Hastanenin döner sermayesi her yıl arttı, sağlık çalışanınki her yıl azaldı!
Sağlık çalışanları 2015 yılında, 27 milyar 495 milyon 402 bin TL döner sermaye kazancı elde etti. Son 5 yılda devlete kazandırılan döner sermaye gelirlerinin toplamı ise 112 milyar 813 milyon 410 bin olarak tespit edildi. Ancak, buna karşılık sağlık çalışanları, sağlık kuruluşlarının neredeyse tamamında, sabit ek ödemenin üstünde, üretimden elde ettikleri bu paydan herhangi bir döner sermaye payı alamıyor.
Hastanenin döner sermayesi her yıl  arttı, sağlık çalışanınki her yıl azaldı!
25 Ekim 2016 -

Sağlık-Sen tarafından yapılan, ‘Döner Sermayeli Sağlık İşletmeleri; Tespitler ve Öneriler’ araştırması raporu yayınlandı. Rapora göre, sağlık çalışanlarının kurumlarına döner sermayeden kazandırdıkları para her yıl düzenli olarak artarken, aldıkları pay da düzenli olarak her yıl azaldı. En sonunda ise, sabit ek ödemeye mahkûm hale geldi.
 
Sağlık-Sen Genel Başkanı Metin Memiş yaptığı açıklamada, sağlık çalışanlarının adaletsiz performans sistemi sebebiyle mağdur olduklarını, dağıtılabilir döner sermayenin azalması sebebiyle bu mağduriyetin daha da arttığını söyledi. Sağlık Bakanlığı ve kuruluşlarının, döner sermayeden sağlık çalışanlarına pay verilmemesi konusunda, kurumsal maliyet ve giderleri gerekçe gösterdiğini belirten Memiş, “Biz inanıyoruz ki, hakkaniyetli bir sistemle hem sağlık çalışanlarının mağduriyeti giderilebilir, hem de kurumlarımızın ekonomik sıkıntıları sona erebilir. Bunun için yapılması gerekenleri bir analiz olarak yayınladık.  Raporumuzu, Sağlık Bakanımızın yanı sıra diğer paydaşlarımıza da ileteceğiz.” Şeklinde konuştu.
 
Dağıtılabilir döner sermaye miktarının artırılmasının sağlık çalışanlarının mağduriyetini bir nebze olsun gidereceğini ifade eden Memiş, bunun sağlık hizmetlerinin kalitesine ve vatandaş memnuniyetine de olumlu katkısı olacağını ifade etti.
 
Raporda, döner sermayeli sağlık işletmelerinin karşı karşıya oldukları sorunları dört ana başlıkta ele aldıklarını belirten Memiş, bunların Yapısal Sorunlar İçin İzlenecek Strateji ve Hedefler, İşletmecilik Sorunları İçin izlenecek Strateji ve Hedefler, Mali Sorunlar İçin İzlenecek Strateji ve Hedefler ve Personel Sorunları İçin İzlenecek Strateji ve Hedefler olduğunu belirtti.
Sağlık çalışanlarının döner sermaye mağduriyetlerinin giderilmesi için yapılması gereken uygulamaların da raporda yer aldığını dile getiren Memiş, bunlardan bazılarının; ücreti döner sermayeden çalıştırılan personelin maaşlarının merkezi bütçeden ödenmesi, % 1 oranında hazineye aktarılmak üzere yapılan kesintinin kaldırılması, üniversitelere ait döner sermayelerden bilimsel araştırmalar için ayrılan payın alınmasından vazgeçilmesi ve bilimsel araştırmaların genel bütçeden desteklenmesi gibi öneriler olduğunu kaydetti.
 
Yapılması gereken bir başka uygulamanın ise, sağlık hizmet fiyatlarının sağlık hizmet sunucularının giderlerini karşılayacak şekilde artırılması olduğunu kaydeden Metin Memiş, hizmet alım giderlerindeki artışların döner sermaye bütçelerinin oluşturulması ve SUT fiyatlarının belirlenmesi aşamasında göz önündü bulundurulması gerektiğini kaydetti.
 
Sağlık-Sen’in yaptığı araştırmada, Sağlık Bakanlığı’nın son beş yıllık döner sermaye gelir ve gider tablosuna da yer verildi. Buna göre döner sermaye gelirleri, 2011 yılında 17 milyar 635 milyon 318 bin TL, 2012 yılında 19 milyar 993 milyon 491 bin TL, 2013 yılında 22 milyar 666 milyon 344 bin TL, 2014 yılında 25 milyar 22 milyon 855 bin TL, 2015 yılında ise 27 milyar 495 milyon 402 bin TL olarak tespit edildi.
 
Giderler ise, 2011 yılında, 18 milyar 617 milyon 836 bin TL, 2012 yılında 21 milyar 76 milyon 401 bin TL, 2013 yılında 23 milyar 681 milyon 687 bin TL, 2014 yılında 25 milyar 573 milyon 376 bin TL, 2015 yılında ise 29 milyar 50 milyon 108 bin TL olarak tespit edildi.
Hizmet sunumunda artan hasta sayısı nedeniyle her geçen yıl giderlerin artmasına rağmen gelirlerin durağanlık göstermesi ise, Sağlık Uygulama Tebliği Fiyatlarının SGK tarafından yıllardır revize edilmemesinden kaynaklanıyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
23
1) Selçuk (Dr)
18.11.2016 10:18:26
Bu ek ödemeden alamayan binlerce hekim ve binlerce sağlık çalışanı var, sadece çıplak maaş alıyorlar. Yasaları yanlış yapmışlar, adaletsiz uygulamaya aynen devam
People
0
2) abc (dr)
01.11.2016 19:06:38
Sayın Neco(sağlık memuru)
Sizin gibi işinin hakkını veren saygıdeğer arkadaşlarımıza lafım yok..Hakan ismindeki sağlık memuru arkadaşın yorumu sonrası tepem attı biraz..neyse aynı gemide yol alıyoruz..sisteme isyan etmek hakkımız..bahsettiğim şekilde yan gelip yatıp bizim sırtımızdan kazananlara isyanım..istemeden de olsa işini gerçekten layıkı ile yapan saygıdeğer sağlık çalışanı arkadaşlarımdan özür dilerim..çok okudum siz cahil ben kültürlüyüm demekte istemedim hiç bir yazımda dönüp okuyun isterseniz..bu konuda da kırdımsa affola..
People
2
3) neco (sağ.mem)
01.11.2016 16:10:43
gereksiz ve fazla personel varsa bakanlığa şikayet edin. neden diğer hakkı ile çalışanları zan altında bırakıyorsunuz? ben sizin kadar okumamış sizin kadar eğitim görmemiş bir cahilim ama işi hakaret boyutuna getirmiyorum. neyse konu fazla uzadı. genelleme yapmadan çalışan her kimse hakkını alsın. yok eğer sağda solda gezip de birde tavandan ek ödeme alıyorsa o iş kişinin kendi vicdanına kalmış. insan her şeyden önce aldığı parayı hak etmelidir. öyle çalışıyormuş iş yapıyormuş gibi görünüp de üç kağıtçılık yapanlar bu işin öbür tarafı da var.
People
5
4) hector (dr)
01.11.2016 14:47:42
biz Ankara Etimesgut Sait Ertürk Devlet Hastanesindeki uzmanlar sıfır `0' yanlış duymadınız sıfır tl döner aldık..altta yazılan nedenlerden dolayı!
People
2
5) MURAT CAN (SAĞLIK MEMURU)
31.10.2016 23:18:13
Konuyu uzatmaya gerek yok dr lar kadar döner sermaye alalım demiyoruz fakat hakkımız olan döner sermayeyide lütfen versinler
çalıştığım kurumda 3 yıl önceki döner sermayem 900 Tl şuan 400 tl
takdir sizin acil farkı ile beraber
People
13
6) abc (dr)
31.10.2016 16:58:11
Sayın Metin(Dr)
Bu size son mesajım, daha fazla polemiğe girmeyeceğim..
Israrla dr yazdıgınıza göre ya sahadan uzak olaydan bir haber bir yönetici hekimsiniz, ya da çok yakınlarınız hekimdışı sağlık çalışanıki bu kadar bozuluyorsunuz..
Güzel kardeşim milletin aklıyla alay etmeyin..ne demogoji yapıyorsunuz.. maaşı tabiki devlet ödüyor..ben ondan mı bahsediyorum..benim uzman doktor maaşım 2500 tl sabit ek ödememle beraber 4500 civarı para alıyorum..ha benim yarım kadar okul okumuş yargı mensubu benim iki katım maaş alırken ben bu paralara razı olacağım ama hastanelere ihtiyaç fazlası personeli dolduracaklar ve benim türlü risklere girerek yaptığım ameliyatlarla ya da muayenelerle hastaneye getirttiğim geliri de ne iş yaptığı belli olmayan bu kişilere döner sermaye adı altında dağıtacaklar..buna itiraz etmekte insanlara saygı duymamak olacak..Hükümet şu 657 yi bi düzenlesin de o zaman ben görücem sizi..yüreğiniz varsa gidin bakın hastanelere hekim eşşek gibi çalışırken sağda solda gezip tozan, çay sigara yapıp akşam eden ve işin ucundan zerre tutmayan bir sürü personel var..yeter artık kardeşim kendinize gelin!
People
4
7) METİN (DR)
31.10.2016 12:26:49
Sayın abc (dr)..
tekrar söylüyorum.Önce insanlara saygılı olmayı öğrenin.Bu saygı yılların kıdemiyle falan da ölçülmez.Ekipteki diğer arkadaşları hastanelere devlet yerleştirir ve maaşınıda devlet öder,siz değil.kendiniz kuş kadar döner alıyorsan,verirsiniz dilekçenizi gidersiniz özele,görürsünüz döneri.kimse de size muhtaç değil.Hekime sahip çık palavlarınıda kendinize saklayın.dediğim gibi önce insanlara saygınız olsun.
People
25
8) abc (dr)
30.10.2016 20:25:49
Sayın Metin(dr) acaba dr mi? neyse önemli değil
Bir kere benim kimseyi aşağıladigim falan yok. Mesleğimde de oldukça kıdemli ve tecrübeliyim. Saygısızlık yapan sağlık memuru arkadaş..ben realiteden bahsediyorum. Hadi hekimi sağlık sisteminden çıkaralım bahsettiğiniz diğer sağlık çalışanları ile devam edin..sistemi yürütebilir misin..hekim bu sistemin olmazsa olmazi..ne alakası var yüksekten bakmakla küçük görmekle..bunu kabullenememek asıl kişisel komplekse girer..kardeşim özetle ben cerrah olup riske girip kuş kadar döner almak istemiyorum..hastanedeki ihtiyaç fazlası sağlık çalışanını ben beslemek zorunda değilim..adam gibi planlama yapsınlar hastanedeki personeli doktorun sırtına yüklemeyi bıraksınlar..bakın hekimler artık aktif cerrahiyi bıraktı bir çok hastanede..uzmanlar kaçak güreşiyo ..bir süre sonra en basit ameliyatı bile özel hastanede 5-10 bin liraya olmak zorunda kalacaksınız..gene sizler kaybedeceksiniz..kompleksleri bir tarafa bırakıp hekiminize sahip çıkın..hepinizin bir gün iyi hekime ihtiyacı olacak..yazılan mesajları düzgün okuyup yorum yazın..
People
9
9) neco (sağ.mem.)
28.10.2016 20:56:06
ben de onu diyorum sayın doktor, hekim dışı sağlık çalışanı mı olur. sadece hekim yeterli sağlık için. ne gereği var hekimdışı sağlık çalışanına, zaten bakanlığınızda bile diğer sağlık personeli diyorsunuz. tansiyonu, damar yolunu alçı atel uygulamalarını hastaya anesti verip uyutmayı sonra hastayı ameliyat masasına ya da sedyeye almayı ve diğer sizin yapmayı değersiz gördüğünüz bütün işleri sadece ve sadece siz yapın siz kazanın. hiçbir işe yaramayan hekim dışında sağlık personeli denilen gereksiz öğeleri sistemden çıkaralım diyorum. sizde çalıştığınız yerde bütün işleri kendiniz yapıyorsunuz heralde ki diğerlerinin dönerden pay almalarınıa kızıyorsunuz. haklısınız bütün işleri siz yapıyorsanız haklısınız
People
8
10) Özgür (Pratisyen)
28.10.2016 11:31:37
Hakan sağlık memuru arkadaş olaya birde şöyle bak istersen bahsettiğin sütürdü sondaydı damar yoluydu yapamayan pratisyen hekimde olabilir uzman hekimde. Bu doktorlar bu saydıklarını 15-20 kez yapsın hemen yapabilecek pozisyona gelebilirler.Peki sen ne kadar sürede doktor olabilirsin ha
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
21/03-23/03 Sağlık Bilimlerinde Araştırma Sempozyumu TIP EĞİTİMİ İZMİ
27/03-30/03 18. Nefroloji Kış Okulu NEFROLOJİ KIBR
05/04-07/04 TOD Nisan Kursu GÖZ... ANKA
07/04-10/04 41. PEDİATRİ GÜNLERİ ve 20. PEDİATRİ HEMŞİRELİĞİ GÜNLERİ ÇOCUK... İSTA
12/04-13/04 Hacettepe Radyoloji BT Kursu 2019 RADYOLOJİ ANKA
12/04-14/04 Hedef Kanser 2019 TIBBİ... KIBR
10/04-14/04 Türk Toraks Derneği 22. Yıllık Kongresi GÖĞÜS... ANTA