Özelde çalışan kamuda, üniversitede çalışan şehir hastanesinde ameliyat yapabilecek
Sağlık Bakanlığı, yapılacak protokolle doktorların hem kamu hem de üniversite hastanelerinde çalışabileceği, ayrıca özel hastanede görev yapan bir hekimin gereklilik halinde kamu hastanesinde ameliyat yapabilmesine imkan verecek kanun taslağı üzerinde çalışıyor.
Özelde çalışan kamuda, üniversitede çalışan şehir hastanesinde ameliyat yapabilecek
03 Nisan 2018 -

Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Eyüp Gümüş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sağlık hizmeti sunumunda kaliteyi artırmak için teşvik edici sistemleri hayata geçireceklerini söyledi.

Hekimlerin çalışma koşullarına ilişkin mevcut düzenlemelerin yeni dönemde de geçerli olacağını vurgulayan Gümüş, "Ancak sağlık turizmi kapsamında kamu hastaneleri ile üniversite hastanelerindeki hekimlerin birbirleri arasında bir protokolle çalışabilmelerinin önünü açacağız." dedi.

Gümüş, "Örneğin bir üniversite hastanesindeki hekimimiz, ilaveten bir şehir hastanesinde çalışabilecek. Bunun parasını da ekstra alacak. Yani bugün hekimin döner sermaye olarak aldığının dışında sağlık turizmi gelirlerinin yarısının da personele dağıtılacağı bir kanun tasarını hazırladık." bilgisini verdi.

- Özelde çalışan hekim, kamuda ameliyat yapabilecek

Gümüş, yeni dönemde hekimlerin haklarını daha fazla alabilecekleri bir çalışma yaptıklarını dile getirdi.

Hekimlerin çeşitli haklara sahip olacaklarının altını çizen Gümüş, şunları kaydetti:

"Bu kapsamda, esnek çalışma kamuda olacak. Gerektiğinde bir hastanemiz, özelden de bir hekimi çağırarak, hastanın ameliyatını yaptırarak, parasını ödeyecek. Bunun da önünü açıyoruz. Örneğin, beyin tümörü ameliyatı yapan bir hekimimiz var ve bir özel hastanede çalışıyor. Gerekli görülmesi halinde, hastanemizden kendisi çağrılacak ve ameliyatın maddi karşılığı ödenecek. Bu elbette ki kıtlık olan branşlarla alakalı olacak. Hekim havuzunu kamu lehine kullanacağız.

Anahtar Kelimeler:

esnek calisma tam gun

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) Pediatri (Mecburi)
06.04.2018 20:31:25
Tam gün yasası kamudaki hekimler içindi şimdi özeldekilere de bu yasa ile haftanın belli günleri tam gün devlette çalışma zorunluluğu getirilecek demek mi? Yani özelde de rahat yok anlaşılan. İşin garibi devlette doktor kalmadı demenin resmi yolu mu acaba ??? Ayrıca bir arkadaş yazmış çok doğru devletteki hekime emeğinin karşılığı döner sermayeyi veremezken bu hayaller nedir? Zaten 1 nisanda bir haberde döner sermaye falan güzellemeler yaparken daha şimdiden ‘’’gereklilik halinde kamu...’’ ya dönmüş iki gün sonra bu da mecburi kamu... ya dönecek gibi. Saygılar
People
5
2) Op (Dr)
06.04.2018 15:13:53
Madem sağlık sistemimiz mükemmel ve dünya örnek alıyor, niye sürekli işin özüne aykırı yönetmelik çıkarılıyor. Ortada sistem felan yok, yap boz tahtası oldu . Gereksiz ameliyat , gereksiz ilaç, gereksiz tetkik gereksiz şehir Hastanesi . Herşey var sağlık için ülkede, tek olmayan sistem
People
60
3) Osman (Doktor)
04.04.2018 14:31:32
Bu kararı verenlerin "ameliyat" kavramının ne olduğunu bilmedikleri çok belli. Ameliyattan kasıt, yüzden ben çıkarmak değil de, gerçek büyük ameliyatsa, bu şekilde dışarıdan doktorla bu işin yapılması çok zor. Ameliyatın, öncesi dönemde hazırlıkları, ilgili konsültasyonların istenmesi, cerrahi risklerin değerlendirilmesi, her gün orderlarının yazılması bir yana, ameliyatta ekip oluşturulması, malzeme hazırlığı, onun dışında ameliyattan sonra hastaya yoğun bakımda bakılması, olabilecek komplikasyonların tedavisi, pansumanların yapılması, çıkarken epikrizin yazılması, sonraki poliklinik kontrolleri ve şu anda aklıma gelmeyen başka bir çok işler... Merak ettim de: peki bunları kim yapacak? Ben şu anda Sağlık Bakanlığı'nda çalışıyorum. Bunları yaparken, bana yardımcı olan hiç kimse yok. Hemşireler sürekli ne yapacakları değil, nelerin aslında kendi görevleri olmadığı konusunda sıkı bir örgütlenme içindeler. Eskiden olan pansumancı gibi destek personelinin tümü de kaldırılmış. Bu türden tüm işler ameliyatı yapan doktorun bizzat üzerinde. İnanın bunları yapmak, ameliyattan kat be kat daha zor ve meşakkatli. Servislerde bu işlere destek olacak yüksek lisans mezunu ara destek sağlık personeline ihtiyaç var. Bunu, özel sektör pratisyen hekim ya da yüksek hemşirelerle bir şekilde çözüyor. Ama devlet hastanelerinde ara ki, bulasın! Bu yüzden ben yapmam gereken ameliyatın yarısını bile yapmıyorum. Cerrahiden uzak kalmamak adına, günde bir ameliyatımı yapıp köşeme çekiliyorum. Ben, ameliyat konusunda sistemin bu denli içinde iken bu kadar zorlanıyorsam, bunlarla dışarıdan gelen birisinin yapması, bunlarla baş etmesi mümkün değil. Diyelim tüm bunları yapmayı da göze aldı. Asli görev yerini bırakıp da her gün ameliyat ettiği hastaya bakmaya nasıl gelecek? Uzun lafın kısası, "ameliyat" ameliyathanede 2-3 saat içinde yapılıp bitirilen bir iş değil, uzun dönem takipleri ile belki aylar alan bir süreçtir. Bu şekilde yapılması, belki münferit yerlerde hastane idaresi ve oradaki personelin ileri gönüllü desteği ile nadiren mümkün olabilir. Ancak, ülke genelinde sistem bu günkü gibi işlediği sürece çok güçtür, hatta imkansızdır.
People
33
4) se (uzman dr)
04.04.2018 13:48:04
Sağlık piyasa koşullarının ellerine teslim ediliyor, doktorlar artık yakınmayı bırakıp ciddi anlamda örgütlenmeli/kendi sendikasını kurmalı, bizlere yapılacak her türlü haksızlığa karşı ortak tavır almalıyız. Herkes bekleyerek sonrasını merak ediyor, bence sona gelindi, öldürüyorlar, dövüyorlar, hakaret ediyorlar, emeğimizin 10' da birini veriyorlar.
People
65
5) ufuk engin (uzman doktor)
04.04.2018 11:45:02
Tam gün yasası çıkardılar şimdi arkadan dolanıyorlar, genel sekreterlik getirdiler fütursuzca para harcadılar şimdi sağlık müdürlüğüne dönüldü,nöbetçi sağlık ocağı sistemini bitirdiler şimdi ASM.lerde nöbet geri geliyor,hastanelerde vardia sistemi vardı kaldırdılar şimdi geri dönülüyor..Peki bu 15 yılda ne reformu yaptınız siz acaba?Ha tabi sağlık çalışanlarının emeğini sömürmeye, halka dalkavukluk anlamında sağlıkçıları şiddet önünde eski romadaki arenalar gibi ortaya atmaya,çalışanların rızkını kesmeye devam ettiniz ve dalga geçtiniz yıllarca..Sadece sağlık çalışanlarının sizlere oy vermeyecek olması bile yüzde 3 oy kaybı yaratacak bilesiniz iktidar sahipleri..Herkes uyanıyor artık.Yandaş sendikanızın da sizlerin de niyetlerinizin farkındayız hiç kuşkunuz olmasın..
People
41
6) ahmet taş (doktor)
04.04.2018 11:25:05
Varsa yoksa ameliyat, robotik cerrahi, MR, hastane!!! Daha kendi aşımızı üretemiyoruz, aşı karşıtlığı had safhada, koruyucu sağlık hizmetleri rezil durumda onları bırakıp nelerle uğraşıyoruz. Allah bizim belamızı verecek! Dünyanın bilmemkaçıncı en büyük, bilmemnerenin şehir hastanesini yapmışız ne işe yarar?
People
11
7) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
04.04.2018 10:03:35
Rahmetli Azer Bülbül 'den " Başlık Parası " isimli şarkıyı Değerli Meslektaşımız Pıççakçı ( Ekmeği'nin Peşnde ) Op.Dr. Ömer Hayyam'a Sevgilerle yolluyorum...
People
19
8) Erol Aydın (Uzmn. Dr.)
04.04.2018 10:00:26
sadece hasta veya sadece hekimi mutlu etmekle sağlık sistemi yürümez. Hala bunu anlayıp uygulayamadınız
People
25
9) esat (dr)
04.04.2018 09:00:47
yani bunu hayal edip önümüze koymaları ne kadar gerçeklerden uzak yaşadıklarının bir göstergesi. hanki özel hekimi devlete gelip sıraya girip o ameliyatı yapacak, hanki devlette çalışan hekim gidip şehir hastanesinde ameliyat yapacak? niye yapsın ki? yapacak olan zaten gidip kendi kurumunda yapar kardeşim..
People
17
10) Aykut Özdamar (Çocuk cerrahı)
03.04.2018 23:01:20
Hata yaptık demeden düzeltme çabası... Artık olmaz, atı alan Üsküdarı geçti.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori