Medimagazin logo

AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı Dr. Pelin Eriştiren İncesu

AstraZeneca, araştırma, geliştirme, reçeteli ilaçların üretimi, pazarlanması ve bu hizmetlerin sunulması alanında faaliyet gösteren, yıllık 26,1 milyar dolarlık sağlık hizmeti hacmi ile dünyanın önde gelen yenilikçi ve araştırmacı ilaç şirketlerinden biridir.
Kaynak: Medimagazin - Dr. Deniz Akagündüz
AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı Dr. Pelin Eriştiren İncesu
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

* AstraZeneca’nın Türkiye ilaç pazarındaki konumu hakkında bilgi verir misiniz?

AstraZeneca, araştırma, geliştirme, reçeteli ilaçların üretimi, pazarlanması ve bu hizmetlerin sunulması alanında faaliyet gösteren, yıllık 26,1 milyar dolarlık sağlık hizmeti hacmi ile dünyanın önde gelen yenilikçi ve araştırmacı ilaç şirketlerinden biridir. Dünyada yüz milyonlarca kişiyi tehdit eden kanser, kardiyovasküler hastalıklar, diyabet ve solunum hastalıkları alanlarına odaklanan, ilaçları 100’den fazla ülkede sağlığın hizmetine sunulmuş ve 17 ülkede üretim yapan AstraZeneca, yılda ortalama 5,6 milyar dolar AR-GE yatırımı gerçekleştirmektedir.

AstraZeneca Türkiye olarak 1999 yılından bu yana 400’den fazla çalışanımızla birlikte hastaların hayatlarında anlamlı bir fark yaratacak yenilikçi ilaçların sağlığın hizmetine sunulmasını hedefliyor ve Türkiye’ye olan inancımızı koruyoruz. Türkiye’de faaliyet gösteren tüm ilaç firmları içerisinde ilk 10, uluslararası ilaç firmaları içerisinde 6. sırada yer alıyoruz.

AstraZeneca olarak  Türkiye’de yürüttüğümüz klinik araştırma sayısını son üç yıl içinde üç kat, son yılda yaklaşık 2 kat arttırdık. AstraZeneca’nın son beş yılda Türkiye’de yürüyen klinik araştırmalara yapılan yatırımı ise 25 milyon TL’yi bulmaktadır.


Ayakta soldan sağa: Cem Acarsoy - Ticari Mükemmellik ve İş Geliştirme Direktörü, Serkan Barış – İş Birimi (Brilinta) ve Ticari Satış Kanalları Direktörü, Burak Artunç – Yönetmelik Uyum Direktörü, Murat Veysel Törüner – İş Birimi (Solunum) Direktörü, Dr. İlker Arslan – İş Birimi (Onkoloji) Direktörü

Oturanlar soldan sağa: Dr.Münevver Gönenç – İş Birimi (Metabolizma) Direktörü, Feyza Aysan – İnsan Kaynakları Direktörü, Dr. Elmas Çiçek Malvolti – Medikal Direktör, Dr.Pelin Eriştiren İncesu – Ülke Başkanı, Elif Keçecioğlu - Ruhsatlandırma & Pazar Erişim Direktörü, Cynthia Ellen Bertrando – Finans Direktörü


* 2016’da Türkiye AstraZeneca’nın hedefleri neler olacak ?

Türkiye’de hem faz çalışmalarının hem de gerçek hayat koşullarında yapılan klinik çalışmaların sayısının daha da artırılması, ürün hattımızda bulunan yenilikçi tedavilerin (özellikle over kanseri, akciğer kanseri ve ağır astım) Türk hastalarına ulaşımı için süreçlerin mümkün olduğunca hızlandırılması ve diyabet hastalarının yeni ürünlerimizi en doğru şekilde kullanmalarına destek olabilmek adına hekimlere yönelik eğitim faaliyetleri öncelik alanlarımızdan bazıları olacak.

Diyabet tedavisine yeni ufuklar açan molekül sınıflarında yenilikçi ürünlerimizi hastaların hizmetine sunmaya devam ediyoruz. 2015 senesinde ruhsatını aldığımız, sınıfının ilki olan bir diyabet ürünümüzü ise ilerleyen dönemde hekimlerin ve hastaların hizmetine sunacağız.

Hasta odaklı yaklaşımımızı sürdürecek ve hasta odaklı projelerimizi artırarak devam ettireceğiz.

AstraZeneca Türkiye olarak Koç Üniversitesi işbirliği ile temel tedavi alanlarımızda yeni fırsatlar yaratmak amacıyla Türkiye’de klinik öncesi araştırmalar ve ilaç keşfine olanak sağlamak için ciddi bir adım attık ve bu işbirliğimizi geliştirerek devam ettireceğiz.

Temel tedavi alanlarımızın tamamında liderliği üstlenme konusundaki kararlılığımızı sürdürmeye ve hastaların hem yaşam kalitesini yükseltecek hem de karşılanmamış tedavi ihtiyaçlarına çözüm getirecek yenilikçi ilaçlarımıza erişimi sağlamak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz. Büyümeyi hızlandırmaya odaklanacağız.


* Global AstraZeneca Türkiye’de yapılan yatırım planları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Uluslararası araştırma geliştirme çalışmaları ile bilimsel lider firmalardan biri olarak, devletimizin sağlık sektörü için eylem planı çerçevesinde belirlediği yatırıma yönelik stratejileri destekliyoruz. Türkiye’de sunduğumuz ilaçların ambalajlama dahil kutu bazında yaklaşık yüzde 60’ını Türkiye’de üretiyoruz. Bu oranı daha da yükseltmek üzere çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Bunun yanı sıra, Türkiye’ye AR&GE hattımızı ve inovasyon platformumuzu açarak önemli bir bilgi transferi gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de 2014 yılı Kasım ayında Koç Üniversitesi ile Bilimsel Liderlik alanında bir ilke imza attık. İmzaladığımız bilimsel iş birliği anlaşması ile kanser, diyabet ve kardiyovasküler hastalıkların tedavisi için ortak klinik öncesi çalışmalar yapılmasını hedefledik ve Türkiye’de klinik öncesi araştırmalara ciddi bir yatırım yaptık.

Çalışmalarımızın iticini gücünü AR-GE çalışmalarımız oluşturuyor. Bundan sonraki süreçte de nitelikli insan gücünün ve araştırmacı sayısının arttırılması için gerekli desteği vermeyi hedefliyor ve Türkiye’nin sağlık alanında belirlediği hedeflere ulaşmasındaki katkımızı büyütmeyi diliyoruz.


* Türkiye’de birçok ilaç firması var ve son yıllarda yeni ilaç firmaları da pazarda yerini alıyor. Sizce AstraZeneca’nın bu firmalardan farkı nedir?

AstraZeneca olarak yaşama değer katan ilaçları keşfetmek için bilimin sınırlarını zorluyoruz. Bilim bizim DNA'mızın bir parçası ve "bilimsel liderlik" stratejimizin önemli bir parçası.

AstraZeneca olarak, dünyaca ünlü bilim insanları ve akademik kurumlarla iş birliği yaparak kendi yetkinliklerimizi sürekli geliştirmekte ve bilim odaklı şirketlerle ortaklıklar yapmaktayız. Koç Üniversitesi ile imzaladığımız bilimsel iş birliği anlaşması Türkiye’de bir ilk olarak bunun en güzel örneklerinden.

Fark yaratan ürünlerimiz, güçlü ve çeşitli geliştirilmekte olan ürün portföyümüz, çalışanların cesaretlendirildiği bir ortam ve kararlara her kademeden çalışanımızın katıldığı paylaşımcı iklimimiz, kişisel gelişimin ön planda olduğu bir yönde ilerliyor olmamız, insan odaklı yaklaşımımız, AstraZeneca’yı farklılaştıran diğer bazı özelliklerimiz.


* Türkiye ilaç sektöründe genel müdür olmak?

Türkiye’de son dönemlerde sağlık hizmetlerinde son derece başarılı reformlar hayata geçirildi. Ancak genel olarak mevzuatların öngörülebilir olmaması ve şirketlerin, dolayısı ile ilaç sektöründeki genel müdürlerin hızlı adaptasyon sağlamak durumunda olması ve öğrenme çevikliğine sahip olması son derece kritik.

Sektörümüzde paydaşlarımızın ve ekiplerimizin çeşitliliği göz önüne alındığında genel müdür olarak birbiriyle doğrudan ilgisi olmayan parçaları birleştirebilen, bu birleşimden yola çıkarak yaratıcı çözümler üretebilen, elinde yeterli veri olmasa bile karar almaktan kaçınmayan ve çevresine kulak veren etkin bir dinleyici olmak gerekiyor.


* Sizce 2016’da ilaç sektörünü bekleyen ve etkileyecek olan en önemli konular hangileri?

Fiyatlandırma, Ruhsatlandırma, Geri Ödeme, Klinik Araştırmalar gibi ilaç sektörünün temel alanlarındaki uygulamalar önemini sürdürmeye devam edecek. Ayrıca Onuncu Kalkınma Planı kapsamında yerli üretim kapasitesinin artırılması, Ar-Ge ve girişim ekosisteminin geliştirilmesi hedefleri de ilaç sektörünü etkileyecek önemli konular olacak.


* Son dönemlerde sektörün de içinde olduğu ve iletişimin ve pazar aktivitelerinin yürütüldüğü sosyal medya konusuna AstraZeneca olarak nasıl bakıyorsunuz ya da ne gibi çalışmalar planlıyorsunuz?

Son 10 yıl içerisinde gerçekleşen internet ve bilgi teknolojilerinin gelişimi tüketici ve hastaların bilgi kaynakları ve araştırma şeklini oldukça değiştirmiştir. Bu bağlamda sosyal medya da sağlık alanı için son derece önemli hale gelmiştir.

Düzgün bir planlama ve stratejik iş geliştirme yoluyla başarılı operasyonlar yapmak sektörümüz için de bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkıyor. AstraZeneca olarak hem global hem de yerel seviyede sosyal medya kanallarımız ve uygulamalarımız bulunuyor. Kurumsal faaliyetlerimiz ve projelerimiz için sosyal medyayı da planlarımıza mutlaka dahil ediyoruz ve ilerleyen dönemlerde de dahil etmeye devam edeceğiz.


Dr. Pelin Eriştiren İncesu Kimdir?

Dr. Pelin Eriştiren İncesu, tıp eğitiminin ardından uzmanlığını psikiyatri alanında tamamladı. AstraZeneca Türkiye’ye 2000 yılında katılan Eriştiren İncesu, önce pazarlama alanında çeşitli yönetici pozisyonlarında çalıştı, ardından AstraZeneca Türkiye’nin Pazar Erişimi Departmanı’nın kuruluşunda görev aldı ve 2012 yılına kadar Pazar Erişimi Direktörü olarak görevini sürdürdü. Sonrasında Medikal ve Dış İlişkiler Direktörü olarak atanan Eriştiren İncesu, 2014 yılı başından bu yana Pazar Erişim ve Kardiyovasküler, Metabolizma, Onkoloji’den Sorumlu İş Birimi Direktörü olarak görev yapıyordu.

Ekim 2014 itibariyle AstraZeneca Türkiye’nin ilk Türk ve kadın Ülke Başkanı olarak görevini sürdürüyor. İncesu, aynı zamanda Araştırmacı İlaç Firmaları Derneği Yönetim Kurulu’nda yer almaktadır.


* İzniniz olursa birkaç da özel sorumuz olacak...

* Bize başarıyı tarifler misiniz? İş ve sosyal yaşamdaki başarının sırları nelerdir?

Başarı bana göre öncelikleri iyi belirleyerek ve fırsatları iyi değerlendirerek hedefe ulaşmak olarak tanımlanabilir.

Merak duygusunu yitirmeden, çeşitliliklere değer vererek, iş ve sosyal yaşamda farklı insanlar ile vakit geçirerek, iyi bir takım oyuncusu ve dinleyici olarak akıllı riskler almaktan kaçınmadan ve hep samimiyetle davranarak yılmadan hedefe odaklanmanın başarıyı getireceğini düşünüyorum.

 


* Sizin için olmazsa olmaz nedir?

Samimiyet

* Doktorluk yapmayı hiç hayal ettiniz mi, bu mesleği yapmıyor olsaydınız ne
yapmak  isterdiniz?

Sektörde çalışmadan önce hekimlik yaptım ve bu mesleği yapmıyor olsaydım da yine hekim olarak çalışmak isterdim.


Geldik En’li sorularımıza...

* Sizi en çok yoran insan profili?

Bulunduğu durumdan yakınan ancak değişim için birşey yapmayan ve bardağın hep boş tarafını gören insan profili.

* En son okuduğunuz kitap ve sizde bıraktığı iz?

Whitney Johnson’ın Disrupt Yourself adlı kitabını okudum. Bakış açısını değiştirebilme cesaretine sahip olmanın, sürekli tanıdık, rahat hissedilen ve konfor alanında hareket edecek şekilde değil farklı olabilecek/davranabilecek cesarette olmanın, sadece risk almaktan bahsetmemenin aynı zamanda riski almanın bendeki önemini bir kez daha vurgulamış oldu bu kitap.

* En çok gitmekten keyif aldığınız şehir veya ülke? Size hissettirdikleri?

New York. Enerjisi, canlılığı ile yaşadığımı hissettirmiştir bana hep.

* En son izlediğiniz film veya tiyatro?

Spotlight

* En büyük zaafınız?

Ailem, ülkem ve maalesef yemek yemek :)

* Kendinize en son ne satın aldınız?

Ayakkabı

* En son indirdiğiniz aplikasyon?

En son “Zinio” isimli bir uygulamayı indirdim.


Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.

Saygı ve Sevgilerimle,

Dr. Deniz Akagündüz

astra zeneca
ilac
haber
pelin eristiren
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir