Düzenleme geliyor, hastaneye verilen fark ücretini sigorta şirketleri ödeyecek
Sağlık harcamalarının yıllık 45 milyar liraya ulaşması ve özel hastanelerde vatandaştan 'fark ücreti' istenmesi üzerine Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) yeni tedbir aldı.
16 Mayıs 2012 - ZAMAN ÇAĞLAR AVCI

Kurum Fransa, Hollanda, Avustralya gibi ülkelerde uygulanan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) için çalışmalara başladı. TSS, trafik sigortasında olduğu gibi vatandaşın özel hastanede ödediği fark ücretinin sigorta şirketleri tarafından karşılanmasını öngörüyor. Sigortanın aylık ödemesinin 30-40 lirayı geçmemesi ve uygulamaya 5-6 milyon kişinin dahil olması bekleniyor. Uygulamanın, ilaç katılım payı, diş, alternatif tıp, hastanede özel oda gibi hizmetleri de kapsayacağı belirtiliyor. TSS için hazırlanan rapor, önümüzdeki ay SGK'da değerlendirilecek. Hazine de sistemle ilgili yönetmelik çalışmalarına hız verdi. Mevcut durumda özel sağlık sigortalarının çoğu, 10 kadar hastane grubuyla anlaşma yapıyordu. TSS hayata geçirildikten sonra tüm özel hastaneler, sigorta şirketleri ile anlaşabilecek.

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası hakkında bilgi veren SGK Başkanı Fatih Acar, Türkiye'de gelişmiş ülkelere kıyasla vatandaşın sağlık sistemine katkısının çok düşük olduğunu söyledi. Özel sağlık ve tamamlayıcı sağlık sigortası sistemini bir an önce devreye sokmak gerektiğini belirten Acar'a göre Türkiye'de hane halkının tüm harcamaları içindeki sağlık gideri payı yüzde 1,5. Aynı rakam OECD ülkelerinin ortalamasında yüzde 3,2, İsviçre'de yüzde 6,4, Yunanistan'da ise 5,4. Bu rakamların, vatandaşın sisteme katkısının daha makul hale getirilmesi gerektiğini ortaya koyduğunu ifade eden SGK Başkanı, "Vatandaşımız, sağlık hizmetine çok kolay ulaşmasına rağmen bütçeye getirdiği yük hakkında yeteri kadar bilgiye sahip değil. Bu da gereksiz harcamaları yükseltiyor. Buna dikkat edilmeli." dedi.

Aslında TSS sistemi ilk, 2008 yılında yayınlanan 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası'nda yer aldı. 98. maddede, "Yıllık veya daha uzun süreli tamamlayıcı veya destekleyici özel sağlık sigortalarına ilişkin usul ve esaslar kurumun uygun görüşü alınarak Hazine Müsteşarlığı tarafından belirlenir." deniliyor.

 

Ancak bu madde, bugüne kadar hayata geçirilemedi. Yeni dönemde tamamlayıcı sigorta ile SGK'nın verdiği hizmetin dışında özellerin talep ettiği fark ücretleri vatandaş tarafından ödenmeyecek. TSS ile gerek ayakta gerekse yatarak tedavi gören kişinin fark ücretini sigorta karşılayacak. Vatandaş bu tip sigortaları isteğe bağlı seçecek ve bir yıl boyunca kapsamına göre fark ücretinden muaf olacak. TSS ile sağlık harcamaları, devlet ve sigorta şirketleri tarafından paylaşılacak. Bu da sürdürülebilir bir sağlık sistemi oluşturacak. Türkiye'de 27 sağlık sigortası şirketi bulunuyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) gd (sig)
26.05.2012 07:47:59
En az halkın %60-70 inin yükünü atar devlet. süper olur...(Kronik ve ağır hastalıklarda da özel sigorta sonuna kadar şartları ağırlaştırmadan destek olmak şartı ile kabul edilebilir)
People
0
2) vdr (dr)
24.05.2012 10:30:21
Kesinlikle olmalı, hatta zamanla tamamen özelleşmeli sigorta sistemi. Prim ödeyemeyen %30-35 lik kesim kalır (aynı ABD de olduğu gibi) onlar zaten şu anda da özel hastanelere gidemiyorlar. Onlarında tedavisini devlet üstlenir. Ama devlet en azından %70 lik toplum kesiminin sağlık yükünü atar üzerinden (kontrol eder ve uyuşmazlıkları denetler).
People
0
3) nd (md)
24.05.2012 07:23:32
Sigorta şirketi ile sağlık kuruluşları arasında direk veya indirek bir şirket ilişkisi olmadığı sürece SGK sağlık sigortası tamamen özelleşmelidir.
Bu sistemde SGK soyuluyor, çalışanların bir kısmı malesef yanlış yolda. İdareciler ise gaflet delalet ve hıyanet içinde bu soyguna göz yumuyor (Bugün itibarı ile ortez ve protezlerde, implantlarda, monitör sistemlerinde SGK en az %50 SOYULUYOR!!!).
En azından özel sigortalar TTB üzerinden ödeme yapar ve kendini hastanelere soydurtmaz.
Devlette ciddi bir yükten kurtulur.
People
0
4) gs (dr)
17.05.2012 07:53:20
SGK nın sağlık sigortası kısmının tümü kontrollü özelleşmelidir. Bu hantal sistemde SGK %50 soyuluyor, soyguna göz yuman HAİNLER ise kendi İÇLERİNDE!!! Devlet tüm yüklerini atmalıdır hukuk, adalet, vergi, denetim, asayiş, ülke savunması işleri ile uğraşmalıdır. Devletin işlettiği her yerde nereye dokunsanız rüşvet, kayırma, yolsuzluk çıkıyor.(Örneğin alians, axa, unity, ak, koç....gibi sigortalar sgk sağlık ayağını işletmeye başlasa kendilerini ne kadar soydururlar hastanelere sizce?)
People
0
5) Ass (Uz dr)
16.05.2012 23:35:23
Dünya dan ornek veriyorsan ozaman hastane muayenehane ayırımı yapmadan insanlara seçme şansı vermen gerekir SGK nin ödeyeceği kadar ode insanlar in seçme şansı olsun paranin cogu kartellere gitmez ozaman
People
0
6) As (Dr)
16.05.2012 19:22:15
Zaten devletci sisteme gecmisin SGK yi̇ emen emene uluslararası kartel hastaneleri yetmedi uluslararası sigorta şirketleri de nemalansin Dr da ithal getir tip fakültesi hoca kadavra falan uğraşma ne gerek var bizde petrol altın cokkkk
Bak daha iyi fikrim var SGK sin sen koskoca süper paket yap (özeller için) muayenelerle anlaşma falan yapma para Türk'e falan gider patronlar ne yapar sonra 3 ay önce muayene sayısı ameliyat sayısı arttı diye ovunuyordun ne oldu
People
0
7) DrCardio (UzmDr)
16.05.2012 13:09:43
Valla ben kolayı buldum. 2 sene önce SGK anlaşmalı olmayan bir klinikle anlaştım. Kendi hastalarımı orada kendi belirlediğim ücretle bakıp oraya pay veriyorum. Her hastama yarım saat ayırıyorum, parasını veren geliyor. Ne reçete raporla, ne SGK'ya hesap vermeyle, ne de kapı eniydi asansördü gibi saçma sapan muayenehane mevzuatıyla işim kaldı, öyle rahat ettim ki..Hiç öyle fark ücretini sigorta verecekmiş falanla da işim olmaz, parayı bizzat bana veren gelir kardeşim. Vermek istemeyen de gider öyle SGK ve sigorta anlaşmalı, 5 dakkada beşiktaş usulü hasta bakan bir yerde suratı stresten beş karış birine muayene olur. SGK ile bağlarınızı koparıp atmaktan hiç korkmayın arkadaşlar, hastalar için kendilerine insan gibi davranacak yer bulmak o kadar zorlaştı ki..
People
0
8) t.t (uz.dr)
16.05.2012 11:26:19
çekin ellerinizi bu sağlıktan da millet de kurtulsn sizlerden
People
0
9) ahmet (doktor)
16.05.2012 10:36:32
Farktan sonra özel hastanelerin hasta sayısı azalınca çare bulundu. Hastadan direkt para almak oy kaybına yol açıyor, bunu da gördüler. Eeeeee napalım, vatandaş bir de özel sağlık sigortası yaptırsın, parayı da özel hastanelere aktarsınlar. Nasıl sistem ama? Gerisi hikaye...
People
0
10) metin okucu (dr)
16.05.2012 10:31:57