Sağlık personeline şiddet gösteren kişiler kayıt altına alınacak
Sağlık personeline şiddet uygulayanlar “dikkat alarmı” adı altında kayıt altına alınacak. Sürekli şiddete maruz kalan hekimlere ise “Neden sen?” diye sorulacak
Sağlık personeline şiddet gösteren kişiler kayıt altına alınacak
25 Nisan 2016 10:26 - GAZETE HABERTÜRK Lütfi ERDOĞAN

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, sağlıkta şiddete sıfır tolerans eylem planını açıkladı. Bakanlar Kurulu’na planın sunulduğunu ve kabul edildiğini söyleyen Müezzinoğlu, planla kısa sürede sağlıkta şiddet algısını ortadan kaldırmayı hedeflediklerini ifade etti. Planı hazırlarken uluslararası gelişmiş ülke örneklerinden yararlandıklarını anlatan Müezzinoğlu, hastayı ve sağlıkçıyı hedef göstermeden şiddete neden olan ortamı ve nedenleri ortadan kaldırmayı hedeflediklerini kaydetti.
‘DİKKAT ALARMI’ GELİYOR
“Eylem planı”nda öne çıkan başlıklar şöyle:
-Sağlık personeline şiddet gösterenler için “dikkat alarmı” sistemi kurulacak. Bir sağlık kurumunda şiddet uygulayanlar, bu sistemle kayıt altına alınacak.
-En çok şiddetin yaşandığı acillerde yoğunluğa neden olan çocuk, kadın doğum ve dahiliye gibi branşlarda gece poliklinik nöbeti tutulacak.
-Grip sezonlarında kulak, burun, boğaz uzmanları ile kadın doğum ve çocuk uzmanları poliklinik nöbetine çağrılacak.
-Şiddet gösteren kişi, güvenlik güçlerinin nezaretinde tedavi edilecek.
-Sık sık şiddet olayına karışan hastane, hekim ve sağlık çalışanı izlenecek.
-Sürekli neden aynı hekimin şiddet gördüğü araştırılacak ve hekime de sorulacak.
-Büyükşehirlerde ilçe merkezlerine mini bir hastane potansiyeline sahip “toplum sağlığı merkezleri” kurulacak. Bu merkezlerde hafta sonları ve akşam saat 22.00’ye kadar nöbet tutulacak.
-Sağlık personeline şiddet gösteren, 24 saat nezarethanede gözaltında tutulacak.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Nadi (Cansever)
26.04.2016 14:13:31
Dr à neden sen diye soracaklarına, nasıl ve kimden cesaret alıyorsun diye...A sorulmalı. Sadece hasta şiddetine mi maruz kalınıyor, ya idarelerin uyguladıkları! Hastaların yaptığına kaç basıyor?
BALIK BAŞTAN KOOOKAARR.....!!!!
People
3
2) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
26.04.2016 08:58:09
Ahmak ; Aklını gereği gibi kullanamayan, bön, budala, aptal anlamına geliyormuş.

Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır. Albert Einstein

Akıl nasıl kullanılır ? Doğru akıl nasıl kullanılır ? Ahmaklık insan özgü bir şeyse nasıl aşılır ?

Aklımızı ne kadar kullanıyoruz ?

Öngöremediğimiz şeyler bize en basitinden şiddet olarak yansıyor.

Dünyada sağlık çalışanına bu kadar şiddetin olduğu bir ülke var mı ?

Dünyada hangi ülkelerde , hangi coğrafyada şiddet daha artmış ?

Sağlık ortamında işler bilimsel normlarda yapılıyor mu?

Üniversitelerde liyakat sistemi çalışıyor mu?

Hasta hekim ilişkilerinde yeterli zaman, nitelikli ortam var mı ?

Empati ve eş güdümü bozan ne ?

Bunlara cevap verdik mi?

Sanmıyorum.

Peki neden ? Bilen var mı?

TBMM "artan" şiddeti araştırma komisyonu kuruldu.Sonuç ? Sağlık ortamında usul , bilimsel norm, nitelikli sonuçlarını çıkarabildik mi?

Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır. Albert Einstein

Güzel demiş.

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
26.04.2016
People
4
3) Bigmücahid2002 (Hekim)
25.04.2016 19:28:24
Şimdi Acilde darp ve hakarete maruz kaldım. Daha bugün bu habere yorum yapmıştım , ilginç tevafuk oldu. Ve daha bugün geçen seneki şiddet davam sonuçlandı. Uyduruk bir para cezası ve erteleme. Şimdi bakanlık bana acaba neden hep sen dayak yiyorsun diye sorar mı? Ben de söyleyeyim. Ben hastanın yanında terminal dönem kelimesini kullandım. Hasta yakını olan torunu bana neden hastanın yanında terminal diyorsun, kanser olduğunu anladı dedi. Daha sonra diğer hasta yakınları üzerime saldırmaya çalıştı ama beni çok duygulandiran bir şey oldu. Diğer hasta ve yakınları araya girdi. Yani artık insanlar bu konuda daha duyarlılar. Bakanlığın uyarıları demek işe yarıyormuş. Şimdi bu da davalık. Sanki niye şikayetçi olduysam :) Allah bu mahkemelerin eline düşürmesin
People
2
4) ömer hayyam (op.dr.)
25.04.2016 17:52:22
öyle başa böyle tarak.
People
3
5) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
25.04.2016 15:48:10
Şiddet gören hekime: Neden sen ? :d

Soru iyidir demiştik ama sorunun da kötüsü varmış !

