Sağlıkta şiddeti önleme kitapçığında dikkat çeken öneri: Mümkünse espri yapın
Sağlık Bakanlığı uzun süredir beklenen Sağlıkta Şiddete Karşı Eylem Planı kapsamında bir kitapçık yayımladı. Yayımlanan kitapçıkta sağlık personeli, hasta ve hasta yakınlarının eğitim süreçlerinin nasıl işleyeceğine ilişkin planlar yer aldı. Sağlıklı iletişim için öneriler bulunan kitapçıkta sağlık personeline hastaya karşı yaklaşımında öfke yönetimi başlığında “Mümkünse espri yapın. Mümkünse farklı bir bakış açısı getirerek çözüme odaklanın “ ifadeleri yer aldı
Sağlıkta şiddeti önleme kitapçığında dikkat çeken öneri: Mümkünse espri yapın
21 Mayıs 2019 - MEDİMAGAZİN

Sağlık personelleri sağlıkta şiddetin katlanarak arttığı ve önlenmesi gerektiği düşüncesi ile uzun süredir Sağlık Bakanlığından ‘Sağlıkta Şiddet Eylem Planı’ talep ediyor. Sağlık Bakanlığı konu üzerinde çalıştıklarını ifade etmişti. Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü Hasta, Çalışan Hakları ve Güvenliği Dairesi Başkanlığından yayımlanan “Yöneticiler, Sağlık Çalışanları, Hasta ve Hasta Yakınları İçin Eğitim/İletişim Kitapçığı” sağlıklı iletişim için sağlık personeli, hasta ve hasta yakınlarının eğitimleri için bir dizi plan içeriyor.

Şiddet olaylarının pek çoğunun sebebi yanlış iletişim

Sağlık Bakanı oluşmuş şiddet olaylarının incelendiğinde pek çok olayın kaynağının doğru iletişim kurulamaması olduğunu pek çok olayın da doğru iletişim teknikleri ile ortaya çıkmasının engellenebileceğinin görüldüğünü ifade ederek eğitim kitapçığı ile ilgili olarak şunları kaydetti:

“Sağlık kurumlarımızda hasta ve hasta yakını bilgilendirmelerinin doğru yapılması, hasta ve hasta yakınlarının ihtiyaç duydukları hizmet ve bilgiye nasıl ulaşabileceklerinin gösterilmesinin sağlık hizmet kalitesine katkısı çok yüksek olmaktadır. Sağlık kurumlarında çalışan personele de iletişim hususunda destek olunması hem işlerini kolay yürütmelerine destek olmakta hem de vakit ve emek kayıplarının önüne geçmektedir. Temel iletişim tekniklerinin anlatıldığı bu kitapçığın tüm vatandaşlarımız ve sağlık çalışanlarına temel seviyede faydalı olmasını temenni ediyor, sağlıklı bir ömür diliyorum.”

Kitapçıkta yer alan Sağlıklı Tutum, Davranış Geliştirme Süreçleri başlığında öfke yönetimi, stres yönetimi, zor hasta/yakını ile iletişim, problem çözme teknikleri yer alırken şiddetten korunma yöntemleri de ayrı bir başlıkta ele alındı.

Şiddete Neden Olan/Olabilecek Konular Hususunda Rapor Tutma başlığında “şiddet nedeni olabilecek konular konusunda çalışan hakları ve güvenliği birimlerine dilekçe ile başvurarak konunun araştırılması, önlem alınması önerilebilir, talep edilebilir. “ ifadeleri yer alan kitapçıkta

Teknik Önlemler

· Güvenlik kameralarının çalışıp çalışmadığı ve yönünün doğruluğu kontrol edilmelidir.

 · Güvenlik kamera kayıtlarının saklanabilmesi konusunda teknik altyapı sağlanmalı ve zamanla artırılmalıdır.

· 1111 Beyaz Kod Sistemi etkin kullanılmalıdır. Dönemlik tatbikatlara katılım sağlanmalıdır. · Şiddete ramak kala sürecinde kullanılmak üzere kurulan Güvenlik Destek Hattı etkin bir şekilde kullanılmalıdır.

Güvenlik Önlemleri

 Şiddetin en fazla yaşandığı alanlar belirlenerek güvenlik personeli görevlendirilmeli ve bu alanlara güvenlik kamerası yerleştirilmelidir.

Fiziksel Düzenlemeler

· Şiddete maruz kalınması durumunda alternatif çıkış yolları kullanılmalı

· Şiddete sebebiyet verecek eşya ve malzemeler hasta ve yakınlarının kolay ulaşamayacağı alanlarda muhafaza edilmelidir.

Yönetsel Düzenlemeler

· Psikososyal destek kapsamında, şiddete maruz kalan personelin duruşmaya hastane idaresinin belirleyeceği bir idareci ile gitmesi sağlanmalıdır.

Yayımlanan kitapçıktaki öneriler şu şekilde sıralandı:

Öfkemizi yönetebilmek için;

· Derin nefes alın

· Ayakta durmak yerine oturmayı tercih edin

 · Sessiz kalmaya çalışın

 · Su için

 · Sizi en çok mutlu eden anı hayal edin

 · Olumsuz genellemelerden kaçının

· İletişimin kontrolünü bırakmayın

 · Mümkünse espri yapın

· Mümkünse farklı bir bakış açısı getirerek çözüme odaklanın

 · Konunun kişisel bir hal almasına izin vermeyin

 · Bir meslektaşınızdan-arkadaşınızdan yardım isteyin

 · Öfkelenilen alandan ayrılın

Stres yönetimi için;

 · Düzenli egzersiz yapın

· Dengeli beslenin

· Stres içeren ortam ve kişilerden mümkün olduğunca uzak durun

· Düzenli uyumaya özen gösterin

 · Hoşgörülü yaklaşım benimseyin

· Yakın çevrenizden destek alın

 · Dinlenme zamanları aktif kullanın

 · Ailenize ve sevdiğiniz kişilere daha fazla zaman ayırın

Sağlık hizmeti sunumu sırasında hasta ve/veya yakını tarafından sağlık çalışanına karşı olumsuz tutum ve davranış gösteren, baş etmekte zorlanılan, çatışmaya meyilli hasta ya da yakınları ile karşılaşıldığında;

 · Hastanın ya da hasta yakınının tutum davranış ve beden dili gözlenmelidir

· Sakin kalın

· Dinleyin

· Karşı tarafla ilgilendiğinizi gösterin

· Karşı tarafı anladığınızı gösteren geri bildirimler verin

· Kişiye ismini kullanarak hitap edin (Ali Bey, Ayşe Hanım)

· Bedeniniz karşı tarafa dönük olsun

· Göz kontağı kurun

 · Savunmacı pozisyonda olmayın

Sağlık hizmet sunumunda problem ile karşılaşıldığında;

· Sorun doğru ve eksiksiz tanımlanmalı

 · Uygun çözüm seçenekleri belirlenmeli

 · Belirlenen seçenekler değerlendirilmeli çözüm için en uygun olanı seçilmeli

· Seçilen çözüm metodu uygulanmalı

· Sonuçlar değerlendirilmeli

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Dr (dr)
24.05.2019 15:03:24
Cinali hastanede. (çocukken okurduk)
People
25
2) parası olan iş (olmayan akıl verir)
23.05.2019 16:03:38
Öfkemizi yönetebilmek için;

· Derin nefes alın
### bakın derin nefes alacaksınız, verdiğin an etkisiz yani, nefesi vermeyecen...

· Ayakta durmak yerine oturmayı tercih edin
### ayakta durmak haklı ve güçlülük, yüksek enerji durumudur, hemen pısırık moduna ve ve oturan düşük moda geçin

· Sessiz kalmaya çalışın
### sakın espri yapmayın, gülmeyin, masa koltuk gıçırdamasın, saatin pilini çıkarın ki tık tık seside olmasın, ses yok, derin sessizlik, ışıkları kapatırsanız , perdeleride çekerseniz etki dahada artar

· Su için
### su içerken guluk guluk sesi çıkmasın, pipet kullanın, pipet pembe gibi, şemsiyeli gibi asortik olmasın, suyu oturarak için , şişenin markasını söküp atın, mavi kapakları sandalye için biriktir.

· Sizi en çok mutlu eden anı hayal edin
### dışarıda 50 kişinin beklediğini unutmayın ve kısaltarak veya hızlandırılmış anı düşünün

· Olumsuz genellemelerden kaçının
### sorunu sorun etmezsen sorun olmax

· İletişimin kontrolünü bırakmayın
### nefesini tutdun, hayal ettin, sustun....ooo kontrol gideli çok oldu

· Mümkünse espri yapın
### bir ingiliz ve birde namık kemal varmış...

· Mümkünse farklı bir bakış açısı getirerek çözüme odaklanın
### hasta hekim ilişkisi de 2.bir şans yoktur ama seni yoruyor işte, saçmalanıyor

· Konunun kişisel bir hal almasına izin vermeyin
### bu maddeyi okuyorsan olay kişiselleşmiş

· Bir meslektaşınızdan-arkadaşınızdan yardım isteyin
### sopayla gelmesini söyleyin, mahalleyi toplasın

· Öfkelenilen alandan ayrılın
### erkrkliğin 9/10 u kaçmaktır, kaçarken düşerseniz , hemen çullanma linç başlar, dayak yesen bile sakın düşme, düşenin dostu olmaz

Stres yönetimi için;

· Düzenli egzersiz yapın
### hıı hııı

· Dengeli beslenin
### hıı hııı

· Stres içeren ortam ve kişilerden mümkün olduğunca uzak durun
### mesleği bırak hadtaneye gitme demek istiyor

· Düzenli uyumaya özen gösterin

### hıı hııı
· Hoşgörülü yaklaşım benimseyin
### hıı hııı

Yakın çevrenizden destek alın
### hıı hııı

· Dinlenme zamanları aktif kullanın
### hıı hııı

· Ailenize ve sevdiğiniz kişilere daha fazla zaman ayırın
### hıı hııı
People
19
3) Taburcu doktor (uzman tabip)
23.05.2019 14:47:01
Bu kitapcıgı hazırlayanlar hayatında poliklinik yaptı mı acaba, uzaktan yazması, "aman hastaya iyi baksaymış" vb demek kolay; bu kitapcıkla beraber anlaşılıyor ki biz artık dr değil, hastaların doktorculuk oynadıkları enstrümanlarız ve bir nevi iyi oyuncu olmamız müşteriyi memnun etmemiz isteniyor. kapıya da "100% satisfaction guaranteed" yazalım tam olsun
People
25
4) Ali aydın (İntörn)
22.05.2019 23:34:10
Yani sağlık bakanlığı diyorki;aranızda hala bizden sağlık çalışanlarının sorunlarına samimi,ciddi, çözüm odaklı bir yaklaşım bekleyen varsa "saflığı" bıraksın vazgeçsin.Çünkü bizim tek derdimiz hekimi ucuz işçi gibi çalıştırıp sağlık turizmi diye batan ülkeye üç kuruş döviz kazandırmak,şehir hastanesi diye mütahit zengin etmek ve milletmizi sülüğe,hacamata alıştırmak.Çalışma koşullarınız, mesleki saygınlığınız, yediğiniz dayaklar umrumuzda değil!
People
26
5) ali baba (dr)
22.05.2019 19:33:33
Maalesef bu liyakatsizlik olduğu sürece,siyaseten bir yerlere gelip hasta bakmamış böyle bir durum yaşamamış,yonetici doğmuş yönetici devam eden ilgili yerlerde ilgisiz gezenlerin bu saçmalıklarıi daha çok duyariz
People
39
6) sağlıkta (şiddet)
22.05.2019 16:19:48
Sağlıkta şiddet uygulayan bildiğimiz normal insan değil. Üzerine basarak yazıyorum normal değil... Tıp dilinde psikopat, nüans farklılıklarıyla sosyopat, halk dilinde maganda tabir edilen yaratık. Bunlar espriden, tebessümden, laftan küften,nasihattan,yavrum cicimden anlamaz, pişman olmaz, yaptığı işin yanlış olduğunu idrak edemez. Sözel ya da fiziksel şiddet başladığında tuttuğun gibi tıka caksın içeri, kodese ya da psikiyatri kliniğine. Tebessüm , espri içerde, tedavi sırasında... Panik yok...
People
38
7) m. murat (dr)
22.05.2019 13:03:37
Hem mesleki hem de insan onurunu ayaklar altına alan rezil kepaze bir icraat! Resmen dalga geçmişler! Sağlıkçılarda bu sinmişlik olduğu sürece... Hadi hayırlı dayaklar!
People
15
8) aydin sinal (hekim)
22.05.2019 12:46:40
yoga yapin,asya kültüründeki meditasyon felsefesini(konficüs,akuvera v.s.) tatbik edin ve en önemlisi uzakdogu dögüs -kendini koruma tekniklerini ögrenin......denseydi daha kisa ve öz olurdu
People
32
9) m. murat (dr)
22.05.2019 12:44:12
Üst düzey yöneticiler umursamadıklarıyla kalmamışlar, artık dalga geçip işi eğlenceye vurmuşlar!
People
19
10) dr (dr)
22.05.2019 12:27:09
Ağzımızdan alev çıkarıp jonklorlük de yapalım mı?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA