Behzat Ç'deki Ankara Tıp'lı mısın? sorusuna 'Merak etmeyin Hacettepe 'diyen senariste Ankara Tıp'tan cevap!
Tıp Fakültelerinin arasındaki rekabet Türk dizisine konu oldu. Behzat Ç dizisinde geçen bir diyalogda hekime sorulan Ankara Tıplı mısın sorusuna “Merak etmeyin Hacettepe.” cevabı Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi mensuplarınca tepki ile kaşılandı
Behzat Ç'deki Ankara Tıp'lı mısın? sorusuna 'Merak etmeyin Hacettepe 'diyen senariste Ankara Tıp'tan cevap!
10 Ağustos 2019 -

MEDİMAGAZİNAnkara Ünviersitesi Tıp Fakültesi ve Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi arasında uzun yıllardır var olan çekişme yayın hayatına dönen Behzat Ç dizisine konu oldu.  Dizide Başkan olarak anılan karaktere tedavi uygulayan doktora “Ankara Tıplı mısın?”sorusuna Doktor; “Merak etmeyin Hacettepe.” diyerek yanıt verdi.

 

 

Sosyal medyada tepki toplayan diyaloga Ankara Ünviersitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı da bir açıklama yaptı.

Yapılan açıklama şu ifadeler yer aldı:

Kamuoyuna Açıklama: Yayınlanmış olan bir Türk dizisinde bir hasta ve hekim arasında geçen ve fakültemizi zor durumda bırakıcı ifadeler öğrencilerimiz, öğretim üyelerimiz, mezunlarımız ve tüm personelimizde büyük üzüntü yaratmıştır. Fakültemiz kurulduğu günden bu yana ülkemize binlerce hekim yetiştirmiş ve bu hekimler ülkenin dört bir yanında özveri ve başarı ile şifa dağıtmıslardır. Halen de en küçüğünden en büyüğüne herkesin özenle ve yürekten bağlı olarak eğitim ve hizmet verdiği bir kurumdur. Dizide bahsi geçen replik hiçbir şekilde kabul edilebilir değildir. Bahsi geçen her iki fakülte de çok değerlidir, kıymettir ve sağlığımızı emanet edeceğimiz iyi hekimlerin yetişmesi için ülkemizde tıp fakültelerinin desteklenmesi çok önemlidir. Bu konuda dekanlığımızca konunun taraflarına gerekli girişimler yapılmıştır. Dizi yapımcılarının, Ankara Tıp' lıları çok üzen ve derinden yaralayan bu durumu düzeltecek hassasiyeti göstereceklerine inanıyoruz. 
Kamuoyu ile paylaşırız.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) ank (serbest)
19.08.2019 11:02:05
hacettepe'lilik aynı zamanda da ankara yerlisi olmanın vurgusu.
People
2
2) emir (tellak)
18.08.2019 08:31:54
İnsanlar ikiye ayrılır doktorlar ve diğerleri,tabi doktorlar da hacettepeliler ve diğerleri;bu diğerleri de kendi arasında ikiye ayrılarak devam eder ; )
Bu müthiş hazzı yaşayanlar bilir,diğerleri değil :(
People
8
3) kahtalı miki (dr)
16.08.2019 23:35:21
kızmayalım ama bir gün bu olacak. tıp hariç tüm dallarda var hele mühendislikte. boğaziçi,odtü,itü ve diğerleri.... tıpta niye yok. çünkü tıp ülkemizde kamu odaklı.kamuda hekim olmanın yolu tus puanı, atama; öğretim üyesi kalmanın yolu;eskiden liyakat vardı,referans kuşusuz vardı;tüm dünyada var...şimdi tamamen siyasi.ve adaya teslim özellikler (adayın rektöre yakın görüşten olması önemli). durum böyle olunca behçet'in sorusu sorulmuyor. hastalar asla soramaz. ilacı yazdıracak beyaz önlüklü biri olsun yeter. hasta ekmek alırke bakkalde ekmekleri mıcıklar, pazarda yapmak ister de pazarcı yatırmaz ama market denilen yerlerde domatesi seçer. canını emanet ettiği doktora gelince: poliklinikte kim varsa beyaz önlüklü olsun yeter...niye çünü bedava. örnek: muayenehaneme gelen 5 hastanın üçü dr bey şu okuldanmışsın,şuralı imişsin.gelmeden önce intenette sizi araştırdık diyor. ben de komiklik olsun diye sağolun.araştırmanız normal vs diyorum ama ekliyorum devlet hastanesinde muayene olcağızı da araştıyormusunuz ki çoğunun adı başlmiyor fiziki tarif yapıyorlar..nerede diyorlar,tanımıyoruz ki polikinikte kim karşımıza çıkarsa... çünkü orası bedava seçemiyor (ekmeği domatesi seçiyor) muayenahneye gideceği para vereceğin, araştıyor seceremi bile çıkarıyor. OLAY BU.
People
14
4) salloso (dr)
16.08.2019 23:17:36
tıbba 1970 yılında girdim.76 da çıktım.Cerrahpaşa'dan. O yıllarda Türkiye'de sadece 5 tıp vardı. İstanbul:çapa-cerrahpaşa, ankara: ankara-hacettepe,İzmir:Ege. Hepsi birbirinin dengi zımba 5 tıp ve sadece 5 tıp başkası yok..erzurum henüz kuruluyor. şimdi 2019 , 50 yıl geçti. Türkiye'de özeller ve EAH şemsiyesi tıp dahil 84-85 olmalı. Ama ilk 5 yine aynı. 50 yıl öncvesinin sadece 5'i bugün yşne aynı sıra.
İngilizce tıp konusu: bu konuyu bilirim anlarım.sadece vitrin. iyi tarafı 1 yıl hazırlık. ama hazırlıkta ingilizce öğreten tek üniversite var:Boğaziçi. Liseyi çemişgezek'te bitirmiş çocuğa 1 yılda dersleri takip edecek derdini anlatacak ve İlets sınavında 6.5/7 alacak kadar ingilizce öğretiyor. cerrahapaşa,hacettepe, vb ingilizcelerin bu kadar güçlü olduğunu sanmıyorum.diğer sorun diğer dersler.. ingilizce tıp'ta derslerin çoğunu Türkçe anlatıyorlar. Türkiyede yabancı dil durumu malum. cerrahapaşanın hacettepenin hocaları "sen,ben,bizim oğlan"..ingilizce ders anlatmaları iiçin abd,kanada,uk ihtisaslı; robert college, üsküdar amerikan lise mezunu olması gerekir. patolojiyi ingilizce anlat bakalım bir de türkçe..hangisinde hoca ve öğrenci rahat. powerpoint yazılmış şablonda kongrede sunum yaparsın. 180 saat patoloji,fizyoloji,farma,anatomi ingilizce zor anlatılır. bu okullarda derslerin türkçe anlatıldığını biliyorum,hatta boğaziçi'nde bile dersini türkçe anlatan hoclar var. derin,kıvrak türkçe gereken anlaşılması zor dersler. ideali boğaziçi gibi ciddi 1 yıl hazırlık sonra her yıl tıbbı ingilizce derslerin devamı..abd de uzun yıllar bulunmuş hocalarla...dünya'da anadili ingilizce olmayan bazı ülkelerde ingilizce çok güzel kullanılır.araştırma sonucu: ilk 3: hollanda,danimarka,norveç., sonra fin,isveç ..balkan akdeniz nal topluyor.. bu ülkedeki doktorlar ingilize yakın düzeyde ingilizce bilir,konuşur yazar.hiçbiri amsterdam ingilizce tıp, ya da danimarka robert college mezunu değildir.. normal liselerinde öğrenmişlerdi.
özet;ingilizce tıp vitrindir. öneri. ingilizce ciddi hazırlık boğaziçi modeli. sonra türkçe dersler ama mutlaka ve sınıf geçmeli medikal-nonmedikal ileri ingilizce.dersleri. boğaziçi 1 ve 2 sınıfta bile ileri ingilizce zorunlu...
People
10
5) murat uyan (ürolog)
15.08.2019 14:39:59
BİR ASKERLİK ANIMI ANIMSATTI BANA.SAMSUN SAHRA SIHHİYEYİ HERKES BİLİR.İÇTİMAYA TOPLADILAR.YÜZBAŞI GELDİ ; "ALBAY X İN OMZU ÇOK AĞRIYOR,ORTOPEDİSTLER EL KALDIRSIN...AMA HACETTEPELİ VARSA" DİYE BAĞIRDI . BÖYLE BİR ANI İŞTE:)
(NOT:GAZİLİYİM)
People
6
6) ömer hayyam (op.dr)
15.08.2019 12:56:38
bakanlıpın,ttb nin vede rtük ün ayrı ayrı ceza kesmesi gereken bir durumdur....eşşeğin aklına karpuz kabuğu düşüren fesatlık içeren bir sahnedir
People
17
7) Uzm Dr (Uzm Dr)
15.08.2019 02:50:16
Ankara ÜTF mezunuyum. Uzmanlığımı Hacettepe ÜTF’den aldım. İki üniversiteyi de hem eğitimim hem de yakınlarımın hastalıkları nedeniyle gözlemleme ve kıyaslama şansım oldu. İkisi de halen tartışmasız en iyi fakültelerden. Deontolojik açıdan Ankara Tıp Hacettepe Tıp’a göre çok ileride. Branş bazında her birinin diğerinden daha üstün olduğu bölümler var. Her ikisin de eğitim almak büyük ayrıcalık.
People
11
8) Kamil Ömür (Uz. Dr)
14.08.2019 12:13:50
Senarist üç kuruşluk aklı ile Ankara tıbba laf atmış. Kapatılması gereken tıplardan mezun olan hekimler yetişiyor asıl o zaman görün cümbüşü. Hacettepe tıpla, Ankara Tıp öğrenci kalitesi arasında 1 tık fark var ancak hekimlik mesleğinde çok zeki olmaya gerek yok ki. Çok zekilerin bir kısmı tıbbı sevmediği için hatta harcanıyor. Aydın Sinal döneminde Ankara Tıp tabii ki daha yüksek puanla öğrenci alırdı. Hacettepe yeni kurulmuştu. Kısa sürede Ankara tıbbın üstüne çıktı. Çok uzun yıllar Çapa tıp fakültesi hep Cerrahpaşa ' nın üstündeydi. Uğur Derman' ın gayretleri ile İngilizce tıp açtılar, aşı tuttu Çapa ' ya ilk 50 de girecek öğrencileri kendilerine çektiler. Cerrahpaşa İngilizce tıp önce Çapa' yı, sonra Hacettepe Türkçe tıbbı, en sonunda Hacettepe İngilizce tıbbı geçti. İstanbul Üniversitesinden ayrılınca puanı düşebilir diye düşündüm ama daha da arttı. Ancak adı İbni Sina Üniversitesi olsaydı kesinlikle düşerdi. Rekabette geri kalan Çapa İngilizce tıp açmış bakalım ne olacak? İşin ilginci Cerrahpaşa İngilizce tıbbın etkisiyle Türkçe tıbbında puanı yükseldi Çapa ' yı o da geçti hatta Hacettepe Türkçe tıbbı daha yüksek kontenjanı olmasına rağmen neredeyse yakalamış. Hacettepe eski Hacettepe değil gördüğüm kadarıyla. Açılan vakıf tıp fakülteleri burslu bölümlerinin ve Cerrahpaşa İngilizce tıbbn altında kalmış. Puanlar öğrenci tercihi ile ilgili. Hacettepe öğrenciyi çok zorluyor Cerrahpaşa serbest bırakıp TUS a daha iyi hazırlanmasını sağlıyor. Öğrencilerin amacı göreceli olarak rahat olup TUS ' a çalışmak olunca tercihler değişiyor. Şimdi ilk başa dönüp konuyu bağlayayım. Hacettepe, Çapa, Cerrahpaşa, Ege, Ankara Tıp ülkemizin en iyi tıp fakülteleridir. Bunları beşibiryerde diye tarif edebiliriz. Kim kendini iyi yetiştirirse daha iyi hekim olur. Aralarında pek bir fark yok.
People
1
9) ecz (ecz)
14.08.2019 11:44:57
Böyle bir rekabet varsa ve dizide buna bir yerde değinmişlerse gülüp geçmek gerek. Sonra da rtük sansür uyguluyor.
People
28
10) Yunus Ayma (Uzman dr)
12.08.2019 15:57:37
Evet!