Her gün yenisi kuruluyor: Üç tıp fakültesi daha kuruldu
Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kuruluna Kararına göre, Ağrı İbrahim Çeçen, İzmir Bakırçay ve Kırklareli Üniversitelerinde tıp fakültesi olmak üzere 11 yeni fakülte kuruldu
Her gün yenisi kuruluyor: Üç tıp fakültesi daha kuruldu
25 Mayıs 2018 -

Karar Sayısı : 2018/11593

Bazı yükseköğretim kuramlarına bağlı olarak enstitü, fakülte ve yüksekokul kurulması, kapatılması ve adlarının değiştirilmesi hakkındaki ekli Kararın yürürlüğe konulması; Milli Eğitim Bakanlığının teklif yazıları üzerine, 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30 uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu'nca 26/3/2018 tarihinde kararlaştırılmıştır.

26/3/2018 TARİHLİ VE 2018/11593 SAYILI KARARNAMENİN EKİ

KARAR

MADDE 1- (1) Ekli (I) sayılı listede belirtilen yükseköğretim kuramlarına bağlı olarak karşılarında belirtilen enstitü, fakülte ve yüksekokullar kurulmuş, ekli (II) sayılı listede belirtilen yükseköğretim kurumlan bünyesinde yer alan yüksekokullar kapatılmıştır.

MADDE 2- (1) Antalya Bilim Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin adı İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi olarak değiştirilmiştir.

(2) KTO-Karatay Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olan İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesinin adı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi olarak değiştirilmiştir.

MADDE 3- (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4- (1) Bu Karar hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

(I) SAYILI LİSTE

S. No

Üniversite Adı

Kurulan Enstitü, Fakülte veya Yüksekokulun Adı

1.

Atılım Üniversitesi

Sağlık Bilimleri Enstitüsü

2.

Gaziantep Üniversitesi

Göç Enstitüsü

3.

Nevşehir Hacı Bektaş Veli

Üniversitesi

Turizm Araştırmaları Enstitüsü

4.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi

Tıp Fakültesi

5.

Erciyes Üniversitesi

Uygulamalı Bilimler Fakültesi

6.

İstanbul Aydın Üniversitesi

Spor Bilimleri Fakültesi

7.

İzmir Bakırçay Üniversitesi

Tıp Fakültesi

8.

Kırklareli Üniversitesi

Tıp Fakültesi

9.

Munzur Üniversitesi

Spor Bilimleri Fakültesi

10.

Okan Üniversitesi

Uygulamalı Bilimler Fakültesi

11.

Çağ Üniversitesi

Yabancı Diller Yüksekokulu


"Tıp Fakültesi Ağrı'nın çehresini değiştirecek"

-AİÇÜ Rektörü Prof. Dr. Abdulhalik Karabulut: - "İlimizin ve üniversitemizin çehresini değiştirecek ve sağlıkalanındaki ihtiyaçların mahallinde giderilmesine vesile olacak Tıp Fakültemizin en kısa sürede eğitim öğretim faaliyetlerine başlaması için daha çok çalışacağız"

AĞRI (AA) - Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi (AİÇÜ) Rektörü Prof. Dr. Abdulhalik Karabulut, "İlimizin ve üniversitemizin çehresini değiştirecek ve sağlık alanındaki ihtiyaçların mahallinde giderilmesine vesile olacak Tıp Fakültemizin en kısa sürede eğitim öğretim faaliyetlerine başlaması için daha çok çalışacağız." açıklamasında bulundu.

Rektör Karabulut, yaptığı yazılı açıklamada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın verdiği AİÇÜ Tıp Fakültesi müjdesinin, Bakanlar Kurulu kararının ardından bugün Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdiğini bildirdi. 

Ağrı ilinin en önemli sorunlarından biri olan sağlık sorunlarının giderilmesine yönelik atılan bu adımın çok anlamlı olduğunu aktaran Karabulut, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"İlimizin ve üniversitemizin çehresini değiştirecek ve sağlık alanındaki ihtiyaçların mahallinde giderilmesine vesile olacak Tıp Fakültemizin en kısa sürede eğitim öğretim faaliyetlerine başlaması için daha çok çalışacağız. Tıp Fakültesinin kurulmasındaki desteklerinden dolayı başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım, Bakanlar Kurulu üyelerine, Yüksek Öğretim Kurumu Başkanı Sayın Prof. Dr. Yekta Saraç ve YÖK üyelerine teşekkür ederim. Tıp Fakültesinin Ağrı'ya, vatandaşlarımıza ve üniversiteye hayırlı olmasını dilerim."

AİÇÜ olarak Ağrı'nın ve bölgenin ihtiyaçlarına ve dinamiklerine göre yeni fakülte, enstitü, yüksekokul ve araştırma merkezleri kurduklarını ifade eden Karabulut, üniversitenin vizyonu doğrultusunda aynı azim ve kararlıkla yoluna devam edeceklerini kaydetti. 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) aydin sinal (hekim)
08.06.2018 10:48:30
tip fakültesi sayilari:almanya 38,Avusturya 4,Isvicre 3.Bu sayilar son 100 yildan beri hic degismedi sadece Almanyada son elli yilda iki tip fakültesi acildi sayi 38 oldu.Bu 3 ülkeden mezun hekimler dünyanin heryerinde hemen is bulurlar ve devamli tercih edilirler(Türkiye haric)
People
1
2) Dr (Jin)
30.05.2018 10:14:28

 4

2) Dr (Doc)

30.05.2018 09:09:57

Sayin cumhurbaskanimiz recep tayip erdogan şiddetle akademisyenler ihtiyacimiz var dedi dün.doğru . Özellikle Afili ye üniversitelerde doçent olup akademik kadrosu olmayan yüzlerce hoca var .madem bu kadar ihtiyaç var bunlar neden biktirilip istifa ettirilir. Kadro bekliyorlar alınmıyor .yetmezlik yaratılıyor sistem işlemez hale getiriliyorsa bunu incelemek lazım kime yarıyor. Yapılması gereken hiç şartsız her kadrosuz doçent in kendi çalıştığı birimde üniversite kadrosuna alinmasi

People
7
3) Dr (Uzm)
29.05.2018 21:23:09
Yanilmiyorsam Saglık bakani acikladi gecenlerde. Bi kac yıl içinde pratisyen hekim acigimiz kapanacak diye. Sonra ne olacak. Atanamayan öğretmenlere bi de atanamayan dr lar eklenecek. Gerci deveye sormuslar o da cevap vermis. Neyimiz dogru ki. Tip fakültesi açacağınıza fabrika açın, meslek okullarını gelistirin, herkes dr olmak zorunda degil ki.
People
14
4) Muammer Canik (Emekli)
28.05.2018 12:15:06
Birlikte kullanımda olan E.A.H de çalışan Sağlık Bakanlığı Kadrolarında olan Akademik Ünvanlı Hekimler de (Profesör,Doçent) Kadrosunun nerede olduğuna bakılmaksızın aynı üniversite kadrolarında görev yapan emsallerinin aldığı ek gösterge üzerinden maaş almaları hukuki olarak gerekiyor. Bu istem bir talep değil bir HAK'tır.
1- Tıbta uzmanlık eğitimi bir YÜKSEK ÖĞRETİMDİR. Yök kanunu 2547 madde 3 ,t fıkrası (3) Tıbta uzmanlık: Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı tarafından düzenlenen esaslara göre yürütülen ve tıp Doktorlarına özel yetenek ve yetki sağlamayı amaçlayan bir YÜKSEK ÖĞRETİMDİR. Tıbta uzmanlık YÖK tarafında DOKTORA kabul edilmektedir. Yani o kurumda bir YÜKSEK ÖĞRETİM yapılmaktadır.
2- 3359 sayılı Temel Sağlık Hizmetleri kanunu nun ek 9.maddesine göre; Birlikte kullanımdaki sağlık tesislerinde tıbta uzmanlık ve lisans eğitimleri,Sağlık Bakanlığı uzmanlık öğrencilerinin eğitimide dahil olmak üzere, ilgili mevzuata göre Fakülte Dekanının YETKİ ve SORUMLUĞUNDA yürütülür. Yani Uzmanlık eğitiminde tüm yetki ve sorumluluk DEKAN dadır.
3- 16.06. 2016 tarihli resmi gazete de yayımlanan Birlikte kulanım yönetmeliğinin Madde 5 (f) bendi; Birlikte kullanım ile işletilen sağlık tesisleri hizmet ve personel bakımında Bakanlık için Eğitim ve Araştırma Hastanesi,Üniversite için ise Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (SUAM) olarak kabul edilir. ( Sağlık Bakanlığı Tarafında E.A.H olrak kabul edilmesi hukuki olarak olanaksızdır. Kanunların UYGULANABİLİRLİĞİ ilkesi vardır. Sağlık Bakanlığı tarafından E.A.H olarak kabul edilebilmesi için, Eğitim ve araştırma konularında YETKİ ve SORUMLULUKLARI nın olması gerekir. Yetkisiz ve Sorumsuz hiç bir İDARE olamaz.) Yetki ve sorumluluk Fakülte Dekanın da olduğuna göre orası sadece SUAM dır. Yani Bir Yüksek Öğretim Kurumudur. _ Birlikte Kullanım da olan E.A.H de Eğitim yetkisini tanımlayan EPK (Eğtim Planlama Koordinasyon) 13/02/2014 tarih ve 6586 sayılı Bakan onayı ile Yürürlükten kaldırılmıştır. Yönerge: EPK nin görevlerine dair yönerge Madde 4 (5) Üniversitelerle birlikte kullanımda olan hastanelerde, birlikte kullanım süresince EKP teşekkül ettirilmez,birlikte kullanıma geçildiği sırada mevcut olan EKP'nin görevi sona erer.
4- 3359 Ek madde 1, 2.bend, Tıp ve Diş hekimliğinde Uzmanlık eğitimi,İlgili dalda tıpta uzmanlık mevzuatına göre,uzman olan Profesör,Doçent,Yard.Doçent,Eğitim görevlisive Başasistanlar tarafından verilir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, a) Tıp Fakültesi veya E.A.H demiyor. Hem Tıp Fakültesiiçin hem de E.A.H için geçerli bir KURAL. b) Burada Kadrodan değil ÜNVANDAN bahsediliyor.
5- 16/06/2019 tarihli Birlikte kullanım yönetmeliğinin Madde 6 (3) , Birlikte kullanımdaki EĞİTİM faaliyetler,Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararları Doğrultusunda yürütülür.Sağlık tesisinin eğitim görevlileri dekanın daveti üzerine, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu toplantılarına oy hakkı olmaksızın katılabilir.
Madde 6 (5) Birlikte kullanılan ve iş birliği yapılan sağlık tesisinde bulunan eğitim görevlileri ve başasistanlar ile Rektör tarafından görevlendirilen Öğretim elemanları mezuniyet sonrası eğitim YETKİ ve SORUMLULUĞUNU taşırlar.Ancak ihtiyaç duyulması halinde dekan tarafında mezuniyet öncesi eğitimde de sorumluluk verilebilinir.
Birlikte kullanımda olan E.A.H si ,SUAM olmuştur. Yani BİR YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMU na dönüşmüştür. Sağlık Bakanlığı Kadroların da olan Akademik ünvanlı Hekimler de bir YÜKSEK ÖĞRETM KURUMUN da çalışmaktadır. T.C Anayasasının 10 maddesi Eşitlik ilkesini düzenlemektedir. Eşitlik ilkesi Anayasa Mahkemesinin çeşitli kararlarında belirtiği gibi EŞİT kişiler arasında olur. Eşitlik ilkesi gereği aynı klinikte aynı işi yapan aynı ünvanlı kişilerinde kadrosunun nerede olduğuna bakılmaksızın aynı ek gösterge üzerinde maaş almaları gerekiyor. Bu konu ile ilgili ANKARA TABİP Odasından bilgi alınabililir. İyi çalışmalar diliyorum.
People
12
5) Dr.Cevdett (Cerrah)
28.05.2018 11:53:25
''HAYIRLI OLSUN'' DEMEKTEN BAŞKA BİRŞEY GELMEZ ELİMİZDEN. Şimdiye kadar dedikte ne oldu. Yeni tıp fakülteleri, afiliye hastaneler, memleket yrd.doç (dr öğr.gör) tan doçentten geçilmez oldu. KALİTE???
People
16
6) Dr (Op)
27.05.2018 17:44:01
Birçok Afili ye devlet üniversitesinde hakim zihniyet değişmeli yetişmiş doçentler kadroya alınmalı .eğitim kalitesi aartar
People
27
7) Dr (Docent)
26.05.2018 15:13:52
Doc dr doğru yazmış bende Afili ye hast de kadrosu doçent im . Hem kodrolularin mobingi hem de yarı ücret ile çalışmaktan sıkıldım bir kaç yerle görüşüyorum devletten ayrılmayı düşünüyorum .son 3 4 ayda Sakarya üniversiteden bu nedenlerle 2 doc arkadaş özele geçti ikiside kadro verilmedi gini söyledi .bari gwcinebilecek maaş alalım dediler.
People
19
8) Yemrey (Doç dr)
25.05.2018 20:04:48
Allah akıl fikir versin. Meslek lisesi açar gibi Tıp fakültesi açıyorlar. Alt yapı yok, hoca yok tıp fakültesi aç, her şeyin kalitesini düşürdünüz helal olsun.
People
18
9) uz dr (kardiyoloji)
25.05.2018 19:37:55
Doktoru fasülye sanıyorlar bunlar . Ek bir yere biraz su biraz güneş biter hemen .
People
35
10) Doc (Dr)
25.05.2018 17:14:10
) Op (Dr)

24.05.2018 20:02:53

Afili ye hastanelerde çalışan üniversite kadrosuna alınmayan doçentler kitleler halinde ozellere geçiyor .devlet bu yetişmiş eğitici kadroları kaybediyor .Afili ye hastanelerde bu hocaların çoğu üniversite kadrosuna alınsın gitmez. Bu yanlisi gorun sayin cumhurbaskanim recep tayip erdogan .Devlet kadrolarını güçlendirin. bu unuversitelerde kadroları bünyesinde çalışan doçentler acmak .yüzlerce doçent in ozellere kacissini önler . Okadar tip Fak açılıyor sonra hoca yok deniyor .halbuki Afili ye eğitim araştırmalarda üniversite kadrosuna alınmayan yüzlerce doçent bir umut bekliyor . Umut tukenince özel geciliyor

SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori