YÖK'ten devrim gibi öneri: TUS, intörnlükten önce yapılsın!
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından düzenlenen Tıp Eğitiminde İntörnlük Çalıştayı Sonuç Raporu'na göre, bu alanda yaşanan sorunlar, idari, fiziki, eğitim, gelecek planlaması ve Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) başlıkları altında toplandı.
YÖK'ten devrim gibi öneri: TUS, intörnlükten önce yapılsın!
20 Mart 2018 -

YÖK'ten yapılan açıklamaya göre, intörnlük sürecinin değerlendirilmesi, sorunların ortaya konulması ve çözüm önerilerinin belirlenmesi, intörnlük eğitiminde kalitenin artırılması ve standartlarının yükseltilmesi amacıyla "Tıp Eğitiminde İntörnlük Çalıştayı" düzenlendi.

Çalıştayda dile getirilen sorunlar, idari sorunlar, fiziki sorunlar, eğitim sorunları, gelecek planlaması ve TUS'a ilişkin sorunlar olmak üzere 4 ana başlıkta toplandı.


Türkiye’nin doktorlara özel ilk TV kanalı açıldı İzlemek için TIKLAYINIZ


İdari sorunlar olarak dile getirilen konular, genellikle "Mezuniyet Öncesi Ulusal Tıp Eğitimi Çekirdek Programı" ve "Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları"nda yer almasına rağmen istenen gerekliliklerin tıp fakültelerinde tam anlamıyla uygulanmamasına bağlandı.

Bu kapsamda, intörnlük tanımının güncel mevzuatta yer almaması, intörnlük görev ve yetkileri konusundaki belirsizlikler, intörn yönergelerinin olmaması veya kullanılmaması, intörn temsilcilerinin olmaması veya yeterli işlevlerinin bulunmaması, nöbet sayıları konusundaki düzensizlikler, beyaz kod ve hekime şiddet konusundaki eksiklikler, öğrenci faaliyetleri ve öğrenci kongrelerine katılım gibi sorunlara işaret edildi.

Belirlenen fiziki sorunlar başlığında ise intörn sayısının fazla olması, intörn nöbet tutma şartlarının iyi olmaması, çalışma salonlarının olmaması gibi konular ön plana çıktı.

Çalıştayda ele alınan eğitim sorunlarında ise tıp eğitiminde standart nihai bir plan oluşturulabilmesinin mümkün olmadığı, tıp eğitiminin zamana ve mekana göre farklı ihtiyaçların şekillendirdiği bir süreç olduğu vurgulandı.

Eğitimle ilgili sorunlar, genel olarak, intörn karnesi uygulaması, oryantasyon eğitimi, staj bilgilendirme, değerlendirme toplantıları, eğitim-araştırma programlarına katılımın sağlanması ile geri bildirim sistemi sorunları şeklinde belirlendi.

Çalıştay raporunda gelecek planlama ve TUS ile ilgili sorunlara ilişkin şunlar kaydedildi:

"Tıp eğitiminde intörnlük eğitiminin kaliteli bir şekilde tamamlanması, temel amaç olmalıdır. Ancak çok iyi bilinmektedir ki TUS'a hazırlanmak intörnlük eğitimini, intörnlük eğitimi de TUS'a hazırlanmayı ciddi bir şekilde etkilemektedir. İyi bir kariyer, iyi bir eğitim ve iyi bir gelecek göz önüne alındığında tüm ilgi TUS'a yönelmektedir. Bu açıdan bakıldığında iki sürecin aynı zamana denk gelmesi, her iki süreç içinde olumlu sonuçlanmamaktadır. Bu iki sürecin birbirinden ayrılması bu konudaki sorunları büyük ölçüde çözecektir. Ülkenin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, intörn hekimlerin ve TUS sürecini yeni tamamlamış hekimlerin görüş ve önerileri de alınarak ve yeni sorunlara neden olmayacak şekilde çözümler ortaya konmalıdır. TUS’un intörnlük eğitiminden önce tek bir sınav veya iki dönemde girilecek iki ayrı sınav olarak uygulanması ya da TUS'un intörnlük eğitiminden 1 veya 2 yıl sonra girilecek bir sınav olarak düzenlenmesi gibi çözümlerin tartışılmaya açılması ve bu sürecin kısa sürede netleştirilmesi uygun olacaktır."

Çalıştayda, intörnlük sürecinin amacına uygun geçirilmesi için el birliğiyle bu sorunların birer birer ortadan kaldırılması gerektiği ifade edildi.

Çalıştaya, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. Safa Kapıcıoğlu, YÖK Yürütme Kurulu Üyeleri, YÖK Kalite Kurulu, Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu, tıp fakülteleri dekanları, hastane başhekimleri, dönem-6 koordinatörleri ve intörn hekimler katıldı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
8
1) Ahmet gümüş (Yan dal uzmanı )
21.03.2018 20:27:48
Tus ve ydus ile ilgili yapılması gereken en önemli gelişim: 5-6. Bölgede mecburi hizmetini yapan hekim / uzman hekimlere önlerindeki sınavlarda kalış yılı x%0.5 ( max %3) olacak şekilde ek puan vermektir. Böylelikle bu bölgede istihdamın kolaylaşması ve bu bölgelerde çalışan hekimlere bir motivasyon oluşturur
People
18
2) Ali (Dermatolog)
21.03.2018 12:06:54
Internliği yaptıktan sonra cerrah olmamaya karar verdim. Şu an dermatoloğum. Muhteşem bir seçim oldu diye düşünüyorum. Öğrenci hangi bölümde ne olduğunu o yoğunluğu görünce, iş yükünün altına girince ancak intern ikan anlayabileceğinden, yeni sistemde gelecek tayini açısından iş işten çoktan geçmiş olacaktır.
People
16
3) adem (doktor)
21.03.2018 08:27:02
gereksiz anlamsız bir çaba
People
15
4) Serhat (Kaş)
21.03.2018 07:30:12
Ben de doktor olmayip hasta sonuc raporu verenlere karsiyim... Adamım hastaliklardan haberi yok hastalara tani koyuyor...
People
34
5) acilde (pratisyen)
20.03.2018 22:26:19
pratisyen hekimlik sağlık bakanlığı gözünde aptallık gibi olmuştur.tüm angaryayı pratisyen hekime veren sağlık bakanlığı,acil hekimini ezmeyi amaç edinmiştir.tus sınavına çalış ve bir yer kazan.gerisi bomboş.okula bile gitmiyecek kaçacaksın.tus a hazırlan.uzmanlık okumayan sağlık bakanlığında KÖLE dir.gerisi boş laf.
People
16
6) A.K. (Uz. Dr.)
20.03.2018 19:01:26
Ne saçmalarız, ne uydururuz diye acaba çok mu düşünüyorlar yoksa biri buldum deyip bir anda mı saçmalıyor.
People
15
7) Dr (Dr)
20.03.2018 18:45:42
Diploma notu tus notuna etkisi olsun. Ör= diploma notu 70 olan için tus'da +7 puan ekleyin. Ülkenin en iyi 5 tıp fakültesinin mezunları için +8 olabilir. Oöbp gibi.
People
15
8) Aydinli (Dr)
20.03.2018 16:56:36
Tusa giriş mezuniyetten 2 sene sonrasına alınırsa bir dönem sınava giren çok azalır puanlar düşer ben de istediğim yere girerim nihahaha :). Türkiye'de sürekli birşeyler değişiyor birileri köşeyi dönüyor, birileri işini hallediyor. Bundan sonra Türkiye'de hersey belirsiz önümü göremiyorum diye ağlamak yok krizi fırsata çevirmek yeni hayat felsefem :)
People
14
9) Ahmet Yılmaz (Doktor)
20.03.2018 16:45:55
Önce hekim olmak lazım. Bu nedenle mezuniyet sonrası 2 yıl Tus sınavına girilememeli. Tüm mezunlar 2 yıl pratisyen olarak periferi ve şartları görmeli. Asistanlık sürecine de olumlu yansıyacaktır
People
11
10) troyka (doktor)
20.03.2018 15:27:12
Az önce yazdığım yoruma eklemeyi unuttum. YÖK, maşallah, fakültelerdeki, amfilerdeki eğitimi mükemmel buluyor olacak ki; burnundan kıl aldırmıyor. Bir öğretim üyesi derse gelip satır satır konuyu anlatıp sınavda bunu anlattığı şekilde satır satır isterse, ders saatleri bu kadar fazlayken; öğrencilerin kitap okumasına imkan var mı? Kitap okumadan dünyanın neresinde bırakın tıp fakültesini herhangi bir fakülteyi bitirebilirsiniz? Tıp fakültesinde kitap okuyup ne yapacaksınız? Kaynakçası belirdiz, doğru yazılmış mı belirsiz ders notlarından/hoca kaset notlarından çalışın diyen öğretim üyesi var!
Cerrahi branşların öğretim üyeleri derslerine girmiyorlar! Üniversiteler çiftlik haline gelmişken bu duruma çeki düzen vereceklerine, eğitimin tek dişe dokunan bir şeylerin öğrenildiği dönemi bozmaya kalkışmasın bu kodamanlar.
Selamlar.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
20/09-23/0915. Metabolik Sendrom SempozyumuENDOKRİNO...MUĞL
21/09-23/092. ULUSAL BÜTÜNCÜL PSİKOTERAPİ KONGRESİPSİKİYATRİKOCA
19/09-23/094. İlaç ve Tedavi KongresiTIBBİ...KIBR
20/09-23/09Eklem Cerrahisinde Güncel Yaklaşımlar Güz SempozyumuPLASTİK,...KIBR
19/09-23/09Kardiyovasküler Akademi Derneği KongresiKARDİYOLOJİKIBR
23/09-26/09Uluslararası Katılımlı Çocuk Hastalıkları Akademisi 2018ÇOCUK...MUĞL
26/09-28/09Çocuk Göğüs Hastalıkları 3.KongresiÇOCUK...İSTA