Balıkesir'e yeni tıp fakültesi kuruluyor
Balıkesir’in Bandırma ilçesine On Yedi Eylül Üniversitesi bünyesinde Tıp Fakültesi kurulması ve 600 yataklı devlet hastanesi yapılması Sağlık Bakanlığı ve Yüksek Öğretim Kurumu tarafından onaylandı.
Balıkesir'e yeni tıp fakültesi kuruluyor
29 Ağustos 2019 - İHA

Ak Parti Balıkesir Milletvekili Yavuz Subaşı Bandırma’daki devlet kurumlarını ziyaret ederek yapılması planlanan yatırımlar ve tamamlanması gereken eksiklikler konusunda bilgilendirmede bulundu. Ak Parti İlçe Başkanı Mehmet Doğan ile beraber Eti Maden, Merinos, SGK, Devlet Hastanesi, Bandırmaspor ve OSB’yi ziyaret eden Ak Parti Balıkesir Milletvekili Yavuz Subaşı son olarak Bandırma Belediye Başkanı Tolga Tosun ile bir araya geldi. 
2020 yatırımları için devlet kurumlarını ziyaret ederek bilgiler alıyoruz diyen Milletvekili Yavuz Subaşı “ Ziyaret ettiğimiz kurumların yetkililerinden kurumların ihtiyaçları konusunda bilgiler aldık. Topladığımız tüm bilgileri Ak Parti Balıkesir İl Başkanlığında diğer ilçelerin ihtiyaçları ile birleştireceğiz. İsteklerimizi Balıkesir ili olarak Yatırım Daire Başkanlığı’ndan talep edeceğiz. Bu konuda her ilçemiz için olduğu gibi Bandırmamız içinde canla başla çalışıyoruz” dedi. 

Kültür Merkezi için ödenek çıkacak 

Yapımı yılan hikayesine dönen Kültür Merkezi için olumlu konuşan Subaşı “Paşakent Mahallesinde yapılması planlanan Kültür Merkezi için ihaleye çıkılsa da ekonomik tedbirler yüzünden yol kat edememiştik. 2020 yılı için Kültür Merkezi’nin inşaatını planlamaya alarak ödenek çıkaracağız. Daha sonra ödenek çıkmasa bile artık para fonundan yapılacak transfer para ile yapımına başlamamız kolay olur" diye konuştu. 

Borkarbür Tesisleri ve Güç Laboratuvarı’nda sona gelindi 

Bandırma’da Çinliler tarafından yapılacağı öğrenilen Eti Maden bünyesindeki Bor Karbür Tesisleri ve Türkiye’nin ilk ve tek Güç Laboratuvarı için çalışmaların tamamlanma aşamasında olduğunu belirten Milletvekili Subaşı, "Eylül ya da Ekim ayı içinde tesislerin temelleri atılmış olacak. Sıkı bir çalışmayla 6 ay içinde tesisleri bitiririz. Açılacak bu iki tesisle de Bandırma’ya istihdam sağlanmış olacak. Kavşak çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. Geçen ay ödenek sıkıntısı yüzünde yapı biraz yavaşlasa da ödenek konusu aşıldı. Hava üssü kavşağı biter bitmez de Liman AVM önündeki kavşak çalışmaları başlayacak. Bandırma’ya hizmet getirebilme adına Ak Parti olarak tüm gücümüzle çalışıyoruz“ dedi. 

Açıklamalarına devam eden Ak Parti Balıkesir Milletvekili Yavuz Subaşı “ Bandırma’ya açılması planlanan Tıp Fakültesi için Sağlık Bakanlığı ve YÖK’ten olumlu görüşler aldık. Tarım Bakanımızla görüşerek Fakülte için Merinos’tan 2 Bin dönüm arazi isteyeceğiz. Bu arazinin Bin dönümüne Fakülte binasını yaparken, diğer Bin dönüme de yeni hastanemizi inşa edeceğiz. Yeni hastanenin yaklaşık 600 yataklı olmasını düşünüyoruz. Hastanemizde 3 seans olarak 100 kişiye hizmet veren Hemodiyaliz ünitemiz artık ihtiyacı karşılamıyor. Bin 64 metrekarelik yeni diyaliz merkezi için çalışmalar sona geldi. Projesi onaylandı ve ruhsatları da alındı. 2 Milyon 650 Bin lirayı bulacak yeni Diyaliz ünitesinde 30 cihaz bulunacak ve 2 seans hizmet verecek. 1 hafta içinde temeli atmayı düşündüğümüz ünite 180 günde tamamlanarak günde 150 hastaya hizmet verebilecek” diye konuştu. 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) HÜSEYİN PEDİATRİST (UZMAN DOKTOR)
05.09.2019 09:48:32
ALLAH AKIL FİKİR VERSİN!.. SÖYLENECEK Bİ ŞEY BULAMIYORUM. BU MESLEĞİN ARTIK YAPILASI HİÇ Mİ HİÇ KALMAMIŞ!..
People
16
2) Dr.Cevdett (Cerrah)
01.09.2019 21:10:11
Haydaaa!!! Atila Mayda... Memlekette akıl-izan süresiz izne çıkmış görülüyor. İller bitti şimdi ilçelere Tıp Fakülteleri açılıyor(Balıkesir-Bandırma, doktorculuk oynayıp beni kandırma). Bu habere ne yorum yapılabilir ki. Neler oluyor bu ülkede!!!!!!!!
People
12
3) yg (dr)
30.08.2019 22:11:32
Dün yazdığım yoruma devamen bir konu daha dile getirmek istiyorum. Bandırma ilçemize Tıp Fakültesi açılması kararını yazan, oy veren kişiler bu tıp fakültesi açıldığı zaman burada ameliyat olacaklar mı? Yoksa (kendileri, eşleri veya çocukları) amaliyat olmak için Ankara'nın veya İstanbul'un pahalı özel hastanelerni mi tercih edecekler? Bandırma'da ameliyat olurlarsa sözüm yok, ama Ankara veya İstanbul'u tercih ederlerse söylenecek çok şey var.
People
10
4) Murat celikten (Uzman)
30.08.2019 20:52:34
Ayranı yok içmeye tahtı revanla gider ....
Kardeşim madem Bandırma için o kadar ensesi kalın bir araya geldiniz önce Bandırma Devlet Hastanesine çocuk doktoru , çocuk cerrahi doktoru bulsaydınızya. Birer hekim Bandırmaya bakmaya çalışıyor.(hastane web sitesinde birer kişi var görünüyor) bu doktorlar izin rapor alınca haydi geçici görevle doktor arayalım da taşıma suyla değirmen dönsün. Zannetmiyorum ki Balıkesir varken Bandırmada da Tıp fakültesi açılsın. Etmeyin eylemeyin. Geçmişte yapılan har vurup harman savurmalar önümüzdeki 25 yılda ödenecek. Populizm yapacak illa siyasetçiler ama abartmayalım lütfen.
People
8
5) Köy Bakkalı (Esnaf)
30.08.2019 19:00:23
Yav bizim köyde nufus iyice azaldi. Tip fakultesi ve egitim aras hastanesi acsaniz. Bakkal calismiyo adam yok.
People
6
6) Sinan (Hekim)
30.08.2019 11:27:32
Yeter artik ya, Ağrı ya Siirt'te, Bandırma ya ilçelere tıp fakültesi açılıp duruyor. Bu işi oyuna çevirdiler. hiç bir.... anlamayan siyasetçileri bu işlere karismasin artık. Üniversitelerden, eğitimden, sağlıktan elinizi çekin artık..... ....... Yeter artık.
People
2
7) salloso (dr)
29.08.2019 22:03:00
geçen ay 67 yaş sınırından emekli oldum. dalım farmakoloji. tıp eğitimine uygun. sağlığım kilom boyum aklım yerinde. 2005 yılından sonra kurulmuş tıp fakültelerinde emekli yaşı 72, 2005 sonrası için 72. iyi de ben istanbul'dan nasıl 2005 sonrası açılmış tıp fakültesi farmakoloji boş ,bileceğim. bunu yök sağlık bakanlığı ataması gibi bir düzene bağlasa ya. şu şu üniversiteler emekli uzatma için şu dallarda boş yer var. ama lütfen tekar bizlere yayın, vcitasyoni, atıldığı kongre yaptırdığı tez gibi ihale dosyası hazırlatmayın. kapı kapı çerçi gibi 2005 sonrası tıpları dolaşıp "abiler ablalar boş farma kadronuz var mı" diyecek halimiz yok. bunu bile bir düzene sokacak düzenleme yok. bunu yapacak olan YÖK. umarım biri okur. o zaman kafakas'a tıp mezunu anatomi, balıkesir'e farma, çorum'a patoloji, yozgat' a fizyoloji doçentleri bulunur. klinik dallardan emekli olanlar özel hastanede polikinik yapıyorlar, hoş emekli olmadan önce çalıştıkları tıp fakültelerinde polikliniği asistanları yapar, kendilerine performans yazılırdı. bu da kara mizah.
People
1
8) Uzm (Dr)
29.08.2019 19:42:58
Yorumlarin bir kismina katiliyorum bir kismina da katilmiyorum acikcasi. Sonradan avilan bazi tip fakulteleri eski tip fakultelerine yaklasti hatta gecti bile. Kahramanmaras, gaziantep vb cogu sonrafan acildi ve cogunu solladi. Buyuk fakyltelerin bir kismi buyuklugin verdigi ozguvenle duraksamada maalesef. TUS sinavinda da yalnizca buyukler yok.
People
65
9) yg (dr)
29.08.2019 15:28:15
Haberi okuyunca ülkem adına, devletim adına, milletim adına ve tıp mesleği adına üzüldüm. Bandırmaya Tıp fakültesi mi açılır ? Bu ancak şaka olur. Bu tamamen siyasi oportünizm. Şu anda açık olan Tıp Fakültelerin en az yarısında temel tıp eğitimi eğitim öğretim elemanı yokluğundan veya yetersizliğinden yok denecek düzeyde. Mevcutların çoğu can çekişiyor. Yapmayın efendiler. Yapmayın çok yazık.
People
39
10) zotto (hekim)
29.08.2019 15:22:06
BAlıkesirTF'de çok az sayıda uzman var zaten. HE rilçeye Tıp Fakültesi kurulsun. Mezralarada
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
21/09-24/09 Dünya Gastroenteroloji Kongresi 2019 GASTROENT... İSTA
25/09-27/09 4. Ulusal Çocuk Genetik Kongresi ÇOCUK... ANKA
27/09-28/09 1. Marmara Radyasyon Onkolojisi Günleri RADYOLOJİ İSTA
24/09-28/09 28. Ulusal Dermatoloji Kongresi DERMATOLOJİ ANTA
27/09-28/09 TUSYAD 9. Bahar Toplantısı DİĞER İSTA
26/09-29/09 6. KBB de Dört Mevsim Kongresi KULAK-BUR... NEVŞ
26/09-29/09 Uluslar arası Anne ve Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi KADIN... İZMİ