Sağlıkta şiddet bu kez istifa getirdi
3 yaşındaki çocuğunu muayene için Sapanca Devlet Hastanesi'ne getirdi. Dr. Banu Turhan tahta çubuğu çocuğun dilinin üzerine koyup boğazına bakmak istedi. Çocuk öğürünce annesi S.A. kadın doktoru saçından sürükledi. Doktor istifa etti
Sağlıkta şiddet bu kez istifa getirdi
22 Temmuz 2017 -

Sapanca'da S.A. rahatsızlanan kızını bir yakını olan kadın ile birlikte hastanenin acil servisine getirdi. Dr. Fatma Banu Turhan çocuğu muayene ederken tahta çubuğu dilini üzerine koyarak boğazına baktı. İddiaya göre bu sırada çocuk öğürünce annesi S.A. tepki göstererek doktora saldırdı. Doktoru tartaklayıp, saçından çeken S.A. daha sonra çocuğunu alarak hastaneden ayrıldı. Dr. Fatma Banu Turhan, S.A. hakkında şikayetçi oldu. İfadesi alınan S.A. serbest bırakıldı. Dr. Fatma Banu Turhan yaşanan olayın ardından istifa etti.

 

 

 

 

Sapanca Devlet Hastanesi'nde görevli sağlık personeli bir araya gelerek yaşanan olaya tepki gösterdi. Hastanede görevli Genel Cerrah Dr. Sıddık Kaya yaptığı basın açıklamasında, "Önceki gece saat 01.00-02.00 sırasında Dr. Fatma Banu Turhan'a acil klinikte iki bayan tarafından şiddet uygulanmış, doktor bayanı saçlarından sürükleyerek darp etmişlerdir. Bilmenizi istediğim bir şey var, bu doktor hanım dün acil polikliniğinde 300 hastaya bakmış. Ben yetkilisi olsam bugün bu hastaneyi kapatırım. Tüm iyi niyeti ve çabasıyla hastasını muayene etmeye çalışan doktor hanıma yapılan bu muamele kabul edilemez. Maalesef doktor hanım bu üzücü olay karşısında sabah devlet memurluğundan istifa etme kararı almıştır, aramızdan ayrılmıştır. Evlatlarınız olan sağlık çalışanlarına tüm halkımızdan destek bekliyoruz" dedi.

Sakarya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Hasan Salih Sağlam, ise açıklamasında bu olayı yapan kişinin bir gurbetçi olmasının kendilerini şaşkına çevirdiğini belirterek, "Bu çirkin saldırıyı kınıyoruz. Doktorumuzun genel durumunun iyi olması teselli kaynağımız olmuştur. Ancak vatandaşlarımıza fedakarca hizmet sunma gayretiyle çalışan sağlık personelimizin bu gibi olaylara maruz kalması asla kabul edilemez. Şifa dağıtan ellere vefa gösterilmesini bekliyoruz" dedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
14
1) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
02.08.2017 20:37:09
Kardeşimiz son derece Onurlu bir davranış sergilemiş..
Bugün kendisi açısından , maddi anlamda kayıpmış gibi görünse de ; bu Onurlu davranışı orta ve uzun vade'de mutlaka kendisine ( İnsan Kimliğine ) kazandıracaktır..

Şahsiyetine ve Kişiliğine değer veren meslektaşımıza , kardeşimize Selamlar , Saygılar..

Demek ki Ülkemizde " Zulüm " sadece " 28 Şubat " ve Öncesine ait bir durum değilmiş..
People
16
2) seher (hemsire)
23.07.2017 01:28:43
Bizim yetkililerimiz sadece kinarlar zaten..çünkü onlara olan bişey yok...milletin ağız kokusunu bizler çekiyoruz.
People
18
3) Hakan Güllü (Dr)
22.07.2017 22:52:16
Benim hastanemde (özel) bu haddini bilmezlere yüzde 200 fark ücreti koyulur ve asla affedilmez Devlet Hastandsinde problem olana bedava sağlık bitmeli
Ayrıca siz neden saygısızlık edenleri bimere yazmazsınız

Gelin biz de çanımızı sıkanı bimere yazalım
People
19
4) Nilgün Yalçın (Pediatri )
22.07.2017 22:20:35
Doktor hanım çok geçmiş olsun. inşallah seviyeli insanların geldiği bir kurumda çalışırsınız. Bir arkadaşım Almanya'da ciddiye uzmanı. Birgün sordum ona sizde de hastalar kavga gürültü çıkarıyor mu diye. Tabi ki olmaz mı dedi ve ekledi ama Türk olanlar diye. Ne acı bir tablo. Birgün insanımdan utanacağım aklıma gelmezdi.
People
14
5) Bülent Kemal özdoğan (Mühendis)
22.07.2017 21:39:48
Bu hastane personeli bir gün iş bırakıp saldırganın resimlerini hastane duvarına assın bence.Doktoru sağlık bakanı gelip özel rica Ve eşlik ederek görevine başlatmalı.Bu saldırı böyle kalmamalı.
People
26
6) Olcay (Saglik)
22.07.2017 21:18:02
Bir Dr kolay yetişiyor mu...sapanca da yada herhangi bir ilçede 60 bin nüfuslu baz alirsak kactene lise 4 öğrencisi ÖSYM sinavinda tıp kazanıyor..( 400 lise son öğrencisi baz alalım)...belki 3 yada 4 yılda 1 yada 2 tanesi tıp kazanıyor.bana göre bir çok insanın önünde on ilkliyorsun ya...asıl on iliklenmesi gereken insanların başında Dr lar vardır...ama kabahat kimde sağlık çalışanlarını bu hale düşürende..boğaz ağrısına.dis ağrısına,gribe,bel agrisina,adet sancısı a ,sivrisinek isirigina,güneş yanmasına,diken batmasına,ilaç yazdirmaya,zevkine geçerken tansiyon ve şeker baktirmaya,elini cizdirmis yara bantiyla ortulecek küçücük minnacık cizige kolu kopmuş gibi onemseyip senden bir şey olurmu diye brifing bekleyenler,sayamacagim bir sürü basit vakalar ,bunların yeri acil değil,aile hekimliğidir...acılı bunlar bezdirir..yıpratır...Avrupa'dan gelmiş bayan Avrupa'da acillerde bunlara bakmayacaklarini adı gibi biliyor.kendi çocuğunda bakmazlardi.sadece yazıklar olsun...Dr hanımlara geçmiş olsun...
People
30
7) Yasemin (Altan)
22.07.2017 19:56:49
Ben 13 senedir hastanelerde kızım için uğraşıyorum bazen gidiyorum bakıyorum doktorun suratı bir karış test filan istiyor. Doktora içimden suratsız diyorum sonuçlari göstermeye gittiğimde bir bakıyorum doktor gülüyor hoş karşılıyor bir okadar ilgileniyor. Sonrada onun suratsız olduğunu düşündüğüm için kendime kızıyorum. Denek istediğim engelli annesi olarak bu güne kadar kötü doktorla karşılaşmadım hepsi ilgili alakaliydi. Bazen yorgununa, bazen morali bozuk olanına, bazen eşiyle tartisanina, bazen şefinden fırça yemisine, bazen hastaların çok yorduğu doktorlara denk geldim ama hepsi iyiydi allah razı olsun.
People
17
8) Göz Uzmanı (Doktor)
22.07.2017 19:54:23
Hiç şaşırtıcı bir haber değil. Biz de bebeklerin göz muayenesi sırasında benzer sorunları yaşıyoruz. Sebepse bebeğin ağlaması? Öncesinde yaptığımız o kadar açıklamaya ve bilgilendirmeye rağmen işitmediğimiz laf kalmıyor. Hatta muayeneyi yarıda kesip bebeğini alanlar oluyor. Bazen aileyi muayene odası dışına alıyoruz, kapıyı yumruklayanlar oluyor. İşimiz zor, bu kadar baskı altında o bebeklerin retinalarını taramaya çalışıyoruz ve bize yönelik hiçbir düzenleme yok. Beyaz kod var ama onların gelmesi en az 5- 10 dakikayı buluyor. Ayrıca beyaz kod gelince tutanak, karakol vs. nedeniyle işlerimiz yarıda kesiliyor ve olayın hemen akabinde mesai içinde bu prosedürlerle uğraşmamız gerektiği için bekleyen diğer hastalarımızı ve yükümlülüğümüzü düşünerek, ne yazık ki çoğu tacizi ve sözlü saldırıyı duymamazlıktan, görmemezlikten geliyoruz. Yeni bakanımız inşallah bu sorunlarımıza bir çözüm bulur.
People
16
9) Tarık (Güneş)
22.07.2017 16:08:25
Rezalet...Acil servisde doktor hanımı sürüklerken personel veya vatandaş, müdahele etmemiş mi bir Allah'ın kulu...Gerçek suçlu bu saldıran vahşilere en ağır cezaları vermeyen yetkililer, eminim elini kolunu sallaya sallaya gitmiştir bu insan müsfeddeleri...
People
14
10) m. murat (dr)
22.07.2017 12:22:16
Büyük olasılıkla sadece bu olay nedeniyle istifa etmemiştir. Bu olay bardağı taşıran son damla olmuştu. Daha önce buna benzer şeylerle ve tabi ağır iş yükü de etkili olmuş bu radikal karara. Doktor hanımın bu onurlu kararından ötürü tebrik ediyorum. Sağlıkta şiddetten yakınan ve maruz kalmış hekimler umarım bundan ders alır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
27/09-01/1011.Aile Hekimliği Güz OkuluAİLE...ANTA
19/10-22/104.Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik KongresiGENELANTA
22/10-25/106. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
02/11-04/11TMFTP Ultrasonografi KursuRADYOLOJİİSTA
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA