Meram Tıp: Kan almayı, şeker ölçmeyi intern değil hemşire yapacak
Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi, İntern Yönergesine göre kan, idrar, sıvı ve doku örneklerinin toplanması ve AKŞ ölçümlerinin internler tarafından değil hemşireler tarafından yapılacağını açıkladı.
Meram Tıp: Kan almayı, şeker ölçmeyi intern değil hemşire yapacak
11 Ocak 2020 13:23 -

MEDİMAGAZİN-İntern hekimlerin görevleri uzun zamandır tartışma konusu. Özellikle hekimlik öğreniminin en kıymetli zamanı olan 6. Sınıfta hekimlik mesleğinin pratik eğitiminden çok hemşire ve sağlık personelinin yapması gereken görevlerin kendileri tarafından yapıldığını dile getiriyorlar.

Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi ise yeni bir yazı yayımlayarak kendi hastanelerinde bu tartışmalara son verdi. Internet Hekimlik Dönemi Yönergesine göre intern hekimlerin “asistan doktor” olarak çalışması gerektiği belirtilen yazıda, yardımcı personel görevlerinin personel açığını kapatmak amacıyla internet hekimler tarafından yapılmaması istendi.

Hemşirelik Yönetmeliği gereği kan, idrar, sıvı ve doku örneklerinin toplanması, AKŞ ölçümleri ve NST çekimi görevlerin hemşirelerin görevleri olduğu belirtilen yazıda, bu görevlerin intern hekimler tarafından değil, hemşireler tarafından yapılması gerektiği ifade edildi.

 

 


 

Anahtar Kelimeler:

intern hekim

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
11
1) İlknur Haberal Can (Cerrah)
16.01.2020 13:34:36
Son derece yanlış bir karar. Bir doktorun kan alma, şeker takibi vs gibi pratikleri çok iyi bilmesi ve yapması gerekir. İntern bir doktor değildir. Henüz doktor olmayı öğrenen bir öğrencidir. Bu pratikleri öğrenmeyecek ise kitaptan teorik bilgi okuyarak doktor olsun o zaman... Doktor ekibin başıdır, sağlık ekibi ile beraber çalışır. Önce kendisi işin nasıl yapıldığını bilecek ki ekibe liderlik yapabilsin...Kendim de eğitimim sırasında kan alma, idrar sondası takma, nazogastrik sonda takma, şeker takibi, kan alıp götürme gibi her tür işi yaptım. İyi ki de yapmışım. Çünkü bu pratikler bir hekimin iyi hekim olmasını sağlar.. Yoksa her şey kitaplardan okunarak olmuyor maalesef.
People
9
2) Bahar yilmaz (Cerrah)
14.01.2020 22:36:17
Kesinlikle yanlis bir karar.tus'ta derece yapan ama ng takmaktan,kan almaktan aciz bir hekim dusunun.bu isler ,intörnken ve o stresin icindeyken ögreniliyor.hemsirelerin gorevini devr almak degil ki olay.zaten riskli hastayi henüz öğrenmekte olana birakmamalisiniz. ama sonunda onda da ogrenmeliler.nefrolog olacak mesela.hemsire hanim, zaten vaskuler sorunlari olan bu hastada damar yolu acamadigini soyleyerek yaniniza geldi.intörnken yasakti,zaten bizim gorevimiz degil mi diyecek dr.arkadaş?işin tuvaletinde calismadan ,kral dairesini gorelim istiyoruz.son sene ögreniliyor bu pratikler.ama derdimiz tus'a adam yetistirmek,su kadar adama kazandirdik demekse yerinde bir karar.mecburi hizmette ya da asistanlikta ogrenilecegini dusunen var mi?orada artik hekimsiniz.guvenilirliginizi kaybedersiniz her seyden önce.bu isleri angarya goren diplomayi alsa bile ,cerceveletip evine assın.
People
20
3) Ahmet Çankaya (Dr)
13.01.2020 23:24:59
Çok doğru bir karar olmuş, kan almak hemşirenin görevidir, büyük bir zevkle bunu intörnlere yaptırırlar hep bir yerden bu yanlış düzen kırılsın. Dr kan almayı, damar yolu açmayı, enjeksiyon yapmayı da öğrenmeli bu ayrı, vazife addetmek ayrı, ikisini karıştırmayın...
People
8
4) Necdet.yesilyurt (Memur )
13.01.2020 17:47:15
Sağlık mesleği öz veri mesleği. Dr ve hemşireler sistemin omurgası omurga sağlam olmalı ki sistem çökmesin...
People
27
5) Emir Avşar (Arş. Gör.)
13.01.2020 09:53:22
Arteriel kan gazı alamayınca da "bir de hemşire baksın, yapamadım" denmesin o hâlde, o da hekimin işi.
Klinikte o kadar çok intern'e denk geldim ki, kan şekeri nereden bakılıyordu bile diyen, ilk kanı siliyor muyduk diyen ...
6. sınıfa gelmiş, o yıl mezun olup hekim unvanı alacak bir kişinin, oldukça rutin bir girişimden bi'haber olması ne acı... Bir hekimden bahsediyorsak, bunlara da hakimiyeti olması gerek.
Akademisyen bir uzman hemşire olarak söylüyorum ki, meslektaş olmasak da sektördaş olarak holistik bakmayı öğrenmemiz gerek. Birbirimizi baltalamanın, iki ayrı profesyonel mesleği itici yorumlarla birbirine düşürmenin bir anlamı yok.

Sevgiler
People
28
6) Mustafa Kemal (Hekim)
12.01.2020 15:36:42
Hocamızı tebrik ediyorum. Doktor gibi doktor. Bu güne kadar başımıza ne geldiyse, öteki sağlık personeline yalakalık yapan hocalardan geldi. Oysa öteki sağlık personelleri, asla doktoru sevmez. doktorları bir kaşık suda boğar eline fırsat verilsin yeter ki. Tecrübeyle sabittir ! Medimagazin de doktor düşmanı mesela. Bu tarz yorumları pek yayınlamaz, yayınlasa da bir hafta sonra yayınlar...
People
36
7) Mustafa Kemal (Batur)
12.01.2020 12:23:37
92 Hacettepe mezunuyum. Bu söylenen işleri hemşirelerle, hatta bundan da öte getir götür işlerini ‘posta’ tabir ettiğimiz kat görevlileriyle yaptık stajyer ve intern iken. Geriye dönüp baktığımda iyi ki yapmışız diyorum. Hekimlik anfi sandalyesinde değil sahada çalışmakla olur. O yüzden bir çırak nasıl önce bir işyerinde önce yerleri temizleyerek başlar sonra zanaatkar olur, hekimlik de böyledir. Dükkanı temizlemeden zanaatkar olamazsınız.
People
17
8) Sinan (Hekim)
11.01.2020 23:17:25
Meram Tıp Fakültesi diğer Tıp fakültelerine örnek olur inşallah. Tebrikler Meram Tıp...
People
13
9) İntörn (İntörn)
11.01.2020 22:24:07
İnşallah diğer tıp fakültelerine de örnek olur. En azından yarı yarıya bölüşülse dahi çok iyi olurdu.
Saatlik kan şekerleri,
sabahın 5'inde alınan 10 kan,
tek bir kan için öğle arasında acele servise çağrılmak,
bazen 2 kişi her şeye yetişmeye çalışırken yaklaşık 10 stajyer hemşirenin Mucize Doktor vb dizi muhabbeti yaptıklarını görmek,
doktor adayı kan almayı da bilsin adı altında onkoloji, nefroloji hastaları gibi zaten sürekli çok acı çeken, damarları daha zor olan hastalar üzerinde acemiliğimizi atmak...
Allah biz intörnlerin eline düşürmesin. Ne doktoruz ne hemşireyiz ne personeliz, hasta ya da yakını bi şey soruyor ama cevap aynı "bilmiyorum ben sadece kan şekeri bakıyorum, kan alıyorum, laboratuvar sonuçlarını yazıyorum burda, daha bir sürü kan alacağım kusura bakmayın asistan ya da hemşireye sorun geçmiş olsun."
Son yılımızda göstermiş oldukları emeklerinden dolayı İnönü Üniversitesi'ne teşekkür ederim.
People
15
10) Hakan (Dr)
11.01.2020 19:43:32
Helal olsun size!
Ancak bunu size yuttururlar
hemşirelerin dokunulmazlığı var
ağlayan kızlara dayanamayan bi dünya meslektaşımız var bunların bir kısmıda üst düzey yöneticilerimiz
bunlar derhal size geri adım attırırlar
hatta şimdiden hemşireleri korumak! isteyen konya milletvekilleri ile tanışmış olabilirsiniz