Fizyoterapistler mesleğini icra edemiyor!
Fizyoterapist Zekeriya Kalkan, Medimagazin’e yaptığı açıklamada, Türkiye’deki fizyoterapistlerin olumsuz sağlık politikaları nedeniyle ciddi sıkıntılar yaşayarak mesleklerini icra edememe noktasına geldiğini ifade etti.
Fizyoterapistler mesleğini  icra edemiyor!
20 Ekim 2014 - MEDİMAGAZİN

 Türkiye’de yaklaşık 10 bin fizyoterapistin, mesleğini icra etmek istediğini ancak olumsuz sağlık politikaları nedeniyle fizyoterapistlerin hem mesleklerini icra etme konusunda hem de istihdam alanında ciddi sıkıntılar yaşadığını belirten Fizyoterapist Zekeriya Kalkan, Medimagazin’e açıklamalarda bulundu.

    Kalkan, açıklamasında Kanun ve yönetmelikte yer alan hukuki düzenlemelere rağmen fizyoterapistlerin farklı branş hekimleri ile çalışamamakta ve fizyoterapi programını planlayamadıklarını belirtti.

 “ Dünyanın en saygın meslekleri arasında yer alan fizyoterapistlik mesleği maalesef ülkemizde yeterli değeri görmemekte ve sağlık politikaları nedeniyle suistimal edilmektedir.” diye konuşan Fizyoterapist Zekeriya Kalkan, dünyanın diğer ülkelerinde hastaların fizyoterapiste direkt ulaşıp tedavi görme imkanı varken, Türkiye’de bir hastanın fizyoterapiste  direkt ulaşmasının imkansız olduğunu kaydetti.

Tedaviler Fizyoterapist yetersizliğinden dolayı aksıyor

    1 Mayıs 2014 tarihinde yayımlanan genelge ile fizik tedavi kotasının düşürülerek onlarca fizyoterapistin işten çıkarıldığını belirten Kalkan,
“Türkiye’de fizik tedavi ihtiyacı olan binlerce hastanın tedavisinin, hastanelerdeki fizyoterapist yetersizliğinden dolayı aylarca aksayarak hastaların çok ciddi mağduriyetler yaşamasına sebep olmaktadır” diye konuştu.

  Kalkan, 6225 sayılı kanunun ek 13. Maddesinin b fıkrası ile ek 1/A sında yer alan madde de fizyoterapist tanımının yapıldığını belirterek, bu tanımlar doğrultusunda Türkiye’deki fizyoterapistler olarak, tanısı konmuş hastaların fizyoterapiye ihtiyacı olması halinde ilgili branş doktoru hastayı direkt fizyoterapiste gönderilebildiğini, Fizyoterapiste gelen tanısı konmuş hastaların fizyoterapi programı ile fizyoterapistler tarafından belirlendiğini ifade etti.

 Fizik tedavinin mimarı olan fizyoterapistlerin yaptıkları tedavilerin altına imza atmak ve tedavi   sorumluluğunu resmi olarak üstlenmek istediklerine de dikkat çeken Kalkan, Fizyoterapistlerin  farklı branş hekimleri ile yaptığı tedavi hizmetlerinin SGK tarafından faturalandırılmasını istediklerini kaydetti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) zekeriya kalkan (fizyoterapist)
01.11.2016 12:27:27
Yıl oldu 2016, fizyoterapistler mesleğini hala icra konusunda mahkum edilmeye devam ediyor!
People
7
2) xxyyy (ccvv)
01.09.2015 01:01:38
devleti, kanunu, yasayı ''biraz ''bilen biri olarak söylüyorum
yasayı , yönetmenliği okusun bu fizyoterapist vatandaşlarımız
şunuda söyleyeyim bu ülkede Asker olmayan hiçbir meslek mensubuna asker kadar önem vermem ,umurunda da olmak
burası Türkiye herkes yasaları okusun ütopya yapmasın ne fztler ne dr ler
kanıta dayalı değil kanırta dayılıdır işler
siz sourbone da okudunuz sanırsam biraz fransızsınız da ülkeye....
People
1
3) Murat öztürk (uygulayici fizytrpst)
30.11.2014 15:20:18
Alternatif Tıp yöntemlerinide Doktor camiası rezil etmiş durumda.ARKANSAN UNI.Kayropraksi uzmanlığı ders programına bakın ve ne demek istediğimi göreceksiniz. Bizdeki yasaya bak bide Dr yada Dr gözetiminde sağlık meslek mensubu.Yaziklar olsun bu kadar ucuzlastirdiniz bir sertifikayla
People
0
4) hasan yaman (fizyoterapist)
24.10.2014 17:13:55
Mesleki haklarimizi istiyoruz. 3.dunya ulkeleri saglik politikasindan yorulduk artik avrupa birligi kriterlerine uygun olmalidir fizyoterapist yonetmeligi
People
1
5) peiol (fizyoterapist)
24.10.2014 11:53:46
Türkiye Cumhuriyeti nin gelişmeye ihtiyacı var artık 3. dünya ülkesi olmak istemiyoruz gelişimlerin önü açılmalı hiç birsey hiç kimsenin tek elinde olmamalı. eger gerçekten hastanın menfaatleri düşünülüyorsa ki sadece düşünülen performans kaygısı herkes yapabildiği işi yapmalı doktor koysun teşhisini göndersin fizyoterapiste bende bildiğim işi yani modaliteler ve rehabilitasyonu uygulayabileyim haaaa bence bu doktorculuk oynamak değil cünkü bu benim işim bunları benden iyi kimse bilmiyor inanın fizyoterapistler olmasa hastalar eğitimsiz kişiler elinde perişan olacak yazık çok yazık vicdanen hiç bir fizyoterapist bunu kaldıramıyor.ortopedistten yada nörolojiden hasta almanın nesi kötü anlam veremiyorum o da doktor yoksa odamı bizim gibi doktorculuk oynuyor bırakın bu hastayı düşünürmüş gibi yaptığınız halleri. bu arada medimagazin ailesi ve durumu yazan arkadaş herşey gönlünüzce olsun. GÜZEL GÜNLER ÇOK YAKIN
People
1
6) Fzt. .. (fizyoterapist)
24.10.2014 10:38:52
Hastaların sağlığı tehlikede! Dört yıllık lisans mezunu fizyoterapistler bağımsız hasta almak istiyor diye kaos yaratmaya çalışan sevgili fizik tedavi hekimleri!!! Yıllardır vasifsiz personel, att, hemsire calistirilmasina da ön ayak olan ayni kişiler ne garip!
An itibariyle çalışmasına göz yumdugunuz hemsireler den birinin sorusu (elde özellikle KİM ekleme uygulama demiş KİM eklem neresi :)
Yıllarca bu vasifsiz lar gitsin de hemsire att olsun bari diye ugrastik en azından saglikcidir :(( zihniyetiyle!!!! Hemsire de alanı değil ki ne bilsin kas eklem...
yahu olur mu hastaların sağlığı tehlikede fizyoterapistler özgür hasta almak istiyorlar biz senelerce vasıfsız personeli sözüm ona gözeterek çalışırdik ama gozetiyorduk yahu!!!!

