Medimagazin logo

Sağlık Bakanlığı Atama Nakil Yönetmeliği hakkında çıkan yargı kararları

Sağlık Bakanlığı Atama Nakil Yönetmeliği hakkında çıkan yargı kararları
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Sağlık Bakanlığı Atama Nakil Yönetmeliği 08.06.2004 tarihinde yayımlanmış ve tarafımızdan Danıştay 5. Daire 2004/5028 E. sayılı davaya konu edilmiştir. Aynı konuda İzmir Tabip Odası da 2004/5292 E. sayılı davayı açmıştır. Her iki davada da karar verilmiştir.

Yönetmeliğin yayımından 3 ay sonra 14.9.2004 tarihinde kapsamlı bir değişiklik yapılmış bu Yönetmelik de tarafımızdan Danıştay 5. Daire 2004/5657 E. sayılı davaya konu edilmiştir. Bu kararlar uyarınca:

Yönetmeliğin,
• 2. maddesi kapsam maddesidir ve başasistanlar ile ilgili olarak iptal edilmiştir. Bu madde 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile tümüyle değiştirilmiş, başasistanlar da yönetmeliğin kapsamı dışında tutulmuştur. 7. Maddesi “Bütün unvan ve branşlarda hesaplanan personel dağılım cetveli karşılama oranlarına göre iller, her unvan ve branşa göre en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C ve D olarak 4 grupta mütalaa edilir. A grubunda ilk 20 il, D grubunda son 21 il bulunur. Diğer illerden personel dağılım cetveline göre personeli hizmet birimleri arasında dengeli olarak dağıtılmayanlar ile personelin yeterli imkanla teçhiz edilmediği iller B grubunda, kalanlar ise C grubunda değerlendirilir. Hizmet grupları her atama döneminden önce yeniden belirlenerek Bakanlık internet sitesinde duyurulur.” iptal edilmiştir. Bu madde 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile tümüyle değiştirilmiştir.

• 8. maddesi başasistanlar bakımından iptal edilmiştir. 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile madde metnindeki “...başasistan..” kelimesi madde metninden çıkartılmıştır.

• 11. Maddenin birinci fıkrası: “Bakanlık sağlık hizmetlerinde aksaklık görülen 5 ve 6 ncı hizmet bölgelerinin C ve D hizmet grubu illerine geçici görevlendirme yapabilir. Bu durumda Bakanlık önceden duyurmak suretiyle talepte bulunan personeli veya personel sayısı uygun bir İl müdürlüğü veya hizmet birimini söz konusu personel ihtiyacını dönüşümlü olarak karşılamak üzere görevlendirebileceği gibi acil hallerde re'sen de geçici görevlendirme yapabilir. Bu suretle geçici görevlendirilen personele, fiilen çalıştığı bölgenin hizmet puanı %50 fazlasıyla verilir.” iptal edilmiştir. Bu fıkra 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile yürürlükten kaldırılmıştır.

• 15. maddenin 1. fıkrası iptal edilmiştir. Anılan fıkra “Bakanlık veya diğer kamu kurumlarında sağlık hizmetleri sınıfından bir unvanda çalışmış olup, bu görevlerinden çeşitli nedenlerle ayrılmış olanlar Bakanlık kadrolarında tekrar göreve başlatılabilirler. Bakanlık kadro durumunun müsait olması halinde her yıl yeniden atama suretiyle doldurulacak kadroları ilan eder. Müracaatlar il müdürlüklerine yapılır. Müracaatları Bakanlıkça uygun görülenler tercihlerine göre kura ile yerleştirilirler." hükmünü taşımakta iken 24.06.2006 tarihli değişiklikle çeşitli cümlelerinde değişiklikler yapılmış; ancak özünde değişikliğe gidilmemiştir. Danıştay bu maddeyi hizmet puanı esasından ayrılarak Bakanlığa nesnel ölçütlere bağlı olmaksızın geniş takdir hakkı vermiş olması sebebiyle iptal etmiştir.


19. Maddenin birinci fıkrasındaki “...Altı aydan kısa süreli tedavi gerektiren hastalıklar için geçici görevlendirme yapılabilir.” cümlesi iptal edildi. Bu cümlenin de içinde bulunduğu 19. maddenin birinci fıkrası 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile değiştirilmiştir.

20. maddenin son fıkrası, “Eş durumu nedeniyle, bu Yönetmelikte düzenlenen atama ve nakil çeşit ve usullerinden farklı işlem tesis edilemez. Personel Öncelikle ilgili madde hükümlerine göre atanır, daha sonra eş durumu nedeniyle naklen atanma talebinde bulunabilir.” hükmü iptal edildi. 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile 20. maddenin tümü değiştirilmiştir.

23. maddenin ikinci cümlesindeki görev yapılan sağlık kuruluşunun kapanması, personel dağılım cetvelinde değişiklik olması, sağlık birimlerinin devri gibi nedenlerle o unvandan personele ihtiyaç kalmaması hallerinde il içinde istihdamı mümkün olmayan personel ile ilgili “Ancak il içinde atanmaları mümkün olmazsa, Bakanlıkça D ve C hizmet grubu illerine tercihlerine göre atanırlar.” hükmü iptal edilmiştir.

24. maddesindeki haklarında adli, idari ve inzibati bir soruşturma yapılmış ve bu soruşturma sonucunda eski görev yerinde kalmalarında sakınca görülmüş olanların hizmet sürelerini tamamlayıp tamamlamadıklarına bakılmaksızın ve nakil dönemlerine bağlı kalmaksızın yapılacak atamalarında D hizmet grubu illere atama yapılmasını sağlayan “Bu yolla yapılacak atamalar D hizmet grubu illerine yapılabilir.” hükmü iptal edilmiştir. 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile aynı hüküm yeniden getirilmiştir.

24. maddenin son fıkrasındaki “Bu madde gereği atananlar atandıkları ilde fiilen bir yıl çalışmadıkça naklen atama talebinde bulunamazlar.” hükmü iptal edilmiş iken 24.06.2006 tarihli Yönetmelik değişikliği ile “Bu madde gereği atananlar, ayrıldıkları bu İle 2 yıl geçmeden naklen atama talebinde bulunamazlar." şekline getirilmiştir. Danıştay 24. maddeye eklenen son fıkranın iptalinde 30. madde ile özür durumunda atanma hakkı diğer maddeler uyarınca atananlara kısıtlamasız tanınmış iken bu madde hükümlerine göre atananlar için mazeret nedeniyle atanma başvurusu hakkının tanınmaması üst hukuk normlarına aykırı bulunmuştur. Maddenin değiştirilmiş halinde kısıtlama sadece personelin ayrıldığı il ile sınırlanmak suretiyle yumuşatılmış olmakla birlikte yine de haklı bir yanı bulunmamaktadır.

25. maddenin “Atanma talebinde bulundukları tarihte bu görevlerde bulunan ve en az iki yıl süreyle yürütenler puan ve döneme bağlı kalmaksızın bir defaya mahsus olmak üzere münhal bir kadroya atanabilir.” şeklindeki ikinci cümlesi yönetici kadrolarında bulunanların boş kadrolardan istedikleri yere atanmalarını sağlayacak nesnel ölçüt taşımayan hükmü iptal edilmiştir.

26. madde iptal edilmiştir. Bu madde Bakanlık tarafından uygun görülmesi durumunda hizmet bölgesi içinde alt hizmet gruplarına ya da hizmet bölgeleri arasında alt hizmet bölgesinin C ve D hizmet gruplarına her zaman atama yapılabileceği hükmünü içermektedir. Danıştay anılan hükmü Bakanlık tarafından uygun görülme şeklindeki soyut kriter sebebiyle nesnellikten uzak bir takdir yetkisi tanınmış olması gerekçesiyle iptal etti Yönetmeliğin bu maddesi 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile başlığı ile birlikte değiştirildi. İptal edilen hükmün benzeri birinci fıkrada korunurken “Bakanlığın uygun görmesi” ibaresine madde metninde yer verilmemiş PDC’nin uygun olması koşul olarak getirilmiştir.

Başasistan olabilmek için aranan kriterler ve başasistanların atanma ve nakillerini düzenleyen Ek Madde 1 ve ek Madde 2 hükümleri iptal edilmiş; 24.06.2006 tarihli Yönetmelik değişikliği ile de yürürlükten kaldırılmıştır.

Özet olarak ve genel hatlarıyla kararlara bakıldığında eğitim personeli ile ilgili düzenlemenin Sağlık Bakanlığı tarafından tek başına yapılamayacağı ve YÖK’ün uygun görüşüyle yönetmelik düzenlemesi yapılabileceği; olağanüstü koşullar ortaya çıkmadan keyfi geçici görevlendirme yapılamayacağı; atamada kişinin eş durumu mazeretinin atama öncesi gözetilmesi gerektiği ile sağlık personelinin atama ve nakillerinde objektif/nesnel ölçütlere dayanmayan düzenlemelerin hukuka uygun olmadığı vurgulanmaktadır.


TTB
sağlık
bakanlığı
atama
nakil
yönetmeliği
hakkında
çıkan
yargı
kararları
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir