Dört doktor, üç ameliyat, işte özel sağlık sistemi!
Hürriyet'ten Noyan Doğan'ın yazısı...
Dört doktor, üç ameliyat, işte özel sağlık sistemi!
22 Haziran 2015 -

DÖRT doktor, iki operasyon, bir ameliyat; işte son iki ayda yaşadıklarım. Önce başımdan geçenleri anlatayım sonra sağlıkta ne durumda olduğumuz hakkında yorum yapacağım; hem de 'neden iki haftadır yoksun?' diye soran okuyucuların da merakını gidermiş olayım.


Bir süredir siyatik hastalığı ile uğraşıyorum. Bilenler siyatiğin, ne kadar ağrılı bir hastalık olduğunu ve insanı yürüyemeyecek duruma getirdiğini bilir. Bilmeyenler içinse kısaca söyleyeyim, siyatik; vücuttaki en uzun sinir ve bacaktan topuğa kadar iniyor. Diskte oluşan fıtık da bu sinire baskı yapıyor. Özetle, ne yatabiliyorsunuz ne kalkabiliyorsunuz ne de yürüyebiliyorsunuz; gece gündüz ağrı çekiyorsunuz.
İki ay önce ağrılar başladığında, bir elin parmaklarını geçmeyen beş yıldızlı hastanelerden birinde soluğu aldım. Hani şu, sigorta şirketleri ve özel sağlık sigortası olmasa bırakın zincir haline gelmeyi, yaşama şansları bile olmayan hastanelerden bahsediyorum.


İlk muayeneyi fizik tedavi bölümünden profesör yaptı. Teşhis, siyatik. Önüme iki alternatif kondu. Birincisi, uzun süreli fizik tedavi, ikincisi ise operasyon. Ağrılar dayanılmaz olduğundan operasyonu tercih ettim ve aynı hastanede başka bir doktor operasyonu gerçekleştirdi. Söylenen şuydu: "Operasyon başarılı geçti, üç gün istirahat et, sonrasında normal hayatına dönersin."
Döndüm mü? Nerde. Yedi gün sonra ağrılar daha da artmış ve yürüyemez hale gelmiş halde doktorun kapısına dayandım. Yorum aynen şu: "Genelde işe yarar, demek ki sizde yaramadı, acil ikinci operasyonu yapmalıyız."


DOKTORLARIN YAKLAŞIMI

İkinci operasyonu da oldum ve doktorun, "Bu sefer tamam ama bu operasyonu fizik tedavi ile pekiştirmemiz lazım" söylemiyle hastaneden çıktım. Ona da tamam dedim ve on seans da fizik tedavi oldum. Sonuç mu? Ne yatabiliyor, ne kalkabiliyor, ne yürüyebiliyordum; şiddetli ağrılar da cabası. İlk gittiğim ve operasyonlar sonrası fizik tedaviyi yürüten profesör, baktı olacak gibi değil, "Sizi bir de hastanemizdeki beyin cerrahına gösterelim" dedi. Anlayacağınız bir buçuk aydır aynı hastanenin içinde doktor doktor dolaşıyorum. Her doktor işin içinden çıkamayınca da topu bir diğerine atıyor. Artık ruh halimi varın siz düşünün.


Uzatmayayım, baktım olacak gibi değil, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nden Prof. Dr. Murat Hancı'yı aradım. Geçmiş yıllarda babamı da ameliyat ettiğinden kendisini tanırım. Raporlara ve tetkiklere baktıktan sonra Hancı'nın ilk lafı, "Genelde hemen ameliyat önermem ama baştan beri senin durumunun kurtulacak hali yokmuş, ameliyat etmemiz lazım" dedi. İki hafta önce ameliyat oldum ve nihayet normal hayata döndüm.

 

PARASI OLMAYAN NE YAPSIN?

Bunları hikaye olsun diye anlatmadım. En masumane şekilde soruyorum; teşhis ve tedavi böyle mi olmalı? Allah'tan özel sağlık sigortam var. Bu iki ayda doktor muayene ücretleri, çekilen emarlar, yapılan tetkikler, iki operasyon, fizik tedavi ve ameliyat; fazlası var eksiği yok, sigorta şirketi 50 bin lira ödedi.


Gerçekten böyle mi olmalı? Teşhisten sonra en başta, 'arkadaş senin durumun ameliyatsız çözülmez, geri ne yapsak boş' demek, bu kadar mı zor? Hastayı o doktordan bu doktora, o operasyondan bu operasyona sürüklemek mi gerekiyor? Hadi sağlık sigortam var, cebimden beş kuruş çıkmıyor. Sigortası ve cebinde 50 bin lirası olmayan ne yapacak? Sonra da diyorlar ki, ülkede doktora gidiş sayısı ve yapılan ameliyat sayısı artıyormuş. Daha fazla yorum yapmak istemiyorum. Eminim okuyucularım ne demek istediğimi anlamışlardır ama son olarak şunu belirteyim: Özel sağlık kurumları tüm sistemlerini özel sağlık sigortaları üzerine kurgulamış durumdalar. Açıkça söyleyeyim, bu hastanelerin sigorta şirketlerine, sigortacıların bu hastanelere ve vatandaşın da hem bu hastanelere hem de sigorta şirketine ihtiyacı var. Umarım bu yapı, benimki gibi uygulamalarla çökmez.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Alaattin Öztürk (Cerrah)
24.06.2015 10:25:48
Tıp, özelde farklı kamuda farklı değil. Durum neyi gerektiriyorsa o her yerde aynı uygulanır. Komplikasyon her zaman, her hekimde, özelde kamuda olabilir. Suçlayıcı olmak baştan olumsuz duygularımızı ve meslekî savunma sistemimizi ayaklandırıyor. Bu olayda ben bir kasıt, eksiklik görmedim. Kamuda da pek çok defa gördüğümüz yetersiz işlem/komplikasyon var gibi. Bu da suç değil. Gönül ister ki en iyisi olsun.
People
0
2) emre (dr)
23.06.2015 23:05:08
Benmi anlamadım yoksa bu roket bilimci yazar operasyonla ameliyatın farklı birşey oldugunumu zannediyor ?
People
0
3) ali can (lab.tkns)
23.06.2015 10:33:09
sağlıkta dönüşümün getirdiği çıkmaz bu işte.parası olan sgk lı özel hastanelerde astronomik farklar ödeyerek tedavi olur..fakir fukara kamuda sadece muayene olur.tedavi olması hekime kalmıştır.kamudaki hekim risk almıyor.uzak duruyor zor tedavilerden.
People
0
4) uzm dr (uzm dr)
22.06.2015 21:47:05
Dr Kamil Omur'un yazdiklarina noktasi noktasina katiliyorum. Insanlar hastanelerin otelcilik hizmetine cok takiliyor ama onemli olan doktor ve diger saglik personelinin yetenegi,kapasitesi,tecrubesi,gorgusu ve bilgisi. Maalesef agacta yetismiyoruz. Iyi bir hekimin yetismesi yillar aliyor.
People
1
5) içten bir ses (dr (kamu))
22.06.2015 16:21:21
Noyan bey,
1-özel sigortanız var diye sağlıkta balıklama markaya atlamayacaksınız.
2-türkiyede sağlık marka üzerine kurumsallaşmamıştır.Koç Sabancı fabrikasına belki çoğunlukla koç itü Boğaziçi dereceli mühendis alır ama marka özel hastanede "kızılçakmak tıp fakültesinden" prof olmuş kişiye bulabilirsiniz
3-marka kurum diye içindeki doktorlar harika demek değildir.
4-Harvard belki en iyi doktoru seçer ama Türkiye marka "Meksika Hastanesi" en iyi doktoru seçmez.
5 -türkiyede önce doktoru bulacaksınız bu bazen en umulmadık kamu hastanesinde olabilir sonra hastane.
6- özel sigorta oldu mu bazen özel bir yerde 500 TL yaptıracağınız bir işlem özelde 2000 olur. başıma geldi. tiroid ince biyopsisi istediler.markalar kapıyı 1500-2000 TL'den açtı. sonra araştırdım serbest çalışan bu işin gerçek ustasını buldum. markanın 5'te bir fiyatına ilgi ile yaptı .
lazın dediği gibi ha bu size ders olsun
People
0
6) aydin sinal (hekim)
22.06.2015 15:42:36
genc arkadaslar icin yaziyorum,almanyadada ayni buradaki gibi vaka gelisirdi.:bilindigi gibi siyatik siniri vucudun en kalin-1.5 cm- ve omiriligi en fazla huzmelerle terk eden -L 4 ila S3 arasi-sinirdir,siyatik agrisi yalniz disk kaymasi na bagli olarak degil baska sebeplere bagli olarak(misal kalca eklemi arthrosuna,facia ,sulcus kalinlasmasina)bagli olarakta ortaya cikar
buradaki islem dogrudur,ilk önce konservatif tedavi sartir,sonra CT,MR bulgulari dogrultusuna ameliyat ama genis bir alan kapliyan yere yapilacak laminektomi,disk reseksionu cok zordur. akabinde fizik? tedavi,tekrar revizyon ameliyati tekrar fizik? tedavi,en sonrada hastanin kendi insiyatifiyle buldugu 3.cerrah kalan parcayi cikarmis(sansina!),hasta rahatlamis.tabiki hasta kilolu ve göbekliyse yakin zamanda diskte olmadigi icin baski artacak agrilar siddetiyle gelebilecek,acil kilo verme sart.
yani burada bir hata bir para tuzagi yok hasta tesekkür edecegine doktorlari hastahaneyi sucluyor.
benim size tavsiyem böyle bir vakada direk olarak büyük bir hastahanenin neurochirurgi ambulansina gitmeniz,orthepediyi bu gibi vakalarda degil vertebral kiriklarda tercih edin .selamlar
People
0
7) necmettin güzelce (beyin cerrahı)
22.06.2015 15:20:30
sayın Doğan keşke bana gelseydi 2000 TL fark ücreti ve 1 operasyonla ertesi gün koşa koşa evine gönderirdim. fakat ne hikmetse insanlar İstanbul'un böyük doktorlarına astronomik ücretler vermeye bayılıyorlar. sonuç ortada!
People
0
8) mehmet akdoğan (uz.dr.)
22.06.2015 15:15:36
tamamen laf olsun torba dolsun kıvamında bir yazı olmuş. Sn.Noyan Doğan sıkıntılı bir süreci yaşadıktan sonra nedense birilerinden bunun hıncını almak istercesine yazmış. insanlar ne kadar okumuş ve tahsilli olsalar da tıbbın bir mucize ve sihir bilimi olmadığını kabullenmekte zorlanıyorlar. öte yandan adeta tüm sistemi hırsız olarak zan altında bırakmış. aslında bu kadar uzun ve emek gerektiren tedavilerin batı ülkelerinde ne kadar tuttuğunu da öğrenip ondan sonra yorum yapması daha doğru olurdu.
neticede yine bilimsel süzgeçten geçmemiş mutant bir medimagazin yazısı okumuş olduk.kafa yormaya değmez.
People
0
9) Elif (Hekim)
22.06.2015 14:38:46
Amerika veya Avrupa'da belki bir tanesi bu ameliyatların 50 bin dolardır, ne yazıkki özel sağlık sistemini kötülemek ülkemizde devlet sektörüne yarar sağlamıyor, insan gücü daha da ucuzlayıp devlet sisteminde hekimin değerini daha da düşürüyor, yani devlet ve özeldeki hekimlerin birbirini yemesi sonucu hekimin Değeri daha da Düşüyor, denklem bu!
People
1
10) selim (yrd.doç)
22.06.2015 14:19:12
omurga demek beyin-sinir cerrahı demektir.millet anlayamadı hala bunu..birkaç ortopedist dışında omurgayla ilgilenen ortopedistmi var...başında beyin sinir cerrahına gidecekmiş.hata burada..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA