Cerrahpaşalı stajyer doktorun bu yazısı, o Tasarıyı geri çektirir! Cerrahpaşalıyım abi!
İstanbul Üniversitesi’nin bölünmesi için hazırlanan kanun tasarısına karşı çıkan Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde bir stajyer öğrencinin duyguları, Cerrahpaşalılara tercüman oldu...
Cerrahpaşalı stajyer doktorun bu yazısı, o Tasarıyı geri çektirir! Cerrahpaşalıyım abi!
24 Nisan 2018 -

Ben önce CERRAHPAŞALI, sonra 1453 kuruluşlu İSTANBUL ÜNİVERSİTELİYİM !
Ben köklerini Osmanlıdan alan İstanbul üniversitesinin bir ferdiyim,
Ben Prof.Dr.Celal Ökerler, Prof.Dr.Meliha Terzioğlu’lar, Prof.Dr. Ekrem Kadri Unat’lar gibi tıbba katkısı büyük hocalarımın talebelerinin eseriyim,

 Hocalarımın her türlü imkansızlıkta bilim için, eğitim için, hasta için her sabah güneşi doğurduğu tarih kokan binalarla dolu Cerrahpaşa için bugün döktüğü yaşları gören bir hekim adayıyım !
 
Türkiye’nin dört bir yanından en güzel yaşlarını uğrunda dirsek çürüterek hayallerini süsleyen Cerrahpaşaya kavuşmak için geçirdiği dönem arkadaşlarım, asistan abilerim ablalarımız , fakültemizin tüm personeli, mezunlarımız, kantindeki abilerimizden yemekhane personeline eksiksiz her kişisiyle kocaman bir ailenin ben sadece tek bir ferdiyim.

 Biz birlikte güzeliz, biz İstanbul Üniversite’nin gözdesi Cerrahpaşa’da güzeliz!

 Ailemizin gururla “Cerrahpaşada okuyor benim çocuğum” dediği,
 Yolda kalsak taksiciye “Cerrahpaşalıyım abi” dediğimiz,
 “Bizim çocuğa tanı koyamadılar, ondan buraya geldik “dedikleri
 Hastaların şifa aradığı, hocalarımın eğitim ve aidiyet duygusuyla her türlü imkansızlıkta bilime, üretmeye, öğretmeye devam ettiği,
 35C Taksim otobüsünün bir durağından öte, dört duvardan, bir mahalleden öte bir markayız biz !

Hangimizin, hangi birimizin hayatında Cerrahpaşa yok ki!
Amcanın oğlu Nevzat burda olmadı mı o çok riskli ameliyatı!
Peki ya alt komşunun kızı Cerrahpaşa koridorlarını ezbere bilmiyor mu ?
Yok diye biliyorsanız, yanılıyorsunuz !
Mutlaka ömrünüzde bir kez bir Cerrahpaşa mezunu bir hekime muayene olmuşsunuzdur 
Türkiyenin her yanında her sağlık merkezinde ailemizden en az birimiz varız 
Hocalarımız bir ekol sürdürüyor bu binalarda, 
Gecelere kadar yanan kütüphane ışıkları,
Ana kapının önünde çekilen beyaz önlüklü Cerrahpaşa fotoğrafları
Kitaplarımızın üzerinde uyumaya alışan kedilerimiz 
Suyundan da içilen, kapısındaki incir ağacına da, kütüphanesindeki kedilerine de, yeni yapılan prefabriklerine de bu tabelanın altındaki her zerreye tutkuluyuz biz !

 Hocalarımın oturduğu sıralarda eğitim gören ben yarın aynı sıralarda eğiten kişi olmak istiyorum
Ben de yıllar sonra İstanbul Üniversitesinin bilimsel birikimine katkı yapmak istiyorum
 Hastalar Cerrahpaşa ama burası diye her türlü imkansızlıkları göz göre göre göğüslerken ben onları hocalarımdan öğrendiklerimle en iyi şekilde tedavi etmek istiyorum.

 

 

 Cerrahpaşa bir markadır,
 Cerrahpaşa bir etikettir, kağıttan yapılan üzerinde fiyat yazan değil
 İlme ilme örülen,onlarca yıllık birikimle üzerinde bilim, emek, fedakarlık yazan bir etiket. 
Kağıttan yapılan kolay yırtılır ama Cerrahpaşa kolay sökülemez !
 
 Cerrahpaşa İstanbul üniversitesi gibi  bir saygın bir üniversitenin en büyük mirasçılarındandır.
 Ülkemizde en yüksek puanla öğrenci alan, aynı şekilde TUS ta da derecelerle mezun eden fakültemizde bizler üniversitemize bağlı kalmak istiyoruz. 
 Bizler sesimizin duyulmasını dün, 10 yıl önce, 50 yıl önceki gibi aynı şekilde miras bekçiliğimizi devam ettirmeyi talep ediyoruz.

 

Stajyer Dr. Pelin Öztürk
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
4
1) fahrettin emre (doktor)
01.05.2018 09:28:44
amaç iyi şeyler yapmak ve varsa paranız büyük bir eğitim ve rehabilitasyon merkezi kurun.
-gece geç saatlere kadar ışıklarda mendil satan çocukları kurtarın.
-eskiden surlarda şimdi her yerde uyuşturucu kullanıp hayatını karartan gençleri kurtarın.
-maddi imkansızlık nedeni ile okuyamayan, küçük yaşta çalışmak zorunda kalan çocukları kurtarın
-yaşlıların, kimsesizleri ATM de ve metruk binalarda ölmekten kurtarın
Bunları yaparken istismara karşı da önlemleri alın.
Yok amaç cerrahpaşanın yeri ise yapacak bir şey kalmamıştır. sen kafaya koymuşsun bir kere. bunu da zaman gösterecek
People
5
2) dr.erdem (doktor)
01.05.2018 03:19:49
Cerrahpaşa ve çapa bölünmesin ama yeni bina yapılsın ,
99 depremindeki kocaeli tıpın hasarlı binası yüzünden ne çekildiğini hocalarımız anlatır ya yıkılsaydı? Ne gereği var aynısını yaşamayın, kaçıncı yy dayız o köhne binalar ?
Bu arada markayız demiş arkadaş da öyle marka olunmuyor, üzülerek söylüyorum Tr deki hiçbir tıp fakültesi adam gibi dr yetiştirmiyor .En büyük sorun internlükteki ara eleman muamelesi yüzünden pratisyenlik becerisini tam kazanamamak bu stj de tabi olayı çiçek böcek sanıyo ona lafım yok sistem bozuk ,o överek anlattığı hocalarından kaç tanesi mesai saatleri içinde özel muayene yapmak yerine hasta başı pratik yapıyor ,geçiniz bunları efendim ,KRAL ÇIPLAK, bunu birinin söylemesi gerekiyor ama yetmiyor...
People
12
3) Zeki Müren (Yeri asla Dolduramayacak Sanat Güneşimiiz...)
27.04.2018 00:37:38
Sizin başka işiniz gücünüz Yok mu Efendiler ???
People
23
4) yunus (uz.dr.)
25.04.2018 23:37:47
Topu topu bir bina değişikliği için bu kadar tepkiye gerek var mı?İsimse isim aynı kalmayacak mı?Yeni ve modern donanımlı bir binada hem hizmet vermenin hem de hizmet almanın daha kolay olacağı açık.Sevgili stajyer kardeş Türkçeyi içinden geldiği gibi kullanmaya devam et.Unutma, "Tıp Fakültesi" biri Arapça diğeri İngilizce iki kelimeden oluşur.Tıpkı "Hukuk Fakültesinde" "Harp Okulunda" Türkçe kelime olmadığı gibi.Edebiyata yazın,imlaya yazım demek ucuz kahramanlıktır.Eğer kalem,defter,kitap,saat,dakika,saniye gibi Arapça kelimelere, kağıt gibi Farsça kelimeye Türkçe karşılık bulunabilseydi bulanlar gerçek kahraman olurdu."Archaic" deyince çok modern olacağını da düşünme.Köhnemiş bir zihniyettir bu.Selanikte Genç Kalemler dergisini çıkartanlardan Ömer Seyfettin ,Ziya Gökalp Türkçede karşılığı olmayan kelimelerin olduğu gibi bırakılmasından yana olmuşlardır.Yerlerine karşılık uydurulmasından yana değil.
People
20
5) Ülgen Zeyneloğlu (Doktor)
25.04.2018 12:57:19
Yazı duygu yüklü ama bilgi yüklü değil
- üzülerek.
İstanbul Üniversitesini bölüp başka başka yerlere bağlamakla Hükümetin yapmak istediği nedir?
- Bu Ülkenin Tarihsel yerlerini yıkarak Cumhuriyet Tarihininin uygarlık çabalarının fiziksel izlerini ortadan kaldırma çılgınlığıdır.

Cerrahpaşa Tıp Fakültesini değerli kılan bu uygarlık çabasının bir parçası olması.
Ancak “birey” olan, birey olmanın koşullarını oluşturabilen toplumlar uygar olabilir. Hükümetin yoketmek istediği asıl bu özgür Bireydir yoksa CTF’yi “ marka” olarak yok etmek değil çünkü bir fakülte bir marka değildir.

Stj doktorumuz P.Öztürk çok genç yaşına rağmen Dil Devrimini unutmuş görünüyor.
Cumhuriyetin en önemli kazanımlarından biri de: Dilimizin arılaşması, Dil bilincine kavuşmamızdır. “ Ferd/ talebe/ eser” gibi arkaik sözcükleri kullanarak Dil Devrimini yok saymış görünmüyor muyuz?

Hükümetin bütün yıkımlarını “kolayca, basitçe/ ucuzca/ gerekçesiz” yapması bu yüzden olmasın?

Saygıyla.
Sevgiyle.
Dr.Ülgen Zeyneloğlu



People
40
6) Dr.Gökhan Gökçe (Beyin Cerrahı)
25.04.2018 12:33:46
Yanlıştan dönmek çok büyük erdemdir. Ben hata yapmışım, biz hata yapmışız diyebilmek ve geri vites atmak ... denize, uçuruma sürmektense arabayı geri vitese alıp arabayı uçurumdan kurtarmak içindekilerle birlikte...
Devlet büyüklerim yapmayın ,etmeyin yapın bir geri vites , Cerrahpaşa Çapa Tıp bir çınardır ve her çınar gibi yerinde güzeldir hiç bir çınar yerinden edilirse eski haşmetini bulamaz. Aynı yerinde daha iyisini daha modernini aynı köklerinden güçlendirin Çınar ve gölgesinde yaşayanlar size minnettar kalacaktır... Her nekadar EGE TIP’ lı olsamda tatlı rekabet içinde olduğum Cerrahpaşalı, Çapalıların yanındayım çünkü haklısınız....
People
14
7) oguzurgan(Cerrahpaşa'lı Doktor) (Uzm. Doktor)
25.04.2018 11:31:14
Yılların hastanesi. Kimler geldi, kimler geçti. O dimdik ayakta. Bizler Tarık Akçal hocamın yetiştirdiği nesilleriz, ellerinden öperiz. Cerrahpaşa'lı olup da bu kurum ile bütünleşememiş bir Allah kulunun olabildiğini düşünmüyorum. Cerrahpaşa'yı parçalayıp, akabinde kendilerine uygun kıvama getirebilmeyi düşünenlere de gülüp geçiyorum. Eminim Cerrahpaşalı olup da, bu konularda söz sahibi olan aklıselim birileri çıkıp bu duruma dur diyecektir. Aksi takdirde bu vebale bulaşmaya yeltenenler boğulup gideceklerdir. Cerrahpaşa sadece bir hastane değil; millettir, devlettir. Bu milleti, devletin büyük değerlerini bölüp-parçalamaya kalkacakların da akibeti; tarihin de birçok kez yazdığı gibi hüsrandır. Kuyuya taş atan deliyi de el birliği ile bulup, gömeceğimize eminim.
People
26
8) Uzm (Dr)
25.04.2018 10:05:56
Nasrettin hoca ve timurlenk hikayesini okumanı öneririm dr hanım. Bırakın koca koca hocalar, bölüm başkanları, dekanlar, rektörler üstlensin sorumluluğu. Onlar oralarda kalıcı, siz geçicisiniz.
People
34
9) Canan çağlar (40 yıllık cerrahpaşacı)
24.04.2018 23:11:23
Bir tek gerçek cerrahpaşalının bile ne kadar etkili olacağını hepberaber göreceğiz.alnından öpüyorum sevgili dr pelin öztürk soyadın gibisin.
People
51
10) Tarık Akçal (Profesör Dr.)
24.04.2018 22:15:04
Sevgili Pelin, değerli Meslektaşım,
Öğrenci-asistan-öğretim üyesi olarak yarım asır Cerrahpaşa’nın taşlarını aşındıran ve üç yıl önce Cerrahpaşa’dan emekli olan bir hekimim.
Senin gibi yetiştiği kurumla adeta bütünleşmiş , vefalı bir Cerrahpaşa’lının feryadı gözlerimi nemlendirdi, ama biz çok vartalar atlattık, ‘bu da geçer” sevgili Pelin diyorum, zaten bizleri ayakta tutan da bu duygular bütünü olsa gerek, öyle değil mi?