Diğer branştaki hekimlere lütfen calistiginiz yerdeki fizik tedavi ünitelerine bakın kimleri calistirilmasina izin veriyorlar görün. Sözüm ona gozetiyorlar mış mış görün! Bu arada fizyoterapist olmayınca kendisi işi devir alıp hastaya cihazı bile uygulayan doktor da duydum bir keresinde! Duysa kendi meslektaslari bile ayiplar bu kucultucu isi nasil yaparsin diye :))) istisna işte! !!

Birde d vitamini meselesi vardı.yeni mezun arkadaş yazmış hasta çiçek gibi olmis :). Zaten ftr hekimi haricinde hiçbir hekimin aklına gelmezdi vallahi dünyayı kesfetmissiniz..
People
2
7) fzt.derya (fizyoterapist)
24.10.2014 10:01:03
"house" benim işimi ameleleştiren sensin bu yazılar ve itirazlar da buna zaten....
benim işimi ameleleştirirken kendi işini ftr kartı doldurmaktan ibaretmiş gibi gösteren de sensin...öyle olmasayadı fizyoterapist ftr planını yapmak istiyor deyince dr culuk oynuyor bunlar demezdin.....orda itiraz buna...algılama sorunu var herhalde
People
2
8) Dr. House (FTR Uzmanı)
24.10.2014 01:26:01
benim işimi kart doldurmak olarak gören hastalıklı zihniyet (bkz. fzt derya), senin yaptığın iş de ameleliktir o zaman.

(işini düzgün yapan, haddini bilen arkadaşları tenzih ederim)..
People
1
9) fzt.... (fzt fzt)
23.10.2014 22:22:30
burcu hanım sözüm size gerı donmeyın demısınız ama yorumunuza baktıgımda cevap hakkı doguyor , ben doktor degılım tanı koymadım elbet, tanıyı koyan bır ortopedist idi...bunu tamamen hasta anlatıyor ben uydurmuyorum... konuyu saptırıp komık hale dusen malesef sız oldunuz... ayrıca yorumlara bakarsanız belden asagı vuran da sızlersınız... bazı hekım arkadaslar mustesna tabıkı... bızde saygı duyan ve multidispliner calısmaya onem veren hekımlerımızle calısmak ıstıyoruz... dedıgım dedık caldıgım duduk dıyen hekımlerle degıl...sızde ınsansıznız hata yapabılırsınız ama bunu anlatmaya calıstıgımzda doktorculuk oynamayın dıye konusan hekımle karsılasıyoruz,,, madem kı ekıp calısması iletsime onem verın kardesım
People
1
10) Burcu Ünalan (Fizyoterapist)
23.10.2014 20:39:50
değerli yazısından dolayı önce meslektaşım Zekeriya Kalkan'a daha sonra medimagazin ekibine teşekkürlerimi sunuyorum.en kısa zamanda farklı bıranş hekimleriyle yaptığımız tedavinin SGK tarafından faturalandırılmasını istiyorum,hastalarımız mağdur olmasın artık.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA