TUS'ta cerrahi kadroları boş kaldı
TUS 2016 Eylül Dönemi sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre tercih edilmeyen bölümlerin çoğunu cerrahi bölümleri oluşturuyor.
TUS'ta cerrahi kadroları boş kaldı
16 Ocak 2017 -

ÖSYM (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi), Tıpta Uzmanlık Sınavı(TUS) 2016 Sonbahar Dönemi yerleştirme sonuçları açıkladı.  Sonuçlara göre 3 bin 134 genel kontenjandan 62’si, 177 yabancı uyruklu doktorlar için açılan kontenjanlardan ise 5’i tercih edilmedi.

Tus Analisti Uzman Dr. Fatih Batı Medimagazin’e yaptığı açıklamada, tercih edilmeyen kadrolarının çoğunun cerrahi bölümler olduğunu söyledi.  Cerrahi bölümler arasında en fazla boş kadronun ise Göğüs Cerrahisi alanında olduğunu dile getiren Batı,  genel kontenjanlar için tercih yapanların yüzde 55’nin, yabancı kontenjanlarda ise yüzde 62’sinin yerleştiğinin bilgisini de verdi.

Cerrahi alanında boş kalan kadroların sayısı şöyle; Göğüs  Cerrahisi 6, Genel Cerrahi 5, Beyin Cerrahisi  3, Çocuk Cerrahisi 2 ve Kalp Damar Cerrahisi 1.

‘Nükleer Tıp’a olan ilgi arttı

Son yıllarda Nükleer Tıp alanına olan ilginin arttığı bilgisini veren Uzm. Dr.Batı, sonbahar döneminde bu alan için 7 kadro açıldığını söyledi.

Nükleer Tıp alanında en yüksek yerleştirme puanına sahip hastane 68,075 ile Ankara Dr. Abdurrahman Yurtarslan Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi olurken, en düşük puan 64,693 ile Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi oldu.

Gelişen teknoloji ile birlikte Nükleer Tıp alanında hibrit görüntülemelerde de gelişmeler olduğunu ve yeni görüntüleme cihazları üretildiğini dile getiren Batı, SPECT- BT, PET-BT’nin yanı sıra PET-MR da ülkemizde başarı kullanılmaya başlandığı bilgisini verdi.

Nükleer Tıp alanının bu görüntülemeler ile birlikte, özellikle patofizyolojik görüntü elde etmede önemli olduğunun altını çizen Batı, Türkiye’de Nükleer Tıp alanında yaşanan gelişmelerin dünya ile eş zamanlı ilerlediğini belirtti.

Anahtar Kelimeler:

tus 2016 sonbahar

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
36
1) Trump (uzm dr)
26.01.2017 15:45:46
İstediğiniz kadar yorum yapın düzelme namına birşey olacağı inancına sahip değilim. Poliklinikte 100 den fazla hasta bakmalar, ayda 35 hasta ameliyat etmeler vs... Ne gerek var? Ameliyat sayımı 3-5 e düşürdüm. Ne diye kasayım kendimi? Risk alayım? Hastanın kaprisiyle nazıyla niye uğraşayım? Hasta ve yakınlarının tehditlerine neden maruz kalayım? 3 günde bir hastaların psikoljoik 3 ayda bir de fiziksel şiddetine neden maruz kalayım? Her gün eve neden stresli gideyim?
Bir doktor 8 döner alırken bir doktor 2 döner alıyor. 30 ameliyat yapmışım dahili branşlar benden daha çok alıyor...

Sağlık sistemini doktor üzerinden çözme sistemini anlamış değilim. Mutsuz bir doktor profili oluştu. İnsanlar doktorların yüzlerinin gülmesini isterken tam tersi bir profil oluşturuldu.

En çok merak ettiğim konu da şu: Herşeyimize el attınız parmak attınız. Yahu neden eczacıların mal fazlalığına dokunmuyorsunuz? 10'a 18 veren ilaç firmaları var. Hiç ağlayan eczacı gördünüz mü? Bunun adı vergi kaçırmak değl midir? Neden halka doktor bu kadar maaş alıyor diyorsunuz da eczacıların milyon tl lere sahip olduğunu söylemiyorsunuz? 10 yıllık hekimim halen ilk defa duyduğum muadil ilaçlar var. Doktor çalışmayan mümessiller var sadece eczane çalışıp el altından yüzlerce binlerce kutu ilaç veriliyor. Kaçakçılıktan ne farkı var bunun? Neden müdahele edilmiyor?

Sağolsun nerde siyasi bir beklenti var orda TTB var. Yok geziymiş yok sosyolistmiş yok şuymuş yok buymuş ile uğraşan bir derneğimiz olduğu için sahip çıkanımız da yok. Ne diyeyim işte...
SAĞLIK OLSUN...
People
25
2) ırgat (nrş uzmanı)
23.01.2017 12:05:14
yıl 2000...2.tus sınavımda 8 adet beyin cerrahi tercihime 61 puanla bir tanesine girdiğimde mutluluktan uçacaktım...

yıl 2017...meslek sevgim nerdeyse tükenmişlik düzeyinde...boşveriyorum...şimdi gene mutluyum...

nasıl bir ironi sebastian...HA!
People
40
3) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
18.01.2017 17:38:18
Türkiye Cumhuriyeti Her yönden Savaşın Merkez üssü haline gelmiş / getirilmiş ama parça parça olmuş insanlarımızın , Milletimizin Savaş yaralarını iyileştirmeye çalışan , Her branştan Cerrahlar ve aslında Gelecekte çok iyi Cerrah olmak isteyen Hekimler küstürülmüş ve İş yapamaz hale getirilmişlerdir..

Bu Vebalden Hiçkimse yakasını kurtaramaz...
Buna Kul Hakkı derler..
Bu Dünya'da Yasaları , Kanunları keyfe göre düzenleyip kurtulmak mümkün..
Ama Allah'ın Yasalarını ve Yaptırımlarını Hiçkimse değiştiremez..
Buna Hiçkimse'nin Gücü de yetmez..

Hekimliğin Sıradan bir Meslek olup olmadığını da Milletimize sorsunlar bakalım !
Cevabını yine Kadirşinas Milletimiz versin..
People
44
4) xyz (dr)
18.01.2017 15:12:49
altta söylediklerime ek olarak parasını hadi bir yana bırakalım ameliyat yapmayı teşvik edecek bir ortam da yok..bütün hastanelerde yöneticiler doktoru ne yaparım da daha darlarım derdinde..ortada aylak aylak gezip dönerden pay alan bir sürü adam var..işin ucundan tutması için gelen ya da gönderilen bir tane yok..doktor poliklinikte bütün işlerle baş başa boğuşmakta..poliklinik zaten curcuna..kapıdan giriş çıkışı kontrol edecek adam yok olan dışarda sigara lak lak modunda..içerde hasta bakarken diğer hastalar zart zart içeri dalıp taciz ediyor..hastaya bakıyosun bilgisayar başında sekreter yok..bütün bilgisayar işlerini sen halletmen lazım..hastaya bakman 2 dakika, bilgisayarda işini bitirmen 5 dakika..ameliyat hazırlığı uzun iştir, cerrah olmayanların algılaması zor..klinik olarak değerlendir, dosyasını doldur, konsultasyonunu iste sonuçları yaz, hele göz gibi mikrocerrahilerde bir sürü ek ölçüm vs..e bakanlık 5 dakikada bir hasta bakılsın istiyor, bu curcunada yardımcısız kim uğraşır ameliyat hazırlığı ile..ameliyattan alacağı puanı 20 hastayı içeri sokup çıkarıp zaten alıyo..ne uğraşacak...hekime göz bebeği gibi davranmadıkça sağlık bakanlığı ve vatandaşlar kaybetmeye mahkumdur..önce hekimi maddi ve manevi rahatlatıcan..sonra cerrahi branş seçmesini bekleyeceksin..partili arkadaşlarınızı torpilli tanıdıklarınızı personel diye hastanelere dolduruyosunuz..işin ucundan tutan bir tane adam yok..bu sistemde hekim yardım görmezse zaten hayrına yapacağı ameliyatla hiç uğraşmaz!
People
15
5) Kamil Ömür (uz.dr)
18.01.2017 11:01:58
Nükleer Tıp hasta bakar. Gelişmiş kliniklerin Raydoaktif iyot tedavisi verebilmek kurşun kaplı özel odaları vardır. Hasta yatışı demektir bu. Cerrahpaşa tıpta tiroid hastalıkları poliklinikleri vardır. Rahat bölüm olduğu gerçektir. Bayan doktorlara çok yakışan bir bölümdür. Aynen Dermatoloji gibi. Teknoloji gerektiren bir bölüm olduğu için mecburi hizmetle perifer hastaneye atanan hekimler maalesef çoğu yerde oturur. Eskiden 30 - 40 kontenjanı olduğu dönemleri olmuştur. Şu an gereksinimin üzerinde Nükleer Tıp uzman sayısına ulaşıldığı için kontenjanları çok daraltılmıştır. Bir kaç TUS hiç uzmanlık öğrencisi almadığı dönemler bile oldu.
People
6
6) Hakan demir (Memur)
18.01.2017 10:23:31
Evet dunyada revacta ve tıp bilimine cok katkısı olan hergun gelisen bir branş ama Türkiyede yorumlardanda anlaşılacağı üzere pek bilinen bir dal degil.Eşim nükleer tıp uzmanı gecen yıl aylık ortalama 1.500 tl performans aldı . En çok performans yaptıkları SUT puanı 120 puan olan kalp sintigrafisi 20 puana dustu. Eskiden radyasyonla çalışılıyor diye mesaileri 5 saatti oda 7 saate çıktı.Türkiye geneli bölüm hastane ortalamasının altında zaten 3.134 kadrodan 7 nükleer tıp asistanı neden goze batmış anlamadım.Bu arada her Hastanede bu yazılan cihazlarda yok zaten.Son çıkan PET-MR cihazınada radyoloji uzmanları tarafından da imzalanarak çift imzayla raporlanacak oda baska bi durum.
People
63
7) Dr (Op)
17.01.2017 21:38:50
Aralık ayında 40000 puan yaptım.Başta 90 yaşında ASA 4 bir hasta olmak üzere onlarca ameliyat yaptım. Sonunda hastanenin geliri düşük diye sıfır(0) TL döner aldım
Tabi ki cerrahi branş yazılmaz
Bu arada hekimleri geçim sıkıntısı yaşar hale getirenlere iki cihanda hakkım haram olsun
People
29
8) Dr (Dr.özgür)
17.01.2017 20:45:32
Nükleer tıp hasta falan bakmaz,nöbeti yoktur,acili yoktur,ameliyat yapmaz,sağlık raporu vermez,gecenin köründe aranmaz,hastalarla dialoğa girmez,reçete yazmaz,diğer branşlardan konsultasyon istemez,sevk yapmaz,hastanede yüzlerini gören yoktur..kısacası kafayı yemez..serbest stil çalışır..Ama bir cerrahtan daha fazla kazanır.
Nükleer tıpçı olmak varmış!
People
68
9) RKTR (Uzm)
17.01.2017 12:40:30
Milli Tıp Hukuku Formülümüzü hemen hatırlayalım:

Katil, tecavüzcü, sapık, terörist, 39 kişiyi katleden Reina canisi, vb, … => TEK DAVA: SADECE HAPİS

İftiraya uğrayan Hekim => ÇİFT DAVA: HAPİS + TAZMİNAT + MESLEKTEN MEN + HAYATIN MAHVEDİLMESİ

Ve en acısı, dava yiyen hekimlerin büyük bölümü ya hiç kusurlu değil, ya da sistemik defektlerin kurbanı.
People
23
10) RKTR (Uzm)
17.01.2017 12:34:22
Memlekette Milli Tıp Hukuku Formülü varken, başka ne bekliyordunuz ki ?..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori