Medimagazin logo

Akdağ: Bireysel hataları örnek göstermek doğru olmaz

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Türkiye'de hastaların yüzde 20'sinin muayene olabilmek için mesai sonrası acil servislere gittiğini belirterek, vatandaşlardan, "Acil olmayan hastalıklar için acil servislerin yolunu tutmayın" ricasında bulundu
Akdağ: Bireysel hataları örnek göstermek doğru olmaz
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

ANKARA (İHA) - Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Türkiye'de hastaların yüzde 20'sinin muayene olabilmek için mesai sonrası acil servislere gittiğini belirterek, vatandaşlardan, "Acil olmayan hastalıklar için acil servislerin yolunu tutmayın" ricasında bulundu.

Avrupa Kalp Sözleşmesi (AKSS) imza töreni Ankara İl Sağlık Müdürlüğü'nde yapıldı. Türk Kardiyoloji Derneği'nin düzenlediği törene Sağlık Bakanı Akdağ, TBMM Sağlık Komisyonu Başkanı Cevdet Erdöl, tıp derneği yöneticileri katıldı. Törende konuşan Bakan Akdağ, dünyada her iki kişiden birinin kalp-damar hastalıkları nedeniyle hayatını kaybettiğini belirterek, sağlıklı yaşam için yapılması gerekenleri anlattı.

Bakan Akdağ, tören sonunda gazetecilerin sorularını cevapladı. Annesi vefat eden Zaman Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı'nın hastanede yaşadığı olumsuzlukları anlatan, "Doktorlara sitem" başlıklı makalenin hatırlatıldığı Akdağ'a, hastalarına kötü davranan doktorların eğitimine ilişkin yeni bir çalışma yapıp yapmayacakları soruldu. Sağlıkta Dönüşüm Programı'nın ana amacının insanımızın sağlık konusunda hayatını kolaylaştırmak ve bilgilendirmek olduğunu ifade eden Akdağ, şunları söyledi:

"İnsanı hedefine koyan bir programla çalışıyoruz. Acil servis, 112 ve yoğun bakımlarda çok ciddi mesafeler aldık. Sistemde zaman zaman belli bir bölge veya hastanede bazı sıkıntılar görülebilir. Bunları kesinlikle genelleştirmemek gerekir. Bu genelleştirme hem sistemdeki iyileştirmelere büyük haksızlık olur, hem de büyük çaba gösteren sağlık çalışanları için rencide edici oluyor. Bugün hepimizi çok iyi biliyoruz ki insanımızın sağlık hizmeti alma şartları kıyaslanamayacak kadar iyileşmiştir. Ama zaman zaman problemler ortaya çıkabiliyor. Basında yer alan bu tür haberleri çok önemsiyor ve geri bildirim olarak kabul ediyoruz. Biz daha mükemmel bir hizmet vermeye gayret gösteriyoruz. Buradan şu uyarıyı da yapmak isterim. Vatandaşlarımız acil servislere sadece acil hastalıkları için müracaat etmelidirler. Türkiye'de yanlış bir alışkanlığımız var. Muayene edilen hastaların yüzde 20'si mesai sonrası acil servislere müracaat ediyor. Bu acil servislerin iş yükünü artırıyor. Düşünün bir acil servis günde bin hasta kabul ediyorsa, bu kez orada gerçekten durumu çok acil hastanın hizmetlerinde işler zorlaşıyor. Acil olmayan hastalıklar için acil servislerin yolunu tutmayın. Doktorların hastalara daha iyi muamele etmesi için hizmetiçi eğitim çalışmaları sürekli yapılıyor. Bireysel hataları örnek göstermek doğru olmaz. Genel olarak sistemin nereden nereye geldiğini görmek lazım."

akdağ:
bireysel
hataları
örnek
göstermek
doğru
olmaz
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir