İntörnler isyan etti! Personel değiliz!
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi'nde okuyan intörn doktorlar, asistan, hemşire ve personel gibi çalıştıkları gerekçesiyle basın açıklaması yaptı.
 İntörnler isyan etti! Personel değiliz!
01 Nisan 2014 -

 Tıp Fakültesi Hastanesi önünde bir araya gelen 100 intörn doktor adına basın açıklaması yapan intörn doktor Onur Yanık, "İntörn doktor kavramı hastane içi rotasyon sistemiyle stajlarını tamamlayarak tıp doktoru olmaya aday öğrenci anlamına gelmesi gerekirken, bizler istifa eden asistanın yerine asistan, hemşire, tıbbi sekreter ve hatta personel olarak kullanılmaktayız. Gün boyu paramedik ya da hemşire yerine kan alırız, tıbbi sekreter yerine tetkik sonuçlarını hasta dosyalarına yazarız. Asistan kafasına göre iş verir, görev yönetmeliğimiz olmadığı için, ‘stajdan kalırsınız’ tehdidiyle ne iş verilmişse bir an önce tamamlamaya çalışırız. Bizim dekanlığımızla ilgili bir sorunumuz yoktur. Sorunumuz sadece düzenle ilgilidir" dedi.

Basın açıklamasının ardından bir süre alkış yapan intörn doktorlar daha sonra olaysız şekilde dağıldılar.

 


Ayrıca intörn doktorların iddiaları hakkında bilgi veren OMÜ Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Faruk Bağırıcı, "Biz her perşembe günü bu tür sorunlarla ya da başka bir sorunlarla karşılaşmamak için toplantılar yapıyoruz. Bu toplantılarımıza öğrenci temsilcilerimiz de katılıyor. Öğrencilerin sorunları haftalık toplantılarla dekanlığımıza bildiriliyor. Son 1 ay içersinde dekanlık olarak bütün öğrencilerin dertleri ve sorunları dinlendi. Ama arkadaşlarımız sorunlarını bizlere iletmek yerine, basın mensuplarıyla paylaşmışlardır. Bu onların en demokratik hakkıdır" diye konuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Cemal (Kardiyolog)
09.08.2019 23:54:30
Kardeşlerimiz personel gibi çalıştırılmalarında haklılık payları var ancak Omü tıp mezunu olarak söylüyorum kan alma,sonda,damar yolu açma vs gibi işler konusunda mezun olduğunuzda çoğu fakültenin önünde olacaksınız.Hastayı değerlendirmede çok faydalar göreceksiniz.Ancak insan yerine konulmadığı seviyenin düşebildiği aşikardır.
People
2
2) Celal Alioğlu (Asistan Doktor)
06.04.2014 10:34:49
Zamanında bizşm yaptığımız gibi bu yönergeyi örnek alarak kendi fakültenizde uygun bir yönerge kabul ettirebilirsiniz

http://meds.ktu.edu.tr/uteak/intorn_yonerge.pdf
People
1
3) kral (aile hekimi)
05.04.2014 17:56:23
Gençler para kazanabilirsiniz.Uzman olabilirsiniz ama gurur duyacağınız şey dik ve ayakta durmak olacak.Her şeye tabiki tepki vermeyin amma gerektiği yerde raconda kesin.Yıllarca köle olarak görülen intörnlük ne zaman insan yerine konulacak.Mücadele edin ama haklı iken haksız konuma düşmeyin.Yani yazılı kanunlar içinde mücadele edin.Ağabeyiniz olarak ben çok mücadele ettim. Ama hekimler bir adım önde olsun diye yaptım.Bilen bildi bilmeyen düşman oldu,geriye döndüğüm vakit onlarla gurur duydum.Şimdi inanın o günlerimi bazen özlüyorum.Kendinize iyi bakın.Saygılar...
People
0
4) Recep Deniz (Aile hekimi)
03.04.2014 18:42:29
Bazı hekim arkadaşlar, hakkını arayanı suçlar derecede yorumlar yapmış. Sizin gibi pısırık davranmayıp, karşılanmama olasılığı daha yüksek olsa bile taleplerini dile getiren meslektaşlarımı/okuldaşlarımı tebrik ediyorum. Bir kere yapılıp bırakılacak bir şey olmamalı bu, devamı getirilmeli. İntörn dr. dosya taşıyıcı veya kan alma makinesi değildir, annemize babamıza yine bu arkadaşlar bakacak, kan alıp ekg çekmesinin halka bir faydası olmaz. Omü'nün çilesini çektik, biliriz.
People
0
5) aydin sinal (hekim)
03.04.2014 15:21:02
tipbiyedeyken bir arkadas cerrahi stajinda ders anlatan Prof.Hilmi Akina izin almadan bir soru sordu.Hilmi Hoca o zamanki talebe olaylarini,boykotlari v.s. kastederek"anarsik ortamin anarsik cocugu sen nasil hocanin sözünü kesersin"demisti...simdiki nesil tüm cambaz cikti,stazlarda,intörken kan alip hasta tasiyoruz diye feryat-u figan ediyorlar,Arkadaslar issiz hekimler devresine giriyorsunuz,eger hasbelkader bir asistanlik bulursaniz,pratisyen veya aile hekimi olursaniz bu simdiki sikayetlerinizin katmerli mislini yapmak mecburiyetindesiniz,simdi kendi meslektaslarinizin,agabeylerinizin,hocalarinizin üzerinize yaptigi baskidan sikayetsicisiniz,ilerde kasabadaki kaymakamin,savcinin,saglik md.yaninda cim karninda bi noktasiniz.En iyisi Nese Karaböcegin söyledigi eski bir sarkidaki gibi:
Birak bos kalsin elim
Yol yakinken dönelim
Arkadasim ol yeter
Böylesi daha güzel.
Yol yakinken dönmek ruh ve vucut sihhatine iyi gelir.Not:Benden önceki nesiller,1960 li yillarin ortasina kadar asistanken bile maas verilmezdi,ilk sene asistanlari bir sene klinigi hic terk edemezlerdi,her mezun tip fakültesini bitirince 2-3 sene anadoluda katir sirtinda sitma savas veya verem savas,hükümet tabipligi yapar 3-5 kurus para kazanir sonra asistanliga baslardiki elinde biraz olsun.Benim nesil yine iyi günler gördü,ilk sene 15 gece nöbeti ertesi günde calis 5 kurus nöbet parasi yok,ama yinede dayanikliydik,kasmir kazagi nesli degildik.selamlar.
People
0
6) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
03.04.2014 14:37:24
intörn kardeşlerime acizane tavsiyemdir:lütfen beni bağışlasınlar.

ya iyi hekim olmak adına abilerini,kendilerini seven,"acı çeken" meslektaşlarını dinlesinler.

hepiniz artık geri dönüşü olmayan(irreversibl) bir yoldasınız.

aynen bizler gibi.

ailelerinize,sizleri seven,sizlerle gurur duyan yakınlarınıza karşı sorumluluklarınız var.

en başta da bu yolda yıllarca zahmet çekmiş ve çekecek olan sizlere yani kendinize.

işin başında olsaydınız belki başka bir meslek de seçebilirdiniz.

başaramayacağınız hiçbir meslek de olmazdı.

"ama artık çok geç."

bizlerin yaşadıklarını sizler de yaşayacaksınız.

lütfen medimagazini sürekli takip edin ve sizleri "çok seven" abilerinizin(buna ben de dahilim) sizlere acı da gelen tavsiyelerini lütfen dinleyin.

bir bildiğimiz olmasa emin olun ki siz değerli ve gelecekte meslektaşımız olan kardeşlerimize haddimiz olup olmadığını bilmeden tavsiyelerde bulunmayız.

lütfen sizleri sevdiğimizi bilin.

sizler bizim hem kardeşimiz ve hem de meslektaşlarımızsınız.
People
1
7) volkan (dr)
03.04.2014 10:05:50
aydın abicim sizin almanyadaki türk öğrencileri bilemem ve sizin zamanınızda nasıldı bilmiyorum ama bizde nasıldı anlatayım da öğrenin...En azından benim eğitim aldığım tıp fakültesinde hastabakıcı da olduk hemşirede olduk; hastaların saatlik takiplerini-enjeksiyonlarını yaptık, yatan hastanın anamnez-muayenesini yapıp asistanlara verdik, işlemlerinin yapılması için sedye ile bütün hastaneyi de dolaştırdık,psikiyatri servisinde EKT yapılırken yardımcı olduk, günlük pansumanlarını yaptık, kan gazlarını aldık, kan aldık labaratuvara götürdük sonuçları dosyalarına işledik , acilde hastayı ilk biz karşıladık ve anamnez-muayene sonuçlarına göre asistan abilerimize yönlendirdik, CPR yaptık, nazogastrik tüp takıp mide yıkadık, kendini salam gibi doğrayan askerlere sütur attık, bayram tatilinde acile kolum kaşınıyo diye gelen insanlarla uğraştık, acildeki odalardan birine ex hasta bırakıp haber vermeden giden 112 personeliyle uğraştık, 1 yaşındaki bebeklere BT çekilirken rahat dursun diye rectal diazem yaptık-preeklemsi olan annelerin saatlik takiplerini yaptık tedavisi için Mg sülfat ampullerini kırarken ellerimizi paraladık, yenidoğan servisinde saatlik takip yaptık, topuk kanından Hb-Htc baktık ve cihaz yokken sabahlara kadar ambu yaptık, ambulans sevklerine asistanlar ile gittik, EKG çektik, sonda taktık-bilinci kapalı hastalara büyük tuvaletini yaparken sonda takmaya çalıştık, deliriuma giren hastalarla-takılı sondasını çekip çıkaran akıl hastaları ile uğraştık , GS'lı olan öğrencileri bırakan- bebeğe neden nar suyu verilmez diyen,vizitte asistanın kafasına dosya fırlatan hocalarımızla çalıştık, bizde morga ölü taşıdık-ölmek üzere olan son dönem kanser hastalarının gözlerine çaresizce baktık ve biz bunları sadece 6. sınıfta ve yaz tatillerinde değil 4. sınıftan itibaren yaptık-yapmaya çalıştık... Bunları yaparken de bırakın maaş almayı asistan ve dr abilerimizin ücetsiz yararlandığı yemekhanelerde yemek bile yiyemedik ( acil stajı hariç ).............yazsam roman olur diyerek burada kesiyorum.hepinize kolay gelsin.
People
0
8) hacı ahmet gökçen (aile hekimi)
03.04.2014 09:36:09
oya yıldırım arkadaş herhalde salladı tıp eğitimi inğilizce hazırlık yoksa 6 yıldır 5 yıl değil sınıflardan 2 sini 1 yılda okumadıysa?
People
0
9) drburcu (uzman doktor)
03.04.2014 09:34:45
Aferin gençlere en azından hakkını arıyorlar, bizim gibi pısırık değilller.
People
0
10) Akhekim (op)
03.04.2014 08:57:25
Kan almak, dosya işlemek gibi aşılık görevleri size yaptıran sistem anayasaya aykırıdır.
Hadi doğru AYM'ne olmadı Avr.İns.Hak.Mhk.ne...
Yarın mezun olup yarı tanrılığına erişip 4x4'üne kurulacak sizlere yaptırdıklarının cezası verilmeli.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
16/11-21/11 55. Ulusal Nöroloji Kongresi NÖROLOJİ ANTA
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
23/11-23/11 Türk Kardiyoloji Derneği Ulusal Kardiyo Onkoloji Toplantısı KARDİYOLOJİ İSTA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
20/11-24/11 24. Prof. Dr. A.Lütfi Tat Sempozyumu DERMATOLOJİ ANTA
22/11-24/11 7. Uluslararası Ürojinekoloji Kongresi ÜROLOJİ İSTA