Rehabilitasyon merkezine yabancı fizyoterapist getirdi
Osmaniye’nin Kadirli ilçesinde hizmet veren Hamide Ana Rehabilitasyon Merkezi'nde çalışmaya başlayan Gürcistanlı fizyoterapistler engelli çocukları tedavi ederken dil sorununu da tercümanla çözüyorlar.
02 Şubat 2011 -

Rehabilitasyon merkezi kurucusu Burhan Torun,Tiflis Devlet Tıp Üniversitesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Fakültesi bölümü mezunu iki fizyoterapistin kurumlarında çalışmaya başladığını söyledi.

Torun, "Yabancı fizyoterapistlerimizden Giorgi Changelia fizik doktoru ve aynı zamanda milli sporcu. Milli Takımlar Federasyonunda fizyoterapist olarak görev yaptı.Tekvandoda 2 kez Avrupa şampiyonluğu, bir kez de dünya ikinciliği var. Giorgi Bjalava ise yine tıp fakültesi rehabilitasyon bölümü mezunu. Kurum sahibi olarak bu sporcuları Kadirli’ye getirmek için yaptığım çalışmalar sonucu 6 ay süre sonunda Bakanlıktan onayımız geldi ve fizyoterapistlerimiz çalışmaya başladı.” dedi.

Fizyoterapistlerin engelli çocukların aileleri ile iletişim kurma problemine tercüman bulundurarak çözüm bulduğunu söyleyen Torun “Gürcistanlı fizyoterapistlerimiz İngilizce konuşuyorlar. Türkçe’yi çok az biliyorlar. Bu da engelli çocukların aileleri ile iletişimde problem oluşturuyordu. Problemi çözmek için merkezimize maaşlı bir de tercüman aldık. Aileler çocukları ile ilgili merak ettikleri her konuda fizyoterapistlerimize soru sorup cevabını kolaylıkla alıyorlar.” diye konuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) HÜSEYİN BAYAR (UZM.FTR DOKTOR)
11.02.2018 21:09:15
Slm arkadaşlar YÖK,e diplomalarımı vereli 1,5 yıl oldu bilgilendirmeden başka bir şey gelmiyor en sonunda evrağı bulamadılar ve yurtdışındaki bağlı olduğum konssolosluk yazımı istediler teyit için dekont numaramıda aldım cimer ve bimere defalarca yolladım sonuç cebimde 5 krş kalmadığı için ailem boşanma kararı aldı 3 oğlumdan 2 si musculer disrofiy düşen onları göremez hale geldim cebimde ekmek parası yok malıyeye kayıt yaptırayım özel çalışayım dedim 2. ci gün rakip firmalar sağlık müdürlüğünü üzerime saldılar kapattım ve şimdi inşaat ne bula bilirsem gidip çalışmaya çalışıyorum iş yok milletin alay konusu oldum yemin ederim ekmek parası yok oysa suriyeli dr arkadaşlar gerek diğerleri sorunsuz işlerine başladılar varmı buna bir fikir yürüten ne özeller alıyor nede resmi kurumlar nede özel açabildiğim bir yer oluyor her taraftan baltalanmaya alışmışız hayattan beklentim kalmadı yaşamaktan gerçekten bıktım bu haberleri görünce insanın psikolojısının bozulmaması elden deyil ulaşmak isteyenler 05379732610 gsm,den ulaşa bilirler bu arada almış bulunduğum yeşimtaş ve masaj yatakları muayne yatağını satmak istiyorum uygun fiyata verecem her doğan güneş yeni umutlar getirir deler ya inanmayın arkasından illaki bir kanun ve madde hazır çıkıyor saygılarımla
People
0
2) emre (fizyoterapist)
25.01.2012 16:33:55
bu hafta bizim kurumumuzda da gürcistandan gelen fizyoterapistler calıosmaya basladı.önyargılı davranmak istemedim ama yaptıklarını görünce agzım acık kaldı, hergelen cocuga masaj yapıyorlar, tek kelime türkce bilmelerine hic girmiyorum.nerden nasıl geldiklerine hic bakmamak lagzım, aynası iştir gerisi teferruat, ama yazık cocuklara ailelere, saglıkla ticareti ayırt etmek gerekli diye düsünüyorum
People
0
3) Dr. M.K. (Uzm. dr.)
20.11.2011 09:28:19
Yakında, tercümanla iletişim kuran psikiyatrlar da görürsek şaşmam!!!
People
0
4) altan evlice (fizyoterapist)
19.11.2011 21:38:06
bizim ftr uzmanlarıyla alıp veremediğimiz bişey yok anlamadılar gitti. tüm mesele ftr nin 4 yılda bitirilip kolay iş bulma imkanının olması. hala aynı kıskançlıklarına devam ediyorlar. kıskanç ftr uzmanı gürcüyü alıp çalıştırsın da hastalarda ne kadar başarılı olduğunu bi görsün...
People
0
5) fettah çağlı (fizyoterapist)
18.11.2011 18:07:07
cidden yazık.ben özel eğitimde çalıyorum engelli çocuklarla çalışmak kolay değildir maddi ve manevi boyutunu bunun öncelikle ayırt etmek gerek.bnm arkadasımın yanında da gürci br fzt var daha serebral palsini ne oldugunu bilmiyor,bu fzt'lere guvenip engelli ögrencilirmizi teslim etmek akıl mantık işi değildir,gürcistanda okuyan turk fzt'ler bile fizik tedavi acısından yetersiz..herşey para değil özel eğitim patronları ve ftr doktorları..
People
0
6) ahmet ahmet (doctor)
09.09.2011 10:51:48
sayın Ahmet Yılmaz fizyoterapistlerin diğer doktorlarla da çalışması sizi niye bukadar rahatsız ediyor anlamış değilim. siz de isterseniz yurt dışından getirin fizyoterapistinizi.daha iyi para kazanırsınız zira yorumunuzdan anladığım kadarıyla bir tüccardan farkınız yok.halk sağlığı malesef planlarınızda yok.kazandığının uçuk mevlalar söz konusu olduğunda yavaşlatma yada 1 günlük iş bırakma eylemi yapabiliyorsunuz.
People
0
7) h veli kılınç (fzt)
24.06.2011 08:17:30
ÇALIŞMA SOSYAL VE GUVENLK BAKANLIĞI CEVAP
1...MEB TARAFINDAN MESLKİ ANLAMDA YETERLILIK BELGESİ VERİLEN(onizin) yabancı fizyoterapisttlere MESLEKİ BİR DEĞERLENDİRME YAPILMAMAKTA(DENKLIK) ANCAK AYNI COGRAFİ BÖLGEDE TURKYE İŞ KURUMUNA KAYITLI
İŞ ARAYAN FİZYOTERAPİST BULUNUP BULUNMADIGI BAKILARAK EGER VAR ISE ÇALIŞMA IZNI VERILMEMEKTEDİR AYIRICA BUNA DA EK OLARAK 4817 KANUNUN 14. MADDESINDE BULUNAN HUSUSLARLARDA DIKKATE ALINIR


'''''MADDE 14. — Çalışma izni veya çalışma izninin uzatılması istemi;

a) İş piyasasındaki durum ve çalışma hayatındaki gelişmeler ve istihdama ilişkin sektörel ve ekonomik konjonktür değişikliklerinin çalışma izni verilmesine elverişli olmaması,

b) Başvurulan iş için ülke içinde, dört haftalık süre içerisinde o işi yapacak aynı niteliğe sahip kişinin bulunması,

c) Yabancının geçerli bir ikamet tezkeresinin bulunmaması,

d) Bir işyeri, işletme veya meslek için izin talebi reddedilen yabancının aynı işyeri, işletme veya aynı meslek için izin talebinin reddedildiği tarihten itibaren bir yıl geçmeden yeniden izin talebinde bulunması,

e) Yabancının çalışmasının millî güvenlik, kamu düzeni, genel asayiş, kamu yararı, genel ahlâk ve genel sağlık için tehdit oluşturması,

Hallerinde reddedilir.

Çalışma izninin iptali''''''''''

2.BAKANLIGMIZCA ASGARİ MESLEKLER ITIBARIYLA ASGARİ MESLEK ÜCRET DÜZEYİ BELLİRLENMİŞTİR

BUNA GÖRE FİZYOTERAPİSTLER İÇİN EN AZ 3 KATI KADAR UCRET BELIRLEDIGINDEN BU UCRETIN ALTINDA ÇALIŞTIRILMAK ISTENEN FIZYOTRAPİSTLERE İZNVRİLMİYECEKTİR.

**BENIM YORUMUM

YENİ MEZUN ARKADAŞLARIN VE İŞTEN AYRILAN AKADAŞLARIN RESMİ KAYITLARINI YAPTIRMASI YETKILILERINDE ISTIHDAMIZIN SIKIŞACAĞININ FARKINA VARDIRILMASIDIR.BU KAYIT INTERNETEN DAHİ YAPILMAKTADIR.DOGRU OLANDA BUDUR SIZ ITIRAZA VEYA HUKUKSAL BİR ARYIŞA GIRDIĞINIZDE KANIT İSTEYECEKLERDİR.

**YABANCI FZT ÇOKDA UCUZ ÇALIŞTIRILMIYOR.BUNU BU İŞİN SİMSARCISINI BİR İŞLETME SAHİBİNE ARATARAKAKIDAN DOLAYI ÖGRENDİM.ADAMLARA BUNLARIN DIŞINDA YEMEK VE EV KIRASIDA VERIYORLARKI HEMEN HEMEN BIZIMKIYLE AYNIYA DENK GELIYOR.KURUM SAHIPLERININ BU KALITESIZ VE NE OLDUGU BELLI OLMAYAN ŞAHISLARI SECMELERINDEKİ EN ONEMLI FAKTOR DAHA UZUN SURELI ÇALIŞTIRABILECEKLERNE INANMALARI.

People
0
8) Cem Koca (Doktor)
27.05.2011 17:57:44
Tüm sağlık sektöründe çalışan arkadaşlarımızın gözden kaçırmamaları gereken şudur; Sermaye maliyetleri kısmak ve kar marjını arttırmak adına her şeyi yapabilir! Bu sırada ne FTR uzmanı tanır ne de Fizyoterapist. Yurt dışına satılmak üzere hazırlanan özel hastanelerin ederleri tamamen karlılığı ile doğru orantılıdır. Hal böyle oluncada yapılması gerekenleri her akıllı sektör çalışanı bilir ancak yapamaz!
People
0
9) dr_die (doktor)
27.05.2011 15:21:19
Hekim arkadaşlarım bence kimseye oh olmuş demiyelim.Ben sağlık çalışanlarının tümünün hakkının yenmesine karşıyım.Bence yutdışından fizyoterapist getirmek iyi bir çözüm değil.Ucuz ve verimsiz iş gücünden başka birşey değil bence...
People
1
10) merami (Uzm Dr)
27.05.2011 14:25:18
Gerçekten uluslararası kabullere uygun eğitim almışsa her meslek grubu gelsin, Türkiye'de çalışsın. Ama önce yeterli Türkçe öğrenme şartıyla. Doktoru da gelsin, fizyoterapisti de,hemşiresi de. Ben kimsenin cografi sınırlarla korunup yüksek ücret almasını istemem. İşte meydan, Türkiye toprakları.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/10-31/10 6. Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik Kongresi ENDOKRİNO... ANTA
28/10-01/11 5. Ulusal Klinik Mikrobiyoloji Kongresi MİKROBİYO... İZMİ
31/10-02/11 Türkiye Maternal Fetal Tıp Derneği Ultrasonografi Kursu KADIN... İSTA
30/10-03/11 63. Türkiye Milli Pediatri Kongresi PEDİATRİ KIBR
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA