Sağlık Bakanlığı muayene sayılarını açıkladı! En çok hangi branşta muayene yapılıyor?
Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan “Her Branşta İlk 100 Hastane” başlıklı araştırma sonuçlarına göre en fazla muayene yapılan branşlar açıklandı. İlk 10’a giren branşlar bakın hangileri…
Sağlık Bakanlığı muayene sayılarını açıkladı! En çok hangi branşta muayene yapılıyor?
19 Ocak 2018 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN-Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü İstatistik, Analiz, Raporlama ve Stratejik Yönetim Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanan “Her Branşta İlk 100 Hastane – 2017 Yılı Ocak- Ekim Dönemi Poliklinik, Yatış, Yoğun Bakım ve Acil Servis İstatistikleri” başlıklı araştırma yayınlandı.

Araştırmaya göre, 2017 yılı Ocak-Ekim ayları arasında toplam 295 milyon 808 bin 57 muayene yapıldı. Yapılan muayene sayısına göre ilk 100’e giren hastanelerin değerlendirildiği raporda, branşlara göre muayene sayıları da incelendi.

Branşlara göre sıralama da yapıldı

İlgili dönem içerisinde branşlara göre muayene sayıları incelemesi sonucuna göre en fazla muayene acil servislerde olurken en az muayene gerçekleştiren branşlar ise en az ise çocuk genetik hastalıkları ile çocuk kalp ve damar cerrahisi branşları oldu.

Yapılan araştırmada en çok muayene yapılan 10 branş sıralaması şöyle:

  1. Acil Tıp
  2. İç hastalıkları
  3. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
  4. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
  5. Göz Hastalıkları
  6. Kadın Hastalıkları ve Doğum
  7. Ortopedi ve Travmatoloji
  8. Genel Cerrahi
  9. Deri ve Zührevi Hastalıkları
  10. Nöroloji

 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) kimbıl (uzdr)
28.01.2018 20:08:29
sağlıkta ne durumda olduğumuzu acile gelen sayısı gösteriyor,nüfusundan fazla hasta bakma durumunda geçen yıllara göre değişme yok,112 ler baş ağrısı bel ağrısı taşıma birimi aciller kaşıntı baş dönmesi tansiyon ölçme kan şekeri ölçtürme yerleri oldu gerçekten muayen ihtiyacı olanlar ise bekliyor,suistimal had safhada birde bunun üzerine acillere kamera sistemi getirerek yoğun olan yerlere takviye yada yoğun olmayan yerlere (neresi ise artık) hasta nakli uygulaması getirileceği söyleniyor.yani halka deniliyorki siz acillere dolmaya devam edin biz bekleme süresini azaltıp bir çözüm bulacağız,gereksiz antibiyotik kullanımına hayır iyi bir yaklaşımdı. demekki amaç başkaymış.........
People
0
2) AYHAN HASPULAT (DR)
25.01.2018 19:56:46
Nefroloji ayrıntılı tabloyu yayınlama lütfunda bulunmamışlar beyefendiler
People
17
3) Osman D (Doktor)
25.01.2018 10:44:40
Erdem Yazgan bey. Sanırım dahiliye ya da çocuk uzmanısınız. En çok çocuk ve dahiliye bölümlerinin poliklinik yaptığını belirtip, yine en çok onların döner sermaye alması gerektiğini söylüyorsunuz. Lütfen oturup doğru konuşalım: Ben de uzun yıllar devlet hastanelerinde çalıştım. Tabii ki işini layıkı ile yapan uzman doktor arkadaşları tenzih ederim. Ancak, iki elini iki cebinden çıkarmadan mesai yapan pek çok doktoru da biliyorum. Adam, bir kere servise hasta yatırmıyor. Nöbette mecbur kalıp yatırsa bile, elini sürmüyor. En fazla on tane ilacı alt alta dizip bir order yazıyor, o kadar. Bırakın özofagus varis kanaması takip edip de sangs-taken-blackmoore tüpü takmayı, exchange transfüzyon yapmayı, yatırdığı hastaya bir resüsitasyon-entübasyon yapmayı, bir santral kateter takmayı, bir nazogastrik sonda takmayı bilmiyor, yapmıyor, öğrenmeye de çalışmıyor. Ne yapıyor? Saat 09.00 da sallana sallana gelip polikliniğe oturuyor. Sekreter ona bir kahve yapıp önüne koyuyor. Sonra değerli arkadaşımız başlıyor sağlık hizmeti vermeye: Gelene film-tomografi, gidene kan tahlili. İste de iste. Başhekimlik memnun, hasta memnun, kendisi memnun. Ay sonunda 70.000 puan yapıyor. Ancak, aslında ürettiği gerçek bir sağlık hizmeti felan yok. Çünki, yaptığı poliklinik tahlil dahil paket içerisinde olduğu için kazandırdığı üç kuruşu da SGK tahlilden düşüyor. Sonuçta hiç para kazandırmadığı, hatta zarar ettirdiği döner sermaye sisteminden yüksek puanı ile sanki çok para kazandırmış gibi bir de fazla katkı payı istiyor, aslında aynı hastanede özellikli girişim-ameliyat yapan arkadaşlarının parasına ortak oluyor. Yaptığı bu.
Değerli kardeşim. Şu anki SGK puan sisteminde hastaneye para kazandıran şey, özellikli girişimler ve ameliyatlardır, poliklinik değil. Yaptığınız poliklinik böyle bir işleme vesile oluyorsa değerlidir. Değilse aile hekimleri öyle gel-git polikliniğin alasını yapıyor. Bunu da böyle bilelim. Yorum sayfalarında okuyucuları yanlış yönlendirmeyelim lütfen.
People
14
4) Osman D (Doktor)
25.01.2018 10:19:23
Sayılar çok abartılı ve bence övünülecek bir şey değil. Bir şehir merkezindeki devlet hastanesinin bir yıl boyunca o şehir nüfusunun iki katı sayıyı poliklinikten geçirmesi ise tam bir mizah. Nitekim, devlet hastanelerinin bir polikliniğine gidip oturunuz ve gelen hastalara bir bakınız. En az yarısı zaten hasta değil. Kocasıyla kavga eden kadınlar, kafası bozulanlar, işten ya da okuldan kaytarıp rapor almak isteyenler, vakit geçirenler... Hepsi orada. Geri kalanların %90'ının da hastalığı aslında o bölümle ilgili değil. Bir sevk sistemi olmadığından, vatandaş kafasına göre şikayetleri ile ilgili olduğunu düşündüğü bir bölüme kendisi başvuruyor. Sonra da üç-beş poliklinik gezerek devlet hastanesi turunu tamamlıyor. Bu kaos ve kargaşada, gerçekten hasta olup ayrıntılı uzman doktor muayenesine ihtiyaç duyan hasta ise gargaraya geliyor, hizmet alamıyor, mağdur oluyor. Yıllar önce okuduğum bir komik haberi hala hatırlıyorum: Adam ağaçtan düşüp, göğüs duvarını yaralıyor. Dahiliye polikliniğine gidiyor. Orada muayene olduktan sonra, ortopedi polikliniğine sevk ediliyor. Orada da muayene olduktan sonra göğüs cerrahisine gönderiliyor. Aklıma geldikçe hala gülerim. Tam bir kara mizah. Adam gibi aile hekimliği ve sevk zorunluluğu olsa, oluşan bu rakamlar en az yarıya, hatta dörtte birine düşer. Ama her ne hikmetse bu yapılmıyor. 200 yataklı devlet hastanesine 20 tane dahiliye polikliniği açılıyor. Bence siyasi bir karar. Mantık ve bilimle çözmek mümkün değil. Ne diyelim? Sağlık olsun.
People
2
5) ibrahim yazgan (aile hekimi)
23.01.2018 10:29:05
bu sayıların doğru olduğunu düşünmüyorum
aile hekimliği :2 369 540 muayene görülüyor bunu 22000 aile hekimine bölünce 107 gibi bir rakam çıkıyor.ben bunu çoğu gün 1 günde bakıyorum.geçen yıl muayene sayım:16844(gebe çocuk takip aşı izlem HARİÇ)
diyelim ki ben çok baktım ortalama 10 000 bile olsa
*22 000: 220 000 000 muayene yapar ki buda neredeyse bütün branşların toplamına denk gelir
People
13
6) Dr.Cevdett (cerrah)
21.01.2018 20:30:44
Ne kadar hastalıklı bir toplumuz. Umarım çok hasta bakan yerler sevinmiyordur. Şimdilerde çok hasta bakıp çok ameliyat yapmak marifet gibi görülüyor ya. Bu yoğunluğu aile hekimliğine kaydırmak zorundayız.
People
8
7) Dr. Hakan (Öğretim Üyesi)
20.01.2018 14:06:39
Bu tabloya göre tüm Türk vatandaşları en az 1 kez acil hastalık geçirmiş...
People
31
8) murtaza (doktor)
20.01.2018 13:53:10
En fazla poliklinik hastası bakan hastanede kayseri eğitim araştırmadır. Ben bu hastanede çalışan bir hekim olsrak bunu bir başarı olarak görüyor muyum? tabiki hayır. başhekimin tek derdi daha fazla poliklinik açmak daha fazla hasta bakılması. doktorlar poliklinikde daha fazla hasta bakmaya zorlanıyor. üzerimizde böyle bir baskı var. bu arada bir hastaya ne kadar vakit ayırılmış? gerçekten hasta ile ilgilenilmiş mi adamın umurunda değil. yeterki skor yüksek olsun. hekim sayısına bakılmadan poliklinik sayısı artırılmaya çalışılıyor..bunuda hekimlerin nöbet izinlerini azaltarak sağlıyor. neymiş bir hekimin nöbet izninde olması nedeniyle kapalı olan bir polikliniğin hastaneye maliyeti bilmem kaç bin liraymış. bir işimiz çıktığında bize verilmeyen nöbet izinleri yerine yıllık izin alıyoruz. zararı bize. fazla nöbet tutmakdan, nöbet izinlerimizin kırpılmasından dolayı ne dinlenebiliyoruz ne çoluğumuz çocuğumuzla ilgilenebiliyoruz. resmen insanlıkdan öıktık köle gibi çalışıyoruz. bu hastane de işin gerçeği ne hastaya kıymet veriliyor ne de hastanede çalışana.
People
14
9) Erdem Şimşek (Doktor)
20.01.2018 07:02:01
Buna rağmen en çok döneri alan dahiliyeci veya çocukçular değil. Performans puanlarının mutlaka yeniden düzenlenmesi lazım.
People
26
10) Yemrey (Uz.dr)
19.01.2018 23:30:19
Bir memlekette doğal afet, salgın vs...Olmadıkça en çok acil servislere başvuru olması kabül edilemez sayın yetkililer. Lütfen bu yanlışı düzeltin, bu öğünülecek bir durum DEĞİL...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori