Medimagazin logo

Acil Servislerde Mesai Kaydırma ve Branş Polikliniği uygulaması başlıyor

Acil servislerde yaşanan yoğunluğun önlenmesi amacıyla Sağlık Bakanı Demircan imzasıyla genelge yayımlanarak il sağlık müdürlüklerine gönderildi.
Acil Servislerde Mesai Kaydırma ve Branş Polikliniği uygulaması başlıyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Sağlık Bakanlığı, acil servislerde yaşanan yoğunluğun önüne geçmek amacıyla acil servis hizmetlerine yönelik yeni düzenlemeler yaptı.

Sağlık Bakanı Ahmet Demircan'ın imzasıyla, tüm il sağlık müdürlüklerine gönderilen ve acil servis hizmetlerine yönelik düzenlemeleri içeren genelgeye göre, hastanelerde standart poliklinik hizmetlerinde "Mesai Kaydırma veya Vardiya Branş Polikliniği" uygulaması yapılacak.

Acil servislere başvuran hastalardan genel durumu en hafif olan ve "yeşil alan"da muayene olması gerekenlere "Yeşil Alan 1" kodu verilecek ve bu hastalara acil servisteki genel tabip muayene polikliniklerinde bakılması sağlanacak.

Öncelikle çocuk sağlığı ve hastalıkları, iç hastalıklar, kulak burun boğaz hastalıkları, ortopedi ve travmatoloji branşları ile hastanelerin acil servislerinde yeşil alan hasta oranı ek poliklinik açmayı gerektiren diğer branşlar için de acil servis alanı dışında ve yakın yerleşiminde olmak şartıyla "Yeşil Alan 2" kodu ile Mesai Kaydırma veya Branş Polikliniği uygulaması yapılacak ve uygun hastalar sağlık personeli tarafından gerçekleştirilecek etkin triaj ile branş polikliniklerine yönlendirilecek.

Mesai Kaydırma veya Branş Polikliniği uygulaması kapsamında uzman hekimler tarafından yapılan branş poliklinikleri haricinde ihtiyaç oranında, "Yeşil Alan 2" kapsamında olmak üzere genel tabip poliklinikleri açılacak. Böylece hastaların acil servislerde birikmesinin ve beklemesinin de önüne geçilecek.

Acil servislerdeki hasta gözetimi sürelerinde de düzenlemeye gidilecek. Kısa müşahede süresi 2 saati geçmeyecek şekilde planlanacak. 2 saatten fazla acil gözlem veya tabip gereken hastaların, acil servis bünyesindeki acil yataklı servislerde gözlemi ve tedavisi sağlanacak.

 

 

"Acil servislerde uzun yatışların önüne geçilecek"
Acil servis hizmetlerinde yapılan düzenlemeye göre, acil serviste hastası olup 8 saatten fazla gözlemde tutan ve kliniğine almayan branşlarda "Merkezi Yatış Otomasyonları" üzerinden, bu hasta yatırılana kadar normal hasta yatışı yetkisi kısıtlanacak.

Acil servis hastalarında radyoloji ve laboratuvar süreçlerinin hızlandırılması mümkünse "Mesai Kaydırma ve Vardiya Branş Polikliniği" uygulaması için rutin laboratuvar ve görüntüleme hizmetleri için de ek mesai uygulaması yapılacak.

Gerektiğinde hastane idaresinin, acil kabulü yüksek olan klinikler için diğer kliniklerce yoğun kullanılmayan hasta yataklarını ilgili kliniğin yatağı haline dönüştürmesi sağlanacak.

Özellikle acil cerrahi endikasyonu konulan hastaların yoğun bakım yatağı ihtiyaçlarının bir yoğun bakım sorumlusu tarafından belirlenmesi sağlanacak. Yoğun bakımlarda yer olmaması halinde acil hasta mağduriyetini önlemek için ara bakım ünitelerinin düzenlenmesi sağlanacak.

"Acil servislerde konsültasyonlar hızlanacak"
Genelgeye göre, acil servislerde konsültasyonların hızlandırılması temin edilecek. Hekim kaynağı yeterli olan kliniklerin günlük iş akışları içerisinde bir hekimini mutlaka konsültasyon amaçlı olarak görevlendirmesi, acil servis konsültasyonlarında mavi kod kapsamında olmayanların en fazla 30 dakika içinde yaptırılması, konsültan hekim listelerinin ve konsültasyon ortalama cevap sürelerinin idareye teslim edilmesi sağlanacak.

Öte yandan, acil servislerde basit fiziksel iyileştirmeler de yapılacak. İlgili acil servislerde ivedilikle küçük onarım, basit yapım işlerinin yapılması ve hasta ve hasta yakını imkanları ve konforunun artırılması sağlanacak.

İlgili acil servislerde araç giriş çıkış ve otopark imkanlarının genişletilerek acil hastalara araç park imkanları ve kolaylığı getirilecek.

acil servis
mesai kaydirma
brans poliklinigi
Yorum (37)
dr.mikro
Keyfe bak. Kimse demiyor ki poliklinik hastasının acilde işi ne. Gitsin mesai saatinde polikliniğe gelsin. Ellerinden gelse poliklinikler 24 saat açık kalsın diyecekler. Amaç müşteri pardon hasta memnuniyeti. Peki, çalışan memnuniyeti için yapılan ne? Maaş iyileştirmesi yıpranma payı... Onlara gelince sabırlı olun daha söz verileli 10 talimat verileli 6 yıl olmuş. Çalışmalar yapılacak görüşülecek bir daha çalışılacak kolay iş değil tabi. Acil hekimlerine verilen sözleşme hakkı tüm hekimlere tanınmalı emekliliğe yansıyan temel ücret bu seviyeye yükseltilmeli yıpranma payı bir an önce çıkarılmalıdır bizimde ACİL talebimiz budur…
194
Cevapla
Hekim
iki tarafı da mutlu edecek çok basit bir uygulama var. Saat 17.00 den sabaha kadar hastaneler de özel muayene açılır (yaklaşık 100-200 TL arası) ücret karşılığında hizmet verilir, paranın %40 hastaneye kalır gerisi de hekime, isteyen sabaha kadar hasta bakar. Ne hasta mağdur olur ne de hekim çok mu zor?
73
Cevapla
uzmn dr
hayırlı olsun, birlik olamayıp birbirinin kuyusunu kazmaya gelince maharetli meslektaşlarım, cümleten hayırlı olsun.. vatandaş 24 saat canı isteyince hizmet alsın diye senin çalışma düzenin değiştiriliyor, mesai kavramın alt üst ediliyor.. nöbetler icaplar da bonus olarak devrediyor.. maaşlar , haaa oda on sene öncesinde kalmış.. bu paraya ba kadar yoğunluk ve stres çekilir mi ?? bizi savunacak doğru düzgün bir odamız sendikamız da yok, sözde olan tabip odası siyaset yapıyor, uyuyun meslektaşlarım uyuyun...
96
Cevapla
Frankie Bellevan
Masai Mara National Emergency Service...
15
Cevapla
Dr.Cevdett
Acil serviste kalabalık oluşturan grup aile hekimlerince tedavi edilebilir. Her aile hekimliğinde mesai kaydırmasıyla bir hekim 17-24 arası görevlendirilirse kalabalık olmaz. Çözüm bu kadar basit'
45
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir