Sağlık ve Milli Eğitim Bakanlığının ortak projesi: Her okulda bir sağlık görevlisi olacak
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, AKŞAM’a özel açıklamalar yaptı.
Sağlık ve Milli Eğitim Bakanlığının ortak projesi: Her okulda bir sağlık görevlisi olacak
22 Kasım 2019 - AKŞAM

Sağlık Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın ortak bir proje hazırladığını belirten Bakan Koca, “Okullarda bir sağlık personelinin mutlak olması gerektiğini düşünüyoruz. Özellikle belli kapasiteye ulaşmış her okulda bir sağlık personeli görev yapacak” diye konuştu. Sağlık Bakanlığı tarafından görevlendirilecek olan sağlık personelleri, okullardaki kazalara ilk müdahaleyi gerçekleştirecek, doktor ve ambulans gibi acil sağlık ekiplerini anında alarma geçirecek. 

UYGULAMA 2020’YE YETİŞİR

Çalışmaların aralıksız sürdüğünü ve projenin 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde hayata geçeceğini belirten Bakan Koca, “Planlamayı Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki arkadaşlarla birlikte yapıyoruz. Uygulama için en fazla 1 yıl var. O kadar süreceğini bile düşünmüyorum. Önümüzdeki eğitim öğretim yılına yetişir.” 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Ayse (Vatandas)
27.11.2019 16:45:21
Her okula birini görevlendirmek yerine mahalledeki aile hekimliği yakınında bulunan okullara yardimci olabilir. 112 yi alarm edecek bir dünya okulda okur yazar konuşur vardir elbet. Ülke ekonomisine yük getirecek bir uygulama.
People
22
2) Es (Hemşire)
25.11.2019 14:29:12
Bakanlığın yapmayı planladığı uygulamayı destekliyorum. Ancak her okula bir sağlıkçı değil, "Her okula bir hemşire" olmadıydı. Olaya sadece ilkyardım yapacak sağlık personeli yönünden bakılmamalı bence. Olaya sadece bu doğrultuda bakarsak obezite sorunu için okullara diyetisyen de gerekli. Okul sağlığı ile ilgili konularda eğitimi olan, çocuğa ve aileye bütüncül bakabilen, eğitim, takip, rehberlik , koruyucu, tedavi edici ve acil sağlık hizmetlerini yapabilecek meslek hemşireliktir. Bakanlık olaya bu yönüyle yaklaşır umarım. Çocuklar için bir uygulama yapılacaksa iyi düşünülüp hayata geçirilmelidir.
People
9
3) vedat (sm)
25.11.2019 12:56:48
sayın Bakanım özellikle sağlık alanında herşeyi düzenli olması için hangi kurumda özellikle asıl işini yapmayanların kendi işine verilmesiil sağlık müdürlüklerin ve özellike ilçe sağlık müdürlüklerin yazışma işlerini ebe hemşireler yapıyor.Sayın Bakanım Artık dayanacak gücümüz kalmadı yaşımız ilerledi 130 bin Diploma Tıbbi sekreter sağlık işçisi alimi fazla olursa bir nebze olsun işsiz sağlıkçı kalmaz Türkiye geneli Aile sağlığı merkezlerinde cari giderler devlet öderse 4 sağlık personeli iş sahibi olur.Türkiyede olan işsizlik için çok önemli çözüm:Aile Sağlığı merkezlerinde cari giderleri devlet öderse Her ASMDE 4 Sağlık persoenli 4 Aile İş Sahibi olacaktır
People
0
4) Sevda (Demir)
23.11.2019 12:12:33
k.l.dr dediğin drone biliyorum ve farklı ülkelerde kullanılıyor eğer bizim ülkemizde kullanılırsa bir çok saglik personeli işsiz kalıyor atanamıyor neden yeterli personel alımı yok veya sözleşmeli gecici gorevlendirmeye tabiiler çocukların düşmeleri ciddi yaralara kesilere mağruz kalıyor bunun için ilk yardımı bilen biri yapmalı evet okullarda ilk yardım veriliyor ama yeterli değil hem mezun olan saglik personelinin çalışma alanları daha fazla olsun saglik personellerin ataması kolay olsun diye böyle bir uygulama yapılacak ve güzel fikir .
People
3
5) Habibe kaya (Tibbi sekreter)
23.11.2019 00:03:58
Keske birazda atamalarla ilgilenseniz siyasetten baglarinizi koparip azcik gercege baksaniz sinav ucretleri ucuyor kitaplar ayni sekil ama hic bir alim yok empati yapin artik lutfen
People
5
6) Tuğrul (Dişhekimi )
22.11.2019 19:14:25
İktidarın genel politikası bu.. Bir işi 4 parçaya bölüp, 4 tane adam çalıştırmak.. İş olmayan yere de iş varmış gibi kadro açmak.. Atama bekleyen yardımcı sağlık personellerine yeni kadrolar açılacak.. Aslında olmayan işlere, adamlar alınıp maaşa bağlanacak.. Daha seçime kadar bu hep böyle devam edecek.. Az kaldı, yakında herkes bir şekilde maaşa bağlanacak..
People
2
7) Caner (Dişhekimi )
22.11.2019 19:13:21
130 bin tıbbi sekreter olduğunu yazan kardeşim... O kadar iş sahası var mı acaba memlelette?? Köy kadar ilçelere dahi fakülteler açıp, insanlara ümit satıyorlar yıllardır anlamadınız mı??? Bir dönem her ilçeye yeni hastanler yapıldı, birçok personel alındı, ama sistem şişti artık... Her ilçeye ikinci kocaman devlet hastanesini yapmayacaklar, o kesin... Ama gene de az bir miktar alım olabilir..
People
9
8) Cml (Memur )
22.11.2019 17:34:32
İyi bir proje sayın bakanım binlerce paramedik mezunu var onlarda iş sahibi olurlar
People
9
9) rıza (ts)
22.11.2019 13:21:59
sayın Bakanım özellikle sağlık alanında herşeyi düzenli olması için hangi kurumda özellikle asıl işini yapmayanların kendi işine verilmesiil sağlık müdürlüklerin ve özellike ilçe sağlık müdürlüklerin yazışma işlerini ebe hemşireler yapıyor.Sayın Bakanım Artık dayanacak gücümüz kalmadı yaşımız ilerledi 130 bin Diploma Tıbbi sekreter sağlık işçisi alimi fazla olursa bir nebze olsun işsiz sağlıkçı kalmaz Türkiye geneli Aile sağlığı merkezlerinde cari giderler devlet öderse 4 sağlık personeli iş sahibi olur.Türkiyede olan işsizlik için çok önemli çözüm:Aile Sağlığı merkezlerinde cari giderleri devlet öderse Her ASMDE 4 Sağlık persoenli 4 Aile İş Sahibi olacaktır
People
30
10) k.l. (dr)
22.11.2019 11:44:19
"okullardaki kazalara ilk müdahaleyi gerçekleştirecek, doktor ve ambulans gibi acil sağlık ekiplerini anında alarma geçirecek" kişinin sağlık personeli olması gerekmez. Kanadalılar, Avustralyalılar belli noktalara otomatik defibrilatör kullanarak kişilere eğitim verip sorumlu ilan ederek bir çok canı kurtardı. Zaten yetersiz sayıdaki sağlık personelini bir de her okula dağıtmak? yerine okul personelinden 1 ya da 2 kişiye basit acil eğitimleri verilse daha uygun olmaz mı?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori