Diş hastanesi açıldı, muayenehaneler kapanıyor
Adana Diş Hekimleri Odası Başkanı Hasan Yaman, Fatma Kemal Timuçin Kalp Hastanesi’nin, diş hastanesine dönüştürülmesi konusunda kendilerine danışılmamasından yakındı. Yaman, yeni diş hastanesinin birçok diş hekiminin muayenesinin kapanmasına yol açacağını savundu.
Diş hastanesi açıldı, muayenehaneler kapanıyor
18 Eylül 2013 -

Adana Dişhekimleri Odası’na düzenlenen toplantıda konuşan Yaman, geçtiğimiz şubat ayında Adana Valiliği ve Timuçin AŞ arasında imzalanan protokol ile başlayan Fatma Kemal Timuçin Kalp Hastanesi’nin, diş hastanesine dönüştürülmesi projesinin, tadilat ihalesinin yapılması ile son aşamaya geldiğini kaydetti. Projeden, 590 üyesi olan Adana Diş Hekimleri Odası’nın haberdar edilmemesinden yakınan Yaman, “Bırakın haberdar edilmeyi, bizlere duyurmamak için her yol denenmiştir. Konuya vakıf olduktan sonra bu işe imza atan Adana Valimize, Fatma Kemal Timuçin Kalp Hastanesi’nin diş hastanesine dönüştürülmesi ile Adanalı hemşerilerimizin ile diş hekimlerinin uğrayacakları mağduriyet ve devletimizin karşılaşacağı ekonomik kayıpları anlatabilmek için randevu taleplerimiz olmuş, ancak bir türlü görüşmemiz mümkün olmamıştır” dedi.


Konunun AK Parti Adana Milletvekili Necdet Ünüvar başta olmak üzere birçok kişiye aktarıldığını ancak sonuç alınamadığını söyleyen Yaman, “Bizler kamunun diş tedavi merkezi açmasına karşı değiliz. Tam tersine sosyal devlet ilkesi gereği bu merkezlerden ekonomik durumu iyi olmayan vatandaşlarımıza hizmet verilmesi gerektiği inancındayız. Ancak bu merkezin yeri çok önemlidir. Bunu ekonomik durumu iyi olmayan hemşerilerimizin bulunduğu yerlere yapmayıp, buraya yapmak hem oradan hizmet alacak insanlarımızı sıkıntıya sokacak hem de birçok meslektaşımızın muayenehanesinin kapanmasına yol açacaktır. Önümüzdeki ay Adana da yapılacak olan sağlık kompleksinin temeli atılacaktır. Yapılacak olan bu kadar hastanenin içinde çok küçük bir yer tutacak olan diş hastanesini bu komplekse dahil edemeyen devletin memurları için kullanacağımız tek bir cümle beceriksizlik ve iş bilmezliktir” diye konuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Mustafa Ç. (diş hekimi)
15.02.2014 16:18:43
Adsm'den istifa etmiş bir diş hekimi olarak şunu söyleyebilirim ki bu merkezler kalite odaklı çalışan yerler değil. Eleştiriler biraz acımasız ama haksız de değil. Dolgu düşünce "malzeme kötü,diş dolgu tutmuyor" diyen hekimler ve buna inanan bir halk var. İnanıyor çünkü tedavilerin çoğu böyle sonuçlanıyor. Kanal tedavisi yaptırdıktan sonra "uğraştık ama iyileşmedi, şansımızı denedik" diyen hekimler var, "süt dişi bu, ne de olsa değişecek" deyip enfekte dişlerle çocukları dolaştıran hekimler var ve onlara inanan hastalar. Yani sistem işliyor ve bir süre daha işleyecek gibi. Özel sektörde de buna benzer sorunlar var daha az olmakla beraber. Ciddi bir etik sorun var bu ülkede.Benim gözlemim hekimler arasında etik kurallara uygun çalışma oranı %20lerde. Bunlardan birine denk geldinizse şanslısınız. İşin(m)iz şansa kalmış durumda anlayacağınız...
People
1
2) m.devrim (dt)
28.09.2013 22:56:47
Bir oda başkanı kentine diş hastanesi açılıyor,özel muayenehanelerin işi düşer diye hayıflanamaz.Sosyal devletin gerekliliği hastaların ücretsiz ve nitelikli sağlık hizmetinden yararlanmasını sağlamaktır.Oda başkanı kentine diş hastanesi açılmasını eleştireceğine sağlık hizmetinin özel muayenehanelerden de ücretsiz alınmasını sağlanmak için politikalar geliştirmesi olmalıdır.Hastalar nasıl özel hastanelere gidip hizmet alıyor ve devlet özel hastanelere kaynak aktarıyorsa aynı şekilde diş hekimlerinin özel muayenehanelerinden de hizmet alımını (sevksiz)sağlamalıdır.
People
0
3) Emel Yener (diş hekimi)
23.09.2013 12:23:26
Bulunduğum yerde özel muayenehane oranı yüzde 80 azaldı bende bu akıma uyup 6 ay adsm de çalıştım ama bel ve boyun ağrılarına dayanamayıp tekrar muayenehaneme döndüm..Adsm de çalışma koşulları çok zor ama kimse kendi dükkanını bırakıp birilerinin emrinde çalışmak istemez..Binbirtürlü bezdirmeyle rekabet kurallarına aykırı devlet anlayışıyla muayenehaneyi ayakta tutmak kolay değil..Bunun tüm sorumlusuda önyargılı yöneticiler ve haklarımızı savunmasını bilmeyen birliktir..Adsm de çalışan meslektaşlarıma allah kolaylık versin yorumları görüyorum da hala nelerle ugrasıyorlar...
People
0
4) Meliha Soykan (diş hekimi)
23.09.2013 12:03:24
Adsm de çalışan meslektaşlarımla sürekli görüşüyorum gerçekten zor şartlarda hizmet ediyorlar,hastalar agresif, hekim hakkı diye bişey yok, yönetim baskıları hat safada, insani olmayan sayılarda hasta bakılıyor vsvs
Dünyanın hiçbiryerinde bedava diş hizmeti olmaz ama burada var, tüm bu şartları gören sağlık personelleri hekim arkadaşlar bile adsm kapısında ne arıyor merak ediyorum..Git özel bir muayenehaneye zaten etik gereği çoğu zaman para bile almıyoruz..Adsm lerde gerçekten durumu kötü olanlara hizmet verilmeli mercedeslere binip onun bunun tanıdığıyım diyenlerle adsmler dolarsa ne hizmet verilebilir ne de hizmet beklenebilir..
People
0
5) gurselates@hotmail.com (uzman doktor)
22.09.2013 19:06:41
muayenehanemde çalışan tıbbi sekreterimiz 5 yaşındaki oğlunu geçen hafta diş hastanesine götürdü. bn meslektaşımız tarafından sesini bile çıkarmamış ağzını sonuna kadar açmış çocuğa "çocuğunuzda pek şımarıkmış" serzenişi arasında dolgu yaptırdı.dolgular akşam düştü.. gönderdiğim özel diş hekimi dolgu yapılan dişlerin içindeki siyahlıkları kazıdıktan sonra dolgu yaptı.. bu kez dolgu tuttu.. diş hastanesi açmanız daha iyi hizmet vereceğiniz anlamına gelmiyor maalesef. performansı kaldırında hekimler parayı değil kaliteyi tercih etsin..
People
0
6) dr.selim (dr)
19.09.2013 19:35:19
ağız ve diş sağlığının özel muayenehanelerde sürdürülmesi taraftarıyım.Birkaç kez adsm ye gittim inanırmısınız antibiyotik yazmak ve diş çekmekten başka bişey yapmıyorlar.ben acilde çalışırken bile şiddetli diş ağrısı ile gelen hastaya diş anestezisi yapar ayrıca ağrı kesici iğne yaptırıp öyle gönderirdim.ama adsm de böyle bir uygulama yok malesef.antibiyotik yaz yolla.söylendiğine göre kalitesiz malzeme de kullanılıyormuş.yani adsm den hizmet almak çok zor.şimdi özel çalışan bir dişçim var ve en küçük sorunda ona başvuruyorum.artık adsm lere asla uğramam.
People
0
7) recep akdah (diş hekimi)
19.09.2013 17:38:11
gerçek söyler diş hekimlerinin farkını senin yorumun ortaya koyuyor zaten merak etme. ADSM LER kim ne derse desin enfeksiyon yayma merkezleridir kansorajen madde depolarıdır ve ne olursa olsun halkımız bedavaya alışmıştır. devlet iyi hekimi one çıkaracağına tam tersiiyi kotuyu eşitlemiş hapsetmiştir. ve dinen bu hizmetlerde helal değildir hekimi kullan depocuyu kullan labaratuarı dusuk fiyata zorlahizmet sun . bu birinin malını calıp dağıtmaktan farkı varmıdır. ben helal etmiyorum edenide duymadım tabi kaliteli bir hekimse
People
0
8) süzer (dt)
19.09.2013 13:44:31
bazı arkadaşlar çok sığ bir şekilde birileri kapattı sizde kapatın diyor.....yada kapatılsın sizinkide diyor......iyide kardeşim bundan onyıl yedi yıl yada 15 yıl evvel mezun olan dişhekimlerinin kamuda istihdamı varmıydı...yüzde 1 yada 3 ünü kamu alıyordu...mecburduk muayenehane açmaya yada sağda solda çalışmaya....şimdi evini işini yolunu değiştir bakalım...okadar kolaymı...kamu ile hiç işin olmadan kendi emeğin ve sermayen ile muayenehane aç sonrada kapat yada kapatsınlar....ayıp ....dişhekimlerinin son 3 dört yıldır kamuda istihdamı ön planda ve henüz oturmamış durumda...
People
0
9) Dt.Dahadoğrusöyler (Diş Hekimi)
19.09.2013 10:57:31
Sayın Doğru Söyler (akademik Dr.??)
Haberde bahsi geçen Diş Hekimleri, zaten kamu ile hiçbir bağlantısı olmayan sadece özel muayenehanesinde çalışan Diş Hekimleridir. Ne demek onlar da muayenehanelerini kapatsınlar??? Kapatsınlar da taş mı kemirsinler??? Lütfen konuyu bilmeden saçma sapan yorum yapmayınız.
People
0
10) şahin öztürk (diş tabibi)
19.09.2013 10:45:58
İşini iyi yapan bir diş hekimi asla muayenehane kapatmaz..Zaten diş hastanesi ilk açıldığında muayenehane hastası göreceli olarak önce azalacak sonra tekrar artacaktır..Bizler adsm ve diş hastanelerinde yapılan kötü protez ve restorasyonları düzelterek ekmek yiyoruz..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
19/09-22/09 14. Ulusal Genç Yaşam ve 4.Klinik Romatoloji Kongresi ROMATOLOJİ KIBR
19/09-22/09 16. Ege Romatoloji Günleri ROMATOLOJİ İZMİ
19/09-22/09 16. Metabolik Sendrom Sempozyumu BESLENME... MUĞL
20/09-22/09 5. Klinik Embriyoloji Derneği Kongresi HİSTOLOJİ... İZMİ
21/09-24/09 Dünya Gastroenteroloji Kongresi 2019 GASTROENT... İSTA
25/09-27/09 4. Ulusal Çocuk Genetik Kongresi ÇOCUK... ANKA
27/09-28/09 1. Marmara Radyasyon Onkolojisi Günleri RADYOLOJİ İSTA