Bilim insanları akıllı mikro robotlar geliştirdi: 'Hedefe yönelik ilaç tedavisinde etkin olması bekleniyor'
Bilim insanları, bulundukları ortama göre şekil değiştirebilen çok küçük elastik robotlar geliştirdi.
21 Ocak 2019 - AA

Science Daily'nin haberine göre, İsviçre Federal Politeknik Okulu (EPFL) ve Zürih Federal Teknoloji Enstitüsünde (ETH) görevli araştırmacıların geliştirdiği akıllı mikro robotlar, bulundukları çevreye uyum sağlayacak biçimde programlandı.

Bilim adamları, bakterilerden esinlenerek geliştirilen robotların, sıvı içinde yüzebildiğini ve ihtiyaç halinde şekil değiştirebildiğini belirtti.

Elektromanyetik saha aracılığıyla kontrol edilen mikro robotların, manyetik nano parçacıklar içeren hidrojel nano kompozitlerden yapıldığı kaydedildi.

Hız veya manevra engeline takılmadan ince damarlar ve karmaşık sistemler içinde dolaşabilecek robotların, hedefe yönelik ilaç tedavisinde devrim yaratması bekleniyor.

Çalışmanın ayrıntıları "Science Advances" dergisinde yayımlandı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

Bu konuya yorum yazılmamıştır.