Doktorların mesai saatlerini sekreterlerine kontrol ettirdiler… Doktorlar isyan etti!
Hastane yönetiminin doktorların çalışma saatlerini sekreterlerine kontrol ettirmek istemesi doktorları isyan ettirdi.
 Doktorların mesai saatlerini sekreterlerine kontrol ettirdiler… Doktorlar isyan etti!
15 Haziran 2017 -

MEDİMAGAZİN HABER MERKEZİ-Kocaeli Devlet Hastanesi Yönetimi'nin doktorların mesai saatlerinin kontrolü için poliklinik sekreterlerine mesaj gönderdiği iddiası hastanede görev yapan doktorlar tarafından tepki gördü.

Hastane yönetimi tarafından sekreterlere gönderildiği iddia edilen mesaj şöyle:

’’Saat 09:00 itibariyle ve 13:00 itibariyle doktoru polikliniğe başlamayan sekreterler her gün bilgi verecek ve ne zaman başladığını yazacak. Doktorunu korumak için söylemeyenler için fark edilirse farklı bir savunma alınacaktır. İyi çalışmalar.’’

 Bazı polikliniklerde görev alan sekreterlerin aldıkları mesajı beraber çalıştıkları doktorlara iletmesi sonrası durumdan rahatsız olan doktorlar Medimagazin’e açıklamada bulundu.

 

 

 

 

‘’Doktorların sekreterleri tarafından kontrol ettirilmeye çalışması kabul edilemez’’

Hekimlerin poliklinik öncesi yatan hastalarını kontrol etmesi,  acil servisten çağrılması gibi durumlarda mesai saatlerinin değişebileceği durumların olduğuna dikkat çeken doktorlar, ‘’Hekimlerin mesai saatlerinin kontrol edilmesine itirazımız yok, ancak hekimlerin sekreterleri tarafından kontrol ettirilmesi kabul edilemeyecek bir durum. Yönetimin kendi görevini, bize bağlı olarak çalışan sekterlerimize yaptırmaya çalışması, doktorlar için onur kırıcı. Hekimlerin çalışma koşulları düşünüldüğünde bu tarz bir mesai saatine uyamayacakları durumların olduğunu da bilmeleri gerekiyor.’’ diye isyan etti.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
9
1) Operator Doktor (Doktor)
14.07.2017 15:35:29
Bu hastaneye geldım geldiğime bin pişman oldum ne kadar geçici görev varsa bu hastaneye veriliyor,doktoruna otopark verilmiyor hep personel tutuluyor doktora kıymet verilmiyor, izin almak çok zor semt polikliniği ile kilitliyiz,ilk tayin dönemini bekliyorum nere olursa artık
People
13
2) Patojenik Doktor (Uz.dr )
22.06.2017 20:37:39
Sn Dr.sedat meslektaşım güldürdün beni gerçekten :) kim sabahtan akşama kadar lak lak yapıyormuş aciller dolu özelde de devlette de hekimin başını kaşıyacak vakti yok!.. Poliklinikler hasta yoğunluğundan hastaya en az 3 hafta da randevu veriyor yeni mezunlar mikrobiyoloji gibi dallara yöneliyor tusta mikrobiyoloji gibi bölümlerin puanı üstlerde cerrahi altlarda.. İşte bunlar hep sendikasız güvencesiz çalışmaktan..!
aydın sinal madem Almanya'da şartlar bu kadar kötü siz neden buraya gelmiyorsunuz. Gelinde Almanya da işçinin aylık ücreti kadar çalışın.:) insani ihtiyaçlarımızı neden yok sayıp kendimizi robotlaştıralım bizde farkındayız mesleğimizin fedakarlık istediğini insan olduğumuzu unutmadan.. :) sn aydın sinal ve sn Dr.sedat gerçekten komiksiniz burda bunları yazarken vardır elbet iktidardan çıkarınız.. Yemin ediyorum benim veteriner eşim sizden daha samimidir.. :))
People
6
3) dr.sedat (dr)
22.06.2017 09:38:10
Merhaba sayın meslektaşlar yazıktır günahtır takıldığınız noktalara bakın sizce sorun iş yapmadan orda burda çay kahve lak lak yapıp haksız kazanç elde etmekte mi yoksa, sekreterin gayet normal olan poliklinik saat kaçta başladı diye soran yöneticiye bilgi vermesinde mi? görüyoruz şahit oluyoruz adam geliyor sabahtan akşama kadar terasta oturuyor kapıda hastalar birikiyor kavga gürültü tartışma vs. e dr nerde gelecekte gelecek gelecek önce insan olmak lazım yok helal kazanç elde etmek lazım.hak adalet konusunda mangalda kül bırakmayanlar nedense bu konuda savunmaya geçiyor.hastanelerde etrafınıza detaylı bakarsanız haklı olduğumu göreceksiniz. zaten çalışan mesai saatlerine uyan insan gocunmaz bu konudan. yatarak onu bunu tersleyerek para kazanırım diyen insanlar dikkat edin saldırıya geçerler.
People
14
4) Hasan (Gesundheitswesen )
22.06.2017 04:01:13
Sayın Sinal Beyin işi gücü Provake etmek...sanki sadece kendisi Almanyada yaşıyor gibi...o kadar kötüyse neden Türkiyede çalışmadınız...bende Almanyada yaşıyorum Türkiyeye dönmeyi düşünmüyorum...çünki buradaki şartları artısıyla eksisiyle değerlendirdiğimizde!!! Artılar eksilere göre ağır baskaktadır...o kadar Türk buradaki baskıya rağmen neden bu beğenmediğiniz ülkede yaşar acaba hiç düşündünüz mü....herkes bu ülkeden şikayet eder ama nedense yaşamaya devam eder...belki de siz sadece kendi çevrenize göre değerlendiriyorsunuzdur...kesin çocuklarınızda Almanyada yaşamaya devam etmektedir...uzaktan davulun sesi hoş geliyor herhalde....
People
23
5) Kamil Tas (Hekim)
20.06.2017 03:01:33
Aydın bey Türkiye de ki şartları bilmiyorsunuz son 10 senede neler değişti. Sizin dönem geçti. Şu an Türkiye de ki sorun özele geçtiğinizde kadronunuzun bile kiralık olması taksı plakası gibi. Devlete gittin ben özel klinik açmak istiyorum dediğinde sana ruhsat vermiyor. Muayene açmak istediğinde acaip şartlar getiriyor. Sen seve seve özel hastaneye itiliyorsun özel hastane senin hastaneye kazandırdığınin %20 sini veriyor. Almanya'daki maaşları baktım uzman hekim 120_150 bin euro kazanıyor. TL olarak 600 bin bizim 5 senede kazandığımız para. Hayat pahalı diyeceksin fakat orda arabalar benzin ve gıda daha ucuz. Ev kirası dersen istanbuldaki kiralar 3000 yani 750 euro Sizinkinden farkı yok. Onu bırak 2 senede zaten ev alırsın maaşın ile. Türkiye 10 seneden önce ev alamazsın. Senin dönemindekiler emekli oldu şimdikiler köle gibi çalışıyor. Romanya da bile 4000 euro kazanıyormuş. TL olarak yine bizden fazla. Doktorun en çok emeginin somuruldugu ve ezildiği ülkeden selamlar...Aydın abimize...
People
17
6) Kamil Ömür (Uz. dr)
19.06.2017 14:04:55
Sayın Aydın Sinal. Anladık Almanya ' da doktorların kazancı iyi değil. Kimin iyi peki ? Dünyanın en fazla ihracat yapan ülkesi. AB nin lokomotifi olan bu ülkede çok akıllı çocuğa sahipsin diyelim. Bu çocuk Münih Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliğine mi girecek ? Almanya' da sınıfın akıllı çocukları hangi mesleğe yöneliyor ?
People
1
7) drsinal@freenet.de (hekim)
19.06.2017 11:57:01
Sayin Patojenik doktor meslektasim,madem sordunuz benimde vaktim var cevap vereyim:
1-Türkiyedeki hekimlerin calisma sartlarini gayet iyi biliyorum,dogu avrupa ülkelerinden (bulgaristan,romanya,cek,slovak,eski yugoslavya ülkeleri,polonya,baltik ülkeleri) kafkasya ülkeleri,eski sovyetler birligi ülkelerinden cok cok iyi durumda.bati ve güney Avrupa ülkelerinden yunanistan,italya.ispanya gibi ülkelerde genc hekimler(issizlik yüzde 20-30) eger is bulurlarsa onlarda sevinirler.Almanyada hastahanede calisan hekimler .kagit üzerinde-48 saat,normalde 60-80 saat muyenehane hekimleride ayni calisma düzeninde .
2-Frankfurta gerek acillerde,gerekse hastahane disi acil vakalarda her zaman hakaret vardi,hic ciddiye almayiz,duymayiz.uyusturucu bagimlisi,kriminal ceteler,aile klanlarinin oldugu sehirde hakaret günlüktür,yaralama,öldürme bile görülür.
3-60 yasina kadar yaptigim (8-10 gece yatisi hastahane veya ambulans arabasi nöbeti,48 saat hafta sonu yatili nöbetler 60 dan sonra sadece hastahanede 6 gece yatili nöbet tutum) ben hic nöbette esimi ailemi özlemedim,bu meslege gireken bende esimde (hastahane hemsiresi) bu meslegin zorlugunu fedakarlik gerektirdigini biliyorduk.haftalik calisma 80 sati bulur.
4-performansi bos ver,2015 yilinda yanlis tani tedavi yüzünden Almanyada hekim ler,hastahane hakkinda 44 bin dava acilmis,bende meslek hayatimda hakim karsisina ciktim,hastahane icinde defalarca sözlü-yazili savunma verdim
5-Bashekimi bos ver! sen hemsirelerin mobingi ve sikayeti sonucu isini kaybettinmi? ben kaybettim,hekimin is yerinin hastahane personel sefinin iki dudagi arasinda oldugunu"hastalar ve hemsireler sizden memnun degil yarindan itibaren is aktinizi festettik" sözünü kac kere duydunuz? söyleyen bas hekimdegil ticaret okulu mezunu personel sefi!
6-maalesef veteriner hanimiza sevindirici bir haber veremeyecegim,Türkiyede veteriner olan kisi burada en fazla hayvanat bahcelerinde (belki) bakicilik is yeri bulabilir,sakin ha bakicilari kücümsemeyin,hayvan saglik okullarinda 4 sene tahsil yapmislardir.ama yinede bir asistanlik arasin cok-cok zor ama imkansiz degil,bilhassa köy veteriner hekimlerinin asistanlara ihtiyaclari olur,bulursa aile yasantisini tamamen unutun derim. frankfurtan selamlar,ayrica fly da selamlar.


People
5
8) big (big gaitacı )
18.06.2017 17:47:38
Yapılan yakışıksız olabilir ama olaya bir de diğer taraftan bakalım. Neden yöneticiler böyle bir yola gitmek zorunda kaldı ? Demekki doktorlar poliklinik mesai saatlerine dikkat etmiyorlar. Önceki çalıştığım hastanede yönetim doktorarı bu konuda defalarca uyardıkları halde bizimkiler bildiklerini okumaya devam devam ettiler.
People
7
9) acil (dr)
18.06.2017 16:46:31
ÖNCE SAĞLIKTA ŞİDDET İÇİN BİR ADIM ATILSIN.
SAĞLIKTA ŞİDDET SON BULSUN.SAĞLIKTA ŞİDDET BAKANLIKÇA TEŞVİK EDİLMESİN.
People
8
10) Ayse (Hekim)
18.06.2017 10:48:03
Sadece hekimler degil butun kurumlarda calisan butun calisanlar kontrol edilmeli. Mesaiye keyfi gec gelenler tabiki cezalandirilmali. Bashekimin uslubu cok yanlis. Mahalle agzi ile bildiri yapilmis. Hastalari performans yani para icin metaalastirmis bir sistemin fotografi. Poliklinikte gorevli hekimlerin yogun bakim ve servise hasta yatirmasini da yasaklayin o zaman. Banka memuru gibi poliklinikte calisalim. Ayrica ogle arasi mesai sonrasi hafta sonu servis ve yogun hastalari ile ilgilendigimiz her dakikayi ucretlendirmeniz gerekmez mi?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
25/05-26/05 MS'de Sağlıklı Yaşam Sempozyumu NÖROLOJİ İZMİ
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA
14/06-15/06 MEDÜLLOBLASTOMA SEMPOZYUMU MULTİDİSİ... ADAN
14/06-16/06 11. Ulusal Viral Hepatit Sempozyumu (UVHS) ENFEKSİYO... AFYO