak.
Özel işlemlerde döner sermaye 5 kat artırılacak, üniversite ve özelden doktorlar kamuda çalışabilecek
08 Temmuz 2018 -

Sağlık Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı arasında döner sermaye ücretlerinin yeniden düzenlenmesi için çalışma başlatıldı.

Çalışmanın bir sonraki adımında ise döner sermaye tavan ücretinin 10 kata kadar yükseltilmesi hedefleniyor. Döner sermaye tavan ücretlerinde değişiklik öngören çalışma, özellikli sağlık hizmeti veren hekimlerin, birlikte çalıştıkları sağlık personelinin döner sermaye ücretlerinin artırılmasını da öngörüyor.

Maliye Bakanlığı ile varılan mutabakat çerçevesinde, Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Eyüp Gümüş tarafından yürütülen çalışmaların 15 gün içinde tamamlanması ve döner sermaye yönetmeliğinin değişiklik yapılarak yeniden yayımlanması öngörülüyor.

Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, döner sermaye ücretlerine ilişkin düzenleme hakkında AA muhabirine yaptığı açıklamada, çalışmanın her iki bakanlık arasında müsteşarlar ve teknik ekipler tarafından yürütüldüğünü belirterek, çalışma kapsamında nitelikli işler yapan akredite hekimlerin 18 bin lira düzeyinde olan döner sermaye tavan ücretlerinin ilk etapta 5 kat artırılacağını kaydetti. Demircan, şunları söyledi:

"Bilim kurulları, özellikli tedavi yöntemlerini ve bunların hangi hastanelerde gerçekleştirileceğini belirleyecek ve ilan edecek. Özellikli sağlık hizmeti veren hekimlerin döner sermaye tavan ücretlerini beş kat artıracağız. Bu düzenlemeyle, nitelikli sağlık hizmeti veren hekimlerin kamudan özel sektöre ve hatta yurt dışına gidişini önlemiş olacağız. Kamuda az yapılmakta olan yüksek teknolojili ve riskli operasyonların yapılmasını teşvik etmek istiyoruz."

"Hekimlerin kamuda çalışmasının önü açılacak"

Yeterliliği kanıtlanmış hekimlerin çalışmaları üzerinden değerlendirilerek isim isim ilan edileceğini bildiren Demircan, şöyle devam etti:

"Belirlenen hastanelerde, belirlenen akredite hekimler, özellikli sağlık hizmeti kapsamında operasyonlar yaptıklarında, 18 bin lira civarında olan döner sermaye tavan ücretini, beş kat artırılmış olarak alacaklar. Az sayıda, düşük volümlü, özellikli sağlık hizmetlerini veren akredite hekimlerimizi kamuda tutmak istiyoruz. Hatta üniversitelerden ve dışarıdan 1 yıllık sözleşmeler yapmak sureti ile nitelikli hekimlerin kamuda hizmet vermesinin önünü açıyoruz. Özellikli sağlık hizmetlerini de her hastanede değil, 4. kategori olarak nitelendirdiğimiz belirlenmiş eğitim araştırma ve şehir hastanelerinde vereceğiz. Bu hastanelerde yoğunlaşma ve özellikli sağlık hizmetlerinin volümünü artırmak istiyoruz."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Fevzi Cakmak (Dr ecz.)
18.07.2018 18:08:02
Bu bakanlikta her gelen bakan sadece doktorlara calisiyor. Bizim gibi adamlari 10 sene sonra tekrar sinava sokturup doktor olmaya mecbur ediyor. Zaten tip puanlari da yerlerde. Vakifa para basip kasap olan kodaman cocugu da suruyle meslegimi begenmeyip degistiriyorum. Bu gidisle ulkemi de begenmeyip degistirecegim galiba.
People
32
2) Çetin Bekar (Dr)
09.07.2018 22:34:43
18.000tl dönersermaye??? 21. Yılımda böyle bir tavan görmedim, şu ana kadar da duymadım..... neyse istifamı verdim artık özel hastanede çalışacağım.... ben 21 yıldır dinledim, birazda yeniler dinlesin.
People
11
3) ozigoli (dishekimi)
09.07.2018 21:14:05
Dishekimliginde SUT fiyatlari 16 senedir ayni ....berberden ucuza dis cekimi ,fön parasindan ucuza dolgu .....nereye kadar gidecek bu realist olmayan politikalar.Para vermek istemiyorsaniz izin verin ozelde de calisabilelim.

May the health be with you!
People
19
4) selahattin (Hemşire)
09.07.2018 16:43:44
Hemşiresiz mi yapacakmıs doktorlar o nitelikli işi. Hemsireler maksimumum oda sadece 100de birlik kısım 900 tl alabiliyor. Sağlık Bakanlığı bu yeni sistem ile adını Hekim Bakanlığı olarak değiştirirse isabet olur.
People
62
5) ahmet mert (emekli hekim)
09.07.2018 15:59:10
Utanıyoruz!!! (Emekli Hekim Maaşımızı Söylemekten)
People
25
6) Osman D (Doktor)
09.07.2018 15:21:32
Sayın Bakanım,
Özellikli işlemler tek başına değil, ekip çalışması ile yapılır. Dolayısı ile, işi yapacak doktorlar arsında, bir ast-üst ilişkisi ve görev paylaşımı gereklidir. Daha önce Eğitim ve Araştırma Hastaneleri'nde Klinik Şefi, Şef Muavini, Başasistan, Uzman Doktor ve Asistan gibi bir hiyerarşik basamaklama ile bu sistem bir ölçüde işliyordu. Klinik şefi, emrinde çalışan diğer doktor personelin sicil amiri idi. Ancak, her ne hikmetse 2010'lardan sonra hastanelerdeki klinik şeflikleri iptal edildi. Yerine getirilen Eğitim Sorumlusu, Eğitim Görevlisi ve İdari Sorumlu gibi kadrolara ise bir ast-üst tanımlaması yapılmadı. Tüm hekimlerin sicil amiri kağıt üzerinde Hastane Yöneticisi veya Başhekim oldu. Ancak, büyük hastanelerde bu amirliğin de hiç bir işlerliği kalmadı. Dolayısı ile, her uzman doktor kendi başına buyruk bir hareket tarzına girdi. Sonuçta ise koskoca bir kaos ortaya çıktı. Halen de bu kaos olanca hızı ile devam ediyor. Sadece geniş-güzel binalar yaparak maalesef o hastanede çok büyük işler yapılması mümkün olmuyor. Ast-üst ilişkisi olmayan, birçok doktorun olduğu kaos kliniklerinde birçok küçük iş yapılıyor, ancak bir tane büyük iş yapılmıyor. Eğer böyle bir sonucu arzu ediyorsanız kliniklerdeki ekip başkanlığının hem idari ve hem akademik olarak, sicili temiz, bilgi ve becerisi yüksek, güvenilir, tercihen akademik kariyeri de olan bir doktora teslim edilmesi gerekiyor. Ona sorumluluk ve yetki verilmesi, ondan da yapılacak işin hesabı sorulması gerekiyor. Bakarsınız, beş yıl kadar bir kredi tanırsınız, rapor istersiniz, başarılı bulmazsanız da değiştirirsiniz. Adı klinik şefliği ya da başka bir şey olabilir. Kusura bakmayınız. Ancak, Sağlık Bakanlığı hastanelerinde bence şu anda olan sadece kaos. Kim kimin amiri, kimin eli kimin cebinde belli değil. Başhekimle gönül bağı olan bir uzman, aynı klinikteki doçent-profesöre her türlü baskı ve eziyeti yapabiliyor. Bu, kimsenin de umurunda olmuyor. Böyle ortamda, bu işler düzeltilmeden hiçbir nitelikli iş de yapılmaz. Boşuna beklemeyin. Naçizhane benden söylemesi.
Saygılarımla arz ederim.
People
62
7) zeki can (cerrah pizzacı)
09.07.2018 14:19:29
ALLAH CC tan korkun emekli doktorların maaşını yükseltin bir savcı hakim albay ın yarısı kadar bile emekli maaşı almıyoruz kıyamet gününde davacıyız uyutma politikasını bırakında maaşları iyileştirin.....yeter yahu
People
50
8) Dr (Dr)
09.07.2018 12:03:16
Tavan iyi de taban ne olacak ???
People
41
9) Ufuk engin (Uzman doktor)
09.07.2018 11:04:41
Yorum yapmaya degmez diye düşündüm son anda ve vaz gectim kafa ayni kafa adamlarda..
People
55
10) osman kayapınar (dr)
09.07.2018 10:44:23
18000 TL döner alan dr varda bizim mi haberimiz yok. Bu paraları alsalar insanlar neden özele geçsin ki. Alınan döner sermaye ortalama 3000 tl yi geçmez birçok yerde..Özellikli hastane ve dr ne demek ? Hangi hastane yada hangi dr özellikli ? Bu iş sadece şehir hastanelerine yeterli hasta toplama çabasından başka birşey değil sanki.. Sen TCSB olarak doktorunun yada hastanenin (okullara ve öğretmenlere yapılanlar gibi ) birini özellikli diğerini değil diye ayıramazsın, bu ne kadar etik, Bırak hangi dr yada hastanenin daha özellikli olduğuna hastalar karar versin , Denetlemek yerine yasakladınız ve sağlık sistemini içinden çıkılmaz bi hale soktunuz resmen.. en doğrusu bütün dr lara çalışma özgürlüğü tanımak etik dışı işlem yapanları denetleyerek caydırıcı cezaları verebilmektir.. Devlet YASAKLAMAZ DENETLER... Aksi sadece zafiyettendir..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori