Türkiye’nin ilk hemşire yardımcıları mezun oldu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz Şubat ayında verdiği kadro sözünün ardından, hemşire yardımcısı olarak mezuniyet sevinci yaşayan Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri iş hayatına atılmayı planlıyor.
Türkiye’nin ilk hemşire yardımcıları mezun oldu
13 Mayıs 2018 -

Tokat Erişim Sağlık Meslek Lisesi tarafından düzenlenen mezuniyet törenine katılan hemşire yardımcısı adayları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın verdiği müjde ile çifte sevinç yaşadı. Bir taraftan okullarından mezun olmanın sevincini yaşayan öğrenciler, üniversite, devlet ve özel hastanelerde açılacak hemşire yardımcılığı kadrolarında iş bulmayı hedefliyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın geçtiğimiz şubat ayında verdiği müjdede yeni düzenlemeye göre ’Sağlık Meslek Liseleri’nden mezun olan öğrenciler hemşire yardımcısı olarak sağlık kurumlarında çalışmaya başlayabileceği belirtilmişti. Sonrasında alınacak terfi ile hemşire statüsü kazanma şansı da olan yeni mezunlar, bu maksatla bir an önce iş hayatına atılmak istiyor. Kep atarak hemşire yardımcısı statüsü kazanan öğrencilerin hayata erken atılmasının çok önemli olduğuna dikkat çeken Okul Müdürü Nilgün Koyuncu: " Tabi ki 4 yıllık okullarından, öğretmenlerinden, bizlerden ayrılıyorlar. Bir taraftan da işlerine başlayacaklar, kendi paralarını kendileri kazanacaklar. Hayata hızlı bir şekilde giriş yapacaklar lise mezunları olacaklar. Büyük bir heyecan ve mutluluk içerisindeler" şeklinde konuştu.

 

Bir taraftan eğitimine devam ederken bir taraftan da çalışmak istediğini söyleyen yeni mezunlardan Cansu Yudum Sanca, hemşire yardımcılığı atamalarında kendilerine verilen kontenjan ile tüm meslektaşlarının iş bulmasını diledi. Mert Ekinci isimli mezun ise diplomasını aldıktan hemen sonra özel hastanelere iş başvurusunda bulunacağını söyledi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Burak (Hemşire)
26.08.2019 02:56:09
Hastanelerde lise düzeyinde eğitim almış hemşire ve hemşire yardımcılarını istemeyen o lisans mezunu arkadaşa sözüm mezun olduğum okul Türkiye deki en iyi sağlık meslek lisesi ve hiçbir şekilde kalite ve eğitiminden taviz vermeyen bir okul son sınıf hemşire yardımcıları bile aldığı eğitimle hastanelerde rahatlıkla birçok lisans mezunundan daha iyi şekilde görev yapabilir boş konuşmasınlar
People
2
2) Ayşe (HEMŞİRE YARDIMCISI )
18.08.2019 21:04:53
Lise sonda 1 yıl staj yapıyoruz hemşirelerin işini biz yapıyoruz yaptırdıkları tek şey yatak yapmak bizi yükseltmek yerine hemşirelere yardımcı arıyolar herkes kendi işini kendi yapsın
People
3
3) CEMAL ÖZBAY (Kamu Görevlisi)
13.08.2019 10:42:22
Şöyle yorumları okudumda bu kadar bencillik olmamalı. Neymiş Lİsans okumuş , lise mezunu hemşire olmazmış vs... Lİse mezunu hemşire yardımcılarının (hemşirelerin) çalışması ve alacakları maaş, kendilerini çok üstün gören Lİsans mezunlarının cebinden mi çıkacak -aceba. Baylar bayanlar yaklaşık 30 senedir kamu kurumunda çalışıyorum ve başarının tek kaynaığının TAHSİL olmadığını gördüm. Başhemşire olmak istiyorlarsa lisans okuyacaklar. Zaten bu zamanda Lİse mezunu kalmak isteyen yeni nesil yanılır. Bu sebeple bu gençlerin önlerinin açılması gerekir. Sağlık personelleri koca bir teşkilat olduğu için ayrıştırıcı dil değil de birleştirici bir dil kullanlımalı.
People
5
4) Semiha zorgül (Ev hanımı)
29.05.2019 15:26:39
Çocuklarımızın hakkına dokunmayın yardımcı hemşire nedemek benim çocuğumun sucune çocuklarımızın hakkını geri verin
People
16
5) Mazluma Çobaner (hemşire)
10.10.2018 09:23:14
türkiyede ne ilk yardımcı hemşiresi ben canlı örneği yardımcı hemşire olarak başladım diğer hemşilerle hiç birfark yok çalışırken onlardan fazla nöbet tutarsın damar yolu açarsın tedavi uygularsın heriş aynı ama sosyal haklar aynı deyil benim anlamadığım nokta maaş derce kadro farklı tamam fazla okuduğu için örneğin sen 13 dereceden başlarsı n onlar 11 derece maaş farkı tamam ama sosyal haklar neden eşit deyil alsana 3600 ekgösterge lise mezunlarının adı bile geçmiyor sistem eşit deyil 44 yıldır çalışıyorum asla hakkımı helal etmiyorum kapatılan bu okul niye tekrar açıldı anlamış deyilim birde ilk gibi lansediliyor
People
12
6) PINAR TÜRKEL (HEMŞİRE)
15.09.2018 12:50:16
bu bölüm nedir, amaç nedir bölümde, bu ınsanların görev tanımı nedır anlamış değilim?
People
14
7) İlayda (Cerrahi hemşireli)
19.07.2018 22:22:54
Biz lisans hemşireler ve hekimler olarak hastanede ne hicbir vasıfı olmayan hemşire yardımcılarını istiyoruz ne de lise duzeyi eğitim almış hemşireleri istiyoruz.
People
28
8) Ahu (Hemşire)
26.06.2018 22:24:38
Sağlık meslek liseleri yıllardır kapatılacak diye Üniversiteleri avutuyorlar. Sağlığın eğitimsiz ve kalitesiz hemşirelere ihtiyacı yoktur. Bazıları da hasta bakıcılığını bile beğenmiyor. Liseden ne olmayı bekliyorlar çok merak ediyorum.
People
22
9) neco (sağ.mem.)
17.05.2018 16:39:39
aynı eğitimi alıpta hemşire ebe olarak mezun olanlar vardı. şimdi aynı eğitim ile siz hemşire yardımcısı yapıyorlar. sonrada bunu müjde diye yutturuyorlar. aynı paraya mercedes alabilirken elinize murat 124 veriyorlar sizde memnun oluyorsunuz.
People
47
10) Menekşe (Hemşire)
17.05.2018 13:55:39
Sağlık profesyonelleri içerisinde görev tanımı en muğlak meslektir Hemşirelik. Pratikte yapması gerekir denilen hertürlü angaryayı yapar. Ünvanı hemşire olan bile kendisini yaptığı işte konumlandıramazken ve hertürlü sömürüye açıkken. Yardımcı hemşirelik diye bir ünvan inşa edip potansiyel işsiz ve ezilen gurup yaratmak bu ülkenin gençlerine yapılan bir haksızlıktır diye düşünüyorum. Güneş çarığı, çarık ayağı sılar misali. Sistem personeli personel yardımcı personeli gerecek gibi görünüyor. samimi olarak o gençlerimiz için çok ama çok üzgünüm.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/10-31/10 6. Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik Kongresi ENDOKRİNO... ANTA
28/10-01/11 5. Ulusal Klinik Mikrobiyoloji Kongresi MİKROBİYO... İZMİ
31/10-02/11 Türkiye Maternal Fetal Tıp Derneği Ultrasonografi Kursu KADIN... İSTA
30/10-03/11 63. Türkiye Milli Pediatri Kongresi PEDİATRİ KIBR
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA