TUS'ta Cerrahpaşa tartışması! TUS'taki başarı eğitim kalitesini gösterir mi?
Tıpta Uzmanlık Sınavı sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa- Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden 5 öğrenci ilk 10’da yerini aldı
TUS'ta Cerrahpaşa tartışması! TUS'taki başarı eğitim kalitesini gösterir mi?
24 Mart 2019 -

MEDİMAGAZİN-Tıpta Uzmanlık Sınavı sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa- Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden 5 öğrenci ilk 10’da yerini aldı. Ancak ardından başlayan tartışmalar devam ediyor.

Yıllardır TUS'un tıp eğitimi pratiği üzerine olumsuz etkisi tartışılıyor. Tıp fakültelerinin internlik dönemi ise bu tartışmanın odak noktasını oluşturuyor. İnternlik döneminde yoğun çalışılan tıp fakülteleri TUS'ta daha mı başarısız veya tam tersi; İnternlik dönemini daha az yoğun geçiren tıp fakülteleri daha mı başarılı.

Diğer tartışma konusu da TUS'ta alınan derecelerin, tıp fakültelerinin eğitim başarısı yansıtıp yansıtmadığı. İşte bu tartışmalar Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden 5 öğrencinin TUS'ta ilk 10’a girmesiyle Twitter'a da yansıdı!

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) abc (dr)
24.04.2019 06:13:37
sayın mustafa dr hacettepede verildiğini söylediğiniz eğitimin de ne olduğu çok iyi biliniyor :)
People
5
2) eskici (emekli dr)
24.04.2019 01:14:16
Orta yol ne. TUS öncesi üniversitede popüler barnşlara asistan olmak için 3.sınıftan itibaren klinikte paspas yapacak kadar hocanın gözüne girmemek için yarışılırdı. 2-3 yıl bedava volonter asistanık ya da çakmadan burs alıyormuş gibi babadan burs alıp bedava asistanlık günlerini bilmeyenler için hatırlattım. TUS geldi iyi-kötü torpil kalktı. aynısı fransa'da var. kaldırıp yerine ne koyacaksın. biraz çalışsan 55 puan alır EAH ların birine cerrahikadın doğum gögüs cerrahisine giresin. eskiden cerrah olmak için cerrahpaşada adnan salepçinin ayakkabısını boyamak, çapada baba kaya çilingoroğlunun arabasını yıkamak isteyenler çıkardı.
People
5
3) gert (dr)
22.04.2019 10:53:49
Değerli hekimler tus sınavı sadece bir sınav değildir.yaklasik 250 milyon lira gibi devasa bir paranın döndüğü bir pazardır.tus sınavı hekimlik için asla bir kriter değildir en azindan şimdiki formatıyla. İşin vahim tarafı dönem 2 den itibaren bu zeki çocukları bu dershanelerin fakülteden koparıp yarış atı haline getirmelerine YÖK 'ün göz yumması. Tip eğitimi zaten bitti işin vahim tarafı asistanlık eğitimi de bitmek üzere. Peki bu insanlar nerde neyi öğrenip pratik edecekler. YÖK daha neyi bekliyor.yan dal sınavı ikinci tus oldu.ve pasta büyüyor. Olan hekimlere ve 80 milyona oluyor..türkiye intihar ediyor.kurumlar bunu izliyor.kompetatif kültür benimseniyor.ayni kompetatif nesil hastanelerde asmlerde puan ve hasta yarışına girip kendileri gibi olmayanları otekilestirip bu çarpık düzeni devam ettiriyor.saygilar
People
8
4) cerrahpaşalı (emekli prof)
21.04.2019 20:43:30
1975 cerrahpaşa mezunuyum. cerrahpaşalı olmanın tüm meslek hayatım boyunca gururunu yaşadım. 50 yıl önce tıbba girerken Türkiye'de sadece 5 tıp vardı. çapa,cerrahpaşa,ankara,hacettepe ve ege. o zamanki sadece 5 tıp, 50 yıl sonra 80 tıp arasında ilk 5 tıp. geçen 50 yılda Türkiye tıp fakültesi kurarak "havanda su dövmüş" diğer sonradan kurulan 75 tıp fakültesi bu ilk beşe gireremiş.Uefa'ya kalacak 2 beş var: antalya,gazi,çukurova,marmara,9 eylül....aydın bey almanya da son 30 yılda sadece 1 tane kuruldu der.isviçrede,hollanda!da,norveç'te,isveç'te danimarka'da hiç kurulmadı.75 tıbba ki bazıları gerçekten ikinci lig tıp tabela..insana yazık....
People
4
5) Arda Saygın (Doç Dr)
25.03.2019 17:50:34
Cerrahpaşa dekanı ya da rektörü tabi ki öğrencilerinin başarıları ile öğünecekler. Bunda garip olan ne var anlamadım. Son yıl daha az çalıştıkları konuşuluyor, bu çocuklar aynı zamanda zeki, bundan hiç bahseden yok. Yolları açık olsun. Tebrik ederim. Prof Dr Sait Gönen hocamı da yapıcı bir akademisyen olduğu için kutluyorum.
People
55
6) MUSTAFA (DR)
25.03.2019 16:19:37
. Ben hem doktor hem de Hacettepe Tıp Fakültesinde öğrencisi olan bir babayım. TUS puanlarıyla övünüp, adeta bunu iyi bir hekim yetiştiriliyorulmuş algısı oluşturmak insanlığa ihanettir. Hekimlik mesleği usta-çırak ilişkisi sonucunda olunan bir meslektir. Yoksa evde oturup kitap okumakla, dershaneye gitmekle, çok soru çözmekle iyi bir hekim olamazsınız.
Hacettepe’de son sınıf öğrencileri yoğun nöbet ve çalışmalar nedeniyle TUS'a hazırlanacak zaman bulamazken Cerrahpaşa vb. çoğu tıp fakültede öğrenci hastane yolunu bile unuturcasına evde, kütüphanede okuyarak TUS'ta derece yapmaktadır. Bu yarış adil değil ama Hacettepe ve benzeri Tıp fakültelerindeki eğitim doğru eğitim. Böyle olması gerekir. Ve periferde kitap okuyarak hekim olan meslektaşlarımızı görüyoruz. Yaşadığımız sıkıntıları görüyoruz.
Lütfen hekim yetiştirerek övünelim. TUS'da öğrencimizin derece yapmalarıyla övünüp kendi kendimizi aldatmayalım...
Ve öğrenci ve hekimlerimizin yaptığı bütün yorumlara katılıyorum...
People
30
7) tuna akman (ekonomist)
25.03.2019 16:07:52
Mühendislik fakülteleri arasında tus benzeri bir sınav yapılsa,İTÜ,ODTÜ ve BOĞAZİÇİ mezunları ilk sıraları paylaşır.Bunda şaşılacak bir şey yok.Çünki Türkiyenin en iyi öğrencileri buralara giriyor.Tusta derece yapanların EGE-ÇAPA-ANKARA-HACETEPE ve CERAHPAŞA'dan çıkması gayet normal.Bunda garipsenecek bir durum yok.Gariplik bu çocuklar mezun olduktan sonra başlıyor......
People
18
8) Kutsal Asaf (Uzm Dr)
25.03.2019 12:33:48
Ömrü boyunca görmeyeceği , milyonda bir görülen hastalığı ezberleterek eleme yapan sınav sisteminin sorgulanmasıdır doğru olan..aferin bu başarılı gençlere..ama hepsini doğru yapsalar ne olacaktı ki..ihtisasını burada yapacaklar ve bu şartlarda çalışacaklar sonuçta,,Amerika’da değil..onun İÇİN geçin bu işleri...
People
72
9) burak er (doktor)
25.03.2019 08:56:02
Isparta SDÜ Tıp Fakültesinden yıllar önce mezun oldum. İnternlükte gördüğümüz zulüm, aşağılama ve hakaretlerden dolayı yaşadığım psikolojik travmaları hala atlatabilmiş değilim. 36 şar saat nöbetler ve o nöbetlerde tamamen ücretsiz iş gücü olmak, sonda hasta taşıma ekg çekme nst çekme kan gazı alma kan alma ama bunların hiç birini neden yaptığını asla anlama ve sorgulama! Fosilleşmiş profesörlerin sürekli maaş alıyorsunuz diyerek aldığımız 400 lirayı başımıza kakması! Ya Rabbi ne buhranlı iğrenç günlerdi. Sakın kimse bana biz de çektik demesin, herkes bu zulme aynı reaksiyonu göstermek zorunda değil. İnsanı insanlığından utandıran; edebiyat, sanat, bilimden koparan ve tıp ile ilgili de hiç bir alakası olmayan zulüm günleri bizim için internlük. Cerrahpaşa'nın yüksek ufuklu hocalarına saygı duyuyor öğrencilerinin başarılarını binlerce kez tebrik ediyorum. İyi ki ülkemde hala sizler varsınız. Asla ufkunuzu kapatmalarına izin vermeyin ve mümkünse Cerrahpaşa'da asistan olarak kalın çünkü inanın periferde dişlerini açmış sizi parçalamak için bekleyen çok fazla meslektaşınız var.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
20/09-20/09 7. Geriatri Günleri GERİATRİ İZMİ
19/09-22/09 14. Ulusal Genç Yaşam ve 4.Klinik Romatoloji Kongresi ROMATOLOJİ KIBR
19/09-22/09 16. Ege Romatoloji Günleri ROMATOLOJİ İZMİ
19/09-22/09 16. Metabolik Sendrom Sempozyumu BESLENME... MUĞL
20/09-22/09 5. Klinik Embriyoloji Derneği Kongresi HİSTOLOJİ... İZMİ
21/09-24/09 Dünya Gastroenteroloji Kongresi 2019 GASTROENT... İSTA
25/09-27/09 4. Ulusal Çocuk Genetik Kongresi ÇOCUK... ANKA