Özgür (Pratisyen)25.04.2016 "Trabzonspor-Fenerbahçe maçında hakem darp edildiği için yer yerinden oynadı büyük cezalar kapıda,bundan daha fazla dayaklara sağlıkçılar her gün maruz kalıyor tık yok" demiş.

Yıl Mayıs 2013

TBMM Sağlıkta Şiddeti Araştırma Komisyonu Raporunun tam metni yayınladı .Başkanlığını AK Parti Adana Milletvekili Necdet Ünüvar'ın yaptığı Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet Olaylarının Araştırılarak Alınması Gereken Önlemlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırma Komisyonu, 17 üyenin imzası ile Sağlık Bakanı Recep Akdağ'a bazı öneriler sunmuştu.

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
YASAMA DÖNEMİ YASAMA YILI 24 3
SIRA SAYISI: 454

SAĞLIK ÇALIŞANLARINA YÖNELİK
ARTAN ŞİDDET OLAYLARININ
ARAŞTIRILARAK ALINMASI GEREKEN
ÖNLEMLERİN BELİRLENMESİ
AMACIYLA KURULAN
MECLİS ARAŞTIRMASI KOMİSYONU
RAPORU
Ocak 2013

Burada "artan" kelimesine odaklanabiliriz.

Bu raporda neler vardı ?

Bunlardan hangileri yapıldı ? hangileri yapılmadı ?

Sağlıkta son on dört yılda artan şiddet acaba sağlık ortamında çok temel hataları sürdürdüğünün göstergesi olabilir mi ?

Sağlık sistemimizde hangi hasta nereye niçin gitmiş ! Kayıtı, takibi, iş ergonomisi, hekim hekime iletişim normu, hasta hekim ilişkisinin , performans sisteminin olması gereken "bilimsel normları" tanımlanmış mı ? Niye tanımlanmamış ?

"Neden biz hekimler" demeyi bilemeyenlere, neden sen diye sorarlar.Bu kadar eğitimli olup bu duruma düşen başka meslek grubu var mı ?

İstanbul Tabip Odalarında hekimlerin seçime katılma oranı %15, Ankara , İzmirde de sanıyorum yaklaşık aynı oranlar var.Her yıl daha düşüyor.Halkın genel seçimlere katılma oranı hatırlayın %80-85 !Bu arada Eczacılar odası ve Diş hekimleri odasının seçime katılma oranını merak ediyorum.Bilen varsa açıklasın, öğrenmek isterim.

Neden sen ? bir sorudur.Ama daha ilginç soru "bunca sağlık harcamasına rağmen ! Sağlıkta bu kadar hızlı artan kamusal harcamalar nedeni ne ? Tablo ne anlatıyor, gidişat ne, daha önemlisi bu sürdürülebilir mi ? Kaynak ;

http://www.medimagazin.com.tr/authors/murat-ugurlu/tr-saglik-ekonomisinde-surdurulebilirlik-icin-mali-alan-firsatlari-72-109-3975.html

neden ?

Sağlık sistemi şiddetin bir alanı olamaya devam ediyor ? Neden sen sorusundan önce gelmesi gereken sorula vardır.

Sağlık ortamında hep söylenir personel yetersiz ! Peki bu sağlık ortamında personel yetersizken neden iş yükü artar yada artırılabilir.Neden sorusunun yeri burada oması gerekirken neden sen düzeyinde soruluyor.Sağlık ortamında iş yükü %300-400 artmış sorusudur.Sağlık-Sen tarafından yapılan araştırmaya göre 2003 yılında uygulanmaya başlanan Sağlıkta Dönüşüm Programı ile bir yılda sunulan sağlık hizmeti yaklaşık 4 kat artarken, personel açığı da katlanarak büyüdü.Kaynak..

http://www.medimagazin.com.tr/medimagazin/tr-saglik-personelinin-is-yuku-4-kat-artti-1-424-7256.html

Neden harcamalar artıyor ve neden şiddet artıyor.

Sen cevap verebilirsin.Neden sen olmayasın !? Neden sen ?

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
25.04.2016
People
8
6) Özgür (Pratisyen)
25.04.2016 14:41:33
Trabzonspor-Fenerbahçe maçında hakem darp edildiği için yer yerinden oynadı büyük cezalar kapıda,bundan daha fazla dayaklara sağlıkçılar her gün maruz kalıyor tık yok.
People
8
7) Dr (Dr)
25.04.2016 14:28:52
Sağlık bakanlığı suçluyu bulmuş. Tebrikler
People
12
8) ali candan (dr)
25.04.2016 14:12:12
şu yukarıda yazılanlardan bir tanesi bile suç işleyen ile ilgili mi acaba ?
gece polikliniği kuracak kadar çok doktor varsa durduğunuz hata...
güvenlik nezaretinde tedavi olacakmış...deli saçması bu önlemler...
People
16
9) m. murat (dr)
25.04.2016 13:06:54
Tek bildikleri şey elektronik ortamda kayıt tutmak. Bu mudur çözümünüz?!
People
19
10) drmeral (uz. dr)
25.04.2016 12:49:24
İsyanmı ettirteceksiniz siz insana ya. Bu mini etek giymeyedin sana tecavüz etmezlerdi gibi olmuş. Bir gün eğer öldürdüyse bir sebebi vardır denip naaşlarımıza tükürtürsünüz.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)