"Güzellik Merkezleri Denetlenmeli" haberine dermatologlardan cevap
04 Mayıs 2011 -

Medimagazin Dergisi Yazı İşleri Müdürlüğü'ne,
 
Bugün sabah saatlerinde derginizde "Güzellik Merkezleri Denetlenmeli" isimli bir yazı yayınlandı.
Öncelikle yazının başlığının yanlış seçilmiş olduğunu belirtmek isterim, çünkü Güzellik Merkezleri Sağlık Bakanlığı tarafından 01.01.2010 tarihinde kapatılmıştır; bu nedenle var olmayan güzellik merkezleri denetlenemez.
 
Yazının başlık kısmında yapılan yanlış yazı içerisinde yazar tarafından polikliniğe döndükleri belirtilerek düzeltilmiş. Benim itirazım hatta isyanım yazının bu kısmı ile ilgilidir. Yasalarımıza göre poliklinik açmanın belli koşulları vardır; bu koşullardan en önemlisi, poliklinik açma hakkının sadece doktorlara (en az iki doktorun bir araya gelmesi ile) tanınmış olmasıdır. Ancak güzellik merkezlerinin kapanmasından bir gün önce yani 31.Aralık.2009'da Sağlık Bakanlığı bir defaya mahsus olmak ve bir başkasına devredilmemek  şartı ile yasamızda sadece doktorlara tanınan poliklinik açma hakkını hiç bir şart aranmaksızın dört yıl süre ile sahibi işletmeci olan güzellik merkezlerine de tanımıştır. Bu hukuksuz uygulama nedeniyle sahibi doktor olmayan eski güzellik merkezleri poliklinik adı altında çalışmaktadırlar. Söz konusu yazıda belirtildiği gibi bu polikliniklerde dermatolog çalışması yasalarımızla çelişen bu hukuksuz uygulamayı haklı çıkarmaz. Öte yandan Şubat 2008'de güzellik salonları tıbbi işletme statütüsünden çıkarılmıştır ve denetimleri belediyelere bırakılmıştır. Güzellik salonlarının içerisinde tıbbi işlem yapılması yasaktır. Ancak güzellik salonlarında lazer epilasyon gibi tıbbi işlemler doktor olmayan kişiler tarafından yapılmaya devam etmektedir. Ek olarak Tam gün yasası sürecinde 25.Eylül.2010 tarihinde çıkarılan bir yönetmelikle muayenehanelerde yapılabilecek işlemler sınırlandırılmıştır. Bu yönetmelik çeşitli kurumlarca dava edilmiş ancak yürütmeyi durdurma talepleri Danıştay tarafından reddedilmiştir. Bu doğrultuda lazer işlemi dermatolog ve plastik cerrahi uzmanlarının muayenehanelerinde yapılamamaktadır.
 
Sonuçta, dermatoloji ve plastik cerrahi uzmanlarının muayenehanelerinde yapılması yasaklanan lazer tedavisi, sahibi doktor olmayan eski adı güzellik merkezi yeni adı ise poliklinik olan işletmeler ile halkın sağlığını tehdit edecek bir biçimde, tıbbi işletme statütüsünden çıkarıldıkları için denetimleri belediyelere bırakılan ve içlerinde tıbbi işlem yapılması yasak olan güzellik salonlarında yapılmaya devam etmektedir.
 
Bu hukuksuz uygulama ile ilgili değerlendirmeyi hekim kamuoyunun ve halkımızın takdirine sunmak isterim.
 
Saygılarımla,
 
Doç.Dr. Emel Erdal Çalıkoğlu
Ankara Özel TOBB-Ekonomi Ve Teknoloji Üniversitesi Hastanesi Dermatoloji Bölüm Başkanı
Türk Dermatoloji Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
Türk Dermatoloji Derneği Mesleki Sorunlar Çalışma Grubu Sekreteri
Ankara ÖSHED Özel Hastaneler Temsilcisi

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) drburcu (uzman doktor)
05.08.2013 11:56:12
Bence burada kendini bilmez, doktor hakkında atıp tutan bazılarını(onlar kendini biliyor) doktora hakaretten mahkemeye vermek lazım...Bu konuda TTB yi arayıp uyaracağım. Herkes konuşurken sınırını bilmeli edepsiz konuşmamalı.
People
0
2) postenflamatuar (uzm dr)
05.08.2013 11:51:14
Bu dermatoloji uzmanlık dernekleri dediğim gibi diğer uzmanlık dernekleri gibi "elit" derneklerdir. Bu derneklerin üyelerinin büyük çoğunluğu devlet ve ya özel hastanelerde çalışan uzman doktorlardır. Devlet hastanesinde çalışan cildiye uzmanlarının en önemli problemlerinden biri acil nöbetidir.

Hizmet içi eğitim ve sertifikasyon programalrından geçmeden acilde dermatoloğa nöbet tutturuluyor ve hem hasta hem de doktorun hayatı tehlikeye atılıyor.

Bu elit uzmanlık derneği acil nöbeti için hukuk bürosu ile tüm üyeleri adına dava açıp yürütmeyi durduracağına sadece az sayıda kozmetik uygulama yapan doktorların dertlerini 1. gündem maddesi yapıyor. Pes doğrusu.

Tüm uzmanlık derneklerinde bu "elit" sorunu var. Bunun çözümü hocaların yönetici olduğu ve bu nedenle sadece hocaların problemleriyle uğraşmayı marifet sayıp, diğer üyelerin ciddi problerini önemsemediği bu sakat yapılanmalrı terk edip yeni dernekler kurmaktır. Dermatologlara duyurulur.
People
1
3) Mutlu Dermatolog (Uz.Dr)
05.08.2013 09:10:08
Sayın estetisyenler hangi eğitimi aldınız? Eğitim aşağı eğitim yukarı bahsetmişsiniz, şu MEB verdiği sertifikalar mı? Estetik sektörü maddi anlamda para getiren bir sektör elbette ama çoooook suistimal edildi..Adım başı-istisnalar dışında- ahır gibi salonlar açıldı bi köşeye de dandirikten çin malı IPL cihazı kondu oldu sana güzellik salonu. Açılan bu salonlarda paket program adı altında yekünle para kaldırıldı,resmen dolandırılan sayısız insan oldu. Polikliniğe koşarak girip dava açacağım bunlara diyen kaç hastam oldu sayısını bile hatırlamıyorum.. Ha birisi de hocaya lazer epilasyon hakkında bilgi veriyor yok Ipl buymuş yok lazer değilmiş.. Emel hanım lazer tedavileri ile ilgili kitap yazsa önsöz haricinde hiçbir şey anlamazsın. Kıl tüy ayıkla ama lakırdı yapma..
People
0
4) Mehmet. Ayr. (hekim)
05.08.2013 04:48:28
yıl 2013 hala estetisyen diye titr sahibi olduğunu sanan adam var
People
3
5) Hatice Soydan (Estetisyen)
04.08.2013 23:36:26
Hangi dermatolog, hangi plastik cerrah yada hangi pratisyen hekim alanında lazer epilasyon eğitimi alıyor merak ediyorum gerçekten. Bunlarla uğraşmak yerine tedavisi olmayan deri hastalıklarına çözüm arayıp, insanlara köstek olmak yerine, tıp dünyasına faydalı şeyler sunun. İşinizi yapın.
People
1
6) münir ercan (salon işletmecisi)
13.03.2012 17:03:06
saygıdeğer emel hanım bırakın artık bu tür rant kavgalarını.bu rant kavgalarıyla saygı,değerliliğiniz saygı,değmezsizliğe cıkıyor.sağlık bakanımızın lafını hatırlatmak isterim.benim 12 yılda uzmanlığı alan doktorumun kılla tüyle ne işi var der.güzellik uzmanlarımız sabah lazere başlar,akşama kadar lazer yapar.sizde yapın bırakalım bu işi.daha lazer makinesini ayarlamasını bile bilmezken yapmayın.cok azda olsa siz dermatoloklara kalan saygımızı yitirtmeyin.iyi günler.
People
0
7) derya kara (estetisyen)
11.01.2012 02:10:29
Bir estetisyen olarak 15 yıldır hizmet vermekteyim.Artık bu işi yapıp yapamayacağımdan emin değilim.Çünkü hergün mantar gibi sayısını tahmin bile edemeyeceğiniz kadar salon açılıyor.Peki kimler açıyor dersiniz bu gibi yerleri?İnşaat sektöründen gelen vekarapara aklayan kişiler,bilgiden yoksun 6 yılı nasıl olupta bitirdiği belli olmayan pratisyen dr.lar.Aslında işletmeciliğini bile nasıl yapacağını bile bilmeyen bu insanlar köle gibi 3 kruşa neredeyse işkence eder gibi,hakaretlerle ve en az 12 saat bizim gibi insanları çalıştırıyorlar.Şunu çok içtenlikle paylaşmak isterim,insan sağlığı ciddi tehdit altında cihazlar sonderece sağlığa uygun olmayan şartlarda ve ucuz cihazlar.ne lazer cihazları(markası ne olursa olsun)nede zayıflama aletleri,bizim gibi 3.avrupa ülkelerine pazarlanan dışı şatafatlanan aletler hepside.Ben kendime lazer yapmadım bunuda itiraf ediyorum.Hele yüzünüze asla böyle bir uygulama yaptırmayın çünkü ayva tüyleri dediğimiz ince tüyleriniz uyarılarak kalın kıllara dönüşüyor.vucuttada aynı şey söz konusu ama kapatma şansınız var ama yüzünüz herzaman açıkta olan kısım.kalıcı yanıklar vs.Etik olmayan çalışma ve çalıştırma şekilleri ssk vs.Devleti aldatıcı şekiller bulma rüşvet vs.gibi birsürü şey bu benim içinde bulunduğum sektör.Malesef ülkemizde birçok sektörde buna benzer şeylere rastlamak mümkün.Birkaç ay eğitim alan kişiler ucuz cihzlar ve sağlığınız gerisini siz düşünün.
People
2
8) Şükran uyanık (HALKLA İLİ,ŞKİLER)
07.09.2011 23:59:57
ÖNCELİKLE ŞU AYRIMI BİLMEMİZ DAHA DOĞRU EPL DEDİĞİMİZ(MAVİ IŞIK) FOTO LAZERDİR.. GÜZELLİK SALONLARI VEYA ESTETİSYENLER BU FOTO LAZERİ KULLANMAKTADIRLAR ..DİĞER,,GERÇEK LAZER (KIRMIZI IŞIK) ZATEN DOKTORLAR TARAFINDAN KULLANILMA İZNİNE SAHİPTİR...
ANLIYAMDIĞIM..DEVLET BU KADAR OKUL ,VE KURSLARDA ESTETİSYEN YETİŞTİRİYOR,,MESLEK EDİNDİRİYOR.İNSANLARA SALON AÇMA İZNİ VERİYOR..BİR ÇOK İNSAN BU SEKTÖRDEN EKMEK YİYOR VE YATIRIM YAPIYOR.. ..DOKTORLARIN NEMALRIMI AZALDIKI EMEKÇİ İNSANLARIN ..EKMEĞİYLE OYNUYORLAR..*** BEN BİR POLİKİLİNİĞE GİTTİM..LAZER YÖNTEMİYLE KIL YOK ETMEK İÇİN...DOKTORUN YAPMASI GEREKEN İŞLEMİ BİYOLOĞ YAPTI.*****.ZATEN HİÇBİR DOKTOR KIL ALMAK YADA
DERMO GİBİ YÜZEYSEL CİLT SOYUMUNU KENDİSİ YAPMIYOR..GENE BİR ESETİSYENE YADA HİÇ ALAKASIZ BİRİNE YAPTIRIYOR.. BURALARDA DİPLOMASI SÜS ..OLARAK DUVARDA DURUYOR..KENDİLERİDE ÇÖLDEKİ SERAP GİBİLER.. OKADAR TIP EĞİTİMİNDEN SONRA İKİ KIL ALMAK İÇİN BU KADAR ÇABALARINI ..ANLAMK MÜMKÜN DEĞİL DEMEYECEĞİM....HEP BİZE HEP BİZE....'''' BU İŞİ MESLEK EDİNMİŞ İNSANLAR..VE İŞ EDİNMİŞ MÜESSESELER..KENDİNİ RİSKE ATMAYACAKTIR..DOLAYISI İLE MÜŞTERİSİNE GEREKLİ ÖZENİ GÖSTERECEKTİR...
NE YANİ ..HİÇ Mİ DOKTOR HATASI OLMUYOR.....
BU HATALI AMELİYET VE TEŞHİS KOYAN DOKTORLAR ADINA .. İŞİNİN EHLİ DİĞER DOKTORLARINDA ,TÜMÜNÜN MUUANEYELERİ KAPATALIM OZAMaN.. lÜTFEN MEZARA BİŞEY GÖTÜREMİYORUZ...PES YANİ AÇGÖZLÜLÜĞÜN BU KADARINA...
People
0
9) Nilay Leyzik (hemşire)
12.05.2011 00:31:13

Ben poliklinik sahibi hemşire aynı zamanda güzellik uzmanıyım,bu sektörde 10 yıldır geçkin süredir İstanbulda ilk lazeri yapmaya başlayan kişilerden biriyim en az 20 doktora eğitim vermişimdir. Doktorların bir çoğu bu uygulamayı kendi yapmıyor bazı cihazları kullanmayı dahi bilmiyor, ancak bu işin yinede doktorun olduğu yerde yapılması gerektiğini düşünüyorum,doktorun olduğu yerde oto kontrol var,ciltle ilgili sorun yaşandığında hemen önlem alınıyor.Bence doktorlar kendi yanlarında estetisyenin bu işi yapabilmesine destek olmalı illagal duruma düşmemeliler... Dermatologlardan da ricam her sene birileri ile uğraşmaktan vazgeçsinler medikal estetik dr bitti,estetisyenler,şimdide sahibi dr olmayan poliklinik sahiplerinemi kafayı taktınız? Her sene bişeylerle uğraşıyorsunuz bu işi rahat yapamayan yine siz oluyorsunu...
People
0
10) GÜRKAN (doktor)
05.05.2011 18:37:27
''İşin'' ehli olanları korumak devletin görevi ama baskı ve kurallar dayatılıyor işin asıl sahiplerine,yani o kadar emek veren dermatolog arkadaşlara yazık oluyor
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
27/03-30/03 18. Nefroloji Kış Okulu NEFROLOJİ KIBR
05/04-07/04 TOD Nisan Kursu GÖZ... ANKA
07/04-10/04 41. PEDİATRİ GÜNLERİ ve 20. PEDİATRİ HEMŞİRELİĞİ GÜNLERİ ÇOCUK... İSTA
12/04-13/04 Hacettepe Radyoloji BT Kursu 2019 RADYOLOJİ ANKA
12/04-14/04 Hedef Kanser 2019 TIBBİ... KIBR
10/04-14/04 Türk Toraks Derneği 22. Yıllık Kongresi GÖĞÜS... ANTA
19/04-21/04 17. Karadeniz Oftalmoloji Derneği Kongresi GÖZ... İSTA