Asistan eğitimi ile ilgili kimsenin göremediği o sorun!
Asistan eğitimi ile ilgili kimsenin göremediği o sorun!
10 Kasım 2014 -

Türkiye’nin en büyük kamu hastanelerinin birisinde cerrahi bir klinikte asistan hekim olarak çalışmaktayım. 5 yıllık uzmanlık eğitimi sonrasında ülkemizin çeşitli bölgelerinde hizmet vermek üzere hayatımıza devam edeceğiz. Sizlere eğitimimiz boyunca yaşadığımız en büyük sorundan bahsetmek istiyorum.

 

Kliniğimizde çalışan uzmanların sayıca fazla olması ve çoğunun yeni uzman olması nedeniyle eğitimimiz aksamaktadır. Cerrahi olarak kendilerini eğitmenin çabası içine girdikleri için “Tıpta Uzmanlık Sınavını” bileğinin hakkıyla kazanan biz asistanların eğitimi önemsenmemektedir. Altlarında çalışan asistan hekimleri tüm iş takiplerinde kullanmakta ve mobbing uygulamaktadırlar. Bunun karşılığı olarak eğitimimize hiçbir katkı sağlamamaktadırlar.

 

Uzman sayısının fazla olması sonucu başhekim tarafından ek poliklinikler açılmaktadır. Ancak uzmanlar bu polikliniklere asistansız gitmeme direnci göstermekte ve sonucunda asistan hekimler ameliyathaneye gidememektedirler. Ayrıca her uzman kendi ameliyat gününe istediği vakaları yazmakta ve asistan hekimler ameliyata girseler dâhil ameliyat yapamamaktadırlar.

 

Bu yazı sonucunda fevri olarak kliniğimizde çalışan uzmanlara karşı tepkili olduğumu düşünebilirsiniz. Ancak sunduğum gerekçelerin makul olduğunu düşünüyorum.

 

Sizlerden istirhamım lütfen Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde devlet hizmet yükümlülüğünü yapan uzmanların atanmaması ve klinikte çalışacak uzman sayısına sınırlandırılma getirilmesi ve en az 10 yıllık uzman tecrübe şartı getirilmesidir.

 

Umarım bu önerilerimi ülke geleceği adına dikkate alır kendi süzgecinizden geçirir ve uygularsınız.

Saygılar sunarım.

 

Geleceğin Uzman Hekimleri Adına

Genç Doktor

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Bülent Erdener (uzm dr)
11.11.2014 11:33:51
türkiye de hiç kimse layık olduğu yerde değil.Liyaktliler liyaktsizin altında otoruyor liyakatsizler emir makamında.Başlar ayak olmuş, ayaklar baş.Onun için sağlıkla ilgili çıkan kanunlar hep adaletsiz.Bir önceki KHK başkanı bir perfomans yasası çıkardı evlere şenlik.Öç alır gibi .riskli bir grubu performanssız bıraktı, hiç hasta bakmayan riski sıfır grubu,riskli grubun önüne geçirdi.Ayrımcılık yapılır, çıkarılan kurallar tamamen populist.bir 90 gün rezaleti vardı herkes hatırlar.Hasta sana sövse bile git evinde ziyarete t.Bu nasıl bir mantıktı??? Temizlikci iel bölüm başkanın kimlikleri biel aynı idi.Hastane wcleri ortak kullanılacak.beceriksiz kötü niyetli insafsız bir kuraldı.Neresinden tutsanız elimizde kalıyor.O zaman bile bu kadar gürültü kopmamıştı.Ağlanacak halimize gülüyoruz
People
0
2) dr.mdg (uz.dr)
11.11.2014 11:04:31
Türkiye de istisnalar olmakla birlikte hiç bir hastanede asistan eğitimi yoktur. Usta çırak ilişkisi ile öğrenilir her şey, hele sağlık bakanlığı hastanelerinde eğitici kadroların büyük kısmının kendisinin eğitime ihtiyacı vardır. Şef kadroları tamamen siyasi kriterlere göre peşkeş çekilir ve şeflerinde bilmediği bir şeyi başkasına öğretmesi mümkün değildir. Gerçek budur kimse kimseyi kandırmasın.
People
0
3) UZM (UZM.DR.)
11.11.2014 10:38:05
Eğitim ve Araştırma Hastanesinde 9 yıldır çalışan bir hekim olarak yazıyorum. Bu kardeşimizin haklılığı aşikardır. Ancak bu sorun üniversitede benzer şekilde zuhur etmektedir. Bunun çözümü gerçekten objektif kriterlere dayanan (dil puanı, akademik yayınları ve asistanlar tarafından yıllık performansı değerlendirilen puanlama sistemleri) hekim alımı yapılmadan bunun önüne geçilmez.TUS ile 70'li puanlarla gelinen bir hastanede adını bile bilmediğiniz bir üniversiteden bir uzman(saçmasapan atama yöntemleri, sınavlar, sağlık kurulu vs.) gelerek bu genç beyinlerin hakkını gasp etmektedir. Eğitim araştırma hastanelerinin de, üniversitelerinde temel öğesi öğrenciler ve asistanlardır. Bu bilinçten uzaklaşmamak lazım. Hiçbir eğitici vasfı olmayan, dil bilmeyen, yayın yapamayan, ikili ilişkileri problemli insanlar bu hastanelerden OBJEKTİF kriterlerle gönderilmelidir. Ancak başarı böyle gelebilir.
Saygılarımla
People
0
4) Cemalettin Tunçkaya (op.dr)
11.11.2014 08:16:22
Eğititm ergenlik çağı sonunda biter, ahlaki bir konudur.Öğretim ömür boyu sürer.Hastanelerin adı öğretim hatanesi olması lazım.Hocalarımız bize ahlaklı olmayı öğretmiyorlar.Sadece tıp konusunda ameliyat ve dahili tıp öğretimi yapıyorlar.Kavramları karıştırmamakta fayda var.
People
0
5) murat murat (kardiyolog)
10.11.2014 23:13:14
evet haklısın ama asistanlar ne yapıyor acaba diye de bir bakmak lazım eger egt arastırmada egitim yoksa ki bu bilinen bir gercek tercih etmeyin haa para tatlı universitede 4de 1ine calısmak olmuyor tabi
People
0
6) ırgat (dr)
10.11.2014 22:48:00
yahu...boşver arkadaşım vakayı makayı....başına işmi alcan bu sistemde..yap! komplikasyonun olsun! dolaş kapı kapı...savcılar hakimlerhatta meslektaşların dahi gülsün sana bıyık altından..üzgünüm ama!bilme daha çok kıymetin olur bu sistemde..bilirsen aklının bedelini ödersin...üzgünüm ama 8 yıllık uzmanlık bana bunları kafama vura vura öğretti..ister katıl ister katılma...bende bunları yazacağımı tahmin etmezdim asistanken!
People
0
7) drJivago (dr)
10.11.2014 21:33:10
Vicdansız üretim,Etkisiz denetim,İlgisiz yönetim.
Asistan arkadaşlar boşuna konuşuyorlar, bundan sonra böyle, işlerine gelirse!!!
People
0
8) ahmet kemak (uzm.dr)
10.11.2014 18:16:50
eğitim üniversitede olur.eğitim hastanesi diye bir kavram olmaması lazım. eğitim hastanesi dediğimiz yerler hizmet hastanesi.nüfusu az yerlere tıp fakültesi ve eğitim hastanesi açarak da eğitim veremezsiniz.çünkü öğrencilerin ve asistanların görmesi gereken vaka sayısı ve çeşitliliğini nüfusu az yerlerde yakalayamazsın.
People
0
9) Osman D (Doktor)
10.11.2014 13:09:39
Editör başlığı "kimsenin göremediği sorun" olarak atarak aslında biraz haksızlık yapmış. Biz bu sorunu yıllar önce görmüştük zaten.
Burada asıl sorun Sağlık Bakanlığı'nın Eğitim ve Araştırma Hastanelerini aslında birer hizmet hastanesi olarak algılamasında. Eğitimi sürekli ikinci planda tutmasında. Aslına bakarsanız bu hastanelere uzman doktor ataması (hiç yetişmiş elemanın olmadığı istisnai bölümler dışında) hiçbir şekilde yapılmamalıdır. Ne yeni mezunu, ne de 10 yıllığı. Bu hastanelerin kadroları Eğitim Sorumlusu, Eğitim görevlisi, Başasistan ve asistanlardan oluşmalıdır. Bence sadece asistan eğitimi değil, klinik bilimsel düzeyini ve uyumunu bozma tehlikesi de olduğundan bu hastanelere uzman ataması kesinlikle yapılmamalıdır. Onun yerine eğitim kliniklerine ihtiyaç nispetinde belli yabancı dil ve bilim kriterlerine uyan, bilimsel bir hedefi olan başasistanlar alınmalıdır.
Saygılarımla...
People
1
10) mücahit görgeç (ortopedi ve travmatoloji uzm)
10.11.2014 12:49:23
2.11.2011 de 663 sayılı kanunun hazırlanma aşamalarında bu sonucu öngörmüş ve SB lığında Şeflik sisteminin kaldırılmaması ama revize edilmesi gerektiğin her kademede dillendirmiştik.
Bu yazıyı muhtemelen SB eğitim ve araştırma hastanesinden bir asistan arkadaş yazmış.Eğitim ve Araş.Hastenelerine yazık oldu.
Eski Ortopedi ve Travmatoloji Kl Şefi Prof Dr Mücahit Görgeç
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
15/11-16/11 4. Diyabet Tedavisi Sempozyumu ENDOKRİNO... ANKA
14/11-17/11 1. Hematoloji Eğitim ve Araştırma Kongresi HEMATOLOJİ ANTA
13/11-17/11 10. Uluslararsı Katılımlı Aile Hekimliği Kongresi - AHEKON 2019 AİLE... ANTA
13/11-17/11 41. Türk Ulusal KBB ve Baş Boyun Cerrahisi Kongresi KULAK-BUR... ANTA
14/11-17/11 Dudak Damak Yarıkları 6. Uluslararası Kongresi ORTOPEDİ... ANTA
14/11-17/11 HIV-AIDS Kongresi 2019 HALK SAĞLIĞI ANTA
16/11-21/11 55. Ulusal Nöroloji Kongresi NÖROLOJİ ANTA