Performansta büyük değişim geliyor
Hekimler tarafından en merak edilen konulardan performans, emeklilik ücretleri ve yıpranma payına da değinen Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Prof.Dr.Eyüp Gümüş, hem emeklilik hem de yıpranma payını kanun metninin Başbakanlığa gönderdiklerini belirtirken, Performans Yönetmeliğinin de Aralık ayında yayınlanacağını belirtti.
Performansta büyük değişim geliyor
07 Eylül 2016 - MEDİMAGAZİN

Tanı İlişkili Gruplarla (TİG) performans değerlendirmesi yapmak istendiğine değinen Müsteşar Gümüş, Medimagazin'e yaptığı açıklamada ''Sağlık Bakanımızın değişimi ile bu konu tekrardan analize alındı.  Şuanda bu konuda çalışılıyor. Biz performansta DRG/TİG (Diagnostic Related Groups-Tanı İlişkili Gruplar)'ye geçmek istiyoruz. Bununla ilgili çalışma yapılıyor. Yılbaşında hekimlere  ya da hastanelere DRG’ye göre ek ödeme yapılmasını gündeme getirdik. Bu sistem ile yapılan işin riski, niteliği ve emeği ile ilgili bir değerlendirmenin olacağı bir çalışma yapılıyor.''   açıklamalarında bulundu.

 


Hedefin Ocak ayıdan itibaren uygulamaya geçmek olduğunu ifade eden Gümüş,
''Böyle olmadığında hekim nitelikli işleri yapmıyor.  Örneğin bizim branştan söyleyeyim, üriner diversiyon sistektomi 7-8 saat süren bir ameliyat, puanı 3 bin 500. Bu ameliyatı olan hasta 15-20 gün yatar ve komplikasyon riski vardır. Diğer tarafta varikosel ameliyatı var, 15 dk sürer, puanı 700. Ben bundan on tane yaparım, hasta da akşam evine gider.  Hekimler bu nedenle daha kolay işlere gidiyor.   Bu sistem ile puanlamalar işin süresi, riski, hekimin emeği ve tecrübesi dikkate alınarak yapılacak.'' dedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
31
1) Hakan (dr)
14.11.2016 13:10:24
efe kardeşim, ellerine sağlık..
People
38
2) efe (dr)
12.11.2016 13:50:19
Ek ödemesi olmayan kurumlarda çalışan binlerce Hekimin çıplak maasa mahkum edilmesine yol açan defolu kanunları acilen değiştirin, maaş adaletini sağlayın.
People
6
3) ÖMER HAYYAM (OP.DR.)
20.10.2016 15:39:13
Bilim kurgu filminde insan üretecekler ama hedefleri olmadığı için yaşamazlar ve onlara bir hedef , sahte yaşam , sahte bir yaşam yüklemesi yaparlar....

PUAN VERMEKTE AYNEN BUDUR...

ARKADAŞLAR AKILLI OLUN.... YAŞAYABİLMENİZ İÇİN O PUANLARA İHTİYACINIZ VAR, SİZLER ASLINDA YOKSUNUZ....SİSTEMİN ÜRETTİĞİ ÜRÜNLERSİNİZ...

SADECE BİR ÜRÜNSÜNÜZ VE SİZİN RUHUNUZ ( PROGRAMINIZ) = PUANLAMADIR....

puan olmazsa MAVİ EKRAN olursunuz...
People
19
4) zekeriya kalkan (fizyoterapist)
19.10.2016 20:04:06
istediğiniz sistemi getirin yine tutmayacak...çünkü bu iş bir yerden sonra karaktere ve vicdana kalıyor.. sahte yollarla hasta yatıran, olmayan hastayı serviste, ölen hastayı yoğun bakımda gösteren bir grup olduğu müddetçe hangi sistemi getirirseniz çökmeye mahkumdur...performans sitemini at yarışlarına çevirmeyin....dahiliyeci günde 150, çocukçu 140, ortopedist 100 hasta bakarak ne fayda sağlayabilir...hasta mı bakılıyor fal mı belli değil...hasta kotası tüm branşlara getirilmeli....biz millet olarak hastalık hastasıyız, her mahalleye hastane kurun yine dolar....Bu ülkenin kaliteli hizmete ve eğitime ihtiyacı var..Hastanelere değil şifahanelere ihtiyacımız var.
People
10
5) Hekim hekimyan (Hekim)
19.10.2016 19:53:10
Cerrahi hekimlerin gözü dönmüş.Polikliniklerde hasta bakılıyor mu sanıyorsunuz.Herşey sallama,hasta sayısı artsın,ameliyat yazılsın alttakiler ölsün gebersin.Hemşireden sağlık personeli memuruna döner sermaye alamasın.Performans dediğin bölüme ait olur.Doktor tek başına çalışmıyor hastanede.Ha bu arada eğitim alan asistanı en sona sakladım.Onlar amele zaten.Ezilen akademik tayfa.Asistan eğitimleri yerlerde.5 iş gününde haftada 1,5 saat eğitim kime yeter.Tez almak tez vermek uzmanlık sınavı falan hikaye.Ne kadar çok yalakaysan,ne kadar ameleysen o kadar uzmanısın branşının !
People
13
6) tabib (dr.)
06.10.2016 20:27:44
acillerin kötü haline bir baksın.acil doktoru çıldırmak üzere.
People
3
7) emmi (op.dr)
04.10.2016 10:24:33
amaç ciro yapmak...ne bulursan ameliyat et,dosyaları şişirebildiğin kadar şişir... belki ilerde yüksek cirolar ile birilerine hastaneleri satarız..bu ara altta ezilenlere geçmiş olsun
People
20
8) Cengiz (dr)
30.09.2016 10:40:54
Binlerce hekimin Perf alamıyorsa bunları konuşmak zulümdür. Ek Ödemesi olmayan kurumlardaki mazlumların maaşlarında iyileştirme yapmak acil öncelikli bir konudur
People
6
9) dila (ahçı)
23.09.2016 19:41:56

92) Mehmet Karadeniz ; tespitine katılıyorum.. çok hasta bakmayı marifet sanan kalitesiz hasta bakan, işin suyunu çıkaranlar için üst sınır mutlak getirilmeli..! hastaya ve yaptığın işe saygı
People
15
10) Hakan (Dr)
23.09.2016 17:10:35
Binlerce hekimin bir Allah'ın kuruşu Perf. alamadığı bi ülkede bunları konuşmak zulümdür. Önce yangını söndürün, kanamayı durdurun ve Ek Ödemesi olmayan mazlumların maaşlarında artış yapın.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
24/05-25/05 Marmara Odyoloji Günleri-2019 DİĞER İSTA
25/05-25/05 Vaskülitlere Multidisipliner Yaklaşım ROMATOLOJİ İSTA
25/05-26/05 MS'de Sağlıklı Yaşam Sempozyumu NÖROLOJİ İZMİ
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA