TUS'ta ilk 20 hangi kurumda hangi branşı seçti?
Geçtiğimiz şubat ayında yapılan TUS'ta en dikkat çekici istatistik, ilk 20 adayın 11'inin deri ve zührevi hastalıklar branşını seçmesi oldu
TUS'ta ilk 20 hangi kurumda hangi branşı seçti?
30 Eylül 2020 17:59 -

Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) bu hafta sonu 4 Ekim Pazar günü yapılacak. 

Geçtiğimiz Şubat ayında yapılan 2020 TUS 1.Dönem Yerleştirme Sonuçlarına göre 6 bin 155 kontenjan için 6 bin 916 aday tercih yapmış, 4 bin 875 aday tercihlerine yerleşmişti. Bu dönemde  bin 280kontenjan ise boş kalmıştı.


TUS'ta çıkması olası soru tipleri ve çözümlerinin ÜCRETSİZ VİDEO anlatımları için TIKLAYINIZ


Şubat ayında adayların tercihlerine göre en yüksek puan alan adayın yerleştiği yerler ve branşlarla ilgili en dikkat çekici istatistik, ilk 20 adayın 11'inin deri ve zührevi hastalıklar branşını seçmesi oldu. 20 kişi içerisinde 4'ü Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi, 2'si Radyolojiyi seçerken birer kişi de Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Radyasyon Onkolojisi ve Göz hastalıklarını seçti.

İlk 20'nin dağılımı şöyle oldu: 

 

 

Anahtar Kelimeler:

tus branslar

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) Ibrahim kaya (Doktor)
03.10.2020 09:57:54
Yüksek puan daha az riskli yerler, bu sistemde bir revizyona gitmek lazım anladığım kadarı ile para ve risk dengeleri ile seçimler yapılıyor hatta para daha fazla odaklı mesela riskli branşların bütçeleri az riskli olanlara göre 2 kat olsa sıralama değişir. Demekki puanlar daha çok doktorları değil branşları sıralamış.
People
6
2) se (uzm dr)
02.10.2020 12:43:16
Özel sektörde yada muayenehanede çalışabilecek branşlar seçilmiş. Sonuçta risk her branşta var.
People
28
3) Ali (Hekim)
02.10.2020 05:38:29
Biri aklımca yorum yazmış, en zekiler sivilce sıkarken vasatlar ... birader sen uzayda yaşıyorsun anlaşılan, ya da doktor değil trolsün. Tıp fakültesi kazanıp bitiren vasat insan olabilir mi? Azıcık zekanı kullan
People
57
4) dr (dr)
01.10.2020 16:19:13
Değişen toplum değerlerinin bir sonucu bu. Mesleğe, emeğe ve hekime,saygı, takdir,sevgi,minnet kalmayıp; hakaret, tehdit, dayak, şiddet ön plana geçince geriye tek somut değer kaldı :
P A R A
People
22
5) ömer (hayyam)
01.10.2020 11:51:20
kadın doğum hiç yok....
People
56
6) drtoraks (op dr)
01.10.2020 10:41:55
En zekilerimiz sivilce sıkarken, vasatlarımız milletin ciğerini, kalbini, beynini avuçlayacak. Minimum risk, maksimum getiri, sistemin bizi getirdiği nokta.
People
51
7) dr.mikro (hekim)
01.10.2020 10:09:30
Artık kimse temel tıp bilimlerini yazmaz.Mart başında yapılan değişiklikle ek ödeme katsayımız düşürüldü.Ortalama alınacak ek ödeme bin TL.Hele ki bulunduğunuz hastanede PDC fazlası varsa alacağınız ek ödeme SIFIR TL.

Türk-iş in verilerine göre yoksulluk sınırı 7.900 TL beni bekleyen toplam gelir 8-9 bin TL.Uzman hekim maaşı 4.500 TL olur mu? Bu utanca daha ne kadar katlanacağız.Ne zaman rakip değil meslektaş olduğumuzu anlayıp birlikte hareket edeceğiz?
People
45
8) drsurgeon (uzman doktor)
01.10.2020 09:31:04
HERKES RAHAT OLDUĞU İÇİN CİLDİYE, FTR VE TEMEL TIP BİLİMLERİ YAZIYOR. ŞİMDİ TUSA GİRSEM BEN DE CİLDİYE YAZARIM. HA BİR ON SENE SONRA SON TREND NE OLUR ONU BİLEMİYORUM.....BENİM TEK KORKUM İLERDE CİDDİ BİR AMELİYAT İHTİYACI OLURSA AMELİYAT OLACAK CERRAH BULAMAYACAĞIM...
People
50
9) dr ceyar (nrş uzmanı)
01.10.2020 09:09:39
Vücudun en büyük organı deri olduğu için pastadan payı en çok dermatoloji kapmış...

şaka bir yana...cerrahi branşları yaptırmak için üstüne para verecekler ama genede bulamayacaklar....
People
35
10) dr mehmet bilirkişi (hekim)
01.10.2020 09:05:19
Bu tablo bile canım ülkemin içler acısı durumunu ortaya koymaktadır. herkes kendini koruma peşinde... Cildiye cildiye cildiye..... Radyoloji ve göz bile gerilerde kaldı...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)