Hastaneler arası paralı kadro transferi bitiyor
Özel hastaneler 31 Aralık kâbusuyla karşı karşıya. Yeni yılda farklı sağlık kuruluşlarından kadro transferi yapamayacak olan hastaneler, pazarlığı hızlandırdı. 20 doktor kadrolu bir hastaneye verilen rakam 2 milyon lirayı geçti. Bakanlıktan ek süre isteyen hastane sahiplerine göre bazı kuruluşlar için kapanma riski kapıda.
Hastaneler arası paralı kadro transferi bitiyor
24 Eylül 2013 - ZAMAB ÇAĞLAR AVCI

Sağlık Bakanlığı, özel hastanelerin kendi aralarında kadro satın almalarına 31 Aralık itibarıyla son veriyor. Yeni dönemde özel hastaneler aralarında kadro değişimi yapamayacakları gibi başka özel sağlık kuruluşlarından da ekip transfer edemeyecek, laboratuvarlar ve görüntüleme merkezlerini birleştiremeyecek. Ayrıca özel hastanelerin başka bir özel hastane ile birleşmelerinin önü de tıkandı. Durum böyle olunca aralık öncesi kadro transferleri rekor rakamlara ulaştı. İstanbul Fatih’te 20 doktor kadrolu bir hastaneye verilen rakam 2 milyon lirayı geçti. Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği’ne (OHSAD) göre, özel hastaneler için bu tarih sonun başlangıcı olacak. Bu yerlerin ruhsatları satılamayacağı için bir anlam ifade edemeyecek. OHSAD Genel Sekreteri Cevat Şengül, “Kamu istediği hastaneyi istediği kadroda açabiliyor. Fakat özel sektörün elini kolunu bağlamak adaletsizlik. Tekrar düzenleme şart.” diyor. Türkiye’de 20-40 yatak arası 100 civarında özel hastane bulunuyor, toplam sayı ise 550’ye yakın.

    Sağlık Bakanlığı, özel hastanelere yönelik ilk kadro planlamasını 2008 Şubat ayında yayınladığı yönetmelikle başlattı. Yeni hastanelerin açılması planlamaya tabi tutuldu. Buna göre bakanlık sadece ihtiyaç olan yere hastane açılmasına izin verecekti. Fakat yönetmelik çıkınca birçok hastane, inşasını bitiremediği ya da yeni ruhsat alamadığı için sıkıntı yaşadı. Hastaneler geçici çözüm olarak kadro ve yatak değişimine başladı. Ayrıca laboratuvarlar ve görüntüleme merkezlerini de birleştirdi. Fakat en son yayınlanan yönetmelikle tüm kadro değişimleri, kadro satın alımı ve merkezlerin birleştirilmesi için son tarih olarak 31 Aralık belirlendi. Durum böyle olunca hastaneler satın almaları hızlandırdı. İstanbul’da özel bir hastane grubu, 5 ameliyathane, 15 yataklı yoğun bakım ve 4 yataklı yenidoğan ünitesi ve 20 civarında doktor kadrosu bulunan küçük bir hastanenin ruhsat devrini yaklaşık 3 milyon liraya gerçekleştirdi.

Hastanelerin yarısı kapanabilir

31 Aralık’ın özel hastaneler için kâbus tarihi olduğunu belirten OHSAD Genel Sekreteri Cevat Şengül, hastanelerin yarısının kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kalacağını söyledi. Uygulamayı ‘haksızlık’ olarak nitelendirdi: “Bakanlık zaten 2008’de sınırlama getirdi. Bu tarihten sonra açılan birçok hastane, yeterli sayıda hekim kadrosu alamamıştı. Ayrıca 2008’den önce hizmet veren hastaneler de hekim kadrolarını tamamlamamıştı. Maalesef kamu istediği yerde istediği kadroda hastane açarken özel sektörü sınırlamak haksızlık. Vatandaşın sağlığa ulaşımını engeller. Bakanlığa başvuru yaptık. Tarih uzatılmalı ve özel kuruluşlar ile bakanlık yetkilileri bir araya gelerek problemi çözmeli.”

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) mustafa (uzm.dr)
27.09.2013 21:52:12
Artık bugunkü sistemden sonra muayenehanecilik mantıklı gelmeye başladı bana.Yalnız yapılan saldırılar ilginç.Yani bizim arkamız yememiş ayrılıp devletten açamamışız,adam açmış,cesaret etmiş,bence tebrik etmek lazım,neden kızıyoruz ki?Ben de artık baharda yaza doğru ayrılmayı düşünüyorum,cesaret edebilirsem.Genel olarak hangi branşlar sadece muay. ile geçinebilir?Bilgisi olan tecrübeli arkadaşlar,gördüklerini,deneyımlerini paylaşabilirler mı?
People
0
2) heliconatör (Tabip)
27.09.2013 14:36:17
Sadece muayenehanesi olan Dr Hasan akalın bey, ellerinizden öperim. Siz yazılanları yanlış anlamış veya tüm yorumları okumamışsınız. Sadece muayenehane işletenlere kimsenin sözü yok. Hatta şahsen ben cesaretinizden dolayı sizlere hayranım. Ben cesaret edemem mesela. Bizim itirazımız hem muayenehanesi olup hem devlette çalışanlara
People
0
3) dr cuneyt gocer (sadece muayenehane)
27.09.2013 14:01:10
Sevgili meslektaşlarım hepimiz aynı fikirde isek, halen neyi tartışıyoruz. O bahsettiğiniz olay tamamen bıçak parasıdır. İkincisi gördüğünüz gibi hemşire arkadaşınız kalkmış ücretsiz yaptırmış. O part-timecı bıçakçıda bunu yapmaktan yırtmış. Yani hemşireyi kaçırmış. Kaçmasaydı bu paraları ekiptekilere dağıtmak zorunda kalırdı. Peki halen bu biçakçıları niye destekliyorsunuz. İfşa etmiyorsunuz.
People
0
4) heliconatör (Tabip)
27.09.2013 13:38:54
Postenflamatuvar , beni hep boşuna suçlamışsın. Yada ben kendimi yanlış ifade ediyorum. Son yazdıklarının altına imza atarım. Ben de hem devletteçalışıp hem muayenehane açanlara karşıyım. Ama istismar eden kesinlikle az değildi. İşin natürü gereği tam dürüst uygulamak ve her 2 tarafın hakkını tam vermek mümkün değildir
People
0
5) Hasan Akalın (Uzman doktor)
27.09.2013 13:36:17
Iki yıl önce tamgün yasası çıktıktan sonra istifa edip sadece muayenehane hekimliği yapmaktayım. Yorumları hayretle okudum. Bir hekimin para kazanabilme olasılığı bile rahatsız ediyor arkadaşları.Şu anda devletin hastanesinde sıfır maliyetle, özel hastanelerde sözde cuzi maliyetle muayene olabilen hastalar neden kucak dolusu parayı(bazı arkadaşlarımızın deyimiyle) muayenehane hekimlerine veriyorlar acaba başlarına silah mı dayıyor muayenehane hekimleri yoldan geçeni zorla mı muayene ediyorlar. Eleştirirken biraz daha dikkatli olun derim. Siz kutsal görev yapmaya devam edin bizleri de emeğimizin karşılığını alırken dilenci şeklinde karikatürize etmeyin çok ayıp. Hele tıbbi etik, pazarlık konularına hiç girmeyelim altında kalırsınız saygılarımla.
People
0
6) doktorbey (doktor)
27.09.2013 13:29:25
40 bin euro hadisesi bizzat bizim hastanedeki bir hemşire arkadaşın babasının başına gelmiştir,babası mide ca ve de ankaradaki büyük üniversitelerden birisinin büyük ve ünlü(!)genel cerrahi hocalarından birisinin muayenehanesine gitmişler,kendisi nasıl oluyorsa aynı zamanda üniversitede çalışan büyük bir hoca,yapılacak ameliyat midesi alınmış olan amcanın distal ucun özofagusa ağızlaştırılması işlemiymiş,yanlış söyleidysem kusuruma bakmayın,tekniğine hakim değilim,bu büyük hoca hemşire arkadaşımıza kağıda 20 bin euro yazmış ve bu paraya yaparım,normali 40 bin euro ama sen sağlıkçıymışsın yarısını alayım demiş,aynı ameliyatı gelip bizim üniversite hocalarından birisine ücretsiz yaptırdılar,zaten surveyi uzatacak bir ameliyat değil,ben bu olaya çok sinirledim,postenflamatuar abi son mesajında resmen düşüncelerimi ifade etmişsin,ben senin kadar güzel ifade edemiyorum yanlış anlaşılıyorum,benim de karşı oludğum muayenehanecilik hem devlette çalışıp hem muayenehaeden götüren kişilere yoksa hiç bir tarafta bağı yok,devletin imkanını kullanmıyor,ona ben de birşey demiyorum ama zaten güvence olmadığı için o şekilde de pek uzun ömürlü olamaz o muayenehane,özel hastanelere felan karşı olduğumu zaten daha önce yazdım burada.
People
0
7) dr cuneyt gocer (sadece muayenehane)
27.09.2013 12:50:40
Devlet ve üniversite bağlantısı olmadan sadece muayenehaneye gelen hasta gelirleriyle ayaktayız ve ayakta kalan çok doktor var. SGK anlaşmalı muayenehanelere kesinlikle karşıyım. Örnek gösterilen Almanya'da daha bir hafta önce hastaların nasıl dolandırıldığıyla ilgili program yayınlandı. Emin olun özel hastanelerde ve devlet hastanelerinde çalışan doktorların tek dayanağı sadece hasta geliriyle çalışan muayenehaneleriz. Bizde olmasak aldığınız paraların yarısına soğuk su içerdiniz. Tekel olmasının karşısında ki tek duvar biziz. SGK o yüzden mantıklı değil. Özelde 10-20 TL ye muayene olmamalı. Öyle 40 bin eurolarda kör tavukların darı ambarı rüyası. Muayenehanelerde o rakamlar olsa özel hastanelerde doktorlar 5-10 bin aylığa çalışır mı? 6 ay parasını almadan veya ne zaman kapanacağını bilemediği bir özel hastanede.
People
0
8) postenflamatuar (uzm dr)
27.09.2013 12:14:26
Şimdi bu kırkbin euoro olayı var, muayenehaneden alınan. O iddiayı ortaya atan doktorbey nickli arkadaştır. namlı uzmana yakınızı götürseniz kağıda 20 bin -40 bin euro yazıp istese bu yakışıyor mu diye sormuş. Varsa böyle bi durumu ben de tiksinirim dedim. Gerçek mi değil mi bilmiyorum. Gerçeklğini doktor beye sorabilirsiniz.

Muayene derken eski tip muayeneye karşıyım. Yani hekimin hem devlette ve hem de özelde çalışmasından bahsediyorum. Bu durum çünkü istismara açıktır. Bunu istismar edende çok az olmasına rağmen yine de uygun değildir. Yoksa Özel hastaneler ile aynı koşullara sahip muayenehaneleri destekliyorum.

Burada şuna dikkat çekmek istiyorum. Hükümetin doktor düşmanlığına dair. Muayenehaneler özel hastaneler ile aynı koşulda çalışmalıdırlar. Yani nasıl ki hasta özel hastanelere başvurduğunda SGK paket fiyatlarını karşılıyor ve belli bir oranda katkı payı alınmasına müsaaede ediyorsa muayenehanelere, özel dal polikliniklerine de izin vermelidir. Neticede ikisi de ticari amaçlı işletmelerdir.

Ama hekimlere aynı şartlarda muayenehane açma izni verildiğinde bu sefer doktor ücretleri üzerinde tekelleşme kırılacağından, doktorların önü açılacağından doktora hakkettiği üccreti vermeyen mevcut özel hastanalerin tümü batar. Buradan özel hastane lobisinin ne kadar güçlü olduğu, hükümetle adeta can ciğer olduğu görülüyor.

Devlet ayrıca sağlık hizmetinin en az %70-80 ini kamu hastanelerinde vermeli, nitelikli sağlık hizmeti vercek doktorları, hocaları, üniversiteleri tatmin edecek ücretlendirme politikasın benimsemeli ki insanlar özellere muhtaç olmasın. Ha parası olan, özel muamele isteyen hastalara bunun yolunu özeller ile açık tutsun.

Eski tip muayene kalmadığı için muayeneci derken hep eskiyi kastederim. SGK ile anlaşmasız, Devlet hastanelerinde-üniversitede çalışmayan, buralara hasta yönlendirmeyen tamamen hasta gelirleri ile ayakta kalan muyeneciler varsa eğer bu şartlardaki muayenecileri sadece tebrik etmek bize düşer. Çünkü burada alan rzı veren razı mantığı yürüyor.

Mevcut özel hastanelerin eski muayenecilerden hiçbir farkı yoktur. Eski muayenecileri haşlarken yeni özel hastaneleri destekelyenleri de samimi bulmuyorum.
dr cuneyt gocer ve inferior kasımpaşa (uzm dr) ye cevap olmuştur herhalde.
People
0
9) dr cuneyt gocer (sadece muayenehane)
27.09.2013 10:12:56
doktorbey(doktor) ve postenflamatuar arkadaşlar, yorumlarınızda bahsettiğiniz 40 bin euroluk işlemleri bizimle paylaşırmısınız.
People
0
10) inferior kasımpaşa (uzm dr)
26.09.2013 02:28:16