Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan: 'Tıp fakülteleri korkunç bir borç içinde'
Cumhurbaşkanı Erdoğan, tıp fakülteleri ile ilgili, 'Kardeşim batırıyorsunuz bizi, maliyet çok yüksek. Biz bunun altından kalkamayız ki' ifadelerini kullandı
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan: 'Tıp fakülteleri korkunç bir borç içinde'
07 Haziran 2018 - AA

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, sahurda Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gençlerle bir araya geldi. Burada gençlerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, tıp fakülteleriyle ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

'KARDEŞİM BATIRIYORSUNUZ BİZİ, MALİYET ÇOK YÜKSEK'

Başarının sırrının insanı, parayı ve bilgiyi yönetmekte olduğuna değinen Erdoğan, üniversite yönetimlerine eleştirilerde bulunarak tıp fakültelerinin korkunç bir borç içinde olduklarını dile getirdi.

Üniversite Tıp Fakülteleri'nin devlete devredilmesi gerektiğini ifade ederek işin idari yönetiminin Sağlık Bakanlığı'na bırakılması çağrısında bulunduklarını aktaran Erdoğan, buna itiraz edildiğini anlatarak, "Kardeşim batırıyorsunuz bizi, maliyet çok yüksek. Biz bunun altından kalkamayız ki." dedi.

"BUNU YÖK İLE GÖRÜŞECEĞİM"

Diş Hekimliği Bölümünde okuyan bir gencin, stajlarda kullanılan malzemenin öğrenciler tarafından sağlandığını belirtmesi üzerine Erdoğan, "Ben bunu bilmiyordum. Bunu YÖK'le de görüşeceğim. Ondan sonra, sadece sizin üniversiteniz değil bütün üniversitelerde büyük ihtimalle var. Bunun takibini yapacağım. Öğrencinin orada kullandığı malzemenin ücretini öğrenciden almak kadar Türkiye bu kadar sefil duruma düşmedi." diye konuştu.

'UZAYA BELKİ BİZ DE ASTRONOT GÖNDERME NOKTASINA GELECEĞİZ'

Erdoğan, Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümünden bir öğrencinin, uzay araştırmalarıyla ilgili çalışma yapılıp yapılmayacağına yönelik sorusunu ise şöyle yanıtladı:

"Şu anda uzay bilimleriyle alakalı, öncelikle uzaya uydu fırlatma çalışmalarını başlattık. Bu ne demektir; bizim size ihtiyacımız var. Bu dönem başladığına göre, bundan sonraki, bizzat belki sizler gibi gençlerimizi, uzaya belki biz de astronot gönderme noktasına geleceğiz."

Bazı ülkelerin bu alanda Türkiye'ye üye olmaya başladığını bildiren Erdoğan, "Bize üye olmak suretiyle, ilk üye olanlar daha ucuz bedellerle bizim bu imkanlarımızdan onlar da istifade eder hale geldiler." açıklamasını yaptı.

Kısa zaman içinde uzay bilimleri noktasında Türkiye'nin ciddi bir yere geleceğini kaydeden Erdoğan, o zaman bu bölümde okuyanların değerlerinin artacağını vurguladı.

'YAZ SEZONUNDA SİZLERDEN ÜCRET ALINMAYACAK'

Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) yurdunda kalan bir öğrencinin yaz tatili döneminde yurtta kalmadıkları halde ücret ödediklerini söylemesinin ardından Erdoğan, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürü Sinan Aksu'ya seslenerek, "Sinan, ne bu iş? Şimdi Sinan Bey'e talimatı verdim. Onlar da bu düzenlemeyi yapmışlar. Bundan sonra yaz sezonunda sizlerden ücret alınmayacak." ifadelerini kullandı.

Başka bir soru üzerine Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rehberlik ve Psikoloji Bölümünün önemli bir alan olduğunu, bu bölümü okuyanların iş bulmada sorunu olmaması gerektiğini anlattı.

Erdoğan, yeni yönetim sistemiyle Rehberlik ve Psikoloji alanının ne kadar önemli olduğunun ortaya çıkacağını kaydetti.

Bir başka öğrencinin, öğrenim gördüğü üniversitenin derslik ve amfi yetersizliğine dikkati çekmesi üzerine Erdoğan, "Yeni üniversitelerde böyle bir sorun yok. Bunlar maalesef eski dönemlerden kalma üniversitelerin sorunu ve bu üniversitelerde gerek dekanlarımızın, gerek rektörlerimizin çok büyük vebali var. Yani bunlara bizim tahsis ettiğimiz ödenekleri yerinde kullanamadılar." değerlendirmesinde bulundu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) eser (dr)
11.06.2018 10:36:17
sayın Ali Cantabey
üniversite hastanelerinin batması sgk nın özel hastaneyle anlaşması değil
üniversite hastanelerinin tamamen hoca muaynehanesi üzerinden yürümesidir. hoca parayı muanehanede alır tüm giderler sgk üzerinden devlete biner.
ki sgk nın özel hastanelere ödediği ücret vergi, elaman istihdamı vb bir çok kalemle fazlasıyla geri dönmektedir.
özel hastanelerde çalışanlarda bizim meslektaşlarımızdır.
People
17
2) Ali çantabey (tabip)
08.06.2018 18:16:22
özel hastanelerin sgk ile anlaşması kesilirse hem vatandaş saglıkta harcama israfından kurtulur hemde kaynak akması gereken yere akar yani egitim yuvası olan tıp fakültelerine.. özel hastaneye para var Tıp fakültesine yok..Afiliye tıp fakültesi hastanelerine para var digerlerine kaynak yok..sakarya tıp afiliyedir ve dagittigi döner sermayesi Afiliye olmayan Düzce+zonguldak+bolu tıp fakültesinden daha fazladır nerdeyse...Caiz mi bu?
People
25
3) Hürriyet (Dr)
08.06.2018 13:08:42
Öyle mi hadi hemen satalım!
People
23
4) doktor mengene (hekim)
08.06.2018 11:47:59
Tıp fakültesi kâr amaçlı bir işletme değil ki; giderlerinin bir şekilde karşılanması lazım. Hekimlerin ekserisi mecburi hizmet ile birlikte kamu görevlisi ve maaşları da geçimlik düzeyde olduğuna göre bunu devlet karşılayacak ya da bir kısmını yine kamu kurumu olan vakıflar bir kısmını da öğrenci karşılayacak. Tıp fakültesi artıdeğer üreten bir işletme değil ve tıp eğitimi de üstelik maliyetli.
People
11
5) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
08.06.2018 11:15:07
SAyın Cumhurbaşkanım Bu Devasa Borcun Nedeni Benim gibi iMeslektaşlar..

Siz Hiç Canınızı Sıkmayın Ve De Üzmeyin..

Bu Birikmiş Boçları Ve Devletimize Ait Diğer Tüm Borçları Sebep Olan Bizler Ödeyeceğiz..

Hem De , Son Kuruşuna Kadar...
Gerekirse ( Ki Öyle Görünüyor ) Yemeyiz , İçmeyiz Yine De Biz Bu Borcu Öderiz...

Bu Konuda Bizlere Güvenin Ve Siz Tamamen Kayıtsız Olun...

Ölene Kadar...!

Namus ve Şeref Sözü...!!!
People
28
6) Gerçek Hekim (Hekim)
08.06.2018 09:52:26
Sayın Cumhurbaşkanım,
Tıp Fakülteleri ve Üniversite Hastaneleri bir an önce devletleştirilmelidir. Böylece ahbap çavuş ilişkisi ile performans dağıtan bu kurumların yöneticileri, yine burnu kaf dağında olup, eğitimi unutmuş öğretim üyeleri en azından o ilin ilçelerine de gönderilip halka hizmet ettirilmeli, en azından para kazanıyorsa hakkını vermeli ya da esas işi olan eğitimi seçmelidir.
People
18
7) Dr.Brk (Doktor)
08.06.2018 09:46:32
İçinde bulunduğumuz ve bu şekilde devam edersek içinden çıkmamız imkansız olan ekonomik krizin sebebine yönelik suçlamalar ne zaman başlayacak diye bekliyorduk ve başlamış....Tıp fakültelerini kapatabilirsiniz bence ...Bu kadar yüksek maliyete sebep oluyor ve '' birileri ''bu durumdan maddi olarak etkileniyorsa
People
25
8) özgür demokrat (uzman hekim)
08.06.2018 09:16:07
sayın cumhurbaşkanım,
1-kanun koyucu tıp fakültelerini asli olarak pratisyen hekim yetiştirsin diye kurmuştur.bunun yanında ikinci olarak uzman hekim yetitirmek-araştırma yapmak ve 3.basamak sağlık hizmetlerini de pratisyen hekim ve uzman hekim yetiştirirken pratik yapmak için ic etmek..de asli görevleri arasındadır.
2-ama bugün tıp fakültelerinin çoğu asli görevlerini unutmuş tıp fakültesi hastaneleri sadece hocaların özel muayanehanelerine dönmüştür..sadece ameliyat yap cebe para at mantığı fakülteleri asli görevinden uzaklaşmıştır
3-kanun ve yönetmelikler hep hocaların cebine göre yorumlanmış ve performans-özel muayane adı altında cepler doldurulmuştur..devletin MR tomografı cihazları boş yatıyorken üç aya gün verilmiş..özel muayane ücreti yatınca ertesi gün MR çekilmiştir..her bölüm böyle bir numara bulmuş cebini doldurmuştur
3-fakültelerde asli unsur pratiyen hekim yetiştirmesine katkı sağlamak olması gerekirken fakülte yönetimi sadece klinik bilim hocalarında seçilmiş temel bilim hocalarının bütün özlük hakları budanmıştır..neticede çoğu yerde temel bilimlerde bir profesör 2 bin tl performans alırken bunun tam on katı performans alan klinik hocaları türemiştir..tıp fakülteleri 6 yıllıktır..3 yılı öğrenci yetiştirme temel bilimler hocaları tarafından verilmektedir..ama temel bilimler hocaları dışlanmaktadır
4-bir kurumda performans dağıtılrken 1,2,3 kat fark olabilir ama kaydır kudur 10 kat fazla olamaz !..bunu yapmak için tıp fakültelerinde fakülte ve hastane yönetimine temel bilimlerden hoca almıyorlar..kanun ve yönetmeliklerde yetkilerini kötüye kullanarak klinik hocaları için en yüksek sınırı temel bilimler için en alt sınırı tatbik ediyorlar..
5-netice olarak sayın cumhurbaşkanımız haklıdır..üniversite hastaneleri klinik hocalarının çiftliği olma yağmasından kurtarılmalıdır..!

People
14
9) Abdullah inan (emrkli)
07.06.2018 21:15:36
Sayın cumhurbaşkanın atanamayan doktorlarla ilgili sağlık bakanına 40 gün önce bir talimatiniz olmuştu haklarında soruşturma kovuşturma olmayan yeni mezun doktorların atamalarını yapın ve sorunu çözun demiştiniz ama halen sağlık bakanlindan bir çözüm gerçekleşmedi lütfen bu genç hekimler bizim evlatlatimiz bunları kazanalim saygılarımla
People
33
10) Uzm Dr (Uzm Dr)
07.06.2018 21:05:41
'Kardeşim batırıyorsunuz bizi, maliyet çok yüksek. Biz bunun altından kalkamayız ki‘......yerine ‘Zor günler geçirdiğimiz son günlerde yıllarca uğraşıp her türlü olumsuz koşullara rağmen özveriyle mezun ettiğiniz öğrencileriniz, dünyada bilimsel düzeyi yüksek dergilerde yayınladığınız araştırmalarınız ve projeleriniz ve oy almamızda bize en çok vesile olan konulardan biri olan sağlık alanındaki özverili çalışmalarınız için teşekkür ederim’ demek istemiş sanırım.

Ben üniversite hastanesinde çalışıyorum ve hastalar için kullandığım bazı malzemeleri hastane alamadığı için kendi cebimden alıyorum. Her hastama kendi yakınımmış gibi bakmaya çalışıyorum. Öğrencilerim için elimden geldiğince en güncel bilgileri elimden gelen en iyi şekilde anlatmaya çalışıyorum, vs. vs. Ülkeyi batırdığımı hiç düşünmemiştim, gözüm açıldı. Teşekkür ederim.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/12-15/128. Türkiye Tiroid Hastalıkları KongresiENDOKRİNO...ANKA
14/12-16/128. Ulusal Sitopatoloji KongresiTIBBİ...İZMİ