Medimagazin logo

9 yıllık tıp fakültesi: Öğrenciye hoca yok, hocaya döner yok!

9 yıl önce kurulan tıp fakültesinde tıp öğrencileri bir çok stajda öğretim üyesi bulamazken, mevcut öğretim üyeleri de donanımlı bir hastane kurulamadığı için döner sermaye alamıyor.
9 yıllık tıp fakültesi: Öğrenciye hoca yok, hocaya döner yok!
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

İşte tıp fakültesi öğretim üyesinin Medimagazin'e yazdıkları:

Tıp Fakültemiz 27 Mayıs 2007 tarihinde resmi olarak kurulmuş ve 2008-2009 eğitim öğretim döneminde ilk öğrencilerini almıştır. Alınan ilk öğrenciler  öğrenciler Sivas Ünv. Tıp Fakültesi ile yapılan protokolle orada eğitim öğretime başlamış, daha sonra 2012-2013 eğitim öğretim döneminde Giresun da Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencileri ilk defa eğitime başlamışlardır. Şu an Giresun da öğretim gören Dönem1, Dönem 2, Dönem 3, Dönem 4 ve Dönem 5 öğrencileri mevcuttur ve toplam tıp öğrencisi sayısı 200'ü aşmıştır. Tıp Fakültemizde şu an toplam 63 öğretim üyesi mevcuttur.

 

Yukarda bahsettiğim tüm bu öğrenci ve öğretim üyesi rakamlarına ve de kuruluşundan  itibaren 9 yıl geride kalmasına rağmen maalesef tam donanımlı bir Tıp Fakültesi Hastanesi kurulamamış, eski meslek yüksek okulunun tadilatla hastaneye çevrilerek 30 yatağı olan geçici bir hastanede hizmet verilmek zorunda kalınmıştır. Sağlık Bakanlığı'nın 750 bin nüfusun altındaki illerde uygulamaya koyduğu ildeki Tıp Fakültesi ile Devlet Hastanesi nin ortak kullanımı (afiliasyon)  Giresun'da maalesef geride kalan 9 senede yapılamamıştır.

 

 

Bilindiği gibi Tıp Fakültesi eğitiminin 4,5 ve 6. sınıfları hastanede yapılan stajlarla teorik eğitimin yanında ağırlıklı olarak pratik eğitim verilerek yapılmaktadır. Maalesef ki Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesinde geçtiğimiz yıl 4. sınıf öğrencileri doğru dürüst bir pratik hasta başı eğitimi görmeden Dahiliye, Pediatri, K.Doğum, Anestezi, Kardiyoloji ve Radyoloji stajlarını yapmak zorunda kalmış ve bu öğrenciler bu sene 5. sınıf olmuş ve yine sadece teorik eğitimle 5. sınıfı yapmak durumunda kalacaklardır. Kaldı ki 5. sınıfta verilmesi gereken  küçük stajlardan Beyin Cerrahi, Psikiyatri, Nöroloji, Plastik Cerrahi, Dermatoloji, Göğüs Cerrahi gibi bölümlerin öğretim üyesi şu an için Tıp Fakültemizde yoktur

 

Tüm bu anlattıklarımdan dolayı yaklaşık 5 ay önce yeni atanan rektörümüzün de girişimleriyle Afiliasyon için görüşmelere başlanmış, fakat sizin de haberlerinizde okuduğumuz yeni kurulan Niğde, Aksaray ve Alanya Üniversitesi Tıp Fakülteleri öğrencisi ve de öğretim üyesi olmamasına rağmen afiliasyonu gerçekleştirmiş, Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi ise bu kadar öğrencisi ve de öğretim üyesi ile afiliasyonu en önce yapılması gereken yer olmasına rağmen nedenini bilmediğimiz bir şekilde bir türlü bu süreç tamamlanamamış ve  hala hastane bile denmeyecek bir yerde eğitim öğretimini ve de hasta bakım hizmetini sürdürmek zorunda bırakılmıştır. Bunun dışında hastane yetersiz olduğu ve döner sermaye üretecek kadar getirisi olmadığı için öğretim üyelerine döner sermaye dağıtılmayarak sadece maaşlarıyla yetinmek zorunda bırakılmıştır. Sanırım Türkiye'de döner sermayenin kuruluşundan beri dağıtılmadığı tek hastane bizimkisidir.

 

Ben ve benim gibi düşünen arkadaşlarım 1 sene sonra 'Hekim' olarak mezun edeceğimiz öğrencilerimizin yeterli eğitimi alamamalarından vicdanen  rahatsız olduğumuzdan ve de sadece maaşlarıyla geçinmek zorunda bırakılan öğretim üyelerinin bu durumlarından dolayı bu konuyu haber yapmanızı bekliyoruz, belki bu sayede afiliasyon süreci hızlanarak bir an önce kurulu bir hastane düzenine kavuşmamız mümkün olacaktır.

Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi

tıp eğitimi
giresun üniversitesi tıp fakültesi
afiliasyon
döner sermaye
tıp fakültesi
Yorum (13)
Reyhan
Kafkas üniversitesi (Kars) 'ında bundan farkı yok, göğüs hastalıkları Doktoru yok, nöroloji Doktoru yok, beyin cerrahisi Doktoru yok, plastik cerrahisi Doktoru yok, göğüs cerrahisi Doktoru yok, Cildiye Doktoru yok doğumhanesi yok, yenidoğan yoğun bakımı yok , hastanede dağıtılan döner sermaye yok, nöbet ücretlerini veren yok, Bu durumlardan rahatsız olan var mı YOK!..
43
Cevapla
m. murat
popülizm için ya da doktor sayısını artırmak için lise açar gibi her ile hatta her ilçeye tıp fak. açılırsa olacağı bu...
28
Cevapla
Murat celikten
Ne önemi var tıpta pratik eğitimin? Ver diplomayı gönder bakanlığa doktor açığı kapansın. Halk diplomasına mı bakıyor? Halk güleryüze bakıyor. Alem-i cihan olsan boş. Politikacılarda buna güveniyor zaten. (Aktar, üfürükçü, bel fıtıkçı, kırık-çıkıkçı olsan daha iyi kazanırsın aslında) Dış politikada yaptığımız yanlışların acısını çektik, çekiyoruz. İç politikada yaptığımız yanlışların acısını çektik, çekiyoruz. Sağlıkta yaptığımız yanlışların acısını yeni yeni çekmeye başlayacağız. Şimdilik sadece yolsuzluk, gereksiz riskli ameliyatlarla hastalara zarar verme ihtimali, lüzumsuz sağlık harcamaları ile kendini belli ediyor. Aslında performans sistemi ve Global bütçe uygulaması bile dünya kadar yanlış işlemlere sebebiyet veriyor. Devleti zarara uğratıyor, vatandaşı gereksiz yere kestiriyor, ancak sonuçlarını göremedikleri için "sağlık harcamalarımızın artması doğal" deyip geçiyorlar. Doğal sandıkları şey anormal ama farkeden, farkettiren yok. Afiliasyon ile geçici çözüm bulmak mümkündür ama hastanesiz tıp fakültesi ancak 3. Sınıfa kadar olur. Afiliasyon sistemi uygun bir sistem değildir. Farklı statülerde çalışan hekimlerden aynı hizmeti yapması, farklı ücreti alması, alt üst ilişkisi kurması beklenemez. Ya bakanlık kendi hekiminide yard doç statüsünde sayacak ya da üniversitelerde yard doçluk kaldırılacak. Tek sorun bu olsa keşke. Üzülüyorum bu çocuklarımıza, öğretim üyelerimize. Sağlık Bakanlığı ve Üniversiteler "Bilim üretebilecek ve hizmet verebilecek" konumda olmalılarken nelerle uğraşılıyor. Şehir hastaneleri kursan ne olur? Bu memleket bunca badireleri "çarpık eğitim sistemi" yüzünden atlatmadımı? Hekim eğitimi çarpık, eksik olursa ne olur?
52
Cevapla
aydin sinal
Buradan mezunlar;Atila Ilhanin siirindeki "ne kadinlar sevdim zaten yoktular"dedigi gibi,"ne fakültelerde okudum zaten yoktular" deyecekler buradan mezunlar. Burada sadece klinik hocalarinin yoklugundan bahsediliyor,acaba tip tahsilinin temeli olan morfoloji dersleri nasil? veteriner,eczaci,biyolog,fizyoterapist lermi yardimci docent kadrosunda anatomi,fizyoloji,mikroboyoloji,farmakoloji ...v.s. derslerine giriyorlar(veriyorlar demiyorum).yeterli kadavra,her ögrenciye mikroskop,yeterli preparat,labaratuar varmi? yoksa"kervan yolda düzülür" misali "klinige kadar idare et,klinikte zaten test ve tostla mezun olurlar"Sonrami? Allah Kerim 1974 de geldigim Almanyada 37 tip fakültesi vardi ,yil 2016 ,39 tip fakültesi var,40 senede yeni iki tip fakültesi acildi,iki tip fakültesinden biri özel tip fakültesi Almanyanin yegane,tek özel tip fakültesi. Mektubu yazan ögretim üyesi bu fakülte !!?? lerin bozuk düzeninden degilde maas ve döner i yeterince alamadiklarindan sikayetle kaleme kagida sarilmis,yani isin basi para ve secimlerde oy olunca sehirler bitince kazalarada fakülteler acilir diye düsünürüm
24
Cevapla
kara şahin
Afiliasyon sistemi uygun bir sistem değildir. Farklı statülerde çalışan hekimlerden aynı hizmeti yapması, farklı ücreti alması, alt üst ilişkisi kurması beklenemez.
8
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir